Gå til innhold

Hvilke tiltak tror du regjeringen kommer med?


iskremm

Anbefalte innlegg

Tror det blir strengere tiltak og at vi får mindre lov til å si hva vi mener. Varslere vil bli sparket her også. Akkurat som i Kina, og i USA. Der ble varsleren i marinen sparket fordi han varslet. Hvorfor de velger å sparke folk er veldig interessant. 

Det er andre som mener at det er andre årsaker til denne fullstendige lockdown verden over og at viruset bare er en av årsakene. Det interessante er at det er flere som forsker på worst case scenarier som snakker om at det beste menneskeheten kan gjøre er å akseptere situasjonen og omstille seg til en helt ny verden. (Fra 51.20) Det ble sagt i en dokumentar jeg ikke trodde ville komme med en slik uttalelse. Men jo, det ble sagt. Temaet i dokumentaren er noe helt annet, men akkurat den uttalelsen fikk meg til å tenke på corona viruset og muligheten for at den er en av mange virkemidler. 

Det er jo ikke helt uvanlig at vi vanlige mennesker ikke får vite absolutt alt, fordi myndigheter ønsker å ha kontroll på oss og våre handlinger. Det er jo til og med synlig i religiøse tekster verden over.

 

Anonymkode: f1ff5...e93

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror ikke akkurat at IM Thorkildsen er den du skal ta veldig seriøst. Hun kommer med en enslig uttalelse, den henger helt i lufta, er ikke basert på faglige vurderinger men av at hun stikker fingern i været og kjenner litt etter. At én politiker uttaler seg på den måten er ikke ensbetydende med at det blir sånn, det er heller ikke en indikasjon på hva andre politikere mener. 

Anonymkode: 0c8f8...e0d

Rettelse: Leste feil, trodde du siktet til skolebyråden. Uansett gjelder det samme for den andre byråden.

Anonymkode: 0c8f8...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror barnehager og skoler blir stengt ut april før de gradvis vil åpne opp igjen. Store forsamlinger som kino, konserter osv vil det ta mye lenger tid før åpner igjen. I tillegg tror jeg reising til utlandet vil være uaktuelt til over sommeren. 

Anonymkode: 2b084...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slippes opp om kort. Da de skjønner at viruset er et sesongvirus som snart forsvinner av seg selv.

Anonymkode: 3cb43...178

Dokumentasjon takk, eller er du bare en person uten medisinsk utdannelse?

Anonymkode: 24661...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke akkurat at IM Thorkildsen er den du skal ta veldig seriøst. Hun kommer med en enslig uttalelse, den henger helt i lufta, er ikke basert på faglige vurderinger men av at hun stikker fingern i været og kjenner litt etter. At én politiker uttaler seg på den måten er ikke ensbetydende med at det blir sånn, det er heller ikke en indikasjon på hva andre politikere mener. 

Anonymkode: 0c8f8...e0d

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han sa tiltak. Han presiserte aldri hva han mente med det! Og per nå så er det kun spekulasjoner fra han for han vet ikke hvordan situasjonen vil være i 2021. 

Anonymkode: 012fa...48d

Det var helsebyråden jeg siktet til:

https://www.nettavisen.no/nyheter/advarer-oslos-innbyggere---kan-vedvare-langt-inn-i-2021/3423949094.html

Selvsagt er det ingen som kan si noe helt sikkert, men at en av toppene i byen skriver det er jo en kraftig pekepinn på hva man kan vente seg fremover. Og siden det ikke er noen som vet helt hva som skjer med viruset videre er det nok mer sannsynlig at man velger å holde på tiltakene så lenge som mulig heller enn å slippe opp.

Anonymkode: 08955...6b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror det blir strengere tiltak og at vi får mindre lov til å si hva vi mener. Varslere vil bli sparket her også. Akkurat som i Kina, og i USA. Der ble varsleren i marinen sparket fordi han varslet. Hvorfor de velger å sparke folk er veldig interessant. 

Det er andre som mener at det er andre årsaker til denne fullstendige lockdown verden over og at viruset bare er en av årsakene. Det interessante er at det er flere som forsker på worst case scenarier som snakker om at det beste menneskeheten kan gjøre er å akseptere situasjonen og omstille seg til en helt ny verden. (Fra 51.20) Det ble sagt i en dokumentar jeg ikke trodde ville komme med en slik uttalelse. Men jo, det ble sagt. Temaet i dokumentaren er noe helt annet, men akkurat den uttalelsen fikk meg til å tenke på corona viruset og muligheten for at den er en av mange virkemidler. 

