Gå til innhold

Skilte foreldre som MÅ ha friukene sine.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev:

Jeg setter da virkelig familien først, selv om jeg ikke lar barnas behov komme først alltid uansett hva. Får barna alt de peker på og kan ture frem som de vil, vil de vokse opp til å bli ufordragelige voksne

 

Vesentlig forskjell på å skrive at barna er alle foreldres hovudoppgave, til det å gi barna alt de peker på? Hvordan klarte du å tolke det innlegget til å handle om æ bortskjemte barn? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes hele ordet "barnefri" gir vondt smak i munnen. Dette må være et utrolig norsk konsept fordi jeg hører ikke så mye prat om å ha fri fra barn i hytt og pine her hvor jeg bor i Storbritannia. Hvis man har valgt å få barn så må man faktisk kunne ha barna også uten å være opptatt av når og hvor mye man har "barnefri". To foreldre som bor sammen har aldri barnefri. Synes det er så ekkelt ord og konsept. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2020 den 14.52, AnonymBruker skrev:

Samme her. Når man ikke er i situasjonen selv så er dette vanskelig å sette seg inn i. 

Anonymkode: 46f6f...3af

+ 1   Er så lei "synsing" fra barnløse og "gamle tanter" at det er ikke sant.  :kvalm:

Anonymkode: bc304...394

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Sokkar skrev:

Vesentlig forskjell på å skrive at barna er alle foreldres hovudoppgave, til det å gi barna alt de peker på? Hvordan klarte du å tolke det innlegget til å handle om æ bortskjemte barn? 

Faktum er at mange av dagens barn er fryktelig bortskjemte og styrer foreldrene som marionetter. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, deedee_ skrev:

Synes hele ordet "barnefri" gir vondt smak i munnen. Dette må være et utrolig norsk konsept fordi jeg hører ikke så mye prat om å ha fri fra barn i hytt og pine her hvor jeg bor i Storbritannia. Hvis man har valgt å få barn så må man faktisk kunne ha barna også uten å være opptatt av når og hvor mye man har "barnefri". To foreldre som bor sammen har aldri barnefri. Synes det er så ekkelt ord og konsept. 

Jo, det har de. Mor kan dra på trening ut av huset mens far har barna. Far kan dra på jobbreise mens mor har barna. Det kan ikke aleneforeldre gjøre i ukene de har barna. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, deedee_ skrev:

Synes hele ordet "barnefri" gir vondt smak i munnen. Dette må være et utrolig norsk konsept fordi jeg hører ikke så mye prat om å ha fri fra barn i hytt og pine her hvor jeg bor i Storbritannia. Hvis man har valgt å få barn så må man faktisk kunne ha barna også uten å være opptatt av når og hvor mye man har "barnefri". To foreldre som bor sammen har aldri barnefri. Synes det er så ekkelt ord og konsept. 

Enig, for meg er barnefrie folk de som har valgt å være barnløse. Ikke 50/50 gjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, ItchyBitchySpider skrev:

Faktum er at mange av dagens barn er fryktelig bortskjemte og styrer foreldrene som marionetter. 

Det er jo ikke ungenes feil da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Det er jo ikke ungenes feil da.

Nettopp. Det er foreldrenes feil fordi disse foreldrene alltid satt barna først uansett hvem sitt behov for var viktigst. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rr forskjell på å sette barns behov og krav først! Barn blir ikke bortskjemte av at foreldrene er der for de, setter sunne grenser, lever livet med barna, følger de opp og gir de hva de trenger, DET er sunt det og skaper ikke bortskjemte barn! Det å derimot gi barnet alt det VIL ha og skriker om, det er et problem.

Men det å oppdra et sunt, selvstendig og intelligent menneske krever faktisk at foreldrene er der og stiller opp, det er en tøff jobb å oppdra ETT barn til å tenke sunt og være en god person, de som får flere barn sånn at barna har hverandre  er faen meg egoistiske, det er ikke barns oppgave å være der for sine søsken når foreldre ikke gidder å være foreldre. 

Anonymkode: d08f4...491

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barnet mitt 100%. Jeg skulle virkelig ønske at situasjonen var slik at barnet mitt kunne være hos sin far også, ene og alene for barnets skyld.

