Gå til innhold

Hva får du i mnd som sykepleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja men sykepleiere har bare 10000 mer utbetalt enn minstepensjonister som klager heletiden! I tillegg har de studielån og boliglån og kanskje barn.

Anonymkode: 86382...dab

Minstepensjonister med laveste pensjon får 157171 kr i året netto. Det utgjør knappe 13100 i mnd.

En lønnsmottaker med 450000 i inntekt får minimum 352704 kr netto i året. Det utgjør knappe 29400 kr. Forskjell i netto inntekt er altså på minimum noe over 16000 kr i mnd.

AnonymBruker
Skrevet
På 14.4.2020 den 19.57, Tarmegenbolle skrev:

Minstepensjonister med laveste pensjon får 157171 kr i året netto. Det utgjør knappe 13100 i mnd.

En lønnsmottaker med 450000 i inntekt får minimum 352704 kr netto i året. Det utgjør knappe 29400 kr. Forskjell i netto inntekt er altså på minimum noe over 16000 kr i mnd.

450000 er ikke minstelønn for en sykepleier. 

Anonymkode: 686de...eae

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber 100 % 3 delt turnus (dag, kveld og natt). 

Jeg har 9 års ansiennitet og får utbetalt mellom 29 000 og 32 000 kr per måned.

Jeg vil få et lønnshopp neste år, men etter det vil jeg aldri få høyere lønn. Så i en alder av 31 år har lønnsveksten min stoppet opp.

Før folk kommenterer at lønnen er høy så tenk på 1 ting.

De siste 8 årene har jeg aldri hatt juleferie, påskeferie, vinterferie eller høstferie. Ferien min blir bestemt for meg, jeg må ta ut 4 uker på sommeren, annen hvert år tidlig/sent (uke 26-29/30-33). 

Den siste uken må jeg ta enten på høsten eller våren, aldri i en ferie.

Jeg har de siste 8 årene jobbet 4 julaften og 4 nyttårsaften. 

Jeg har jobbet 3 17 mai og 5 påskener.

Jeg må jobbe hver 3 helg og nesten like mange kveld/natt som dagvakter. 

Ca 20 uker av året har jeg student uten å få ekstra lønn. 

Jeg får sjeldent tid til å spise lunsj, evt 10 min i løpet av dagen. Resten av dagen går til å løpe rundt og "slukke branner". 

Anonymkode: 06a29...8e0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

450000 er ikke minstelønn for en sykepleier. 

Anonymkode: 686de...eae

Det har vel heller ingen skrevet?

AnonymBruker
Skrevet
På 10.4.2020 den 15.31, Rucula skrev:

Hvorfor det? 

De klager på grunnlønna si, men tjener vel i realiteten mye mye mer? Men dette skal ikke medberegnes?

Mye mye mer? Hvor har du det fra. Tilleggene utgjør gjerne 3000 kr i mnd, muligens 4000 alt etter hvor mye kveld. Da er det ikke langt unda 500 000 allikevell. 

Anonymkode: 318bb...66d

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil få et lønnshopp neste år, men etter det vil jeg aldri få høyere lønn. Så i en alder av 31 år har lønnsveksten min stoppet opp.

De siste 8 årene har jeg aldri hatt juleferie, påskeferie, vinterferie eller høstferie. Ferien min blir bestemt for meg, jeg må ta ut 4 uker på sommeren, annen hvert år tidlig/sent (uke 26-29/30-33). 

Jeg får sjeldent tid til å spise lunsj, evt 10 min i løpet av dagen. Resten av dagen går til å løpe rundt og "slukke branner". 

Tja, jeg har (som lokomotivfører) som tidligere nevnt ingen lønnsstige overhodet, så jeg får kun den vanlige årlige økningen til jeg blir pensjonert. 
Vi har 3 ukers ferie på sommeren, fordelt på 5 puljer som man rullerer mellom. Fra og med uke 25 til og med uke 33. De 2 andre ukene må tas utenom uke 25-33, men vi kan ta de som enkeltstående dager da (f.eks en dag pr. måned). Og maks en helg, de siste 8 dagene må brukes på hverdager. Ferien går fra lørdag til lørdag, så siste søndag i ferien man man bli satt opp på kvelds- eller nattevakt.
Vi jobber annenhver jul, annenhver nyttår og annenhver påske. Har jeg fri i jula kan jeg allikevel måtte jobbe til kl. 13:00 på julaften. Julefri går fra da og til 06:00 tredje juledag. 
Jeg jobber annenhver helg og like mange netter som dagvakter. 

Anonymkode: df234...932

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tja, jeg har (som lokomotivfører) som tidligere nevnt ingen lønnsstige overhodet, så jeg får kun den vanlige årlige økningen til jeg blir pensjonert. 
Vi har 3 ukers ferie på sommeren, fordelt på 5 puljer som man rullerer mellom. Fra og med uke 25 til og med uke 33. De 2 andre ukene må tas utenom uke 25-33, men vi kan ta de som enkeltstående dager da (f.eks en dag pr. måned). Og maks en helg, de siste 8 dagene må brukes på hverdager. Ferien går fra lørdag til lørdag, så siste søndag i ferien man man bli satt opp på kvelds- eller nattevakt.
Vi jobber annenhver jul, annenhver nyttår og annenhver påske. Har jeg fri i jula kan jeg allikevel måtte jobbe til kl. 13:00 på julaften. Julefri går fra da og til 06:00 tredje juledag. 
Jeg jobber annenhver helg og like mange netter som dagvakter. 