Det er jo ikke helt uvanlig at vi vanlige mennesker ikke får vite absolutt alt, fordi myndigheter ønsker å ha kontroll på oss og våre handlinger. Det er jo til og med synlig i religiøse tekster verden over.

 

Anonymkode: f1ff5...e93

Det er til og med synlig i religiøse tekster fordi disse ble skrevet for flere tusen år siden hvor de politiske forholdene var litt annerledes..

Anonymkode: 0c8f8...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Det var helsebyråden jeg siktet til:

https://www.nettavisen.no/nyheter/advarer-oslos-innbyggere---kan-vedvare-langt-inn-i-2021/3423949094.html

Selvsagt er det ingen som kan si noe helt sikkert, men at en av toppene i byen skriver det er jo en kraftig pekepinn på hva man kan vente seg fremover. Og siden det ikke er noen som vet helt hva som skjer med viruset videre er det nok mer sannsynlig at man velger å holde på tiltakene så lenge som mulig heller enn å slippe opp.

Anonymkode: 08955...6b2

Jeg vet at du siktet til han. Jeg har lest hva han skriver, men som nevnt tidligere så er det kun spekulasjoner fra han sin side og fra din. Det kan være alt til at grensene er stengt, til at utestedene krever en meters avstand mellom hverandre fortsatt osv. At han har sagt det betyr ikke at skolene og barnehagene kommer til å være stengt et år. 

Anonymkode: 012fa...48d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpne treningssenterne, men blokk adgang til svake, syke og gamle...

Anonymkode: d8b5f...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror regjeringen i morgen åpner opp igjen hele samfunnet, og fjerner alle tiltak. 

Hilsen den gjennomsnittlige KG-bruker. 

 

Anonymkode: 2cbff...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at du siktet til han. Jeg har lest hva han skriver, men som nevnt tidligere så er det kun spekulasjoner fra han sin side og fra din. Det kan være alt til at grensene er stengt, til at utestedene krever en meters avstand mellom hverandre fortsatt osv. At han har sagt det betyr ikke at skolene og barnehagene kommer til å være stengt et år. 

Anonymkode: 012fa...48d

Det stemmer, men se på det logisk. Hvis tiltakene skal være effektive og hvis målet er å holde R mindre enn 1, så må man faktisk fortsette å gjøre alt. Å lempe på noe av det, mens andre ting ikke, gir ingen mening, særlig hvis det man lemper på er f. eks. stengte skoler og barnehager, som er steder der smitte sprer seg svært fort. Idet du slipper opp på noe, jo mer bortkastet er andre tiltak. Sånn sett tror jeg dessverre dette vil vare svært lenge.

Anonymkode: 08955...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror regjeringen i morgen åpner opp igjen hele samfunnet, og fjerner alle tiltak. 

Hilsen den gjennomsnittlige KG-bruker. 

 

Anonymkode: 2cbff...5ad

Vet du hva, den gjennomsnittlige KG-brukeren mener faktisk at vi bør ha portforbud. Det er fåtallet som gir uttrykk for at alt skal åpne. 

Anonymkode: 0c8f8...e0d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det stemmer, men se på det logisk. Hvis tiltakene skal være effektive og hvis målet er å holde R mindre enn 1, så må man faktisk fortsette å gjøre alt. Å lempe på noe av det, mens andre ting ikke, gir ingen mening, særlig hvis det man lemper på er f. eks. stengte skoler og barnehager, som er steder der smitte sprer seg svært fort. Idet du slipper opp på noe, jo mer bortkastet er andre tiltak. Sånn sett tror jeg dessverre dette vil vare svært lenge.

Anonymkode: 08955...6b2

Det tror ikke jeg. Jeg har ingen tro på at politikerne i Norge kommer til å la Norge gå under økonomisk og la folk sulte. 

Anonymkode: 012fa...48d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dokumentasjon takk, eller er du bare en person uten medisinsk utdannelse?

Anonymkode: 24661...3ff

Det er hva jeg tror. Merkelig at dette aldri har vært et tema, da viruset fint kan dø ut av seg selv.

Anonymkode: 3cb43...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det tror ikke jeg. Jeg har ingen tro på at politikerne i Norge kommer til å la Norge gå under økonomisk og la folk sulte. 

