Gå til innhold

Ny partner med 1 år gammelt barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker ikke at det er et rødt flagg i det hele tatt. Ville vært opptatt av om han er tilstedet for barnet og har et godt samarbeid med barnemor. 

Anonymkode: 5356a...5b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fra jeg fikk meg kjæreste med et barn som var under 1 år har det aldri vært snakk om lite sex. Vi fikk det likevel til daglig, selv 1 år senere har vi sex omtrent hver dag. Stress finnes i hverdagen uansett, men dagene barnet er hos oss er mindre stressende syns vi. Vi er begge mer lykkelige når vi er hjemme alle 3. Han har i blant med seg barnet på hobbyer og ting så jeg får hvilt eller sovet ut. Så har vi en avtale om at jeg tar nattevåk og morgener, mot at jeg i blant kan sove et par timer på dagtid. Fordi jeg fungerer bedre enn han med nattevåk. 

Han var klar for å sette sine behov til sides for barnet, fordi det er slik det er å ha barn. Jeg hadde null forventninger til han, men han har bidratt hele veien. Vi fungerer som en familie på 3, men at barnet er hos pappa'n sin 30% av tiden. 

Anonymkode: adb4e...3a8

Jeg tror du misforsto innlegget mitt. Mente ikke at menn med små barn fører til lite sex i det nye forholdet, men heller at de muligens forlot barnets mor pga lite sex. 

Anonymkode: edd46...faf

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du misforsto innlegget mitt. Mente ikke at menn med små barn fører til lite sex i det nye forholdet, men heller at de muligens forlot barnets mor pga lite sex. 

Anonymkode: edd46...faf

Okei, jeg misforsto. Men ofte kan man jo tenke at et forhold med barn i går utover både sexlivet og stressende dager. Enten barnet er biologisk eller ei, det spørs hva man selv ønsker at det skal være. 

Anonymkode: adb4e...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, jeg misforsto. Men ofte kan man jo tenke at et forhold med barn i går utover både sexlivet og stressende dager. Enten barnet er biologisk eller ei, det spørs hva man selv ønsker at det skal være. 

Anonymkode: adb4e...3a8

Du har ikke født, skjønner jeg. Mange kvinner sliter med sexlysten etter å ha fått barn. Det skyldes blant annet hormoner, amming og overdose av fysisk kontakt med babyen. Det er som regel en unntakstilstand og har ingenting med "hva man selv ønsker at det skal være" å gjøre. Mange menn skjønner ikke at det er helt naturlig at kvinnen har mindre lyst en periode etter å ha født barn og vil derfor forlate forholdet mens babyen fremdeles er liten og det fremdeles er unntakstilstand i forholdet. En sånn mann ville jeg holdt meg unna. 

Anonymkode: edd46...faf

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke født, skjønner jeg. Mange kvinner sliter med sexlysten etter å ha fått barn. Det skyldes blant annet hormoner, amming og overdose av fysisk kontakt med babyen. Det er som regel en unntakstilstand og har ingenting med "hva man selv ønsker at det skal være" å gjøre. Mange menn skjønner ikke at det er helt naturlig at kvinnen har mindre lyst en periode etter å ha født barn og vil derfor forlate forholdet mens babyen fremdeles er liten og det fremdeles er unntakstilstand i forholdet. En sånn mann ville jeg holdt meg unna. 

Anonymkode: edd46...faf

En på 2 år og gravid igjen nå, så jo jeg har født. Jeg har hele tiden hatt en enorm sexlyst. Folk er da forskjellige. 

Anonymkode: adb4e...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Så rart. Vi holder sammen og har det vanvittig bra vi. 

Anonymkode: adb4e...3a8

Dere har vært sammen i litt over ett år... Det er ikke veldig lenge. For barnets skyld er det jo fint om det ikke blir enda flere brudd

Anonymkode: 057cc...6bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere har vært sammen i litt over ett år... Det er ikke veldig lenge. For barnets skyld er det jo fint om det ikke blir enda flere brudd

Anonymkode: 057cc...6bb

Samboere i 1 år. Med barn og bagasje og at vi fremdeles har det veldig bra sammen er jo veldig bra. Ikke møtt på en eneste utfordring som har vært for stor. Jeg tviler sterkt på at vi kommer til å skille lag. 

Anonymkode: adb4e...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboere i 1 år. Med barn og bagasje og at vi fremdeles har det veldig bra sammen er jo veldig bra. Ikke møtt på en eneste utfordring som har vært for stor. Jeg tviler sterkt på at vi kommer til å skille lag. 

Anonymkode: adb4e...3a8

Skjønner at du føler deg truffet av denne tråden, når du har en toåring og allerede er gravid med en annen enn han som er far til førstefødte. Håper for barnas skyld og dere at det går bra denne gangen, men forstår ikke hvorfor man har så hastverk.

Anonymkode: 1eb2e...953

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange fine svar. Av personhensyn må jeg være litt forsiktig med svar. 
Mannen og forholdet tviler jeg ikke på, men jeg tenker på barnet og hvordan det blir.

Anonymkode: 559a7...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere har vært sammen i litt over ett år... Det er ikke veldig lenge. For barnets skyld er det jo fint om det ikke blir enda flere brudd

Anonymkode: 057cc...6bb

For min del var jeg alene gjennom graviditet og første halve året med babyen. Så det var ikke å gå fra et nylig brudd til et nytt forhold. Far gadd ikke stille opp for noe. Først da jeg fikk ny samboer at han ville ta mer del i sitt barns hverdag og vi opparbeidet litt samvær. 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skjønner at du føler deg truffet av denne tråden, når du har en toåring og allerede er gravid med en annen enn han som er far til førstefødte. Håper for barnas skyld og dere at det går bra denne gangen, men forstår ikke hvorfor man har så hastverk.

