Gå til innhold

«Han har blitt mobbet hele barneskolen»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en venninne som fortalte meg at hennes sønn har blitt mobbet hele barneskolen. Han starter på ungdomsskolen til høsten og hun «håper på bedring». Jeg ble helt sjokkert!
 

Tragisk at han har blitt mobbet, men hvorfor i all verden har hun ikke tatt han ut av skolen!? Jeg har en datter et par trinn under han på skolen, og hadde det vært mitt barn hadde jeg gitt skolen maks 6 mnd. På å rydde opp. Vi bor i Oslo, så det er jo ikke enorme avstander og reisevei å snakke om for å bytte til naboskolen eller en privat skole? Er det noe jeg ikke skjønner her? Hvorfor i all verden lar man et barn vokse opp med mobbing? 

Anonymkode: d125b...e16

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en venninne som fortalte meg at hennes sønn har blitt mobbet hele barneskolen. Han starter på ungdomsskolen til høsten og hun «håper på bedring». Jeg ble helt sjokkert!
 

Tragisk at han har blitt mobbet, men hvorfor i all verden har hun ikke tatt han ut av skolen!? Jeg har en datter et par trinn under han på skolen, og hadde det vært mitt barn hadde jeg gitt skolen maks 6 mnd. På å rydde opp. Vi bor i Oslo, så det er jo ikke enorme avstander og reisevei å snakke om for å bytte til naboskolen eller en privat skole? Er det noe jeg ikke skjønner her? Hvorfor i all verden lar man et barn vokse opp med mobbing? 

Anonymkode: d125b...e16

Det må du spørre venninnen din om. KG-lesere vet ikke svaret på det. 

Anonymkode: 14677...24e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker, hvorfor er det alltid mobbeofferet som må bytte skole og miljø?

Hadde det ikke vært bedre om mobberne hadde vært den tapende part?

For å si det litt enkelt så hadde jeg som forelder vært veldig missfornøyd når hele familien kansje måtte ha flyttet pga. en gjøk av et barn som ikke klarer å oppføre seg. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig enkelt å tenke hva man ville gjort sjøl. Kjenner flere som har hatt barn som har blitt mobbet og byttet skole, det har kun forsterket barnets følelse av å være den det er noe feil med. 
 

Ville gjort alt i min makt for å få vekk den som er problemet, nemlig den som mobber. 
 

Men uansett er skolen i Norge helt elendig hva angår mobbing. Det durer og går uten at noen bryr seg, tiltakene er latterlige.. Det finnes selvfølgelig unntak, men de er for få.

Anonymkode: c5e48...ab9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegansucks

Syns heller foreldrene til mobberne kan ta mer ansvar!

da får heller de ta sine barn ut av skolen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med du spurte venninna di om nettopp dette...? 

Anonymkode: e2d44...8d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Jeg tenker, hvorfor er det alltid mobbeofferet som må bytte skole og miljø?

Hadde det ikke vært bedre om mobberne hadde vært den tapende part?

For å si det litt enkelt så hadde jeg som forelder vært veldig missfornøyd når hele familien kansje måtte ha flyttet pga. en gjøk av et barn som ikke klarer å oppføre seg. 

Nei det hadde jo vært fantastisk om man hadde fått til det, men denne gutten har altså gått 7 ÅR på denne skolen uten at det har skjedd. Hvor mange sjanser tenker du skolen skal få på å rydde opp?
 

hele familien må ikke flytte, da vi bor i Oslo og skolene ligger tett, men ja jeg hadde selvsagt flyttet hele familien om nødvendig. 
 

ts

Anonymkode: d125b...e16

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Vegansucks skrev:

Syns heller foreldrene til mobberne kan ta mer ansvar!

da får heller de ta sine barn ut av skolen

Ja, det syntes vel alle, men når det ikke skjer, hva da? Man kan da ikje bare la være å gjøre noe av prinsipp? 
 

ts

Anonymkode: d125b...e16

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg regner med du spurte venninna di om nettopp dette...? 

Anonymkode: e2d44...8d6

Nei, ble bare så paff. Vil jo ikke legge sten til byrden hennes ved å indirekte klandre henne for å ikke ha gjort nok. 
 

