Gå til innhold

Hvilke tiltak tror du regjeringen kommer med?


iskremm

Anbefalte innlegg

Er det i morgen eller onsdag de skal komme med ny informasjon?

Anonymkode: 9911a...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er en så uforutsigbar situasjon at vi rett og slett ikke vet. Tiltakene kan bli forlenget, myknes opp eller strammes inn alt etter hvordan smitten brer seg framover.

UK hadde jo en mer fri flyt-innstilling i starten, men nå har de strammet inn mer en i Norge. Og det virker som Sverige er i ferd med å komme etter. 

Anonymkode: def5c...d49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det blir så mye forandringer. Det som kan være mulig er at man åpner opp mer i de fylkene det er lite smitte/vs feks Oslo og Viken som kanskje får enda strengere tiltak/tiltak for blir det samme.

Arrgumentet med å åpner skoler skjønner jeg egentlig ikke så godt. De fleste barn utvikler ingen symptomer nei, men det betyr derimot at de ikke er smittebærere og kan smitte feks lærere eller familemedlemmer/andre de omgås som kanskje ikke tåler viruset like bra. I tillegg så sier jo majoriteten av foreldrene i Norge at de ikke kommer til å sende ungene sine i skole/bhg uansett som blir brudd på undervisningsplikten (eller hva det nå heter) Så jeg ser ikke noe poeng med å åpne skolene når flesteparten av barna kommer til være hjemme uansett. Skal man åpne skole/bhg selv om det bare er i en l iten grad må foreldrene føle at det er trygt først å sende barna dit.

Hadde det vært noe som burde vært åpnet før skoler er det fysioterapi, og kiropraktor, og tannlege, med anmodning at de ikke får ta i mot pasienter som viser tegn på luftveisinfeksjoner med mindre det er akutt hos tannlege til nød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en så uforutsigbar situasjon at vi rett og slett ikke vet. Tiltakene kan bli forlenget, myknes opp eller strammes inn alt etter hvordan smitten brer seg framover.

UK hadde jo en mer fri flyt-innstilling i starten, men nå har de strammet inn mer en i Norge. Og det virker som Sverige er i ferd med å komme etter. 

Anonymkode: def5c...d49

Har du ikke lest artiklene i det siste? De har gitt tydelige signaler om at tiltakene opprettholdes. Det er helt åpenbart. Noen små oppmykninger for å gi håp sannsynligvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker, men heller mot at tiltakene som allerede er, videreføres - men at de denne gangen er mer spisset. Barn som er i utsatte grupper og barn med særskilte behov blir bedre fulgt opp og tilbys barnehage/skoleplass, og barn av lærere får tilbud om barnehage/skoleplass. 
 

Mitt aller største skrekkscenario er at man skal kjøre en «isolere risikogruppene»..det blir katastrofe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det i morgen eller onsdag de skal komme med ny informasjon?

Anonymkode: 9911a...20b

Onsdag, sies det.

Anonymkode: f1ff5...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig at fysioterapauter får åpne igjen snart, har merket at helsa har blitt verre av å ikke kunne gå. Det hadde vært et lyspunkt for meg personlig. Men er spent på hva som skjer.

Anonymkode: 73f6e...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...