Gå til innhold

Tidlig ultralyd uke 6+6, kun en synlig prikk


Dame1989

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke slik plommesekk hos meg 

Anonymkode: 2afa1...1e2

Men det er en plommesekk, så rart du ikke har da. 

Anonymkode: ef3f8...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opplevde nesten nøyaktig det samme som deg TS, da var det MA dessverre. Jeg var 6+5 på vei og så kun en prikk. De mente at jeg enten var 5 uker på vei eller hadde MA. Embryo utviklet seg ikke videre. Mistet ikke på egenhånd, fikk cytotec i uke 8+5. Sykehuset ville være helt sikker på at jeg ikke bare var kortere på vei. 

Ble gravid igjen tre måneder senere og den babyen er 4 måneder nå. ❤️

Anonymkode: 91808...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det er en plommesekk, så rart du ikke har da. 

Anonymkode: ef3f8...48d

Kanskje noe er galt 

Anonymkode: 2afa1...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplevde nesten nøyaktig det samme som deg TS, da var det MA dessverre. Jeg var 6+5 på vei og så kun en prikk. De mente at jeg enten var 5 uker på vei eller hadde MA. Embryo utviklet seg ikke videre. Mistet ikke på egenhånd, fikk cytotec i uke 8+5. Sykehuset ville være helt sikker på at jeg ikke bare var kortere på vei. 

Ble gravid igjen tre måneder senere og den babyen er 4 måneder nå. ❤️

Anonymkode: 91808...529

Ja, tenker det er 99 % sjanse for ma, men oppfører meg fortsatt som at jeg er gravid. Lenge å vente til den 17. 

Noen fler som har opplevd lingnende? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Dame1989 skrev:

Ja, tenker det er 99 % sjanse for ma, men oppfører meg fortsatt som at jeg er gravid. Lenge å vente til den 17. 

Noen fler som har opplevd lingnende? 

Har hatt normal HCG stigning? / testet selv med graviditetstest (med ukesindikator?) 

Anonymkode: 74329...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt normal HCG stigning? / testet selv med graviditetstest (med ukesindikator?) 

Anonymkode: 74329...dfe

Tok en ekstra test for ca 2 uker siden og den sa 3+. Vurderer å kjøpe en i morgen for å se om den fortsatt viser 3+. 

Har ikke målt hcg på blodprøve, gynekologen sa kun at jeg skulle ta en ny ultralyd om 2 uker. Har lest litt at ved en ma kan hcg stige langsomt og derfor kanskje ikke er helt til å stole på. Kun ultralyd som vil vise helt sikkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er forresten bilde jeg fikk med fra uktralyden. Liten sekk med det som kanskje er en liten prikk sukk 😪

20200405_153255.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Dame1989 said:

Her er forresten bilde jeg fikk med fra uktralyden. Liten sekk med det som kanskje er en liten prikk sukk 😪

20200405_153255.jpg

Du er Kanskje ikke så langt på vei? 

Anonymkode: 2afa1...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er Kanskje ikke så langt på vei? 

Anonymkode: 2afa1...1e2

Kan liksom ikke forstå at jeg er så mye kortere. 

Siste mens 13 februar. 

Positiv eggløsningstest 28 + 29 februar. 

Positiv tidlig graviditetstest 10 mars og Clearblue 11 mars. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Dame1989 said:

Kan liksom ikke forstå at jeg er så mye kortere. 

Siste mens 13 februar. 

Positiv eggløsningstest 28 + 29 februar. 

Positiv tidlig graviditetstest 10 mars og Clearblue 11 mars. 

Ikke for å skremme deg, men jeg hadde siste mens 15.feb og positiv test 15.mars og det er hjertelyd på ul nå

Anonymkode: 2afa1...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt 9 dager til ultralyd igjen, tiden går så sakte.

Noen tips til å få tiden til å gå når man venter på ultralyd og mest sannsynlig dårlig nytt? Ikke så mye å finne på i disse covid-19 tidene :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Dame1989 skrev:

Fortsatt 9 dager til ultralyd igjen, tiden går så sakte.

Noen tips til å få tiden til å gå når man venter på ultralyd og mest sannsynlig dårlig nytt? Ikke så mye å finne på i disse covid-19 tidene :(

Rydde i skuffer og skap, yoga, gå tur og se etter vårtegn, jobbe i hagen eller planlegge hage, lese bok, male/pusse opp, spille data, lære seg noe nytt :)

Anonymkode: 707fc...5cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2020 den 14.46, Dame1989 skrev:

Hei alle sammen. 

Jeg er gravid 6+6 / 7+2 avhengig om jeg regner fra siste mens eller eggløsning.

Siste mens 13 februar.

Positiv eggløsningstest 28 og 29 februar.

Positiv tidlig graviditetstest 10 mars og positiv clearblue graviditetstest 11 mars.

Var på tidlig ultralyd i dag og de kunne kun se en fostersekk og antydning til en prikk. Sa det kunne se ut som at jeg var ca 5 uker påvei. 

