Gå til innhold

GOTAUSA SINE DAGER FREM TIL 12.08.06


gotausa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Veslo!

Tusen takk for at du prøvde å forklare mitt lille hode, men jeg finner ikke noe URL greier jeg. Må jeg ikke inn på profil for å redigere og legge til en sånn link??

Når det gjelder planlegging så har vi begynt å diskutere selskapslokale. Har allerede ett for hånden og skal se på det i sommer. Samtidig har vi funnet ut at det er ett til i Molde som kan være kult. Sammenligner litt priser på mat og har funnet ut at det ikke er så stor forskjell. Med velkomstdrink, 3-retters, avec og kakebord (har kaker selv) + nattsuppe for 50 personer så kommer dette på 32.-34.000 kroner. + drikke til maten.

vi diskuterer om vi skal ha bonger eller om folk skal måtte betale for drikka etter maten selv.

Selskapslokalene er egentlig ganske like, men de er på to forskjellige steder i Molde. Ett er på Romsdalsmuseet og har mange fine hus og dyr omkring. Det andre er oppe på en fjelltopp med panoramautsikt over synnmørsalpene. Spesielt for tilreisende ifølge sambo.

Har også mailet med brudedama og fikk vite priser på leid/kjøpt kjole + utstyr.

Tanta til sambo er profesjonell fotograf, og vi håper hun kan ta bilder av oss.

Ellers så må vi diskutere litt med mor og far og høre hva de mener er gode plasser å ha selskapet og hvordan vi skal gjøre det med overnattingsgjester.

Regner med å få en god pris på hotell og campinghyttene i området.

Jeg må også høre med sjefen min om jeg kan ta fri en uke etter bryllupet. Jeg er lærer og da starter et nytt skoleår. Eller iallefall noen dager.

Dersom drømmen min går i oppfyllelse helt, så klarer vi å bli gravid innen september (går på fert.klinikken for behandling), da vil vi få en baby i juni og bryllup og barnedåp i slengen..!!! Her er det ikke snakk om planlegging langt frem i tid.. hehe..

Nei, nå skal jeg hente putene til båten!

Snakkes..

Må få m er tid her inne..

KLEM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noen har laget en klikkbar link til meg.... TUSEN TAKK, hvem det nå enn er!

:)

Det har ikke blitt noe mer planlegging på oss, men reiser til Molde på mandag og da blir det vel mer planlegging. Skal se på lokalene neste onsdag, tror jeg. Det blir spennende!

Må også diskutere litt med min store lillebror. Han har mange gode ideer til hva vi kan gjøre.

Nå må jeg smurfe litt rundt for å se på brudekjole-tips.

Hva skal dere gjøre? Kjøpe eller leie?? Brukt eller ny??

Er i villrede..

Stor klem, gotausa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svimle

Nå må jeg smurfe litt rundt for å se på brudekjole-tips.

Hva skal dere gjøre? Kjøpe eller leie?? Brukt eller ny??

Er i villrede..

Stor klem, gotausa

Hei! Jeg fant drømmekjolen min brukt til en hyggelig pris. Hadde jeg ikke funnet den hadde jeg nok kjøpt fra USA, fant en veldig pen kjole derfra..

Lokale med panoramautsikt hørtes utrolig flott ut da! :wub:

Hilsen Anette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Jeg har heller ikke bestemt meg for om jeg skal kjøpe, leie eller få sydd med kjole enda. Holder på å kikke rundt litt her og der, men klarer liksom ikke å bli klok på hva jeg egentlig vil ha slags kjole heller. Tror jeg er nødt ut og prøve litt for å finne ut hva som passer meg for slags type kjoler og stiler før jeg kan bestemme meg om jeg skal få sydd meg eller kjøpt/leid.

Deilig med ferie?

Kos deg!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bestemt meg for å ikke kjøpe,men så fant jeg den rette brudekjolen og den var bare tilsalgs :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe.. ikke lett når det står " til salgs" på veldig pene kjoler.. Du bare må ha den ikke sant?

