Gå til innhold

Nyfødt gaver, hva liker du å få?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mat til fryser 😂 

Smokker, kos/sutteklut, hjemmelaget strikk, heklet eller sydd. Gjerne ullteppe feks det trenger man gjerne flere av og blir brukt leeenge.

Ammekurv med drikkeflaske, snacks, ammeinnlegg, smokk, lesestoff, lader osv. Trenger jo ikke kjøpe og fylle med alt i gave men gi selve kurven med noe i og forklare tanken bak. 

Gavekort på trilleturer og barnepass, kommer selvfølgelig an på relasjonen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er de beste gavene å få når du har en nyfødt? Tenker veldig på de i familien som får barn over sommeren i år. Hva er lurt å gi? 

Anonymkode: eecb3...b9f

Jeg tenker at vi fikser alt av utstyr selv. Det måtte i så fall vært noe som ikke man bare måå ha, for seng, badebalje, bilsete etc etc kjøper jo vi selv. Hadde kanskje vært kjekt å få vippestol eller babygym, for det kjøper man kanskje ikke med det samme. Samme med leker! Ellers håper jeg å få dyre ullbodyer fra merker som Joha. De koster sånn 250 kr per stykk og er ikke noe man er gira på å kjøpe xx ant av selv. Så hadde vært veldig bra å få! Alle sånne ubrukelig kule klær vil jeg helst kjøpe selv etter egen smak!

Anonymkode: f3848...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Diamant20 skrev:

Jeg er ikke TS, men har et spørsmål. Hva likte du av hjemmestrikk? Skal strikke litt til en baby som kommer i august. 

Jeg fikk litt forskjellig. Har guttebaby, så fikk litt sparkebukser, sett (bukse,jakke,lue, sokker), rompere, cardigan eller hva man skal kalle det😆. Fikk et veeeeldig fint teppe av ei pensjonist på jobben etter en gammel oppskrift. Fikk også litt av det samme type tøyet bare strikket i ull å større størrelser mot høst/vinter. Det sommer tøyet varierte fra bomull til lin 🙂. Fikk en bilstolpose mot kaldere dager. 
 

Det er noe av det hvertfall☺️. Er det «kaldt» på sommeren kan man jo bruke en strømpebukse under romperen eller buksen. Jeg likte at de strikket i bomull og lin, slik at jeg faktisk kunne bruke klærne på sommeren om det er varmt😁
Men om du spørr hva som ble aller mest brukt her på sommeren var det buksene og romperene med body under😊.

Anonymkode: fb952...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det beste er å spørre de som skal få barn når det begynner å nærme seg :) Ei venninne hadde fått masse klær i str nyfødt helt opp til ett år, men hadde ikke noen leker som passet til den aller yngste aldersgruppen. Hun ble veldig glad for et par leker som passet til ca 4-6 mnd :) 

Skulle jeg gitt noe uten å spørre hadde jeg kanskje strikket/heklet noen hansker/luer/votter til vintersesongen, eller tatt med noe hjemmelagd mat og bakst på besøk. Syns den tradisjonen er så koselig. 

Anonymkode: 56517...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullbodyer, vi likte best omslagsbodyer også i bomull, gode luer( ikke hm og lindex, men feks kivat, joha eller reima), bukser med fot, strømpebukser. Likte best praktiske klær. Leker var også stas, samme med ulltøy, både kjøpt og spesielt hjemmestrikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omslagsbody til juni gutt i størrelse 62, er det ok å gi? 

Anonymkode: eecb3...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Diamant20 skrev:

Jeg er ikke TS, men har et spørsmål. Hva likte du av hjemmestrikk? Skal strikke litt til en baby som kommer i august. 

Jeg satte enormt stor pris på ullteppe i størrelse ca 1m x 1m. Mykt, lett og stort nok at hun kan pakkes inn i det, samtidig som at det er såpass lite at det får plass i stelleveska. 

Elsker rompere! Votter uten tommel. 

Og jeg setter egentlig pris på alt jeg har fått av hjemmestrikk, for det er litt unikt og jeg synes det er veldig fint at noen har ønsket å bruke så mye tid på oss. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To venninner kom på besøk med flere poser nylegede rundstykker, brød og flere middager. Bare å putte i fryseren. I tillegg passet de minsten og storebror så jeg fikk en skikkelig lang og god dusj. Så da sambo kom hjem fra jobb den dagen sto det middag på bordet, og jeg følte med stelt og fiks igjen for første gang på aldri så lenge (hadde et tøft svangerskap).  
Tror det er den beste gaven både jeg og sambo noensinne har fått!

Anonymkode: 0f16c...917

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Omslagsbody til juni gutt i størrelse 62, er det ok å gi? 

Anonymkode: eecb3...b9f

Jeg synes det er en fin gave, men noen er ganske sære, så det er umulig å si sikkert 🤷 

Anonymkode: a156a...e56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er en fin gave, men noen er ganske sære, så det er umulig å si sikkert 🤷 

Anonymkode: a156a...e56

Den ene jeg skal gi gave til er veldig sær, jeg syns det er kjempe vanskelig å vite hva som er bra nok. Det er svigerinne i tillegg så det må være noe skikkelig. Har tenkt tanken på å kjøpe joggedress i Nike/Adidas. Men usikker på strl. 

