Gå til innhold

Norske kvinner må skjerpe seg hvis de skal få en god mann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Naboen min fra Kenya er gift med en nordmann. Hun sier at mannen får servert middag når han kommer hjem fra jobb. Også får han respekt og anerkjennelse. Hun skryter ofte av han og mener at oss andre norske kvinner tar våre menn for gitt. Hun sier at norske kvinner er sjefete, masete og nærmest gir bort mannen sin til utenlandske kvinner. Jeg er født og oppvokst i Norge, men har opprinnelse fra et arabisk land. 
 

Har naboen min et poeng? Selv forventer jeg likestilling. Respekt må gå begge veier. 

Anonymkode: ee7e4...82b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forventer likestilling. Respekt bør gå begge veier. Som du skriver. Der er jeg enig. Man kan ikke kreve respekt, anerkjennelse og mat, hvis man ikke også gir det tilbake. Har ingen meninger utover det. Det kan dog være at man generelt sett - og kvinner spesielt? - ikke er gode nok på å oppmuntre eller komplimentere mannen? Jeg er selv slik, og det tenker jeg mye på. Det liker jeg ikke. God på å kritisere, dårligere på skryte genuint. Men dette poenget om at norske kvinner skal skjerpe seg, det gidder jeg ikke stille meg bak. Kvinner og menn er så ulike og slike generaliseringer og påstander er bare dumt og for enkelt.

Anonymkode: c9cb2...bb0

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, det er enormt mange veldig slitne kvinner, som jobber fullt og også tar hovedbelastning med hus og barna, fordi mange menn enten er forferdelig bortskjemte hjemmefra, og/eller mangler omtanke og respekt for sin partner. 

Dersom menn ønsker en ydmyk kvinne, som er opplært til at kvinner skal ta alt av hus, mat og barn, og i tillegg ha respekt for en mann som ikke bidrar, ja da bør de nok gå for kvinner fra andre kulturer. For kvinners skyld også. De bør også tjene nok til å forsørge familien, så hun ikke har jobb i tillegg til ansvaret hjemme. 

Man kan ikke kreve en moderne partner, som også jobber og drar det økonomiske sammen med deg, for så å kreve at det på hjemmebane skal fungere som for tidligere generasjoner. Man må velge, det ene eller det andre. Det er det for mange menn som ikke forstår. 

Respekt og omsorg skal gå to veier! 

 

Endret av Trolltunge
  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er norsk og serverer mannen hver dag, vi har det veldig fint i hverdagen, mye glede og romantikk. Tar meg av alt husarbeid. Dette er bare mulig fordi han er den eneste som jobber. Vi ble enige om denne ordningen ganske tidlig, begge ble letta da vi innså at vi hadde funnet hverandre som vil ha denne ordningen. Vi har fått mye pes for dette. Foreldrene våre skjønner det ikke, de har hus, hytte og flere biler, som trenger 2 inntekter, og forventer at alle jakter etter det. Tilogmed en lege gjorde narr av meg for dette, og spurte om jeg hadde fått lommepenger da jeg skulle betale han. Andre kvinner advarer meg om økonomi og kvinnefelle.

Det som til slutt gjør meg sikker på at dette er rett for oss, er roen og tryggheten. Jeg har dager der alt skjer på en gang, og jeg er så sliten at når mannen kommer hjem, så trekker jeg meg inn på soverommet og leser kvinneguiden, og han steker seg en grandiosa. Mannen er moden og empatisk, og skjønner at jeg er et menneske i bevegelse, så dette tar han på strak arm.

Så har vi dette med at vi bare lever en gang, og jeg har vært i mange begravelser for unge voksne. En mann som så barna sine halve året, fordi han reiste bort for å tjene gode penger. Han døde i et annet land i en arbeidsulykke. En ung kvinne døde plutselig av medisinske komplikasjoner. Å vitne dette har formet meg. Jeg vil ikke bruke mesteparten av livet på arbeid, for så å komme hjem til det viktigste, trøtt i trynet og for sliten til å nyte tiden sammen. 

