Gå til innhold

Nyfødt gaver, hva liker du å få?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er de beste gavene å få når du har en nyfødt? Tenker veldig på de i familien som får barn over sommeren i år. Hva er lurt å gi? 

Anonymkode: eecb3...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bøker, leker, eller gavekort på klesbutikk med barneklær.

Vi fikk så mye klær som var ment å bruke frem i tid, som vi aldri fikk brukt, da barnet vårt vokste i rykk og napp, og ulldressen vi fikk ikke passet før om sommeren, kortermede bodyer ikke passet før til vinteren, o.l. Og klær det viste seg han hatet, som bodyer som skulle tres over hodet. Så denne gangen kommer vi til å levere inn og bytte alle klær vi får som ikke passer umiddelbart.

Anonymkode: 67854...995

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vognteppe, vognleke, gavekort på tøy så jeg selv kunne velge, bamser, uro osv 

 

De verste: Tøy som ikke passer eller ikke var min stil, gavekort på lekeland (hallo?? 3 år til baby syns det er gøy), bleier av feil merke, sitter (Likte bare en spesiell), tåteflasker (ammet), 

Anonymkode: 3eff8...68a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langermede bodyer, gjerne i str 62 eller 68 så det varer litt, bukser med fot, siklesmekker, rangle..

Anonymkode: a156a...e56

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vognteppe, vognleke, gavekort på tøy så jeg selv kunne velge, bamser, uro osv 

 

De verste: Tøy som ikke passer eller ikke var min stil, gavekort på lekeland (hallo?? 3 år til baby syns det er gøy), bleier av feil merke, sitter (Likte bare en spesiell), tåteflasker (ammet), 

Anonymkode: 3eff8...68a

Tåteflasker kan være gitt i tanke på at mange pumper og gir flaske i ny og ne etter hvert. 

Anonymkode: eecb3...b9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leker, bøker, pysj, badehåndkle, praktiske klær som passer frem i tid. Det mest upraktiske var klær i 62-68, for det fikk vi så sykt mye av. Og klær som ikke var tilpasset sesong. Fikk en nydelig, tykk ulldress i 68 til andremann. Den kommer til å passe i juni/juli...

Anonymkode: e71c6...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Større klær, fikk også noe bambus klær til min sommerbaby. Hadde ikke handlet noe av det selv å må si at det ble mye brukt🙂. Kjempe deilig!. Fikk hjemmelaget klær, sengetøy, teppe osv (sy/strikket/heklet). Det syntes jeg var VELDIG koselig da jeg ikke er flinkt til sånt selv!🥰. Koselig når noen han brukt sin tid på å lage noe til oss🥰

Anonymkode: fb952...92f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter pris på det aller meste. Klær, sengetøy, tepper, leker, bamser, flasker og annet man bruker til baby. 

Anonymkode: 8107a...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt alt jeg trenger og vil ha, så synes ikke det er noe kjekt å få noe som aldri blir brukt. Men bleier, tørrkluter, bleieposer og slikt hadde vært greit, det går det mye ut av. 

Anonymkode: 9c01f...464

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær i str. 62-68-74 (bodyer og bukser), håndklær, tynne ullklær, biteleker, rangler, bamser, penger, sengesett, lammeskinn og hjemmestrikket tøy, pledd. 

Alle klærne ble ikke brukt, for vi hadde så mye, og babyen brukte behagelige bodyer og bukser mesteparten av tiden. Skjortebodyer, penbukser, skjorter, gensere og hettejakker ble lite brukt eller ikke brukt. 

