Gå til innhold

Er tatoveringer et tegn på lite kulturell kapital? Og livets harde skole?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er din oppfatning?

Anonymkode: 33a7b...524

det er ingen forskning som viser at det er tegn på det nei, det er kun dine egne personlige fordommer. Nå i 2020 er tattiser blitt ganske populært og mer vanlig og er vell for folk som vil prøve noe nytt, prøve å være /se ut som en tøffing/badass eller folk som vil ha oppmerksomhet

forskning derimot, fra ncib. viser at folk med mange tattoveringer er koblet til negative kvaliteter som kriminalitet, promiskiøs ( billig) , sykdommer eller mentale tilstander som bipolar og borderline, lav selvtilitt for noen og stort behov for oppmerksomhet og uærlighet. altså personer som lyver mye

så ser du en alenemor med mange tattoveringer så er det et ganske stort red flag for å si det sånn

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Daman90 said:

det er ingen forskning som viser at det er tegn på det nei, det er kun dine egne personlige fordommer. Nå i 2020 er tattiser blitt ganske populært og mer vanlig og er vell for folk som vil prøve noe nytt, prøve å være /se ut som en tøffing/badass eller folk som vil ha oppmerksomhet

forskning derimot, fra ncib. viser at folk med mange tattoveringer er koblet til negative kvaliteter som kriminalitet, promiskiøs ( billig) , sykdommer eller mentale tilstander som bipolar og borderline, lav selvtilitt for noen og stort behov for oppmerksomhet og uærlighet. altså personer som lyver mye

så ser du en alenemor med mange tattoveringer så er det et ganske stort red flag for å si det sånn

Jeg synes det er et rødt flagg med voksne mennesker som ikke kan skrive korrekt. 

Forskning støtter opp om at disse menneskene har ingen eller lavere utdannelse og intelligens. 

Anonymkode: 1ed11...807

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Daman90 skrev:

det er ingen forskning som viser at det er tegn på det nei, det er kun dine egne personlige fordommer. Nå i 2020 er tattiser blitt ganske populært og mer vanlig og er vell for folk som vil prøve noe nytt, prøve å være /se ut som en tøffing/badass eller folk som vil ha oppmerksomhet

forskning derimot, fra ncib. viser at folk med mange tattoveringer er koblet til negative kvaliteter som kriminalitet, promiskiøs ( billig) , sykdommer eller mentale tilstander som bipolar og borderline, lav selvtilitt for noen og stort behov for oppmerksomhet og uærlighet. altså personer som lyver mye

så ser du en alenemor med mange tattoveringer så er det et ganske stort red flag for å si det sånn

Nå dømmer du også veldig .. har vel ingenting å si om en alenemor har tatoveringer /ikke?? Hvorfor skulle det vært et rødt flagg...

Anonymkode: 524c6...155

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå dømmer du også veldig .. har vel ingenting å si om en alenemor har tatoveringer /ikke?? Hvorfor skulle det vært et rødt flagg...

Anonymkode: 524c6...155

jo det er forsket på, se hva jeg sa. Det er en hel artikkel om dette på NCIB. dette gjelder ikke bare kvinner og alenemødre med tattoveringer. det gjelder menn med mange tattoveringer også. veldig høy sjangse for kriminalitet og uærlig mennesker

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatoveringer er heftig og er mote idag . Sorry alle gamlinger som ikke synes noe om dette.. dere må bare akseptere det og ikke dømme. Uansett de med tatoveringer regnes som mye mer eventyrlysten, sosial og varm  og ikke en typisk A4 person .

Anonymkode: 524c6...155

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Daman90 skrev:

jo det er forsket på, se hva jeg sa. Det er en hel artikkel om dette på NCIB. dette gjelder ikke bare kvinner og alenemødre med tattoveringer. det gjelder menn med mange tattoveringer også. veldig høy sjangse for kriminalitet og uærlig mennesker

🤣🤣🤣🤣🤣 Du velger å lese en artikkel og dømme alle med tatoveringer ? Bare bullshit. Jeg er den mest uskyldige jenta noen sinne med høy utdannelse og har 4 tatoveringer ... Nå er du veldig gammeldags  som tenker sånt . Uærlige mennesker? Kriminalitet? Finnes flere seriemordere, psykopater osv uten tatoveringer ..

Anonymkode: 524c6...155

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer jo an på hva slags tatoveringer. En hipster med geometriske tatoveringer, eller japansk sleeve har mer kulturell kapital enn en eks-boler med tribal tattoos. 

Anonymkode: 4d30a...78b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

🤣🤣🤣🤣🤣 Du velger å lese en artikkel og dømme alle med tatoveringer ? Bare bullshit. Jeg er den mest uskyldige jenta noen sinne med høy utdannelse og har 4 tatoveringer ... Nå er du veldig gammeldags  som tenker sånt . Uærlige mennesker? Kriminalitet? Finnes flere seriemordere, psykopater osv uten tatoveringer ..

Anonymkode: 524c6...155

Nei, de har skjulte tatoveringer.

Anonymkode: 03cf7...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er et rødt flagg med voksne mennesker som ikke kan skrive korrekt. 

