Gå til innhold

Tidlig ultralyd uke 6+6, kun en synlig prikk


Dame1989

Anbefalte innlegg

Har ikke lest gjennom alt, så mulig jeg gjentar 🙈

Hadde dere sex kun da du hadde positiv eggløsningtest? En sjelden gang kan man ha to eggløsninger...

Ellers hører det kanskje ikke veldig oppløftende ut.. Har hatt 2 MA selv, så vet dessverre altfor godt hvordan det føles...

Og for å være litt spirituell; hadde jeg ikke hatt mine 2 MA, hadde jeg heller ikke fått det barnet jeg faktisk fikk ♥️

Kanskje ikke en trøst idag, men det vil bli det!

Greit å være litt realistisk, men håpet må man ha inntil det motsatte er bevist!

Lykke til ❤️

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, GulSitron skrev:

Da jeg dro på tul var jeg overbevist om at jeg var 8uker på vei, men jeg ble satt tilbake til 6+5. Så et bankende hjerte, men det var ikke store klumpen inni der. Hadde jeg dratt tidligere så hadde jeg nok ikke sett så mye.
 

Ser at jeg høres negativ og prøver å ikke være det. Men vis jeg ble satt 1-2 uker tilbake fikk jeg positiv graviditetstest før jeg hadde eggløsning og det går jo ikke :(

Vis jeg hadde eggløsning 1/3 kan det stemme med at jeg fikk positiv graviditetstest 10/3. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Dame1989 skrev:

Jeg har tatt forsyre siden slutten av januar og de siste 2-3 ukene har jeg tatt nycoplus gravid som inneholder flere forskjellige vitaminer. 

Jeg var jo egentlig nesten uke 7. Jeg fikk positiv eggløsningstest 28+29 februar så vis jeg regner at jeg fikk eggløning den 1/3 var jeg 6+6 dagen jeg hadde ultralyd. 

Jeg var uggen, begynte å få tydligere blodårer flere steder, hyppig vannlating, stikning i livmor osv, men har ikke kjent dette på ca 2 uker. 

Håper for din del at dette går bra, og at alt er fint inni der! 
Husk at stress og tankekjør ang graviditeten, skaper så mye kaos og enda mer fyskisk og psykisk stress og uro! Du er nesten nødt til å finne noe som roer deg litt å får tankene på noe positivt, og få hvilt deg ❤️ 

Alle svangerskap er ulike, jeg får f.eks melkeproduksjon veldig tidlig og får melk ut av brystene (og folk her inne påstår det er fysisk umulig). Så ikke tenk så mye på symptomer og alt dette ❤️ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd å tenke at jeg nok ikke er gravid og ikke stresse så veldig med det. Så kan det heller bli en positiv overraskelse hvis det går bra:)

Anonymkode: 31ecb...41a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mam4ma skrev:

Har ikke lest gjennom alt, så mulig jeg gjentar 🙈

Hadde dere sex kun da du hadde positiv eggløsningtest? En sjelden gang kan man ha to eggløsninger...

Ellers hører det kanskje ikke veldig oppløftende ut.. Har hatt 2 MA selv, så vet dessverre altfor godt hvordan det føles...

Og for å være litt spirituell; hadde jeg ikke hatt mine 2 MA, hadde jeg heller ikke fått det barnet jeg faktisk fikk ♥️

Kanskje ikke en trøst idag, men det vil bli det!

Greit å være litt realistisk, men håpet må man ha inntil det motsatte er bevist!

Lykke til ❤️

 

Hadde samleie flere dager, men kontrollfreak som jeg er testet jeg etter eggløsning fra forrige mens sluttet. 

Må jo selvfølgelig prøve å ha håp, men er også veldig realitetsorientert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Rosatoast skrev:

Har du tatt folsyre, eventuelt ekstra med alle b-vitaminer? For det kan også ha litt å si. Man skal ihvertfall få i seg folsyren! 

Har opplevd det samme som deg i uke 6 og veldig lav HCG, men det gikk bra etter 2 uker. Da jeg hadde fått mye hvile, godt med næring og vitaminer. 