Jeg syntes bare det er helt utrolig at du gir skolen SÅ mange sjanser i SÅ mange år. 
 

ts

Anonymkode: d125b...e16

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det hadde jo vært fantastisk om man hadde fått til det, men denne gutten har altså gått 7 ÅR på denne skolen uten at det har skjedd. Hvor mange sjanser tenker du skolen skal få på å rydde opp?
 

hele familien må ikke flytte, da vi bor i Oslo og skolene ligger tett, men ja jeg hadde selvsagt flyttet hele familien om nødvendig. 
 

ts

Anonymkode: d125b...e16

Nei det skjønner jeg. Men de som har ansvaret på skolen. Lærere og rektor hvor er de i dette regnestykket? 

Problemet her på berget er at når du får tildelt ei stilling sitter du så trygt at det er omtrent håpløst å få fjernet udugelige folk. Her har de feilet hvis denne mobbingen har pågått i mange år. Da har ikke de gjort jobben sin med oppfølging og arbeide for å forhindre at dette skjer. 

Da hjelper det lite om de bor i Oslo. Signalet ved å flytte den mobbede er at mobberne vinner og dermed greit. 

Hadde motsatt praksis blitt gjennomført så hadde flere kjent på den konsekvensen med dårlig oppførsel og signal om at dette ikke er greit. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ble bare så paff. Vil jo ikke legge sten til byrden hennes ved å indirekte klandre henne for å ikke ha gjort nok. 
 

Jeg syntes bare det er helt utrolig at du gir skolen SÅ mange sjanser i SÅ mange år. 
 

ts

Anonymkode: d125b...e16

Så du vil ikke hjelpe sønnen hennes, fordi du ikke indirekte ønsker å klandre henne? Da bidrar du jo ikke akkurat til at gutten kanskje kan få det bedre heller da. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår heller ikke sånt. Min datter ble og mobbet, men da jeg fant det ut, satte jeg jord og himmel i bevegelse, for å få det stoppet. Og det gjorde det og. Hun verste mobberen, fikk så mange telefoner fra rektor, at min datter fikk gå i fred. Dessverre ble flere andre utsatt for denne jentas mobbing. Hun holdt på i mange år, og skolen gjorde ingenting med det. Bortsett fra noen samtaler med mor. Dette var på barneskolen, så på ungdomskolen, så trivdes ikke min datter, hun ble ikke mobbet, men hadde få venner. Så vi byttet til privatskole, og hun stortrivdes, og fikk mange venner. 

Men mitt inntrykk, er at foreldrene må kjempe som superhelter, for at barnet skal få hjelp. Bare å kreve noen få møter, hjelper ikke. Datteren min har en lillebror, og alle på skolen, er jo godt kjent med meg. For da mobbingen sto på, så møtte jeg opp på skolen flere dager i uken, for møter med rektor, avdelingsleder og lærer.

Anonymkode: 7cd9a...206

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I trinnet under oss er det et barn som har terrorisert medelever så mye at åtte barn på trinnet har bytte skole. Vår skole klarer ikke å løse problemet med denne ene eleven. Det har pågått i snart to år.

Anonymkode: bea3a...644

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Nei det skjønner jeg. Men de som har ansvaret på skolen. Lærere og rektor hvor er de i dette regnestykket? 

Problemet her på berget er at når du får tildelt ei stilling sitter du så trygt at det er omtrent håpløst å få fjernet udugelige folk. Her har de feilet hvis denne mobbingen har pågått i mange år. Da har ikke de gjort jobben sin med oppfølging og arbeide for å forhindre at dette skjer. 

Da hjelper det lite om de bor i Oslo. Signalet ved å flytte den mobbede er at mobberne vinner og dermed greit. 

Hadde motsatt praksis blitt gjennomført så hadde flere kjent på den konsekvensen med dårlig oppførsel og signal om at dette ikke er greit. 

Men hvilken rolle spiller det? Den som må betale prisen er gutten, og han har betalt i 7 ÅR! Hvem som har «ansvaret» Kommer litt i 2. rekke, man må vare få barnet ut av situasjonen tenker jeg, så kan man gjerne saksøke skolen, eller melde til fylkesmann eller what ever, men få nå for Guds skyld barnet bort fra situasjonen. 
 

ts

Anonymkode: d125b...e16

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Lunabelle skrev:

Så du vil ikke hjelpe sønnen hennes, fordi du ikke indirekte ønsker å klandre henne? Da bidrar du jo ikke akkurat til at gutten kanskje kan få det bedre heller da. 