Forskning støtter opp om at disse menneskene har ingen eller lavere utdannelse og intelligens. 

Anonymkode: 1ed11...807

Har lengre utdannelse og garantert smartere enn deg. Jeg er ikke så stusselig som henger meg opp i skrivefeil, om du ikke forstår hva jeg mener så må du ha en lidelse, kanskje en svulst i hjernen eller en diagnose. Jeg har ikke et så kjedelig liv at jeg må gå inn å rette opp skrivefeil når jeg skriver med 5 stykk samtidig. Du er rapportert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Guile skrev:

Et tegn på dårlig smak, hvertfall. 

Oki ;) det er nok du som tenker det. For å si det sånn, tatoveringer kan være stygt også , men en fin tatovering som er plassert på riktig plass gjør deg faktisk hottere. Vil heller bli gammel med tatoveringer og viser at jeg har levd litt, en enn stusselig gammel dame med fordommer.. 

Anonymkode: 524c6...155

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tatoveringer er ikke et tegn på livets harde skole. Men livets harde skole har ofte tatovering. Det er en annen sak.

(Det jeg prøver å si er at "Hvis A (tatovering) så B (livets harde skole)" er feil, men at "Hvis B (livets harde skole) så A (Tatovering)" ofte er korrekt.

Anonymkode: 8a9bf...c94

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🤣🤣🤣🤣🤣 Du velger å lese en artikkel og dømme alle med tatoveringer ? Bare bullshit. Jeg er den mest uskyldige jenta noen sinne med høy utdannelse og har 4 tatoveringer ... Nå er du veldig gammeldags  som tenker sånt . Uærlige mennesker? Kriminalitet? Finnes flere seriemordere, psykopater osv uten tatoveringer ..

Anonymkode: 524c6...155

Vet du hva forskning er ? vet du hva det betyr når vi snakker om gjennomsnitt ? eller stor andel?

forskningen viser at de fleste av disse menneskene som har flere tatoveringer har noen av disse egenskapene, det betyr ikke alle, det betyr de fleste, det er forsket på og dokumentert, at du ble trigget og at det var et ømt punkt for deg driter jeg i

er overhodet ikke gammeldags, jeg forholder meg til fakta som er dokumentert. forskningen viser at det er ekstrem stor sjanse for at folk med mange eller store tatoveringer har disse eller en av disse negative egenskapene. Selvfølgelig føler du deg truffet, du har jo det du også, regner med at du også har en av egenskapene som ble nevnt også basert på svaret ditt. ligget mye rundt ? har du borderline eller er bipolar ? who knows.

forskningen sier vertfall at det er veldig høy sjangse for at mennesker med mange tattoveringer har en eller flere av disse egenskapene. det betyr ikke alle, det betyr de fleste

forstod du det ? de fleste, ikke alle. 

eller skal du ha det inn med teskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Legen min har 2 (synlige) 

 

Anonymkode: 84ca1...d47

Leger har ikke nødvendigvis høy kulturell kapital.

Anonymkode: a0d25...548

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Leger har ikke nødvendigvis høy kulturell kapital.

Anonymkode: a0d25...548

Er kulturell kapital det eneste du har å by på i livet ? til både eventuell partner og nye venniner? altså du virker besatt av kulturell kapitall og tror at menn eller andre kvinner bryr seg.  

Nobody cares

Anonymkode: 0cc6a...6b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, tatoveringer er ikke et tegn på livets harde skole. Men livets harde skole har ofte tatovering. Det er en annen sak.

(Det jeg prøver å si er at "Hvis A (tatovering) så B (livets harde skole)" er feil, men at "Hvis B (livets harde skole) så A (Tatovering)" ofte er korrekt.

Anonymkode: 8a9bf...c94

Dette stemmer nok. Stygt er det uansett, dessverre.

Anonymkode: f8eec...517

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er din oppfatning?

Anonymkode: 33a7b...524

Er bruk av AB funksjonen et tegn på at en er imbesil?

Endret av Imperfectionibus
Rettet autokorrigert ord
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leger har ikke nødvendigvis høy kulturell kapital.

Anonymkode: a0d25...548

Nei, vi får da håpe hun ikke er så kjedelig 😅

Men den berømte «livets harde skole» ble også nevnt. 

Anonymkode: 84ca1...d47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner 4 stk som har tatovert hele armer, hals osv. Alle disse 4 har psykiske problemer/har hatt en trøblete oppvekst osv. Jeg har også en liten tatovering på leggen som jeg tok da jeg var 18 år. Disse jeg snakker om, har plutselig blitt deprimerte etter div endringer i livet, og begynte da å "harry-tatovere" seg. 

Anonymkode: 24170...dcc

Jeg og ser at en del med myye tatoveringer har en del issues 🤭

Anonymkode: 7754b...daf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg er litt fordomsfull der ja. Det er ikke særlig elegant

Anonymkode: 6cc80...974

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Guile skrev:

Et tegn på dårlig smak, hvertfall. 

Smaken er som baken vet du.. alle er forskjellige.

Anonymkode: bebd9...12e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...