At mange norske menn er bortskjemte og late, kan jeg si sikkert. Heldigvis er mannen min en prins fra himmelen, men jeg har menn i nær familie som er helt udugelige. Kona til han ene sukker og akker seg konstant, da han ikke klarer å bidra hjemme. De har prøvd lister, planlegging og tilrettelegging, men ingenting virker. Begge er i jobb, men hun gjør husarbeid, selv om hun har den mest krevende jobben både fysisk og mentalt.

Anonymkode: bfc63...9d5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I andre land er ofte kona hjemmeværende, så det blir feil å sammenligne. 

På samme måte er det feil å forvente at menn skal betale på date og trekke ut stoler da, bare så det er sagt.

Anonymkode: 22292...a21

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Norske kvinner må bli dønn gammeldagse husmødre som på magisk vis likevel forsørger seg selv, for da kan jeg også få meg dame; noe som er min rett.

Hilsen norsk dinosaur."

Anonymkode: af95e...9f4

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skumle med et behagelig hjemmeliv er jo om ting endrer seg negativt; at kvinnen blir dumpet, eller at mannen faller fra og kanskje har særkullsbarn som nekter uskifte.  Da kan ting endre seg radikalt fra et godt liv til et mareritt, ikke uten grunn det kalles kvinnefellen.  Men noen sjanser er verdt å ta, så å la unntakene få styre folks ve og vel er vel heller ikke rett.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk litt enig med henne. Er selv kvinne. Respekt skal selvfølgelig mannen få. Men han må forstå at jeg også bare har to hender, og ikke strekker ubegrenset til.

Anonymkode: 06e5b...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvordan hun tradisjonelt har hatt det, men det er kvinner fra noen land som verdsetter norske menn fordi de kommer fra miljøer der menn ofte behandler kvinner dårlig. De kan også komme fra fattigdom, og uten jobb osv, er det mye rusmisbruk osv, og der blir kvinnene overlatt med ansvar for barn og det meste. 

Sier ikke at alle utenlandske kommer fra slike samfunn, men en del gjør. Det er også vanlig at menn har elskerinner. Så at de verdsetter norske menn er ikke vanskelig å forstå.

Men i Norge har det vært likestilling lenge,og et helt annet samfunn hvor kvinner ikke er prisgitt menn som ikke klarer å ta vare på familien. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Anonymkode: bfc63...9d5

Jeg er enig med deg i at det er altfor mye jag etter materielle ting, men arbeid handler ikke bare om penger - det handler også om å bruke sine evner for samfunnets beste og egen trivsel. Penger er egentlig en symbolsk verdsettelse av det arbeid man gjør.

Hvor mye er ditt eget arbeid verd, hvor mye har du i måneden til eget bruk? Får du sykepenger, betaler du skatt? Bidrar du til samfunnet og felleskassen, benytter du offentlige tjenester som helse eller bruker du private?

Og hva med framtiden AB, hvis han faller fra før deg? Hva skal du leve av når du blir gammel? Hva om dere blir skilt?

Anonymkode: af95e...9f4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mann, blir vi i Norge aller nådigst opphøyet til å være et bidragnummer.

Anonymkode: 36083...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en problemstilling som ikke kan håndteres på gruppenivå. En fungerende samhandling er heller ikke noe som kan defineres ved etableringen av hver enkelt enhet, men blir resultatet av en iterativ prosess. Individuelle tilpasninger og justering til lokale paradigmer, vil være nøkkelpunkter.

Anonymkode: 5f6c0...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er en problemstilling som ikke kan håndteres på gruppenivå. En fungerende samhandling er heller ikke noe som kan defineres ved etableringen av hver enkelt enhet, men blir resultatet av en iterativ prosess. Individuelle tilpasninger og justering til lokale paradigmer, vil være nøkkelpunkter.

Anonymkode: 5f6c0...d95

Hva skjedde her?

Anonymkode: c9cb2...bb0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Som mann, blir vi i Norge aller nådigst opphøyet til å være et bidragnummer.

Anonymkode: 36083...4b3

Hæ?

Anonymkode: c05fe...00f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Naboen min fra Kenya er gift med en nordmann. Hun sier at mannen får servert middag når han kommer hjem fra jobb. Også får han respekt og anerkjennelse. Hun skryter ofte av han og mener at oss andre norske kvinner tar våre menn for gitt. Hun sier at norske kvinner er sjefete, masete og nærmest gir bort mannen sin til utenlandske kvinner. Jeg er født og oppvokst i Norge, men har opprinnelse fra et arabisk land. 
 