Hjelpe? Hva kan jeg gjøre? Nå er jo dette skoleåret så og si ferdig og han skal jo på ny (ungdoms)skole til høsten uansett... hadde hun sagt dette til meg da han gikk i 3. hadde jeg selvsagt foreslått skolebytte. 
 

ts

Anonymkode: d125b...e16

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår heller ikke sånt. Min datter ble og mobbet, men da jeg fant det ut, satte jeg jord og himmel i bevegelse, for å få det stoppet. Og det gjorde det og. Hun verste mobberen, fikk så mange telefoner fra rektor, at min datter fikk gå i fred. Dessverre ble flere andre utsatt for denne jentas mobbing. Hun holdt på i mange år, og skolen gjorde ingenting med det. Bortsett fra noen samtaler med mor. Dette var på barneskolen, så på ungdomskolen, så trivdes ikke min datter, hun ble ikke mobbet, men hadde få venner. Så vi byttet til privatskole, og hun stortrivdes, og fikk mange venner. 

Men mitt inntrykk, er at foreldrene må kjempe som superhelter, for at barnet skal få hjelp. Bare å kreve noen få møter, hjelper ikke. Datteren min har en lillebror, og alle på skolen, er jo godt kjent med meg. For da mobbingen sto på, så møtte jeg opp på skolen flere dager i uken, for møter med rektor, avdelingsleder og lærer.

Anonymkode: 7cd9a...206

Det tror jeg på. Sier ikke at det er enkelt altså, blir bare så sint når jeg tenker på at denne gutten har måttet leve i en sånn hverdag i 7 år. Dag ut og dag inn. Foreldrene tar selvsagt prøvd, hatt møter med skolen etc. men jeg hadde aldri latt de få så mange sjanser! Skolen skal for all del få mulighet til å rette det opp, men 7 år med mobbing hadde jeg aldri godtatt. 
 

ts

Anonymkode: d125b...e16

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I trinnet under oss er det et barn som har terrorisert medelever så mye at åtte barn på trinnet har bytte skole. Vår skole klarer ikke å løse problemet med denne ene eleven. Det har pågått i snart to år.

Anonymkode: bea3a...644

Det er selvsagt tragisk, og det burde jo vært han/hun som ble flyttet, men ære være foreldre som flytter barna ut av skolen🙌🏻 Dette er kanskje de mest formative årene i deres liv, og så lar man de ha en hverdag med plaging og mobbing!? Jeg fatter det ikke. 
 

ts

Anonymkode: d125b...e16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvilken rolle spiller det? Den som må betale prisen er gutten, og han har betalt i 7 ÅR! Hvem som har «ansvaret» Kommer litt i 2. rekke, man må vare få barnet ut av situasjonen tenker jeg, så kan man gjerne saksøke skolen, eller melde til fylkesmann eller what ever, men få nå for Guds skyld barnet bort fra situasjonen. 
 

ts

Anonymkode: d125b...e16

Hvis de hadde gjort jobben sin hadde dette heller ikke skjedd. Ihvertfall hadde det vært svært vanskelig for mobberne å gjennomføre. Mulig det er av ubetydelig rolle i din verden, men ikke i min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegansucks
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det syntes vel alle, men når det ikke skjer, hva da? Man kan da ikje bare la være å gjøre noe av prinsipp? 
 

ts

Anonymkode: d125b...e16

Det er jo foreldrene sin skyld at barn mobber, hver gang du skal si noe stygt om mannen/dama du gikk forbi/så på TV  så hører og ser jo barna holdningene dine, presse andre under seg selv, foreldre som lærer barna sine at Cubus og first price er no go og fortelle de at de er fattige fordi mamma har sagt det, er det merkelig at barna er fæle når foreldrene er fæle?

jeg syns at skolen kunne forlangt skolebytte for mobbere om de ikke skjerper seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om mitt barn hadde blitt mobber hadde jeg gitt mobbeofferets foreldre fullt løyve til å kjefte på barnet mitt høylydt foran andre barn!

Anonymkode: 541fc...32a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...