Det kan jo være som gynekologen sier, at du bare er 5 uker på vei? Man skal jo måle graviditeten ettersom sist du hadde mens. Men noen ganger, eller vanligvis, er jo dette alltid feil. I og med at man aldri vet sikkert når man faktisk ble befruktet.

Dette må være noe av det rareste jeg har lest. Du har jo ikke snøring på hva du uttaler deg om i det hele tatt. 

Anonymkode: 2647b...318

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er greit å være forberedt på det verste og håpe på det beste. 
Ut i fra det du skriver så ser det dessverre ikke veldig lovende ut, men alt håp er ikke ute enda.  
Det verste er jo det å gå og ikke vite. Har nettopp mistet selv, jeg gikk ikke mange dagene før jeg fikk bekreftet SA, mistenkte på mandag og fikk bekreftet i dag, men tiden fra mistanke til man vet helt sikkert er helt uutholdelig. 
Jeg håper selvfølgelig du får positivt svar på neste sjekk. Sender deg håp og en klem :klem: 

Har du noen interesser som kan gjøre at tiden går litt fortere? 
For meg hjalp det å gå turer i skogen og holde meg opptatt med forskjellige ting, men tiden gikk jo likevel ikke fort nok.

Har dessverre ingen gode råd til deg. Føler virkelig med deg. Unner deg ikke å gå gjennom dette. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Håper du får gode nyheter ts. Om ikke annet blir det godt for deg å få en avklaring. Det verste er å vente sånn. Det er jo det store problemer med tidlig UL. Har opplevd noe lignende selv, hadde IVF og embryo var for lite på UL. Men hun så hjerteslag, så vi hadde litt håp. På neste UL var embryo riktig størrelse, så det var sannsynligvis målefeil første gang... Grusomt å vente i mellomtiden, samtidig som jeg hadde blødninger. 

At hun ikke fant hjerteslag er jo litt illevarslende, men det kan jo hende hun har bommet helt på ultralyden også. Hadde alt håp vært ute hadde jo legen sagt det. Krysser fingrene for deg. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Albbas said:

Håper du får gode nyheter ts. Om ikke annet blir det godt for deg å få en avklaring. Det verste er å vente sånn. Det er jo det store problemer med tidlig UL. Har opplevd noe lignende selv, hadde IVF og embryo var for lite på UL. Men hun så hjerteslag, så vi hadde litt håp. På neste UL var embryo riktig størrelse, så det var sannsynligvis målefeil første gang... Grusomt å vente i mellomtiden, samtidig som jeg hadde blødninger. 

At hun ikke fant hjerteslag er jo litt illevarslende, men det kan jo hende hun har bommet helt på ultralyden også. Hadde alt håp vært ute hadde jo legen sagt det. Krysser fingrene for deg. ❤️ 

Syns de som utfører tidlig ul  burde øke kompetanse?  Ser flere temaer her hvor gravide blir skremte for livet på tidlig ul 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, annelis skrev:

Syns de som utfører tidlig ul  burde øke kompetanse?  Ser flere temaer her hvor gravide blir skremte for livet på tidlig ul 

Det er jeg enig i.

Jeg er ganske realist og har noe peilig siden jeg er helsepersonell. 

Hadde jeg vært litt mer uvitende hadde jeg nok tenkt at alt var ok og at ting vil gå 100 % bra på neste ultralyd. Blir jo mest sansynlig dårlig beskjed neste uke, men nå er jeg iallefall så forberedt på det som det går ann. 

Anonymkode: 9abae...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2020 den 21.47, Rosatoast skrev:

Slik å forstå, da misforsto jeg HI. Leste ikke alle tilleggs kommentarer her inne. 

Tenker så lenge TS tar folsyre, får i seg all næring en måtte og får godt med hvile så vil forhåpentligvis hjerteslag komme frem, og HCG øke. Har selv opplevd i uke 5-6 at hjerteslag ikke var tilstede, og HCG var veldig lavt. Etter 2 uker, med mye god næring hvile og riktig vitamintilskudd, var nurket på god vei :) 

Det er dessverre helt feil, er ikke gitt at det går bra bare man tar folsyre og riktige vitaminer! 😔 Jeg begynte på folsyre og vitamintilskudd i januar i fjor, og har vært igjennom både MA og SA etter det! 😖

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folsyre er vel først og fremst for å hindre ryggmargsbrokk. Det er viktig å ta vitaminer av flere grunner, men det er ikke sånn at bare man tar vitaminer så går alt bra. En del av vitaminene bør også tas for egen helse, ikke babyens. 

