Gå til innhold

Tidlig ultralyd uke 6+6, kun en synlig prikk


Dame1989

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. 

Jeg er gravid 6+6 / 7+2 avhengig om jeg regner fra siste mens eller eggløsning.

Siste mens 13 februar.

Positiv eggløsningstest 28 og 29 februar.

Positiv tidlig graviditetstest 10 mars og positiv clearblue graviditetstest 11 mars.

Var på tidlig ultralyd i dag og de kunne kun se en fostersekk og antydning til en prikk. Sa det kunne se ut som at jeg var ca 5 uker påvei. 

Kan legge til at jeg har ømme pupper og er oppblåst. Ellers ingen symptomer. For ca 1 uke siden hadde jeg noe hyppig vannlating. 

Gynekologen ba meg komme tilbake om 2 uker for å se om fosteret har utviklet seg eller ikke. Hun kunne ikke si noe om sjanser for at det går bra eller ikke. 

Jeg tenker jo nå at dette er over :( og at jeg har hatt en ma. Har ikke blødd noe og har ikke hatt store magesmerter. 

Har noen vært i en lignende situasjon og fått et positivt utslag? 

Endret av Dame1989
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Dame1989 said:

Hei alle sammen. 

Jeg er gravid 6+6 / 7+2 avhengig om jeg regner fra siste mens eller eggløsning.

Siste mens 13 februar.

Positiv eggløsningstest 28 og 29 februar.

Positiv tidlig graviditetstest 10 mars og positiv clearblue graviditetstest 11 mars.

Var på tidlig ultralyd i dag og de kunne kun se en fostersekk og antydning til en prikk. Sa det kunne se ut som at jeg var ca 5 uker påvei. 

Kan legge til at jeg har ømme pupper og er oppblåst. Ellers ingen symptomer. For ca 1 uke siden hadde jeg noe hyppig vannlating. 

Gynekologen ba meg komme tilbake om 2 uker for å se om fosteret har utviklet seg eller ikke. Hun kunne ikke si noe om sjanser for at det går bra eller ikke. 

Jeg tenker jo nå at dette er over :( og at jeg har hatt en ma. Har ikke blødd noe og har ikke hatt store magesmerter. 

Har noen vært i en lignende situasjon og fått et positivt utslag? 

Har også fått beskjed at jeg er ikke så langt på vei og at fosteret er mindre.  Skjønner godt at du er engstelig

Anonymkode: 2afa1...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forresten nesten samme graviditetslengde.  Jeg hadde siste mens 15.02 og eggløsning 25. Og 26.02

Anonymkode: 2afa1...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi har forresten nesten samme graviditetslengde.  Jeg hadde siste mens 15.02 og eggløsning 25. Og 26.02

Anonymkode: 2afa1...1e2

Har du vært på tidlig ultralyd? 

Jeg kan liksom ikke skjønne at jeg er noe kortere enn 6+6, derfor jeg har en dårlig følelse. Forferdelig å måtte vente 2 uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Dame1989 said:

Har du vært på tidlig ultralyd? 

Jeg kan liksom ikke skjønne at jeg er noe kortere enn 6+6, derfor jeg har en dårlig følelse. Forferdelig å måtte vente 2 uker. 

Ja. Les min tråd her. Fikk se hjerte banke, men fosteret er lite og tilsvarer ikke uke 6+5. Jeg ble satt ei uke tilbake. Gruer meg fælt. 

Anonymkode: 2afa1...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke noe link til tråden din.

Du har iallefall et bankende hjerte og da er jo sjansen veldig liten for at noe skal gå galt :) Når har du ny ul? 

Hos meg så hun kanskje en prikk. Synes at hun så noe, usikkert hva på den ene siden i fostersekken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Dame1989 said:

Jeg fikk ikke noe link til tråden din.

Du har iallefall et bankende hjerte og da er jo sjansen veldig liten for at noe skal gå galt :) Når har du ny ul? 

Hos meg så hun kanskje en prikk. Synes at hun så noe, usikkert hva på den ene siden i fostersekken. 

Se tråden her om lite foster. Den er min. Jeg fikk beskjed av brukere her at for liten foster lover ikke godt heller. 

Jeg har ikke bestilt ny time, men skal til fastlegen om to uker. Får snakke med han

Anonymkode: 2afa1...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se tråden her om lite foster. Den er min. Jeg fikk beskjed av brukere her at for liten foster lover ikke godt heller. 

Jeg har ikke bestilt ny time, men skal til fastlegen om to uker. Får snakke med han

Anonymkode: 2afa1...1e2

Jeg ville iallefall bestilt ny ultralyd om ca 2 uker, det er den beste måten å finne ut av dette. 

Jeg skal 17 april :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Dame1989 said:

Jeg ville iallefall bestilt ny ultralyd om ca 2 uker, det er den beste måten å finne ut av dette. 

