Gå til innhold

Norske kvinner må skjerpe seg hvis de skal få en god mann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det som til slutt gjør meg sikker på at dette er rett for oss, er roen og tryggheten.

Hva slags ordninger har dere for at du skal være sikret økonomisk, siden du har en sånn ro og trygghet? Betaler han inn pensjon for deg? Har dere kontrakt som sikrer bidrag dersom dere går fra hverandre? 

Anonymkode: 0f2e4...7f2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svar til påstanden i tittelfeltet: Langt i fra, TS. Jeg har skaffet meg en flott mann og serverer ikke middag hver dag, skryter ikke av han som om han er tilbakestående, respekten går begge veier. Hvis han hadde krevd mat servert hver dag og hatt behov for stadig skryt hadde han ikke vært en god mann.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med deg i at det er altfor mye jag etter materielle ting, men arbeid handler ikke bare om penger - det handler også om å bruke sine evner for samfunnets beste og egen trivsel. Penger er egentlig en symbolsk verdsettelse av det arbeid man gjør.

Hvor mye er ditt eget arbeid verd, hvor mye har du i måneden til eget bruk? Får du sykepenger, betaler du skatt? Bidrar du til samfunnet og felleskassen, benytter du offentlige tjenester som helse eller bruker du private?

Og hva med framtiden AB, hvis han faller fra før deg? Hva skal du leve av når du blir gammel? Hva om dere blir skilt?

Anonymkode: af95e...9f4

Jeg er aktiv i en forening der jeg bidrar ukentlig til fellesskapet, men får ikke betalt. Jeg tar ikke for gitt at jeg får bli gammel. Mannen skatter for oss. Vi eier alle verdier sammen. Har ikke et fast beløp i måneden, jeg bruker penger når jeg trenger/vil. Bruker ikke penger på allverdens, bare litt på hobbyen min og klær når det trengs. 

Anonymkode: bfc63...9d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som funker for èn kvinne funker ikke for en annen... Det blir for dumt å sette en fasit, rett og slett. Fint for henne at hun har funnet en bra mann i hennes øyne, men jeg sier nei takk til husmorlivsstilen. 

Anonymkode: 14cf5...f8c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er aktiv i en forening der jeg bidrar ukentlig til fellesskapet, men får ikke betalt. Jeg tar ikke for gitt at jeg får bli gammel. Mannen skatter for oss. Vi eier alle verdier sammen. Har ikke et fast beløp i måneden, jeg bruker penger når jeg trenger/vil. Bruker ikke penger på allverdens, bare litt på hobbyen min og klær når det trengs. 

Anonymkode: bfc63...9d5

Du svarte ikke på om han sparer pensjon til deg? Er du klar over hvor lav minstepensjon kan bli når du blir så gammel at du får pensjon? Det er ikke mye å leve av akkurat, og det aksepterer du ser det ut til. Det er greit nok at penger ikke er alt, men om man har så lite penger at endene ikke møtes så er man naturlig nok ikke like tilfreds som om man har det og mer til så man kan reise på turer osv som pensjonist. 

Jeg som kvinne jobber forøvrig 100% og studerer 60% ved siden av, og jeg vet om mange som gjør det samme eller det motsatte. Jeg kunne aldri bare tråkket rundt hjemme. Da hadde jeg nok blitt psykisk syk. Jeg har en hjerne som er skapt for mer enn å fundere på hva jeg skal lage til middag for å si det sånn. 

Anonymkode: f8760...cb3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du klar over hvor lav minstepensjon kan bli når du blir så gammel at du får pensjon?

Korona og tiltakene gjør ikke akkurat at fremtidige pensjoner blir mer lovende

Anonymkode: 22292...a21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg nøyer meg med å konstatere at TS TS's nabo og jeg har vidt forskjellige oppfatninger av hva som er en "god mann". 