Ferie er deilig! Kjempedeilig. Har jo vært hjemme en stund nå, men reiser oppover til mandag. skal prøve å få tatt noen bilder og legge inn her, slik at dere kan være med å bestemme, ikke sant?? Det var liksom greit da vi kun hadde ett lokale, men det blir jo verre nå, når vi har to å velge blandt.

Jeg skal bare kikke på kjole, men skal også til Drammen og Sandefjord og kanskje København for å se på kjole. Kanskje jeg ev. finner en fin en på nettet. Er jo verdt et forsøk!!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svimle

Hei gotausa!

Ville bare ønske deg god tur - kos deg! ..Er nemlig ikke sikkert jeg får tid til å skrive det senere før du drar ;)

God helg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. ikke lett når det står " til salgs" på veldig pene kjoler.. Du bare må ha den ikke sant?

Ferie er deilig! Kjempedeilig. Har jo vært hjemme en stund nå, men reiser oppover til mandag. skal prøve å få tatt noen bilder og legge inn her, slik at dere kan være med å bestemme, ikke sant?? Det var liksom greit da vi kun hadde ett lokale, men det blir jo verre nå, når vi har to å velge blandt.

Jeg skal bare kikke på kjole, men skal også til Drammen og Sandefjord og kanskje København for å se på kjole. Kanskje jeg ev. finner en fin en på nettet. Er jo verdt et forsøk!!??

Ja jeg MÅ bare ha den :sur: ,alle ande jeg prøver duger bare ikke :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for velkomsten. Bedre seint enn av og til!

Vel..

Ny plan:

Snakka en del med pappa i dag om selskapslokalet osv. Så begynte vi å snakke om å ha selskapstelt ute på plassen mellom husene på gården. En stor grusbane mellom en del trær på lekeplassen her. Så nå har jeg sendt forespørsel til noen firmaer her oppe som driver med slik utleie. På telt, bord, stoler, servise osv.

Kokk har jeg jo fra før og han kan ordne med servitører og slikt!!! Gotausamannen begynte å planlegge storsmugling fra Sverige og Danmark.. :ler:

Det eneste som kan bli problemet er jo om mamma blir helt gal av tanken. Hun er kontrollfreak deluxe. Et annet problem er jo været. Mamma kan vi temme, men været blir det verre med!!! hehe..

Det som er fint med å ha det her er jo at vi har do i nærheten og kjøkken og slikt. Dessuten kanskje litt spennene og annerledes. Og så er det jo på gården hjemme. Tanken om låvebryllup har jo alltid vært der.

Snakket også om småsei til forrett... Og elgsteik til hovedrett med elg skutt i gotausamannens hjemkommune.. Litt sånn symbolsk!

Vi får tenke litt på det og høre hva prisen på hele kalaset blir.. da sammenlignet med en restaurant!!!

Noen som har hatt selskapet ute????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla!

Har fått pris på telt med dansegulv og teppe, rød løper, stoler og bord og service til 68 personer. 15500 er jo ikke å forakte??

Et raskt overslag og jeg har kommet til 60000 hittils..

Må lage et skikkelig budsjett snart. Skal jo komme i gang med stor-sparing også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten: Har forandret datoen til den 05.08.12. Det passer best med jobben min og slikt. Og ikke helt på kanten av ferien for mine lærer-venninner!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1
Forresten: Har forandret datoen til den 05.08.12. Det passer best med jobben min og slikt. Og ikke helt på kanten av ferien for mine lærer-venninner!!

Reknar med at årstallet berre var ein liten skrivefeil... Hehe.. Har endra datoen og linka til dagboka di i 06-lista. :)

Korleis går det med planlegginga for tida?? Har du sette noko meir på kjolar? Eg får kjolen min sydd eg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Då var eg tilbake frå ferie og KG-fri og er endeleg klar for å planlegge eige bryllup og følge med på andre si planlegging att!!! :) Har nett skrive ei halv avhandling i mi eiga dagbok! Hehe.... Har det skjedd mykje på din front i det siste eller? Gledar meg til oppdatering!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...