Jeg skal 17 april :(

Få se hva fastlegen sier. Orker ikke ta for mange ul og engste meg for mye. Skal ha TUL og genetisk test uansett pga alder

Anonymkode: 2afa1...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 6+7, så da en liten peanøtt med et bankende hjerte på utvendig UL. 

Anonymkode: 62ea6...d53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Dame1989 skrev:

Hei alle sammen. 

Jeg er gravid 6+6 / 7+2 avhengig om jeg regner fra siste mens eller eggløsning.

Siste mens 13 februar.

Positiv eggløsningstest 28 og 29 februar.

Positiv tidlig graviditetstest 10 mars og positiv clearblue graviditetstest 11 mars.

Var på tidlig ultralyd i dag og de kunne kun se en fostersekk og antydning til en prikk. Sa det kunne se ut som at jeg var ca 5 uker påvei. 

Kan legge til at jeg har ømme pupper og er oppblåst. Ellers ingen symptomer. For ca 1 uke siden hadde jeg noe hyppig vannlating. 

Gynekologen ba meg komme tilbake om 2 uker for å se om fosteret har utviklet seg eller ikke. Hun kunne ikke si noe om sjanser for at det går bra eller ikke. 

Jeg tenker jo nå at dette er over :( og at jeg har hatt en ma. Har ikke blødd noe og har ikke hatt store magesmerter. 

Har noen vært i en lignende situasjon og fått et positivt utslag? 

Det er veldig tidlig enda, og nettopp derfor mange ikke tilbyr ultralyd før uke 7. Tok du innvendig eller utvendig? Eggløsning kan ha vært senere, eller egget brukte litt tid på å feste seg. Men skjønner at du blir bekymra! Jeg var på ultralyd da jeg trodde jeg var 8+3, ble satt tilbake til 7+5, og det stemte bra på neste ultralyd også. Det betyr at jeg veldig tidlig fikk positiv test, og veldig tidlig fikk 3+. Er 13 uker nå 😊 

Anonymkode: 07b5a...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertet begynner å slå i begynnelsen av uke 5, og det skal man kunne se i uke 6 på innvendig ultralyd. 

Anonymkode: 2647b...318

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig tidlig enda, og nettopp derfor mange ikke tilbyr ultralyd før uke 7. Tok du innvendig eller utvendig? Eggløsning kan ha vært senere, eller egget brukte litt tid på å feste seg. Men skjønner at du blir bekymra! Jeg var på ultralyd da jeg trodde jeg var 8+3, ble satt tilbake til 7+5, og det stemte bra på neste ultralyd også. Det betyr at jeg veldig tidlig fikk positiv test, og veldig tidlig fikk 3+. Er 13 uker nå 😊 

Anonymkode: 07b5a...f29

Tok på Volvat, der tar de innvendig før uke 10. 

Jeg fikk positiv test 9 dager etter det jeg tror er eggløsning. Så eggløsning kan ikke ha vært så mye senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjertet begynner å slå i begynnelsen av uke 5, og det skal man kunne se i uke 6 på innvendig ultralyd. 

Anonymkode: 2647b...318

Ifølge gynekologen var det ikke alltid de klarte å se det på ultralyd så tidlig. Derfor de vil jeg skal komme tilbake om 2 uker. Dumt å sette igang en abort vis man ikke er 100 % sikker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dame1989 skrev:

Ifølge gynekologen var det ikke alltid de klarte å se det på ultralyd så tidlig. Derfor de vil jeg skal komme tilbake om 2 uker. Dumt å sette igang en abort vis man ikke er 100 % sikker. 

Om du fikk positiv graviditetstest 10. mars er du nærmere nok nærmere 7 uker nå, og det skulle ikke vært et problem å se hjertet slå. Men de setter selvsagt ikke i gang en abort før de er sikker, og det vil de være med ny ultralyd om noen uker. Men sjansen for at du vil få en blødning før den tid er dessverre stor. 

Anonymkode: 2647b...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var 6+7, så da en liten peanøtt med et bankende hjerte på utvendig UL. 

Anonymkode: 62ea6...d53

Jeg og. Er 6+3 på bildet. 
 

B7BF7A87-A42F-47B7-86D9-EA15D86A5505.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 hours ago, GulSitron said:

Jeg og. Er 6+3 på bildet. 
 

B7BF7A87-A42F-47B7-86D9-EA15D86A5505.jpeg

Det ser ut som baby med stor hode. Jeg var på ul 6+5 Og det var ikke sånt hode i det hele tatt. Er veldig redd det lover ikke godt

Anonymkode: 2afa1...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke hodet, det er plommesekken

Anonymkode: 971e0...503

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også se hjerte banke i uke 6+noe men han sa at det så lite ut/ble satt tilbake 1 uka. Fikk beskjed om ny kontroll om 1-2 uker, og da hadde hjertet stoppen. Så er ikke alltid det går bra dessverre

Anonymkode: ef3f8...48d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke hodet, det er plommesekken

Anonymkode: 971e0...503

Det er ikke slik plommesekk hos meg 

Anonymkode: 2afa1...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...