Anonymkode: 1eb2e...953

Jeg hadde lyst til at barna skal ha glede av hverandre. Vi er veldig etablerte sammen allerede. 

Anonymkode: adb4e...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for mange fine svar. Av personhensyn må jeg være litt forsiktig med svar. 
Mannen og forholdet tviler jeg ikke på, men jeg tenker på barnet og hvordan det blir.

Anonymkode: 559a7...d4f

Lettere å bli kjent fra barnet er 1 år enn fra det er 8 år tror jeg. Så lenge du er sikker på mannen og forholdet deres ville jeg bare kjørt på. Jeg vet at veldig mange dømmer meg, men jeg kan bare gjøre det som føles riktig for oss. 

Anonymkode: adb4e...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Samboere i 1 år. Med barn og bagasje og at vi fremdeles har det veldig bra sammen er jo veldig bra. Ikke møtt på en eneste utfordring som har vært for stor. Jeg tviler sterkt på at vi kommer til å skille lag. 

Anonymkode: adb4e...3a8

Altså, hvor mange tror du forventer å gå fra hverandre? I hvert fall i nyforelskelsestiden? 

Du er nå gravid igjen? Herregud, du tar lett på ting 

Anonymkode: 057cc...6bb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Altså, hvor mange tror du forventer å gå fra hverandre? I hvert fall i nyforelskelsestiden? 

Du er nå gravid igjen? Herregud, du tar lett på ting 

Anonymkode: 057cc...6bb

Jeg vet at folk dømmer, men jeg tar valg for hva som føles riktig for meg. 

Anonymkode: adb4e...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg innledet et forhold med en mann som hadde et barn på 6 måneder. Det ble et kokende helvete fordi han hadde gått fra moren, og hun var rasende fordi han gikk. Mye innblanding fra moren i lang lang tid, hun bestemte når han skulle ha barnet. Jeg fikk ikke vær i nærheten av barnet... Tenk deg godt om. 

Anonymkode: b09cd...7af

Synes generelt det er spesielt å innlede forhold med mennesker med så små barn. 6 måneder? Herlighet.

Anonymkode: 63609...306

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte mannen min da hans yngste var halvannet år. 

Han og barnas mor var ferdige med forholdet før barnet ble født, men valgte å være sammen i starten av hensyn til hverandre og de eldre barna. 

Har aldri vært noe dårlig stemning i forhold til mor.

Det KAN gå fint dersom alle parter er ferdige med forholdet og er ute etter å få ting til å funke.

Denne lille på halvannet år er nå 19, og far og jeg er sammen enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fant meg ny kjæreste før mitt barn var 1 år, annerledes når det er kvinne? Barnet er 2 år nå og jeg går fremdeles å venter på at far skal få seg ny kjæreste. Jeg hadde vært glad om far fikk seg kjæreste for et år siden. Det kunne spart oss for mye trøbbel. Her var det far som prøvde å styre meg og mitt liv. 

Anonymkode: adb4e...3a8

Hvorfor venter du på at han skal få kjæreste?  Bedre  å ikke bry seg vel, sparer en for mye energi.
I hvilken forstand prøvde han å styre ditt liv, før eller etter brudd?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville nok aldri innledet et forhold med en mann, som har en liten baby på bare 1 år.
Samme om han er mann eller dame, i mine øyne så virker det ikke helt OK.. Det er jo mange teorier om hva som har skjedd, men det finnes alltid en så stor sannsynlighet for at mor og far vil bli sammen igjen. Og man kommer trampende inn i ett barseltreff (misforstå meg riktig), jeg ville ikke gjort det.. Ei heller ville jeg innledet noe nytt når jeg hadde en 1 år gammel baby. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Rosatoast skrev:

Hvorfor venter du på at han skal få kjæreste?  Bedre  å ikke bry seg vel, sparer en for mye energi.
I hvilken forstand prøvde han å styre ditt liv, før eller etter brudd?

Kunne sikkert spart meg for mye dritt fra seg om han hadde fokuset et annet sted. 

Anonymkode: adb4e...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Rosatoast skrev:

Hvorfor venter du på at han skal få kjæreste?  Bedre  å ikke bry seg vel, sparer en for mye energi.
I hvilken forstand prøvde han å styre ditt liv, før eller etter brudd?

Dette er heller ikke min tråd, så jeg vil ikke utlevere hva jeg har vært gjennom. 

Anonymkode: adb4e...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2020 den 23.04, AnonymBruker skrev:

Holder på å innlede forholdt til mann med lite barn, er det noen varselflagg? 
Har selv egne barn som begynner å bli store.

Anonymkode: 559a7...d4f

 

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for mange fine svar. Av personhensyn må jeg være litt forsiktig med svar. 
Mannen og forholdet tviler jeg ikke på, men jeg tenker på barnet og hvordan det blir.

Anonymkode: 559a7...d4f

 

Det kan være utrolig mange grunner for å være forsiktig - like mange som det er for å satse tenker jeg i motsetning til alle som sier "rødt flagg" tenker jeg litt utenfor den boksen, ting som hvor lenge har dere kjent hverandre, hvilket forhold har dere hatt før han ble single, er han en du kjenner eller er han en du har blitt kjent med? Hvordan tror du hans eks tar imot deg som en ny partner, det spiller en stor rolle overfor barnet som han bør sette som førstepri (det bør du også om dere skal være et par når barnet er så lite) og ja, har du lyst å fungere som småbarnsmor igjen med store unger selv? 

Hva ser du for deg rent fremtidsmessig? (ikke følelsesmessig) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...