Gå til innhold

Må utsette meg for smitte hver 14 dag pga det ikke finnes nettbutikker her.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må handle hver 14 dag og da automatisk er jeg utsatt for smitte av Korona.Selv om jeg forsøker å gå i butikken når det er lite folk, er det jo alltid noen folk. Synes det er sykt at det bare er sørpå man kan handle på nett og få levert på døra i sånne tider.

Her jeg bor er det ikke noe sånt og jeg må jo ha mat og ergo da utsette meg for smitte jeg kunne unngått om jeg fikk handlet på nett og få det på døren.

Sånn sett, er dere i sør heldige.

Anonymkode: 7057e...10b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi i sør går også på butikken.

Anonymkode: db1ef...fb2

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi i sør går også på butikken.

Anonymkode: db1ef...fb2

Men du har valget. Hjemmelevering eller handle selv. 

Anonymkode: f7db9...361

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi i sør går også på butikken.

Anonymkode: db1ef...fb2

Ja men vi her Nord har ikke et valg, slik dere har.

Anonymkode: 7057e...10b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må handle hver 14 dag og da automatisk er jeg utsatt for smitte av Korona.Selv om jeg forsøker å gå i butikken når det er lite folk, er det jo alltid noen folk. Synes det er sykt at det bare er sørpå man kan handle på nett og få levert på døra i sånne tider.

Her jeg bor er det ikke noe sånt og jeg må jo ha mat og ergo da utsette meg for smitte jeg kunne unngått om jeg fikk handlet på nett og få det på døren.

Sånn sett, er dere i sør heldige.

Anonymkode: 7057e...10b

Det florerer med sider på Facebook hvor folk tilbyr å handle for de i risikogruppene.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, alle i sør kan ikke bestille mat på nett og få levert på døra :) Vi kan ikke det her jeg bor. 

Anonymkode: b393c...a98

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja men vi her Nord har ikke et valg, slik dere har.

Anonymkode: 7057e...10b

Hva vil du vi skal gjøre med det? 

Anonymkode: 01f7d...559

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Darkannie skrev:

Det florerer med sider på Facebook hvor folk tilbyr å handle for de i risikogruppene.

Ikke her jeg bor.

Anonymkode: 7057e...10b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke Adams matkasse eller noe sånt?

Anonymkode: f0e2e...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja men vi her Nord har ikke et valg, slik dere har.

Anonymkode: 7057e...10b

Jeg bor i nord og kan dette. Kanskje det er bare du som har bosatt deg på feil sted?

Anonymkode: a43a3...8ff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Valg og valg, det er over en ukes leveringstid på hjemlevering, og det er jo bare tilgjengelig for oss i større byer. Det er faktisk mange småplasser sørpå også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva vil du vi skal gjøre med det? 

Anonymkode: 01f7d...559

Du kan ikke gjøre noe med det, jeg bare diskuterer det her, at dere er heldige, dere som kan bestille å nett og unngå smitte.

Anonymkode: 7057e...10b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Albbas skrev:

Valg og valg, det er over en ukes leveringstid på hjemlevering, og det er jo bare tilgjengelig for oss i større byer. Det er faktisk mange småplasser sørpå også. ;)

Ja er sant, synd på dere også og synes det er rart  at ikke lokalbutikken åpner opp for bestilling på nett. Iallefall midlertidig i denne krisen, vile ha gjort at flere folk unngår smitte.

Anonymkode: 7057e...10b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere ikke Adams matkasse eller noe sånt?

Anonymkode: f0e2e...c36

Men man m ha brød og pålegg, hygieneartikler, dopapir osv. Vi kan ikke leve bare på middag.

Anonymkode: 7057e...10b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja er sant, synd på dere også og synes det er rart  at ikke lokalbutikken åpner opp for bestilling på nett. Iallefall midlertidig i denne krisen, vile ha gjort at flere folk unngår smitte.

Anonymkode: 7057e...10b

Risikoen for smitte i matbutikker er minimal med normale forholdsregler. Vask varene i sterkere såpe når du kommer hjem der det er mulig, eller la de stå noen dager før du bruker det. Hold avstand.

Anonymkode: e44fe...79c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i nord og kan dette. Kanskje det er bare du som har bosatt deg på feil sted?

Anonymkode: a43a3...8ff

Hvor bor du ?

Anonymkode: 7057e...10b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Risikoen for smitte i matbutikker er minimal med normale forholdsregler. Vask varene i sterkere såpe når du kommer hjem der det er mulig, eller la de stå noen dager før du bruker det. Hold avstand.

Anonymkode: e44fe...79c

Nei kjenner en som ble smittet på matbutikken dessverre. Eneste plassen han kunne blitt smittet, derfor jeg tar dette opp her. At med nettlevering over hele Norge, kunne man lettere unngå smitte.

Anonymkode: 7057e...10b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke her jeg bor.

Anonymkode: 7057e...10b

Du må søke. Er sikker på du finner noen. Kommunene bruker også å ha offentlig tilbud for de som er i karantene og ikke kan handle selv, så man ikke sulter! Gi meg navn på kommunen din, så skal jeg finne til deg!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei kjenner en som ble smittet på matbutikken dessverre. Eneste plassen han kunne blitt smittet, derfor jeg tar dette opp her. At med nettlevering over hele Norge, kunne man lettere unngå smitte.

Anonymkode: 7057e...10b

Ja, men det er en person, og det vil alltid være noen, men risikoen er ganske lav. Man kan ikke stenge seg inne i flere år før det kommer vaksine.

Anonymkode: e44fe...79c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Darkannie skrev:

Du må søke. Er sikker på du finner noen. Kommunene bruker også å ha offentlig tilbud for de som er i karantene og ikke kan handle selv, så man ikke sulter! Gi meg navn på kommunen din, så skal jeg finne til deg!

Er ikke i karantene og gir ikke ut kommunen min, vil ikke gi meg til kjenne her inne. Jeg har en lungesykdom og vil holde meg frisk.

Anonymkode: 7057e...10b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...