Har naboen min et poeng? Selv forventer jeg likestilling. Respekt må gå begge veier. 

Anonymkode: ee7e4...82b

NEI. Hun har ikke et poeng. Jeg er ikke norsk men fra et sammenlignbarnt land med Kenya. Bare fordi kenyanske menn er verre enn norske menn betyr ikke at norske kvinner burde ta til takke med at norske kvinner burde å slutte å stå på krava her. Norske menn (stort sett) er bare marginalt bedre enn andre menn. Vi har en lang vei å gå for de av oss som vil ha ekte likestilling.

Anonymkode: 0f338...09d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snødråpe

Merkelig nok trenger man ikke underkaste seg menn for å finne gode menn. Tvert imot sitter man som regel igjen med en bortskjemte, utro dritt når man vasker etter mannen og lar han leve som en singel mann på 20. Heldigvis har jeg alltid funnet menn som er selvstendige og som selvsagt klarer ta vare på seg selv, om det gjelder matlaging eller vaske klær. De er ikke forvoksne valper på 30 som ikke en gang klarer den slags. 

Tipper mannen til denne nabodama er en ufordragelig dritt og hun vet ikke bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånn jeg ser det har de aller aller fleste verden rundt, mann eller kvinne mer enn nok å skjerpe seg over... Alle er forvirra på så utrolig mange plan. Ingen er perfekte.

 

Hilsen Norsk mann.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

What? Hvorfor ?

 

Norske menn er jo de mest bortkjemte mennene i verden.

 

De fleste eiger dyre hytter, og lever i luksus slik som de viser i Exit-serien.

 

Det er ikke noe synd på noen her.

Anonymkode: 80abb...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

NEI. Hun har ikke et poeng. Jeg er ikke norsk men fra et sammenlignbarnt land med Kenya. Bare fordi kenyanske menn er verre enn norske menn betyr ikke at norske kvinner burde ta til takke med at norske kvinner burde å slutte å stå på krava her. Norske menn (stort sett) er bare marginalt bedre enn andre menn. Vi har en lang vei å gå for de av oss som vil ha ekte likestilling.

Anonymkode: 0f338...09d

All men are the same, eller?

 

Jo, stort sett verden over er alle menn like. De ønsker en kvinne som slaver etter dem.

Hvis menn nekter for dette, hvorfor er det så mange som henter koner fra tredje verden i Norge?

Fordi de lyver om hva de egentlig ønsker. De ønsker såklart ikke at kvinner skal ha stemmerettigheter.

 

Men nei, jeg synes ikke at man skal skape større skille mellom kjønenne men at folk blir mer bevisste over seg selv og hvorfor de gjør som de gjør.

Anonymkode: 80abb...c62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Naboen min fra Kenya er gift med en nordmann. Hun sier at mannen får servert middag når han kommer hjem fra jobb. Også får han respekt og anerkjennelse. Hun skryter ofte av han og mener at oss andre norske kvinner tar våre menn for gitt. Hun sier at norske kvinner er sjefete, masete og nærmest gir bort mannen sin til utenlandske kvinner. Jeg er født og oppvokst i Norge, men har opprinnelse fra et arabisk land. 
 

Har naboen min et poeng? Selv forventer jeg likestilling. Respekt må gå begge veier. 

Anonymkode: ee7e4...82b

Nope, jeg har en bra mann - trenger ikke leke husmor. Ikke vil han ha det heller. 

Nå er jo ikke skilsmissestatistikken for parforhold hvor mannen hentet kona fra et fattig land (tenker ikke spesifikt på Kenya, men generelt) fantastisk akkurat.

De kvinnene jeg kjenner fra afrikanske land har stål i nesa og tar ikke til takke for noe som helst av kødd - de har sett seg grundig lei av å få den type forventninger fra menn. De må være noen av de mest selvstendige og «my way or the highway»kvinnene jeg kjenner :P Sånn seriøst. 

De fra arabiske lang synes jeg ofte er tilsvarende, iallefall i min generasjon. 

Anonymkode: 0055a...331

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...