Anonymkode: 012fa...48d

Den økonomiske undergangen er dessverre allerede uunngåelig etter man har spredd frykt i markedene snart en måned. Veksten vil ikke komme i tide før fullstendig økonomisk ragnarok.

Vel, vi får se. Det er ikke særlig til tegn i mediene på at det faktisk myknes opp litt hvertfall. Snarere tvert imot. Og kombinert med at man er et godt stykke unna smittetoppen ennå, så er det ren ønsketenkning at noe som helst vil lempes på i disse dager.

Anonymkode: 08955...6b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er til og med synlig i religiøse tekster fordi disse ble skrevet for flere tusen år siden hvor de politiske forholdene var litt annerledes..

Anonymkode: 0c8f8...e0d

Muligens, men ønsket fra de som bestemmer er det samme: Kontroll på folkemengdene.

Håper jo inderlig at viruset blir bekjempet og samfunnet går tilbake til normalen ganske kjapt.

Anonymkode: f1ff5...e93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det stemmer, men se på det logisk. Hvis tiltakene skal være effektive og hvis målet er å holde R mindre enn 1, så må man faktisk fortsette å gjøre alt. Å lempe på noe av det, mens andre ting ikke, gir ingen mening, særlig hvis det man lemper på er f. eks. stengte skoler og barnehager, som er steder der smitte sprer seg svært fort. Idet du slipper opp på noe, jo mer bortkastet er andre tiltak. Sånn sett tror jeg dessverre dette vil vare svært lenge.

Anonymkode: 08955...6b2

Du har helt rett på sett og vis. Hvis R skal holdes under 1 og viruset skal forsvinne uten at vi blir syke, må vi holde ALT stengt så lenge at vi sitter igjen i en steinrøys. Men politikerne og ekspertisen vet jo egentlig at dette er utopi og utenkelig.

De gikk ut i media og sa at viruset skulle fjernes, men det var nødvendig pga folkeopinionen og for å berolige folk. Nå har folk fått tid til å la det synke inn, og de aller fleste begynner å se at å stenge samfunnet i lang tid har langt større negativ effekt enn positiv.  Jeg synes regjeringen har vært gode på å roe gemyttene

Anonymkode: a94e7...ac5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den økonomiske undergangen er dessverre allerede uunngåelig etter man har spredd frykt i markedene snart en måned. Veksten vil ikke komme i tide før fullstendig økonomisk ragnarok.

Vel, vi får se. Det er ikke særlig til tegn i mediene på at det faktisk myknes opp litt hvertfall. Snarere tvert imot. Og kombinert med at man er et godt stykke unna smittetoppen ennå, så er det ren ønsketenkning at noe som helst vil lempes på i disse dager.

Anonymkode: 08955...6b2

Show me. 

Anonymkode: 012fa...48d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Show me. 

Anonymkode: 012fa...48d

Finnes masse, her er et eksempel der det bes om at skolene ikke åpnes første uka etter påske:

https://www.aftenposten.no/norge/i/rARmM8/storbyer-ber-om-samme-loesning-som-oslo-vil-ha-skolestengt-den-foerste-uken-etter-paaske

Anonymkode: 08955...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes masse, her er et eksempel der det bes om at skolene ikke åpnes første uka etter påske:

https://www.aftenposten.no/norge/i/rARmM8/storbyer-ber-om-samme-loesning-som-oslo-vil-ha-skolestengt-den-foerste-uken-etter-paaske

Anonymkode: 08955...6b2

Dette gjelder jo bare for første uken etter påske! Du sier at det ikke er tegn til at det myknes opp litt, snarere tvert i mot. Det synes ikke jeg at artikkelen underbygger. 

Anonymkode: 0c8f8...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette gjelder jo bare for første uken etter påske! Du sier at det ikke er tegn til at det myknes opp litt, snarere tvert i mot. Det synes ikke jeg at artikkelen underbygger. 

Anonymkode: 0c8f8...e0d

Nå er det jo ingen som har sagt i mediene at Norge skal være stengt i flere år, det ville skapt panikk. Taktikken er korte perioder med forlengelse. Tiltakene har allerede blitt forlenget en gang, og nå legges det opp til en ny forlengelse. Tenker man logisk på det så skjønner man jo hvor det peker.

Anonymkode: 08955...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...