Anonymkode: eecb3...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den ene jeg skal gi gave til er veldig sær, jeg syns det er kjempe vanskelig å vite hva som er bra nok. Det er svigerinne i tillegg så det må være noe skikkelig. Har tenkt tanken på å kjøpe joggedress i Nike/Adidas. Men usikker på strl. 

Anonymkode: eecb3...b9f

Kanskje det da er bedre å kjøpe gavekort i en babybutikk e.l.? 

Anonymkode: a156a...e56

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat til foreldrene! Da en venninne hadde født kjøpte jeg typiske ting som jeg visste hun var glad i men ikke kunne spise i svangerskapet som salami, roastbeef, fenalår og gode oster. I tillegg til ferskt brød og gode, næringsrike juicer. Det ble satt utrolig stor pris på! De sa at det var en av de beste gavene, mye bedre enn blomster og gaver til baby. Dette satt jeg utenfor døren deres samme dag de var hjemme fra sykehuset slik at de ikke trengte og løpe på butikken for og handle 🙂

Anonymkode: ff214...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk litt forskjellig. Har guttebaby, så fikk litt sparkebukser, sett (bukse,jakke,lue, sokker), rompere, cardigan eller hva man skal kalle det😆. Fikk et veeeeldig fint teppe av ei pensjonist på jobben etter en gammel oppskrift. Fikk også litt av det samme type tøyet bare strikket i ull å større størrelser mot høst/vinter. Det sommer tøyet varierte fra bomull til lin 🙂. Fikk en bilstolpose mot kaldere dager. 
 

Det er noe av det hvertfall☺️. Er det «kaldt» på sommeren kan man jo bruke en strømpebukse under romperen eller buksen. Jeg likte at de strikket i bomull og lin, slik at jeg faktisk kunne bruke klærne på sommeren om det er varmt😁
Men om du spørr hva som ble aller mest brukt her på sommeren var det buksene og romperene med body under😊.

Anonymkode: fb952...92f

 

11 timer siden, Alvekvinnen skrev:

Jeg satte enormt stor pris på ullteppe i størrelse ca 1m x 1m. Mykt, lett og stort nok at hun kan pakkes inn i det, samtidig som at det er såpass lite at det får plass i stelleveska. 

Elsker rompere! Votter uten tommel. 

Og jeg setter egentlig pris på alt jeg har fått av hjemmestrikk, for det er litt unikt og jeg synes det er veldig fint at noen har ønsket å bruke så mye tid på oss. 

Takk for svar begge to! Dere nevner rompere, var det med knapper mellom beina? A la dette

image.jpeg.35ec5c831a294309607e0a973f374e48.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leker, spesielt med tydelige øyne og en myk lyd ble satt stor pris på. Biteringer ville også falt i smak.

Kosekluter har blitt nyttige etterhvert, og fungerer bedre enn kosedyr. Kosedyr er enten for store og tunge for en liten hånd, eller så små at de forsvinner. 

Klær i str 62 eller 68 er fint, spesielt hvis du ikke gir gaven før etter fødsel. Husk byttelapp. 

Den fineste strikkegaven vi fikk var en vognpose med ermer og hette. Den har fungert hele høsten og vinteren, og passer fremdeles.

Ullsokker er også veldig greie, og da helst i litt større størrelser. For store ullsokker kan brukes som votter. Votter etter vanlige mønstre har fungert dårlig her, men jeg strikket noen med 10 cm vrangbord, og det kan jeg anbefale!

 

Min baby er født i september, så de med vårbarn har sikkert andre erfaringer.

 

Hvis man kommer på besøk bør man ha med mat. De beste besøkene spiser et stykke kake, holder baby mens mor nyter en kopp varm kaffe og setter resten av kaka i kjøleskapet før de drar. Mat til mor er viktigere enn ting til babyen.

 

Anonymkode: 75cbe...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Diamant20 skrev:

 

Takk for svar begge to! Dere nevner rompere, var det med knapper mellom beina? A la dette

image.jpeg.35ec5c831a294309607e0a973f374e48.jpeg

Jeg skjønte ikke helt poenget med slike, annet enn at det ser fint ut. 

Man har body og strømpebukse under, men body og strømpebukse er varmt nok inne. Uten noe under blir armer og bein så nakne, så da blir det for kaldt. 

Kanskje det er anderledes for de som har litt kaldere babyer, for da kan en slik være et alternativ til ullbody. 

Hvis du skal strikke en slik bør det være knapper mellom beina, for det gjør bleieskift mye enklere.

 

Anonymkode: 75cbe...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Diamant20 skrev:

 

Takk for svar begge to! Dere nevner rompere, var det med knapper mellom beina? A la dette

image.jpeg.35ec5c831a294309607e0a973f374e48.jpeg

Sånn type ja☺️. Masse forskjellige varianter av disse🙂. Seleshorts eks også er veldig fint på sommeren🙂

Anonymkode: fb952...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær er egentlig veldig greit å gi, for med byttelapp er det bare å bytte om man ikke får bruk for den type plagg. Så husk byttelapp - alltid.

Anonymkode: 5c620...0cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlige bodyer som ikke er ull, og i størrelse 62 eller 68. Gjerne med bukse til. Da får jeg garantert brukt det uten å måtte tenke på å bytte.

Anonymkode: 15bf9...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gave til mor! Babyen får mer enn nok uansett, så kjør på med sjokolade, en middag, en håndkrem, noen gode oster, - ett eller annet som mor liker! Det var uten tvil de beste gavene😉😍

Anonymkode: 67db0...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...