Anonymkode: d0e4d...2f2

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er litt forvirra.

Eg var på ultralyd i uke 7 + 4 og såg berre ein pitte liten prikk med ein anna pitte liten prikk inni (hjertet). Veldig smått. Hcg nivåa mine steig og for lite.

Barnet er snart 16 månader nå. 

Kanskje det hadde noko med apparatet å gjera, det var fastlegen som brukte apparatet og ikkje jordmor. Virka som hen ikkje hadde heilt peiling og innrømte det og. 

Håper alt er bra. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, mammahjarte skrev:

Eg er litt forvirra.

Eg var på ultralyd i uke 7 + 4 og såg berre ein pitte liten prikk med ein anna pitte liten prikk inni (hjertet). Veldig smått. Hcg nivåa mine steig og for lite.

Barnet er snart 16 månader nå. 

Kanskje det hadde noko med apparatet å gjera, det var fastlegen som brukte apparatet og ikkje jordmor. Virka som hen ikkje hadde heilt peiling og innrømte det og. 

Håper alt er bra. 

Takk for at du delte :) Krysser fingrende selv om jeg vet hva som mest sannsynlig kommer til å skje :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL i uke 6 og fikk vite at enten var graviditeten gått til grunne, eller så var d en tom fostersekk der som kom til å blø ut snart. Var på UL 3 uker ettepå, der var det et levende foster som tilsvarte ca 9-10 uker.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Ella Peralta skrev:

Var på UL i uke 6 og fikk vite at enten var graviditeten gått til grunne, eller så var d en tom fostersekk der som kom til å blø ut snart. Var på UL 3 uker ettepå, der var det et levende foster som tilsvarte ca 9-10 uker.

Så godt å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 3.4.2020 den 14.46, Dame1989 skrev:

Hei alle sammen. 

Jeg er gravid 6+6 / 7+2 avhengig om jeg regner fra siste mens eller eggløsning.

Siste mens 13 februar.

Positiv eggløsningstest 28 og 29 februar.

Positiv tidlig graviditetstest 10 mars og positiv clearblue graviditetstest 11 mars.

Var på tidlig ultralyd i dag og de kunne kun se en fostersekk og antydning til en prikk. Sa det kunne se ut som at jeg var ca 5 uker påvei. 

Kan legge til at jeg har ømme pupper og er oppblåst. Ellers ingen symptomer. For ca 1 uke siden hadde jeg noe hyppig vannlating. 

Gynekologen ba meg komme tilbake om 2 uker for å se om fosteret har utviklet seg eller ikke. Hun kunne ikke si noe om sjanser for at det går bra eller ikke. 

Jeg tenker jo nå at dette er over :( og at jeg har hatt en ma. Har ikke blødd noe og har ikke hatt store magesmerter. 

Har noen vært i en lignende situasjon og fått et positivt utslag? 

Hvordan går det med deg? 
tok de utvendig eller innvendig UL? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær også på ul i uke 6-7 etter IVF. Legen så bare en 'oppklaring' på innvendig ul. Den prikken han så, er nå 12 år gammel. Vet at ventetiden etter slike legebesøk er helt jævlig. Håper det går bra ❤️ Lykke til!

Anonymkode: 7e588...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Idapida567 skrev:

Hvordan går det med deg? 
tok de utvendig eller innvendig UL? 

Heldigvis bare 4-5 dager til jeg får svaret. De tok innvendig ultralyd og regner med at de gjør det på fredag også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vær også på ul i uke 6-7 etter IVF. Legen så bare en 'oppklaring' på innvendig ul. Den prikken han så, er nå 12 år gammel. Vet at ventetiden etter slike legebesøk er helt jævlig. Håper det går bra ❤️ Lykke til!

Anonymkode: 7e588...8ec

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...