Anonymkode: 48265...d15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær, vi har hatt nytte av alt av klær. Men, folk kjøpte de størrelsene som passet fint i de ulike sesongene. Det bør man være obs på dersom man skal kjøpe klær. Jeg ble superglad da vi fikk babynest av svigermor, så jeg har bestemt meg for å kjøpe det til en tidligere kollega som betyr mye for meg. Men Vidas babynest er ikke billig, det er vel kanskje til de helt spesielle man gir en slik gave til :)

Moren min kjøpte forresten forbruksvarer til oss, blant annet inotyol, jordnøttolje, ammeinnlegg i ull. Dette var ekstremt nyttig for oss å ha :)

Anonymkode: b4b7a...62e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine ullbodyer! Dyrt å kjøpe mange selv, så topp å få i gave 💕

Anonymkode: e1715...283

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omslagsbodyer i alle størrelser, gjerne med lang arm og litt nøytrale i fargen. 

Fikk også ting som babyolje, gulpekluter og slikt og tenkte først "hva skal jeg med alt dette?" og jaggu har det blitt brukt, har også vært greit å slippe å dra ut å kjøpe, samme med andre forbruksvarer. 

Ellers er hjemmestrikk og slikt også veldig koselig😊

Har stort sett vært fornøyd med alt vi har fått, har fått en del ting som er for stort da, så vet ikke om det kommer til å bli brukt. Fikk f.eks en parkdress i gave i babyshoweren, blir en stund til vi ser om den passer i riktige sesongen. 

Anonymkode: 57d63...df0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klær i større størrelser (man har som regel kjøpt inn de første mnd selv) - gjerne ull til høsten.

 

leker og slikt blir aldri kjedelig. Rangle eller noe som kan bites på fra 3 mnd +. Det blir satt stor pris på en dag den lille er urolig og man kan komme frem med denne. 
 

smekker og strømpebukser ble det ellers aldri for lite av her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynn merinoull fra Joha: omslagsbodyer, bukser og pysjer. Passer til alle årstider og veldig god kvalitet.

Biteleker, uro og aktivitetsleker som passer fra de er 3 mnd. Leker til vippestol/vogn og uro er også fint.

Små tepper som passer i bilstol, vogn og seng. Gulpekluter, stelleting som neglesaks og glassfil, salver til bleieutslett/tørr hud.

Upraktiske klær, klær med hette eller skrikende farger og digre kosedyr har vi fått en del av og ikke hatt så mye bruk for. 

Anonymkode: 0e9f6...2a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodyer i god kvalitet (liker best Lindex og Polarn O. Pyret, de har god kvalitet, og spesielt liker jeg de som vokser med barnet med doble knapper og nedbrettbare ermer), ull (om det er høst/vinter) og babyleker var det vi satte mest pris på å få. Hjemmestrikk er også veldig hyggelig, men det er begrensa hvor mange fine ulljakker en baby trenger. Vi har også alt for mange luer (mange hjemmestrikkede) og bruker i grunn kun en tynn og en tykk balaklava i myk ull som jeg begge har kjøpt selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal gi et hjemmelaget sett til barnet til søskenbarnet mitt. Det hadde jeg selv satt god pris på, selv om jeg lager mye klær selv. Ellers vil forbruksvarer være strålende som bleier, våtservietter osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Større klær, fikk også noe bambus klær til min sommerbaby. Hadde ikke handlet noe av det selv å må si at det ble mye brukt🙂. Kjempe deilig!. Fikk hjemmelaget klær, sengetøy, teppe osv (sy/strikket/heklet). Det syntes jeg var VELDIG koselig da jeg ikke er flinkt til sånt selv!🥰. Koselig når noen han brukt sin tid på å lage noe til oss🥰

Anonymkode: fb952...92f

Jeg er ikke TS, men har et spørsmål. Hva likte du av hjemmestrikk? Skal strikke litt til en baby som kommer i august. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av klær: omslagsbodyer og pysjamaser i str 62 eller 68. 

Annet: tepper, bøker, barneservise, gode leker fra f.eks Sprell eller treleker, barnestol (vi fikk i dåpsgave, har blitt brukt daglig siden barnet var rundt året. Jeg og søsknene mine fikk lik da vi var små, og de er fortsatt i bruk rundt salongbord når barnebarna er på besøk!). 

Anonymkode: c69f9...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr1 babyteppe

Nr2 middag/bakverk

Anonymkode: fce2b...88b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...