Gå til innhold

Hvilke tiltak tror du regjeringen kommer med?


iskremm

Anbefalte innlegg

Til onsdag kommer regjeringen med nye tiltak. Hva tror du skjer? Vil skoler/barnehager åpnes opp? Eller vil tiltakene strammes inn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvertfall videreføring i lengre tid, i verste fall innstramning.

Anonymkode: 08955...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvertfall videreføring i lengre tid, i verste fall innstramning.

Anonymkode: 08955...6b2

Innstramning? Innleggsestalene er stabile/går nedover. Situasjon er mye mer under kontroll.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, iskremm skrev:

Innstramning? Innleggsestalene er stabile/går nedover. Situasjon er mye mer under kontroll.

Vel. Smittetallene øker jevnt, heldigvis ikke eksponensielt. Men de øker like fullt markant. Og vaksine/effektiv medisin er langt unna.

Finland åpner kriselagre:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/0ny30o/finland-aapner-hemmelige-noedlagre-fra-den-kalde-krigen

Det hadde de nok ikke gjort hvis de ikke mistenkte at dette kan bli verre.

Nei, jeg tror dessverre at dette blir langvarig lukking i noen år, og der portforbud kan bli aktuelt. I verste fall bilr det militær unntakstilstand.

Anonymkode: 08955...6b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten åpnes barnehager og kanskje også småbarnstrinn opp fra 20.april, eller så får frisører o.l. starte opp igjen. Tror ingenting på innstramming.

Anonymkode: 0d5b4...7f5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiltak videreføres ut april. 1.mai kommer ny vurdering. Alt holdes fortsatt stengt. Så de som gledet seg til botoxpåfyll og frisør kan glemme det med det første. 

Anonymkode: f02ef...23d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, iskremm skrev:

Til onsdag kommer regjeringen med nye tiltak. Hva tror du skjer? Vil skoler/barnehager åpnes opp? Eller vil tiltakene strammes inn? 

Jeg leste at vi får vite det i morgen?? 
Jeg tror det kommer til å løsne litt opp, som at frisører, fysioterapeuter eller annet kommer til å få åpne. Jeg tror også at vi kommer til å få kommunale forskjeller som blant annet at skoler og barnehager kommer til å være stengt i Oslo og Viken, men at de kommer til kunne åpne andre steder der det er lite eller ingen smitte. Mange kommuner har ingen smittede og det er ikke noe poeng at man skal låse ned samfunnet der. 
Jeg har null tro på at det kommer til å bli innstramminger. Tallene er alt for lave til det. 

Anonymkode: 012fa...48d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vel. Smittetallene øker jevnt, heldigvis ikke eksponensielt. Men de øker like fullt markant. Og vaksine/effektiv medisin er langt unna.

Finland åpner kriselagre:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/0ny30o/finland-aapner-hemmelige-noedlagre-fra-den-kalde-krigen

Det hadde de nok ikke gjort hvis de ikke mistenkte at dette kan bli verre.

Nei, jeg tror dessverre at dette blir langvarig lukking i noen år, og der portforbud kan bli aktuelt. I verste fall bilr det militær unntakstilstand.

Anonymkode: 08955...6b2

Det er absolutt ingenting som indikerer det du skriver her. Det er ikke én pålitelig autoritet på feltet som har ymtet noe sånt. Det eneste sånn skremselspropaganda gjør, er å gi allerede nedbrutte folk en skikkelig psykisk knekk.

Det er godt mulig man vil fortsette med sterke tiltak noen uker til, og kanskje noen mildere tiltak over en lengre periode, men myndighetene både i Norge og i andre land er veldig klar over at en flerårig nedstenging av samfunnet vil bety helt enorme konsekvenser, nasjonal destabilisering og dødsfall som langt overskrider selve sykdommen. 

Anonymkode: fde23...c69

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel. Smittetallene øker jevnt, heldigvis ikke eksponensielt. Men de øker like fullt markant. Og vaksine/effektiv medisin er langt unna.

Finland åpner kriselagre:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/0ny30o/finland-aapner-hemmelige-noedlagre-fra-den-kalde-krigen

Det hadde de nok ikke gjort hvis de ikke mistenkte at dette kan bli verre.

Nei, jeg tror dessverre at dette blir langvarig lukking i noen år, og der portforbud kan bli aktuelt. I verste fall bilr det militær unntakstilstand.

Anonymkode: 08955...6b2

Det betyr økonomisk ruin og vi kommer til å gå over i en situasjon der folk i Norge kommer til å sulte istedenfor ved lukking. Det kommer aldri politikerne til å tillate at skjer. 

Anonymkode: 012fa...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slippes opp om kort. Da de skjønner at viruset er et sesongvirus som snart forsvinner av seg selv.

