Gå til innhold

Ny partner med 1 år gammelt barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Holder på å innlede forholdt til mann med lite barn, er det noen varselflagg? 
Har selv egne barn som begynner å bli store.

Anonymkode: 559a7...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg innledet et forhold med en mann som hadde et barn på 6 måneder. Det ble et kokende helvete fordi han hadde gått fra moren, og hun var rasende fordi han gikk. Mye innblanding fra moren i lang lang tid, hun bestemte når han skulle ha barnet. Jeg fikk ikke vær i nærheten av barnet... Tenk deg godt om. 

Anonymkode: b09cd...7af

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre det er en veldig spesiell situasjon/god grunn for situasjonen tenker jeg RØDT FLAGG.

Anonymkode: 5226b...e8d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre det er en veldig spesiell situasjon/god grunn for situasjonen tenker jeg RØDT FLAGG.

Anonymkode: 5226b...e8d

Ja det er nå denne kjærligheten da. Hvorfor tenker du rødt flagg? 

Anonymkode: 559a7...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rød flag 🚩 

Hvorfor gikk han ifra dama med en så liten barn? Også bli sammen med deg så fort. Det er bare merkelig! 

Synes du burde vente litt med å bli orgenetlig sammen med han. 

Anonymkode: 4d242...678

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Rød flag 🚩 

Hvorfor gikk han ifra dama med en så liten barn? Også bli sammen med deg så fort. Det er bare merkelig! 

Synes du burde vente litt med å bli orgenetlig sammen med han. 

Anonymkode: 4d242...678

Et lite barn inne i bildet. En del menn kaster seg bare uti og tar med seg problemer fra tidligere forhold fordi de ikke håndterer egne følelser. De døyver det med noen andre. Ta deg god tid til å bli kjent.

Anonymkode: e2cce...1ef

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant meg ny kjæreste før mitt barn var 1 år, annerledes når det er kvinne? Barnet er 2 år nå og jeg går fremdeles å venter på at far skal få seg ny kjæreste. Jeg hadde vært glad om far fikk seg kjæreste for et år siden. Det kunne spart oss for mye trøbbel. Her var det far som prøvde å styre meg og mitt liv. 

Anonymkode: adb4e...3a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg fant meg ny kjæreste før mitt barn var 1 år, annerledes når det er kvinne? Barnet er 2 år nå og jeg går fremdeles å venter på at far skal få seg ny kjæreste. Jeg hadde vært glad om far fikk seg kjæreste for et år siden. Det kunne spart oss for mye trøbbel. Her var det far som prøvde å styre meg og mitt liv. 

Anonymkode: adb4e...3a8

Nei, det er ikke annerledes om du er kvinne.

Å få ny kjæreste med baby...vel, oddsen er ikke på deres side.

Anonymkode: 057cc...6bb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke annerledes om du er kvinne.

Å få ny kjæreste med baby...vel, oddsen er ikke på deres side.

Anonymkode: 057cc...6bb

Så rart. Vi holder sammen og har det vanvittig bra vi. 

Anonymkode: adb4e...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er nå denne kjærligheten da. Hvorfor tenker du rødt flagg? 

Anonymkode: 559a7...d4f

Ikke meg du siterer, men jeg tenker rødt flagg fordi det forteller at han har lett for å gi opp i motgang (lite sex? Lite søvn? Mye stress?) og setter egne behov foran barnets. Eller at han har blitt kastet på dør av barnets mor fordi han bidro for lite med babyen. Ingen av disse er positive egenskaper i en partner akkurat... 

Anonymkode: edd46...faf

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fant meg ny kjæreste før mitt barn var 1 år, annerledes når det er kvinne? Barnet er 2 år nå og jeg går fremdeles å venter på at far skal få seg ny kjæreste. Jeg hadde vært glad om far fikk seg kjæreste for et år siden. Det kunne spart oss for mye trøbbel. Her var det far som prøvde å styre meg og mitt liv. 

Anonymkode: adb4e...3a8

Ingen vil vel ha en kjæreste som prøver å styre eksens liv? :P 

Anonymkode: 9fe46...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke meg du siterer, men jeg tenker rødt flagg fordi det forteller at han har lett for å gi opp i motgang (lite sex? Lite søvn? Mye stress?) og setter egne behov foran barnets. Eller at han har blitt kastet på dør av barnets mor fordi han bidro for lite med babyen. Ingen av disse er positive egenskaper i en partner akkurat... 

Anonymkode: edd46...faf

Fra jeg fikk meg kjæreste med et barn som var under 1 år har det aldri vært snakk om lite sex. Vi fikk det likevel til daglig, selv 1 år senere har vi sex omtrent hver dag. Stress finnes i hverdagen uansett, men dagene barnet er hos oss er mindre stressende syns vi. Vi er begge mer lykkelige når vi er hjemme alle 3. Han har i blant med seg barnet på hobbyer og ting så jeg får hvilt eller sovet ut. Så har vi en avtale om at jeg tar nattevåk og morgener, mot at jeg i blant kan sove et par timer på dagtid. Fordi jeg fungerer bedre enn han med nattevåk. 