Turnusarbeid er tungt ja og ofte underbetalt. 

Vi har begge yrker hvor liv kan stå på spill.

Men jeg har gått 3 årig bachelor og videreutdanning på 2 år. 

Er flere sykepleiere som slutter for å bli togfører feks og tjener mer. 

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Turnusarbeid er tungt ja og ofte underbetalt. 

Vi har begge yrker hvor liv kan stå på spill.

Men jeg har gått 3 årig bachelor og videreutdanning på 2 år. 

Er flere sykepleiere som slutter for å bli togfører feks og tjener mer. 

Underbetalt vil jeg ikke kalle meg. Om jeg jobber null overtid så ender jeg vel på drøye 800k, med en grei mengde overtid er ikke 1 mill. problematisk. Men da får vi betalt en del ekstra for helge- og nattjobbing. Over 40k årlig for å jobbe annenhver helg fremfor hver tredje, og 125,- pr. time ekstra for utført arbeid i helg og på natt (mellom 20:00 og 06:00). Grunnlønnen utgjør 43.000,- pr. måned, så noe over 500k årlig. Tillegg for helg og natt utgjør ca. 12k for en normal måned. På toppen av det kommer 100% tillegg for jobbing på røde dager (drøye 550,- pr. time). 

Utdannelsen for vår del tar snaue 2 år. Men den krever at man har en del spesifikke fag fra videregående (matte, fysikk osv.). 

For min del er det ikke tungt i det hele tatt, stortrives med å jobbe annenhver helg og mye natt. Har masse ledig tid på dagtid i ukedagene (når alt er åpent), kan dra på hytta en snau uke i slengen osv. Kunne aldri tenkt meg å gått tilbake til 8-16 man-fre jobbing.

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 15.4.2020 den 23.09, AnonymBruker skrev:

Du er så utrolig heldig som får lov til å jobbe overtid og på fridager. Da får du overtidstillegg. Jeg skulle gjerne hatt jobben din, da får du lov til å jobbe over og på fridager! Sinnsykt heldig!

Anonymkode: ab17e...344

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 1.5.2020 den 14.22, AnonymBruker skrev:

Du er så utrolig heldig som får lov til å jobbe overtid og på fridager. Da får du overtidstillegg. Jeg skulle gjerne hatt jobben din, da får du lov til å jobbe over og på fridager! Sinnsykt heldig!

• Liker 1
  • 3 år senere...
Skrevet

.

Anonymkode: d195d...c66

Skrevet

Jobber 75% rundturnus, skatter 35%, over 10 års ansiennitet, helse foretak

Minst 27k i måned etter skatt, mer om det er helligdager, ekstra vakter, osv.

Anonymkode: 424bd...2b4

Skrevet

Jeg er leder med 790 000 i årslønn. Jobber kun dag. Full ansiennitet og har jobbet meg opp. Synes ikke det er så mye med tanke på ansvar; mannen er ingeniør og ledelsestlilling i Staten og har 1,4 mill

Anonymkode: 77b86...a0e

Skrevet

61000 før skatt. Jobber som jordmor i kommunen. Det er mangel på jordmødre så lettere å forhandle lønn. 

Anonymkode: b93b0...549

Skrevet

54 000 før skatt, spl i hjspl, 8 års ansiennitet 

Skrevet

45000 før skatt. Jobber 80% natt. 8 års ansiennitet. 

Anonymkode: 2ecfd...8ed

Skrevet

Jeg jobber i staten, og jobber i snitt 10 timervivuken kveld og helg i tillegg til man-fredag 8-16. Ingen tillegg her, men jobber til gjengjeld disse ekstra timene gratis. 

Anonymkode: 94793...549

Skrevet
Rucula skrev (På 10.4.2020 den 15.16):

Min mann er ingeniør, grunnlønna er på ca 500 000 (9 års ansinitet)  Men han har hatt rundt 1.3 millioner i lønn de siste 8 årene.

Grunnen er ekstra reising, vakttelefon risikotillegg osv

Skal han sutre på lønna på 500 000? Det er jo ikke realistisk lønn. 

Det blir det samme med sykepleiere. De tjener jo meget godt mange av dem 

Jeg er spesialsykepleier. Jeg har 650000 i grunnlønn med har enda ikke med tredelt turnus og overtid kommet over 830000 utbetalt. Så det er forskjell på ingeniør og sykepleier..

Anonymkode: 2bb5a...31f

Skrevet

36 000 kr utbetalt imnd.  Sykepleier i dagstilling med mastergrad(husk at ikke alle har turnustillegg). Dvs 5 års høgskole. 

Kan ikke si jeg er fornøyd med det når det sammenlignes med andre med lik lengde på utdanning👎

Anonymkode: 7cfb4...231

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...