Kan legge til at jeg har ømme pupper og er oppblåst. Ellers ingen symptomer. For ca 1 uke siden hadde jeg noe hyppig vannlating. 

Gynekologen ba meg komme tilbake om 2 uker for å se om fosteret har utviklet seg eller ikke. Hun kunne ikke si noe om sjanser for at det går bra eller ikke. 

Jeg tenker jo nå at dette er over :( og at jeg har hatt en ma. Har ikke blødd noe og har ikke hatt store magesmerter. 

Har noen vært i en lignende situasjon og fått et positivt utslag? 

Hvorfor dro du på ultralyd så tidlig? Det er jo "ingenting" å se, som du selv sier.. 🙄

Hvorfor tenker du at det er over? Har du spontanabortert tidligere, eller hatt problemer med å bli gravid eller holde på graviditeten? Ser ingen grunn til at fosteret ikke skal vokse seg friskt og rask 🤔 

Alle som har vært gravide har vært i lignende situasjon, da fosteret i alle mager, en gang må være ett lite frø og vokse seg større. Men for å være mer konkret, ja jeg har vært på en tidlig UL og alt har vært normalt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Rosatoast skrev:

Hvorfor dro du på ultralyd så tidlig? Det er jo "ingenting" å se, som du selv sier.. 🙄

Hvorfor tenker du at det er over? Har du spontanabortert tidligere, eller hatt problemer med å bli gravid eller holde på graviditeten? Ser ingen grunn til at fosteret ikke skal vokse seg friskt og rask 🤔 

Alle som har vært gravide har vært i lignende situasjon, da fosteret i alle mager, en gang må være ett lite frø og vokse seg større. Men for å være mer konkret, ja jeg har vært på en tidlig UL og alt har vært normalt.

Det bør være hjerteslag tre uker etter positiv test, ikke bare en prikk. Det ville vært rart om TS var to uker kortere på vei slik ultralyden indikerer, da ville hun ha fått positiv graviditetstest en uke før eggløsning.

Det er ganske vanlig å dra på tidlig ultralyd rundt den tiden man tror man er ca 7+0, dette for å bekrefte om det er liv. Det er mange som har venner eller familie som har opplevd MA, og da blir man jo usikker selv og ønsker litt informasjon.

Jeg har selv hatt to MA med unormale funn på tidlig UL, men har også opplevd at alt var normalt og har født to friske barn. 

Anonymkode: 91808...529

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det bør være hjerteslag tre uker etter positiv test, ikke bare en prikk. Det ville vært rart om TS var to uker kortere på vei slik ultralyden indikerer, da ville hun ha fått positiv graviditetstest en uke før eggløsning.

Det er ganske vanlig å dra på tidlig ultralyd rundt den tiden man tror man er ca 7+0, dette for å bekrefte om det er liv. Det er mange som har venner eller familie som har opplevd MA, og da blir man jo usikker selv og ønsker litt informasjon.

Jeg har selv hatt to MA med unormale funn på tidlig UL, men har også opplevd at alt var normalt og har født to friske barn. 

Anonymkode: 91808...529

Slik å forstå, da misforsto jeg HI. Leste ikke alle tilleggs kommentarer her inne. 

Tenker så lenge TS tar folsyre, får i seg all næring en måtte og får godt med hvile så vil forhåpentligvis hjerteslag komme frem, og HCG øke. Har selv opplevd i uke 5-6 at hjerteslag ikke var tilstede, og HCG var veldig lavt. Etter 2 uker, med mye god næring hvile og riktig vitamintilskudd, var nurket på god vei :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Rosatoast skrev:

Hvorfor dro du på ultralyd så tidlig? Det er jo "ingenting" å se, som du selv sier.. 🙄

Hvorfor tenker du at det er over? Har du spontanabortert tidligere, eller hatt problemer med å bli gravid eller holde på graviditeten? Ser ingen grunn til at fosteret ikke skal vokse seg friskt og rask 🤔 

Alle som har vært gravide har vært i lignende situasjon, da fosteret i alle mager, en gang må være ett lite frø og vokse seg større. Men for å være mer konkret, ja jeg har vært på en tidlig UL og alt har vært normalt.

Jeg dro på tidlig ultralyd for å bli beroliget av å se et bankende hjerte. Etter hvor langt på vei jeg er så skulle jeg sett et bankende hjerte nesten 1 uke før jeg dro på ultralyd. 

Jeg kan ikke være så mye kortere på vei som gynekologen antydet så burde se fosteranlegg og et bankende hjerte.

Jeg dro på tul fordi jeg er helsepersonell og er en del ekstra stress pga covid 19 og derfor ville jeg bare bekrefte at alt så greit ut hittil. 

Gynekologen sa at det så ut som at jeg var i uke 5 mtp størrelsen på fostersekken, men var iallefall 6+6 dagen jeg var på ultralyd. Derfor jeg er 99 % sikker på at jeg har en ma og det er tungt å vente 2 uker på neste ultralyd for å få det bekreftet og deretter få medisink abort. 

