Gå til innhold

«Han har blitt mobbet hele barneskolen»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Jeg tenker, hvorfor er det alltid mobbeofferet som må bytte skole og miljø?

Hadde det ikke vært bedre om mobberne hadde vært den tapende part?

For å si det litt enkelt så hadde jeg som forelder vært veldig missfornøyd når hele familien kansje måtte ha flyttet pga. en gjøk av et barn som ikke klarer å oppføre seg. 

Jeg tenker at mobberne må få besøk av myndighetene hjemme, for det at de mobber tyder på at det sliter med noe, og det kommer ofte av at de blir utsatt for vold eller overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om mitt barn hadde blitt mobber hadde jeg gitt mobbeofferets foreldre fullt løyve til å kjefte på barnet mitt høylydt foran andre barn!

Anonymkode: 541fc...32a

Det er lett å se hvorfor barnet eventuelt hadde blitt mobber...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også mobbet første årene på barneskolen. Var helt forferdelig og det var guttene som var de verste. Mamma var i mange møter og sånt. Det ble aldri bedre og de la skylda på meg og brukte meg som en hakkekylling. Husker jeg begynte å forsvare meg selv da det ikke var så mye mer hjelp å få. Det gjorde det bare verre og man får ikke mer respekt av det. Husker en episode veldig godt: det var en jente som var eldre enn meg og hun måtte absolutt sitte på samme benk med meg i en gruppe vi hadde, ingen gjorde noen ting, når hun hele tiden var ekkel mot meg og sa masse stygge ting konstant når hun satt der ved siden av meg. Jeg fikk nok og dyttet henne mot en radiator som var plassert på veggen ved siden av der hun satt. Hun fikk hull i hodet sitt og begynte å fossblø. Måtte på sykehuset, jeg fikk kjeft av hun læreren som tok meg med inn på et grupperom, hun var også ekstremt ekkel. Og alle gikk rundt på skolen og hundset og dømte meg. Jeg følte meg faktisk stolt over meg selv som forsvarte meg og som fikk satt en stopper for plaging og trakassering av henne som var eldre enn meg og det kunne blitt verre om dette ikke skjedde. For hun sluttet etter det som jeg husker. Ikke det at vold er greit, men det er veldig merkelig og ikke greit at et barn må bli så redd og ty til sånne forsvarsmekanismer uten at de voksne i det hele tatt greier å rydde opp eller ta tak i sånne ting. De visste at jeg ble plaget og mobbet, det sier også min nåværende psykolog, for hun leste den gamle journalen min. Skremmende og forkastelig tenker jeg. Et barn vet ikke bedre, når de voksne som skal være de autoritære og ta hånd om oss og lære oss å behandle hverandre bra, ikke i det hele tatt klarer dette og er tafatte og ignorante. Da begynner jeg å lure. Det er annerledes som voksen, i de fleste situasjoner kan man velge å gå vekk fra noen som ikke er helt gode eller ringe politiet. Det er sjeldent man trenger å ty til siste utvei. Med henne her, hadde jeg ingen mulighet til å flykte. Lærerne klikket om man forlot plassen sin og de ville verken høre eller forstå. 
 

Ellers var det bank fra guttene, trakassering og tvang på vei hjem fra skolen. Han ene hadde potensialet til en framtidig voldtekstmann eller masse morder. Ekkel fyr. Husker da hele klassen stod klyst sammen oppover veggen i et hjørne i klasserommet, da vi fikk høre at det plutselig hadde klikket for han og han var på vei inn for å denge oss med en gigantisk stein han hadde plukket opp ute. Han hadde masse sånne rare ideer for seg og var fysisk aggressiv med gjenstander. En gang på vei hjem, gikk han etter meg med en tornebusk som han skulle presse inn i skallen min som med Jesus sa han. Ellers var det disse to andre guttene, både fysisk og ekstremt verbalt, kalte meg masse stygge ting og fant melken min og lunsjen klyst inni hele sekken min. Hver jævla dag og listen fortsetter. 
 

Det har i hvert fall vært en evig lang kamp og fortsatte også langt senere inn i livet. 

Anonymkode: d5034...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, jabx skrev:

Jeg tenker at mobberne må få besøk av myndighetene hjemme, for det at de mobber tyder på at det sliter med noe, og det kommer ofte av at de blir utsatt for vold eller overgrep.

Det kan være noe medfødt også. Som gir mangel på hemninger og vanlig utvikling. Men det er også hjemmet som kan være problemet. Det kan også være at andre som igjen mobber mobberen i skjul. Synes i hvert fall skolen og lærerne har mye innflytelse og ansvar her. De må ha tilstrekkellg med kompetanse og evner til å jobbe med mennesker eller få den kompetansen gjennom kommunen eller staten.

Anonymkode: d5034...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, jabx skrev:

Jeg tenker at mobberne må få besøk av myndighetene hjemme, for det at de mobber tyder på at det sliter med noe, og det kommer ofte av at de blir utsatt for vold eller overgrep.

Slik er det jo ikke desverre ikke. Foreldrene til slike barn bryr seg heller ikke og da er det ikke tema lenger her og etterforskes ikke noe mere. Konsekvensen rundt mobberne er til tider ikke eksisterende. Alltid er den mobbede som må ta drastiske tak for å slippe unna mobbing. Ikke motsatt. 

Jeg hører folk mene at de sliter de som mobber, men ikke alltid. De som herjet med meg var de som var ganske populære og kom fra gode hjem med sunne foreldre. Likevel fant de en å hakke på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...