Anonymkode: 85cf4...e32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer. Jeg og alle skandinaviske kvinner jeg kjenner kjefter og smeller, kommanderer og styrer på, gir bare mennene ros hvis de gjør noe ekstremt imponerende og kommer i avisen eller på TV. Vi vasker oss ikke, barberer oss heller ikke, sminker oss ikke, spiser oss store som dundrer, drikker til vi spyr, er utro, får barn med flere ulike menn, kler oss som sjusker og gir aldri blowjobs. Ikke tar vi godt vare på barna våre heller, og vi vil ikke ha likestilling for vi vil bestemme alt. Vi har støv i alle krokene hjemme også, og skrukkete gardiner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, youcancallmejune skrev:

Det stemmer. Jeg og alle skandinaviske kvinner jeg kjenner kjefter og smeller, kommanderer og styrer på, gir bare mennene ros hvis de gjør noe ekstremt imponerende og kommer i avisen eller på TV. Vi vasker oss ikke, barberer oss heller ikke, sminker oss ikke, spiser oss store som dundrer, drikker til vi spyr, er utro, får barn med flere ulike menn, kler oss som sjusker og gir aldri blowjobs. Ikke tar vi godt vare på barna våre heller, og vi vil ikke ha likestilling for vi vil bestemme alt. Vi har støv i alle krokene hjemme også, og skrukkete gardiner.

Men mannen din derimot er plettfri? han spiser middagen han får servert og leser avisen på en helt plettfri måte? for det er vel det eneste en mann trenger å gjøre i hjemmet. 

Anonymkode: 14cf5...f8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men mannen din derimot er plettfri? han spiser middagen han får servert og leser avisen på en helt plettfri måte? for det er vel det eneste en mann trenger å gjøre i hjemmet. 

Anonymkode: 14cf5...f8c

Selvsagt er han det. Han er jo mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du svarte ikke på om han sparer pensjon til deg? Er du klar over hvor lav minstepensjon kan bli når du blir så gammel at du får pensjon? Det er ikke mye å leve av akkurat, og det aksepterer du ser det ut til. Det er greit nok at penger ikke er alt, men om man har så lite penger at endene ikke møtes så er man naturlig nok ikke like tilfreds som om man har det og mer til så man kan reise på turer osv som pensjonist. 

Jeg som kvinne jobber forøvrig 100% og studerer 60% ved siden av, og jeg vet om mange som gjør det samme eller det motsatte. Jeg kunne aldri bare tråkket rundt hjemme. Da hadde jeg nok blitt psykisk syk. Jeg har en hjerne som er skapt for mer enn å fundere på hva jeg skal lage til middag for å si det sånn. 

Anonymkode: f8760...cb3

Ingen av oss sparer til pensjon. Jeg "tråkker ikke rundt hjemme". Deltar aktivt med veldedighet, har flere dyr, kunsthobbyer som jeg tjener litt på her og der. Så jeg gjør masse mellom husarbeid og mat. Er jo bare rundt en halvtime av dagen som går til husarbeid. Som nevnt lenger oppe, så tar jeg ikke for gitt at jeg får bli gammel, så dette tar jeg ikke hensyn til. Du får tenke ditt om det, jeg ville ikke vært i noen andres sko akkurat nå.

Anonymkode: bfc63...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av oss sparer til pensjon. Jeg "tråkker ikke rundt hjemme". Deltar aktivt med veldedighet, har flere dyr, kunsthobbyer som jeg tjener litt på her og der. Så jeg gjør masse mellom husarbeid og mat. Er jo bare rundt en halvtime av dagen som går til husarbeid. Som nevnt lenger oppe, så tar jeg ikke for gitt at jeg får bli gammel, så dette tar jeg ikke hensyn til. Du får tenke ditt om det, jeg ville ikke vært i noen andres sko akkurat nå.

Anonymkode: bfc63...9d5

Det er bra det. Hvorfor MÅ majoriteten her inne rakke så veldig ned på ditt valg...? Jantelov, misunnelse, ja hva handler det egentlig om? Dette er et tema man aldri kan enes om her eller ellers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Jean-Jaques skrev:

Det er bra det. Hvorfor MÅ majoriteten her inne rakke så veldig ned på ditt valg...? Jantelov, misunnelse, ja hva handler det egentlig om? Dette er et tema man aldri kan enes om her eller ellers

Hvor er majoriteten som gjør det? Jeg hører stadig om den, men ser den ikke. Jeg har alltid respektert ulike livsstiler, og har inntrykk av at mange gjør det samme, til tross for at de ikke ønsker den og den livsstilen for seg selv.

Anonymkode: c9cb2...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jon Are

Nei. Jeg ønsker ikke et patriarkalsk samfunn. Hvorfor skal jeg ønske meg en kvinne som skryter av meg og lager mat og underkaster seg? Vi har kommet lengre enn dette i Norge.  Kvinner og menn er fullverdige . Dette er rettigheter vi må kjempe for å bevare videre, ikke forkaste. Er det slik at en må gå rundt som et underlegent vesen og skryte av , koke mar for og spre beina foe en mann for å beholde han, så  må det jammen vøre greit for et kvinnfolk å være alene. Dette var jammen et gufs fra fortiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er majoriteten som gjør det? Jeg hører stadig om den, men ser den ikke. Jeg har alltid respektert ulike livsstiler, og har inntrykk av at mange gjør det samme, til tross for at de ikke ønsker den og den livsstilen for seg selv.