Jeg er 30 år og første svangerskap. Ble raskt gravid. Har kun ømeæme pupper, ellers ingen symptomer. 

Ble en lang tekst dette :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Dame1989 skrev:

Jeg dro på tidlig ultralyd for å bli beroliget av å se et bankende hjerte. Etter hvor langt på vei jeg er så skulle jeg sett et bankende hjerte nesten 1 uke før jeg dro på ultralyd. 

Jeg kan ikke være så mye kortere på vei som gynekologen antydet så burde se fosteranlegg og et bankende hjerte.

Jeg dro på tul fordi jeg er helsepersonell og er en del ekstra stress pga covid 19 og derfor ville jeg bare bekrefte at alt så greit ut hittil. 

Gynekologen sa at det så ut som at jeg var i uke 5 mtp størrelsen på fostersekken, men var iallefall 6+6 dagen jeg var på ultralyd. Derfor jeg er 99 % sikker på at jeg har en ma og det er tungt å vente 2 uker på neste ultralyd for å få det bekreftet og deretter få medisink abort. 

Jeg er 30 år og første svangerskap. Ble raskt gravid. Har kun ømeæme pupper, ellers ingen symptomer. 

Ble en lang tekst dette :)

Har du tatt folsyre, eventuelt ekstra med alle b-vitaminer? For det kan også ha litt å si. Man skal ihvertfall få i seg folsyren! 

Har opplevd det samme som deg i uke 6 og veldig lav HCG, men det gikk bra etter 2 uker. Da jeg hadde fått mye hvile, godt med næring og vitaminer. 

Det kan jo være som gynekologen sier, at du bare er 5 uker på vei? Man skal jo måle graviditeten ettersom sist du hadde mens. Men noen ganger, eller vanligvis, er jo dette alltid feil. I og med at man aldri vet sikkert når man faktisk ble befruktet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rosatoast skrev:

Slik å forstå, da misforsto jeg HI. Leste ikke alle tilleggs kommentarer her inne. 

Tenker så lenge TS tar folsyre, får i seg all næring en måtte og får godt med hvile så vil forhåpentligvis hjerteslag komme frem, og HCG øke. Har selv opplevd i uke 5-6 at hjerteslag ikke var tilstede, og HCG var veldig lavt. Etter 2 uker, med mye god næring hvile og riktig vitamintilskudd, var nurket på god vei :) 

Antyder du her at grunnen til at det var hjerteslag to uker etter var fordi du hadde hvilt og tatt vitaminer? Her høres det ut som du sier at  det du gjorde, hadde innvirkning på hvorvidt det gikk bra eller ikke. Og vi vet jo alle at det ikke funker sånn. Eller?

Anonymkode: 72f9e...99e

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rosatoast skrev:

Har du tatt folsyre, eventuelt ekstra med alle b-vitaminer? For det kan også ha litt å si. Man skal ihvertfall få i seg folsyren! 

Har opplevd det samme som deg i uke 6 og veldig lav HCG, men det gikk bra etter 2 uker. Da jeg hadde fått mye hvile, godt med næring og vitaminer. 

Det kan jo være som gynekologen sier, at du bare er 5 uker på vei? Man skal jo måle graviditeten ettersom sist du hadde mens. Men noen ganger, eller vanligvis, er jo dette alltid feil. I og med at man aldri vet sikkert når man faktisk ble befruktet.

Jeg har tatt forsyre siden slutten av januar og de siste 2-3 ukene har jeg tatt nycoplus gravid som inneholder flere forskjellige vitaminer. 

Jeg var jo egentlig nesten uke 7. Jeg fikk positiv eggløsningstest 28+29 februar så vis jeg regner at jeg fikk eggløning den 1/3 var jeg 6+6 dagen jeg hadde ultralyd. 

Jeg var uggen, begynte å få tydligere blodårer flere steder, hyppig vannlating, stikning i livmor osv, men har ikke kjent dette på ca 2 uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Dame1989 skrev:

Jeg har tatt forsyre siden slutten av januar og de siste 2-3 ukene har jeg tatt nycoplus gravid som inneholder flere forskjellige vitaminer. 

Jeg var jo egentlig nesten uke 7. Jeg fikk positiv eggløsningstest 28+29 februar så vis jeg regner at jeg fikk eggløning den 1/3 var jeg 6+6 dagen jeg hadde ultralyd. 

Jeg var uggen, begynte å få tydligere blodårer flere steder, hyppig vannlating, stikning i livmor osv, men har ikke kjent dette på ca 2 uker. 

Da jeg dro på tul var jeg overbevist om at jeg var 8uker på vei, men jeg ble satt tilbake til 6+5. Så et bankende hjerte, men det var ikke store klumpen inni der. Hadde jeg dratt tidligere så hadde jeg nok ikke sett så mye.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...