Men jeg opplever også sånn som du skisserer, ts. Foreldre som blir svært opptatt av å ha barnefri når de finner ut av at det er digg å kunne feste, flørte og date igjen og ikke minst når ny partner kommer inn i bildet. Som ikke lengre kan hjelpe hverandre, om noe skulle oppstå, for det er tross alt faren/moren sitt ansvar nå, siden det er den forelderen som barna er hos. Den andre har jo tross alt barnefri (grusomt ord forresten, man burde jo delta som forelder hele tiden uavhengig hvem barna er hos). Jeg syns det er helt forferdelig. Voksne mennesker som setter sine følelser hele tiden fremfor barnas følelser. For tro ikke at barna merker at foreldrene gleder seg til at barna skal til den andre forelderen.   

Anonymkode: 6b7b0...5fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ItchyBitchySpider skrev:

Jo, det har de. Mor kan dra på trening ut av huset mens far har barna. Far kan dra på jobbreise mens mor har barna. Det kan ikke aleneforeldre gjøre i ukene de har barna. 

Du kan forresten dra på både jobbreiser og trening som aleneforelder. Jeg som alenemor har klart det jeg. Noen treningssenter har barnepassordning, men om de ikke har det så må du ordne barnevakt for den tiden du må på trening. Jeg måtte i flere år ha en jobb som ikke krevde at jeg dro på jobbreiser, men nå som jeg har flyttet nærmere familie som kan hjelpe meg om jeg må på jobbreise, har jeg fått en jobb som jeg må reise litt i innimellom igjen. Hadde jeg ikke flyttet nærmere familie, måtte jeg fortsatt med jobb som ikke krevde jobbreiser frem til barnet mitt hadde blitt så gammel at hun kan være hjemme alene, eller så måtte jeg skaffet barnevakt. Uansett, jeg valgte å få barn selv så da er jeg jo innstilt på å sette egne interesser på vent i noen år. For eksempel kan jeg jo telle på en hånd hvor mange ganger jeg har vært ute med venner på kveldstid de siste 6 årene. Noe dating er det ikke mulighet for enda heller. Men det er greit, jeg vet jo at det ikke er sånn for alltid. 

Anonymkode: 6b7b0...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, deedee_ skrev:

Synes hele ordet "barnefri" gir vondt smak i munnen. Dette må være et utrolig norsk konsept fordi jeg hører ikke så mye prat om å ha fri fra barn i hytt og pine her hvor jeg bor i Storbritannia. Hvis man har valgt å få barn så må man faktisk kunne ha barna også uten å være opptatt av når og hvor mye man har "barnefri". To foreldre som bor sammen har aldri barnefri. Synes det er så ekkelt ord og konsept. 

Foreldre kan jo også bruke ordet "barnefri" selv om de fortsatt er sammen, f.eks. når besteforeldre har barna en helg, eller med litt større barn som er bortreist. Det betyr jo bare at den helgen har man ikke barna, og har partid. 

På samme måte kan jeg ha en "frihelg" uten mannen til å være venninner, uten at jeg er mindre glad i, eller forliktet til ham av den grunn.

Synes det virker fryktelig hårsårt å bli fornærmet av et slikt ord. Alle foreldre er bunnløst glade i barna sine, og alle foreldre trenger fritid fra barna iblant. Slike holdninger gjør at foreldre ikke føler de kan snakke om ting som er slitsomt med familielivet, og det gjør vondt verre. Hvorfor skal man late som om alt er sol og regnbuer hele tiden? Noen ganger er fri fra barn veldig deilig, og når alle vet det, hvorfor skal man ikke kunne si det?

Anonymkode: 2dd67...1a3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For tro ikke at barna merker at foreldrene gleder seg til at barna skal til den andre forelderen.   

Anonymkode: 6b7b0...5fa

Dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, O.G. skrev:

Dette.