Anonymkode: c9cb2...bb0

Litt forskjell på det virkelige liv og hva som skjer her inne? På kg? Les tråden da vel, så ser du at hun får bra med beskyldninger om at hun tok dårlig valg... det er ikke vanskeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ingen av oss sparer til pensjon.

Hvis han er ansatt sparer han til pensjon. 

Anonymkode: 0f2e4...7f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lasox
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Naboen min fra Kenya er gift med en nordmann. Hun sier at mannen får servert middag når han kommer hjem fra jobb. Også får han respekt og anerkjennelse. Hun skryter ofte av han og mener at oss andre norske kvinner tar våre menn for gitt. Hun sier at norske kvinner er sjefete, masete og nærmest gir bort mannen sin til utenlandske kvinner. Jeg er født og oppvokst i Norge, men har opprinnelse fra et arabisk land. 
 

Har naboen min et poeng? Selv forventer jeg likestilling. Respekt må gå begge veier. 

Anonymkode: ee7e4...82b

Helt enig med naboen! Jeg har gitt opp norske damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Jean-Jaques skrev:

Litt forskjell på det virkelige liv og hva som skjer her inne? På kg? Les tråden da vel, så ser du at hun får bra med beskyldninger om at hun tok dårlig valg... det er ikke vanskeligere.

Jeg ser ikke så mange av dem. Jeg ser et par innlegg med noen spørsmål ang. pensjon og evnt. skilsmisse, og så ser jeg ett innlegg der hvor en antar at hun "tråkker hjemme". Det er selvfølgelig ufint og fordomsfullt, men ellers ser jeg ingen store fordømmelser.

Anonymkode: c9cb2...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg ser ikke så mange av dem. Jeg ser et par innlegg med noen spørsmål ang. pensjon og evnt. skilsmisse, og så ser jeg ett innlegg der hvor en antar at hun "tråkker hjemme". Det er selvfølgelig ufint og fordomsfullt, men ellers ser jeg ingen store fordømmelser.

Anonymkode: c9cb2...bb0

Jeg er en av de som spør om hvordan hun er sikret økonomisk dersom noe skulle skje, men får ingen skikkelige svar. Jeg syns folk skal leve den livsstilen de selv ønsker, men da bør de også ta høyde for de konsekvensene det gir å leve uten inntekt. Hvis jeg skulle gitt opp jobben ville jeg først vært sikker på at mannen min ville sette opp en plan for å sikre min økonomiske fremtid, uansett hva som skjer. Det er kanskje ikke den mest romantiske samtalen å ta med mannen, men såpass kan han bidra med dersom jeg skal si fra meg ganske mange rettigheter og trygghet i form av støtte fra det offentlige. 
 

Derfor lurte jeg på hvordan de har valgt å sikre henne økonomisk, siden hun selv nevnte at hun trivdes så godt på grunn av tryggheten det ga henne. 

Anonymkode: 0f2e4...7f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av oss sparer til pensjon. Jeg "tråkker ikke rundt hjemme". Deltar aktivt med veldedighet, har flere dyr, kunsthobbyer som jeg tjener litt på her og der. Så jeg gjør masse mellom husarbeid og mat. Er jo bare rundt en halvtime av dagen som går til husarbeid. Som nevnt lenger oppe, så tar jeg ikke for gitt at jeg får bli gammel, så dette tar jeg ikke hensyn til. Du får tenke ditt om det, jeg ville ikke vært i noen andres sko akkurat nå.

Anonymkode: bfc63...9d5

Men mannen din jobber og får da mye mer i pensjon enn deg selv om han ikke sparer ved siden av. Dersom dere går ifra hverandre står du igjen som den store taperen økonomisk, og det er dette med å gjøre seg så avhengig av et annet menneske når man er voksen jeg ikke skjønner at folk frivillig velger om de faktisk skjønner konsekvensene av det. Jeg tar heller ikke for gitt at jeg blir gammel, og det burde ingen gjøre, men det betyr ikke at man ikke bør sikre seg for fremtiden likevel. Det er ganske tankeløst. 

 

Anonymkode: f8760...cb3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...