Han var klar for å sette sine behov til sides for barnet, fordi det er slik det er å ha barn. Jeg hadde null forventninger til han, men han har bidratt hele veien. Vi fungerer som en familie på 3, men at barnet er hos pappa'n sin 30% av tiden. 

Anonymkode: adb4e...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg personlig ser bare røde flagg dersom disse har vært i et forohld sammen.

Enten tåler han lite motgang, har en ekstremt vanskelig partner, er ekstremt vanskelig som partner selv i motgang - og gir åpenbart opp utrolig lett ombarnet bare er ett år og han allerede har rukket å bli godt kjent og forelsket i en annen.

Om man derimot egentllig levde helt platonisk lenge før en spontan graviditet, og egentlig begge hadde tenkt å avslutte forholdet men la det litt på is er det noe annet. 

Anonymkode: 9fe46...024

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen vil vel ha en kjæreste som prøver å styre eksens liv? :P 

Anonymkode: 9fe46...024

Hadde han hatt ei annen i tankene så kunne det hende at han lot meg være i fred. Nå virker har han endelig roet seg, tok litt tid, men endelig. 

Anonymkode: adb4e...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg personlig ser bare røde flagg dersom disse har vært i et forohld sammen.

Enten tåler han lite motgang, har en ekstremt vanskelig partner, er ekstremt vanskelig som partner selv i motgang - og gir åpenbart opp utrolig lett ombarnet bare er ett år og han allerede har rukket å bli godt kjent og forelsket i en annen.

Om man derimot egentllig levde helt platonisk lenge før en spontan graviditet, og egentlig begge hadde tenkt å avslutte forholdet men la det litt på is er det noe annet. 

Anonymkode: 9fe46...024

For min del hadde vi for mange problemer før barnet ble til, jeg ble gravid (uplanlagt) og vi tok et valg om å prøve. Jeg har aldri krevd stort, men likevel sviktet han. 

Anonymkode: adb4e...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg som har svart på litt diverse her nå. Selvfølgelig er det mye som kan gå galt, kanskje vi har vært veldig heldige. 

Jeg er bare utrolig lykkelig og livet litt har landet helt. Jeg så på det som lettere med partner fra barnet var lite, enn om barnet var større. Ser for meg at om jeg og barnet hadde levd alene frem til ungen var 8 år også slippe en ny person inn i våre rutiner. Blir ikke det litt tyngre? 

Anonymkode: adb4e...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meg du siterer, men jeg tenker rødt flagg fordi det forteller at han har lett for å gi opp i motgang (lite sex? Lite søvn? Mye stress?) og setter egne behov foran barnets. Eller at han har blitt kastet på dør av barnets mor fordi han bidro for lite med babyen. Ingen av disse er positive egenskaper i en partner akkurat... 

Anonymkode: edd46...faf

Hvorfor antar du at det er hans feil at forholdet ikke fungerte?
Kanskje det ikke var et forhold i utgangpunktet, men et one night stand eller flyktig forhold som resulterte i graviditet?

Jeg ser ikke problemet i at han har et lite barn i seg selv, men jeg ville tatt meg ekstra god tid til å bli kjent, og ventet en god stund før jeg ble en del av barnets liv. 
Hvordan er han som far?
Hvordan samarbeider han og mor?
Vil det at dere innleder et forhold bli problematisk for noen av partene?

Så lenge det føles rett, han er en fin fyr og en god far, og han og mor har et godt samarbeid hvor de unner hverandre og barnet å være lykkelige, tenker jeg at dette ikke er noe problem. 
Men hvis du selv har barn som begynner å bli store, bør du gjerne tenke på om du orker et så lite barn igjen nå. For du må jo etterhvert involvere deg, og dette barnet blir en del av deres familie på lik linje som dine barn.

Anonymkode: 3fda7...212

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor antar du at det er hans feil at forholdet ikke fungerte?
Kanskje det ikke var et forhold i utgangpunktet, men et one night stand eller flyktig forhold som resulterte i graviditet?
 

Anonymkode: 3fda7...212

Tja, miljøskade etter å ha hengt her en stund. Det er ikke akkurat få innlegg fra irriterte mødre som vurderer å gå fra mannen i babytiden fordi mannen bidrar for lite og bare klager på lite sex. Det behøver selvfølgelig ikke å være sånn her, men det er uansett et rødt flagg 🙂

Anonymkode: edd46...faf

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, menn kan jo ende opp som fedre uten å noensinne ha tenkt seg en framtid med mammaen. Det som jeg ville sett på som rødt flagg er jo om at ikke er interessert i barnet eller ikke har samvær. Utover det kan mange par som ikke passer sammen ende opp med barn de deler og som de begge elsker. Ulykker skjer, spørsmålet er bare hvordan man håndterer dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...