Vi gleder oss ikke. Overhode ikke. Men for eksempel nå som det er hjemmekontor, hjemmeskole og hjemmebarnehage som skal gjennomføres på samme tid på døgnet, og alt skal visst leveres i tide og med beste kvalitet, er det å dele på ansvaret en måte å overleve på. Ingen vet hvor lenge stenging av samfunnet vil vare. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev:

Vi gleder oss ikke. Overhode ikke. Men for eksempel nå som det er hjemmekontor, hjemmeskole og hjemmebarnehage som skal gjennomføres på samme tid på døgnet, og alt skal visst leveres i tide og med beste kvalitet, er det å dele på ansvaret en måte å overleve på. Ingen vet hvor lenge stenging av samfunnet vil vare. 

Danmark åpner for noe av samfunnet den 15, da regner jeg med Norge følger med etter helgen 17-19 april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stusset jeg litt over under dating med kvinner, de kalte seg "deltidsmamma". Jaha, er du ikke alltid mamma da? 🙂 

Nå er ikke jeg interessert i barn, derfor passer det fint for meg med kvinner som har barnefri annenhver uke. Så da har vi hele uken for oss selv, fordel å ikke være samboer ja 🙂 

Så slår et slag for annenhveruke-mamma! 🙂 Dere er veldig attraktive.

Anonymkode: 9c46e...12d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 9.4.2020 den 9.06, AnonymBruker skrev:

Dette stusset jeg litt over under dating med kvinner, de kalte seg "deltidsmamma". Jaha, er du ikke alltid mamma da? 🙂 

Nå er ikke jeg interessert i barn, derfor passer det fint for meg med kvinner som har barnefri annenhver uke. Så da har vi hele uken for oss selv, fordel å ikke være samboer ja 🙂 

Så slår et slag for annenhveruke-mamma! 🙂 Dere er veldig attraktive.

Anonymkode: 9c46e...12d

Vel, men det at du synes deltidsmammaer er attraktive er ikke noe argument for 50/50 akkurat....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.4.2020 den 9.06, AnonymBruker skrev:

Dette stusset jeg litt over under dating med kvinner, de kalte seg "deltidsmamma". Jaha, er du ikke alltid mamma da? 🙂 

Nå er ikke jeg interessert i barn, derfor passer det fint for meg med kvinner som har barnefri annenhver uke. Så da har vi hele uken for oss selv, fordel å ikke være samboer ja 🙂 

Så slår et slag for annenhveruke-mamma! 🙂 Dere er veldig attraktive.

Anonymkode: 9c46e...12d

Det er ikke attraktivt å være en deltidsmamma, er du det så er du en quitter

Anonymkode: 44439...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd at folk som er mest opptatt av seg selv og realisere seg selv får barn, barna må betale prisen, hvem kunne like å ut og inn av sitt hjem hele tiden?? Nei vær bevist på hvem som er et godt evne som mor/far. Jeg valgte feil det kostet mye økonomisk og følelsemessig. 20år med slitt for å komme seg på et sted  endelig kunne nyte, senke skuldrene å vite at en var i en perfekt posisjon til å hjelpe barna igang med voksenlivet. Skulle virkelig ønske jeg hadde barn med et menneske med familieverdier. Ikke noe svikefullt og råttent Uke med barne  fri har jeg ikke,de er innom nesten hver dag å det er jeg takknemlig for. Peisen har vært skyhøy men livet kommer sakte men sikkert på stell igjen.

  

Anonymkode: 840d4...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er synd at folk som er mest opptatt av seg selv og realisere seg selv får barn, barna må betale prisen, hvem kunne like å ut og inn av sitt hjem hele tiden?? Nei vær bevist på hvem som er et godt evne som mor/far. Jeg valgte feil det kostet mye økonomisk og følelsemessig. 20år med slitt for å komme seg på et sted  endelig kunne nyte, senke skuldrene å vite at en var i en perfekt posisjon til å hjelpe barna igang med voksenlivet. Skulle virkelig ønske jeg hadde barn med et menneske med familieverdier. Ikke noe svikefullt og råttent Uke med barne  fri har jeg ikke,de er innom nesten hver dag å det er jeg takknemlig for. Peisen har vært skyhøy men livet kommer sakte men sikkert på stell igjen.

  

Anonymkode: 840d4...d8c

Ungene er en del av selvrealiseringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...