Gå til innhold

Må utsette meg for smitte hver 14 dag pga det ikke finnes nettbutikker her.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er ikke i karantene og gir ikke ut kommunen min, vil ikke gi meg til kjenne her inne. Jeg har en lungesykdom og vil holde meg frisk.

Anonymkode: 7057e...10b

Selv-valgt karantene for risikogruppen er karantene, helt sikker på at noen vil handle for deg. Send kommunen din på PM til meg om du ønsker, så skal jeg hjelpe deg. Vil bare hjelpe, er ikke ute etter å finne ut hvem du er.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor bor du ?

Anonymkode: 7057e...10b

By med rundt 2000 innbyggere i Nordland fylke.

Anonymkode: a43a3...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vil bli smittet med Corona virus, spørsmålet er bare når. Når vi åpner skoler igjen, så vil prosessen som nesten har stoppet opp blusse fint opp igjen. Eneste som kan hjelpe er om  vi får en vaksine, men det kan jo ta endel tid.

Anonymkode: 6184b...ed5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med å kunne bestille mat på nett er nok i hovedsak noe som er mulig i store byer. Hele Sør-Norge er ikke så priviligerte altså. Ikke noe kolonial.no eller foodora her jeg bor i hvertfall, selv om det er i Sør-Norge. Men noen butikker driver med hjemkjøring av varer. Har du spurt om «dine» butikker gjør det? Ellers kan man spørre om hjelp feks på Facebook. Mange som tilbyr seg å hadde for andre i disse tider. 

Anonymkode: 13613...1cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

By med rundt 2000 innbyggere i Nordland fylke.

Anonymkode: a43a3...8ff

Hva heter den byen, for her finnes ikke dette alternativet.

Anonymkode: 7057e...10b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke i karantene og gir ikke ut kommunen min, vil ikke gi meg til kjenne her inne. Jeg har en lungesykdom og vil holde meg frisk.

Anonymkode: 7057e...10b

Da ringer du kommunen din. Jeg kan ikke garantere for absolutt alle av landets kommuner, men de aller, aller fleste har samarbeid med frivillige nå. Og grunnen til det er akkurat å hjelpe dem som er i utsatte grupper.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke gjøre noe med det, jeg bare diskuterer det her, at dere er heldige, dere som kan bestille å nett og unngå smitte.

Anonymkode: 7057e...10b

Så heldig du er som bare kan utsette deg for smitte hver 14 dag. Jeg er på jobb 6 dager i uken og må være her for å ta vare på de som ikke kan ta vare på seg selv. Jeg omgås både kollegaer og syke mennesker uten å ha mulighet til å holde avstand. Må legge til at jeg gjør det med glede, men når jeg leser sånne innlegg som dette blir jeg bare matt. Skjerp deg!!!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hva heter den byen, for her finnes ikke dette alternativet.

Anonymkode: 7057e...10b

Ønsker ikke å si hvilken by. Men omtrent alle butikkene her har lagt ut på facebook at de er behjelpelige med både hjemkjøring og sette-ut-på-trappa så du kan hente uten å gå inn. Betaling på vips. 

Anonymkode: a43a3...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Darkannie skrev:

Selv-valgt karantene for risikogruppen er karantene, helt sikker på at noen vil handle for deg. Send kommunen din på PM til meg om du ønsker, så skal jeg hjelpe deg. Vil bare hjelpe, er ikke ute etter å finne ut hvem du er.

Ja men da belaster jeg privatpersoner som igjen kan bli smittet. Jeg vil ha en tjeneste der jeg kan plukke og legge i handlekurv på nett og hente i butikk ved døren, eller få levert hjem til meg. Om man skriver ned eller prøver å huske hva man skal ha er det vanskeligere enn å finne varene på nett og legge i handlekurv og få levert. Men får bare fortsette å handle i butikken og utsette meg for smitte .

Anonymkode: 7057e...10b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med å bestille på nett, med mindre man ikke klarer å komme seg på den rent fysisk?

 

Tror du at du ikke vil bli smittet av korona, så har du ikke forstått hva planen til regjeringen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bestille mat fra Adams

matkasse eller godtlevert. Og nettbutikker, som Oluf Lorentzen osv. Men det kan vel dere nordpå også, kanskje? I så fall er jo det en mulighet. Men jeg kan ikke bestille matvarer fra vanlige matbutikker og få dem levert hjem. Jeg må også ut for å handle.
 

Ellers går det an å høre med kommunen om hjelp. Mange kommuner søker etter frivillige som kan ta sånne oppdrag nå i disse dager. 

Anonymkode: 4b5f0...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke i karantene og gir ikke ut kommunen min, vil ikke gi meg til kjenne her inne. Jeg har en lungesykdom og vil holde meg frisk.

