Gå til innhold

Ny partner med 1 år gammelt barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Før du innleder et forhold med noen som har barn, så anbefaler jeg å finne ut først hvordan forholdet til barnemoren er, og hvordan hun er som person. Hvis jeg hadde visst at eksen til samboeren min er frekk, finner på ting som ikke stemmer, bedreviter og går alltid i offerrollen så hadde jeg aldri  innledet ett forhold med han, da det tærer utrolig mye på oss. 
 

Det er nok ganske krevende å være bonusmor til ett barn på 1 år da de trenger hjelp til alt, men antar at han ikke har 50% omsorg når barnet er så lite? Og det hjelper jo i begynnelsen for å komme inn i rutinene til barnet. 

Men samtidig er det veldig greit da barnet ikke husket at foreldrene har vært i lag og aksepterer deg kanskje mye lettere. 

Anonymkode: aa330...15d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunne sikkert spart meg for mye dritt fra seg om han hadde fokuset et annet sted. 

Anonymkode: adb4e...3a8

Du velger også selv hvor du retter fokuset ditt, uavhengig om noen har fokus på deg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på hvorfor tenker jeg.

Mange gjør det slutt og så finner ut at de er gravide. Andre kan ha bare ligget sammen en gang og blitt gravide.

Her var vi på vei mot et brudd da vi ble gravide uplanlagt og gikk fra hverandre like etter barnet var født. Det er ikke sånn at et barn  nødvendigvis redder forholdet som er elendig.

Anonymkode: 0a04a...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for mange fine svar. Av personhensyn må jeg være litt forsiktig med svar. 
Mannen og forholdet tviler jeg ikke på, men jeg tenker på barnet og hvordan det blir.

Anonymkode: 559a7...d4f

For min del skulle jeg ønske far ikke fikk seg kjæreste så tidlig etter bruddet og mens barnet var lite(10 mnd) han hadde mindre og mindre samvær fordi han ble stormende forelsket i henne og "glemte" sitt eget barn. 

Nå er barnet 15 år og far har lite samvær. Giftet seg raskt med denne kvinnen og fikk to nye barn og de ble skilt et par år etter siste barnet. Bare rør og kaos hele greine der. 

Anonymkode: 894bf...7bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rosatoast skrev:

Du velger også selv hvor du retter fokuset ditt, uavhengig om noen har fokus på deg.. 

Nei, mitt syn og fokus har ikke klart å gjøre noe med hans oppførsel. 

Anonymkode: adb4e...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...