Anonymkode: 3cb43...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns at DPS og fysioterapi skal få åpne før frisør og sånt iallfall. Tror egentlig ikke de åpner opp noe mer, heller det motsatte.

Anonymkode: fe1d6...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste at vi får vite det i morgen?? 
Jeg tror det kommer til å løsne litt opp, som at frisører, fysioterapeuter eller annet kommer til å få åpne. Jeg tror også at vi kommer til å få kommunale forskjeller som blant annet at skoler og barnehager kommer til å være stengt i Oslo og Viken, men at de kommer til kunne åpne andre steder der det er lite eller ingen smitte. Mange kommuner har ingen smittede og det er ikke noe poeng at man skal låse ned samfunnet der. 
Jeg har null tro på at det kommer til å bli innstramminger. Tallene er alt for lave til det. 

Anonymkode: 012fa...48d

Så frisører, fysioterapi og skole/bhg ikke vil skape smitte tror du?? Da kan jo bare alt åpne da. 3 uker er ikke nok. Nå er de på 5. mnd i Kina. De har ikke åpnet opp de heller. Så nei, disse du nevner åpner ikke opp 14.april. Sann mine ord.

Anonymkode: f02ef...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten overbevist om at hytteforbudet oppheves kort tid etter påske, og særlig hvis også barnehager åpnes. Da er det ikke lenger så mange som går på hytta uansett, mens de som har behov for å isolere seg på hytta kan gjøre det.

Anonymkode: 0d5b4...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det betyr økonomisk ruin og vi kommer til å gå over i en situasjon der folk i Norge kommer til å sulte istedenfor ved lukking. Det kommer aldri politikerne til å tillate at skjer. 

Anonymkode: 012fa...48d

Det er akkurat det som vil skje. Dette er planlagt og de skylder på viruset. Les utover i verden. Se andre nyheter enn nrk og tv2. Verdens økonomien vil kollapse nå, så innfører de chip og kryptisk valuta. Høres helt villt ut, men Trump og co står i media og bare lyver. Han påstod viruset var over FØR påske. Se til tallene i USA. Det er skremmende. Og Kina løy de også. Samt legen som oppdaget viruset fikk munnkurv og døde. Vi blir lurt. 

Anonymkode: f02ef...23d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så frisører, fysioterapi og skole/bhg ikke vil skape smitte tror du?? Da kan jo bare alt åpne da. 3 uker er ikke nok. Nå er de på 5. mnd i Kina. De har ikke åpnet opp de heller. Så nei, disse du nevner åpner ikke opp 14.april. Sann mine ord.

Anonymkode: f02ef...23d

Matbutikkene skaper også smitte, men det er ingen som stenger dem! Vi får vente og se i morgen om hvem som har rett. ;) Jeg har rett og slett troen på at det kommer til å bli myknet opp på en del punkter og vi er nødt til å gå til et punkt der det diskuteres økonomi oppi dette. 

Anonymkode: 012fa...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Matbutikkene skaper også smitte, men det er ingen som stenger dem! Vi får vente og se i morgen om hvem som har rett. ;) Jeg har rett og slett troen på at det kommer til å bli myknet opp på en del punkter og vi er nødt til å gå til et punkt der det diskuteres økonomi oppi dette. 

Anonymkode: 012fa...48d

Det er imorgen tiltakene kommer? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er akkurat det som vil skje. Dette er planlagt og de skylder på viruset. Les utover i verden. Se andre nyheter enn nrk og tv2. Verdens økonomien vil kollapse nå, så innfører de chip og kryptisk valuta. Høres helt villt ut, men Trump og co står i media og bare lyver. Han påstod viruset var over FØR påske. Se til tallene i USA. Det er skremmende. Og Kina løy de også. Samt legen som oppdaget viruset fikk munnkurv og døde. Vi blir lurt. 

Anonymkode: f02ef...23d

Jeg bare nevner det igjen. Politikerne i Norge er ikke dumme. De kommer ikke til å stenge av samfunnet i flere år for å la folk her sulte her til lands. 

Anonymkode: 012fa...48d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det fortsetter som før i 14 dager til. Slipper de opp og antall smittede øker så stenges det fort igjen og man får jojo effekt som ikke jeg ønsker meg i hverrfall

Endret av Bente1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, iskremm skrev:

Det er imorgen tiltakene kommer? :) 

I artikkelen som kom på NRK om at Oslo holder skolene og barnehage stengt i uke 16 så sto det at Oslo sitt byråd avventet og skulle se til hva regjeringen presenterte på tirsdag før de tok en videre avgjørelse om hva som skjer etter uke 16.

Anonymkode: 012fa...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare nevner det igjen. Politikerne i Norge er ikke dumme. De kommer ikke til å stenge av samfunnet i flere år for å la folk her sulte her til lands. 

Anonymkode: 012fa...48d

Hva tror du om treningsentre? Vil det åpne opp innen kort tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...