Anonymkode: 7057e...10b

Jeg bor også i en kommune (sør for sinsenkrysset) med få innbyggere - her har Frivillighetssentralen organisert hjelp til de som trenger det. Bare et tips om et sted du kan sjekke - om det er aktuelt for deg.

Anonymkode: c59df...a89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja men da belaster jeg privatpersoner som igjen kan bli smittet. Jeg vil ha en tjeneste der jeg kan plukke og legge i handlekurv på nett og hente i butikk ved døren, eller få levert hjem til meg. Om man skriver ned eller prøver å huske hva man skal ha er det vanskeligere enn å finne varene på nett og legge i handlekurv og få levert. Men får bare fortsette å handle i butikken og utsette meg for smitte .

Anonymkode: 7057e...10b

Nå er du faktisk bare vanskelig for å være vanskelig. 

Anonymkode: a43a3...8ff

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Alvario skrev:

Så heldig du er som bare kan utsette deg for smitte hver 14 dag. Jeg er på jobb 6 dager i uken og må være her for å ta vare på de som ikke kan ta vare på seg selv. Jeg omgås både kollegaer og syke mennesker uten å ha mulighet til å holde avstand. Må legge til at jeg gjør det med glede, men når jeg leser sånne innlegg som dette blir jeg bare matt. Skjerp deg!!!

Jeg vil tro at du er frisk om du kan jobbe? Og muligheten for å dø er langt mindre enn om jeg med alvorlig lungesykdom får den? Jeg vil bare ikke dø enda. Så jeg synes ikke jeg er egoistisk for å ønske en slik ordning? Hvorfor mener du det?

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ønsker ikke å si hvilken by. Men omtrent alle butikkene her har lagt ut på facebook at de er behjelpelige med både hjemkjøring og sette-ut-på-trappa så du kan hente uten å gå inn. Betaling på vips. 

Anonymkode: a43a3...8ff

Ok, jeg skal lete videre å se om noen her gjør det på facebook. 

Anonymkode: 7057e...10b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja men da belaster jeg privatpersoner som igjen kan bli smittet. Jeg vil ha en tjeneste der jeg kan plukke og legge i handlekurv på nett og hente i butikk ved døren, eller få levert hjem til meg. Om man skriver ned eller prøver å huske hva man skal ha er det vanskeligere enn å finne varene på nett og legge i handlekurv og få levert. Men får bare fortsette å handle i butikken og utsette meg for smitte .

Anonymkode: 7057e...10b

Nei, hvis du ikke er villig til å ta den hjelpen du kan få, men absolutt KUN vil ha en eneste løsning du anser som rett, som ikke er mulig, så må du nok dessverre fortsette å handle selv.

At friske unge folk utenfor risikogruppen handler for deg fordi de ønsker å hjelpe, kan jeg ikke se problemet med. Men tror egentlig ikke du ønsker hjelp ser det ut til. 🤷🏼‍♀️ Jeg prøvde.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor også i en kommune (sør for sinsenkrysset) med få innbyggere - her har Frivillighetssentralen organisert hjelp til de som trenger det. Bare et tips om et sted du kan sjekke - om det er aktuelt for deg.

Anonymkode: c59df...a89

Takk skal sjekke dette ut.

Anonymkode: 7057e...10b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du har valget. Hjemmelevering eller handle selv. 

Anonymkode: f7db9...361

Ingen levering til der jeg bor, selv om det kun er 15 min utenfor byen. 

Anonymkode: 7cbd4...ac6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må handle hver 14 dag og da automatisk er jeg utsatt for smitte av Korona.Selv om jeg forsøker å gå i butikken når det er lite folk, er det jo alltid noen folk. Synes det er sykt at det bare er sørpå man kan handle på nett og få levert på døra i sånne tider.

Her jeg bor er det ikke noe sånt og jeg må jo ha mat og ergo da utsette meg for smitte jeg kunne unngått om jeg fikk handlet på nett og få det på døren.

Sånn sett, er dere i sør heldige.

Anonymkode: 7057e...10b

Bor på Vestlandet og vil jeg får varer levert på døra i disse dager. Synest det fryktelig rart at det ikke har dukket opp en løsning der du bor. Til å med heimbygda med 100 personer og 1 butikk har ordnet løsninger for dem som føler behovet. 

Anonymkode: 7a93d...f2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

By med rundt 2000 innbyggere i Nordland fylke.

Anonymkode: a43a3...8ff

Og hvor mange smittede er det i byen? Risikoen for å bli smittet er nok ganske lav for tviler på at det er særlig mange smittede det. 

Anonymkode: 338e3...f43

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...