Gå til innhold

«Han har blitt mobbet hele barneskolen»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv ble jeg mobbet på barneskolen. Foreldrene mine sloss mot skolen og spesielt rektoren, som ville tviholde på å ha meg som elev der, av en eller annen grunn.

Jeg måtte gå på den skolen i 6 år før jeg endelig fikk lov til å bytte av kommunen. Da hadde foreldrene mine sloss mot skole, lærere, rektor og fylkesmann. 
Når man har blitt mobbet fysisk og psykisk 1-6 trinn, gjør det noe med en. Jeg sliter fortsatt på grunn av disse 6 årene. 

Anonymkode: ee551...13a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv ble jeg mobbet på barneskolen. Foreldrene mine sloss mot skolen og spesielt rektoren, som ville tviholde på å ha meg som elev der, av en eller annen grunn.

Jeg måtte gå på den skolen i 6 år før jeg endelig fikk lov til å bytte av kommunen. Da hadde foreldrene mine sloss mot skole, lærere, rektor og fylkesmann. 
Når man har blitt mobbet fysisk og psykisk 1-6 trinn, gjør det noe med en. Jeg sliter fortsatt på grunn av disse 6 årene. 

Anonymkode: ee551...13a

Så grusomt, her vi bor finnes det også private alternativer, så jeg hadde flyttet mitt barn uansett, men det er jo ikke alle steder det er mulig. 

 

TS

Anonymkode: d125b...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Vegansucks skrev:

Syns heller foreldrene til mobberne kan ta mer ansvar!

da får heller de ta sine barn ut av skolen

Belønne mobberen med fri fra skolen ja kjempe lurt!

Anonymkode: 8b80f...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ALDRI sendt mitt barn avgårde en plass jeg visste h*a ble mobbet. Ikke én dag. 

Anonymkode: a3d9d...f1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegansucks
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Belønne mobberen med fri fra skolen ja kjempe lurt!

Anonymkode: 8b80f...55c

Fri nei, tenkte alene på en ny skole, og at mor kaster PlayStation ut vinduet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolen kan gjøre sitt, men det må foreldre også. Jeg jobbet på en skole hvor det var en mobbesak. Et barn gjorde stygge ting mot et annet. Holdningen som foreldrene til mobberen hadde var: «Men hn er jo så irriterende, hn fortjener det». Hva skal skolen gjøre da?

Mobberne får holdningene sine fra et sted.. Sier ikke at det alltid er foreldrenes feil, men barnet eksisterer ikke kun på skolen. Se på samfunnet rundt også, hva som er akseptabelt av holdninger og oppførsel. Dette er noe skolen «sloss» mot hele tiden. Vi prøver å lære elevene gode holdninger og verdier, men de drar med seg usunne holdninger og verdier fra TV, media, andre voksne osv. 
 

Mobbing er ikke et skoleproblem, det er et samfunnsproblem.

Anonymkode: d8b95...f3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble også mobbet fra slutten av barneskolen til ungdomskolen og deler av VGS. Og alt jeg ville var å bytte skole, men for mamma og pappa så handlet det mer om at det ikke var mobberne som skulle vinne, og vi hadde ingen forsikring om at det ville bli noe bedre på andre skoler da det også var hardt miljø i alle skolene i kommunen her.

De pusha meg og støtta meg med at dette skulle jeg vinne og ikke mobberne. Det ble masse møter og jeg tror jeg har kommet meg sterkere gjennom med å stå i mot det istede for å "flykte" fra problemene. 

Jeg tror ikke jeg ville hatt det like bra nå om jeg alltid hadde flykta og latt mobberne vinne. Man må lære å stå opp for seg selv, og ta tak i problemene i stede for å rømme fra de. 

Endret av gladjenta96
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, gladjenta96 skrev:

Jeg ble også mobbet fra slutten av barneskolen til ungdomskolen og deler av VGS. Og alt jeg ville var å bytte skole, men for mamma og pappa så handlet det mer om at det ikke var mobberne som skulle vinne, og vi hadde ingen forsikring om at det ville bli noe bedre på andre skoler da det også var hardt miljø i alle skolene i kommunen her.

De pusha meg og støtta meg med at dette skulle jeg vinne og ikke mobberne. Det ble masse møter og jeg tror jeg har kommet meg sterkere gjennom med å stå i mot det istede for å "flykte" fra problemene. 

Jeg tror ikke jeg ville hatt det like bra nå om jeg alltid hadde flykta og latt mobberne vinne. Man må lære å stå opp for seg selv, og ta tak i problemene i stede for å rømme fra de. 

Jeg tenker at du vel så mye lar «mobberne vinne» når du lar barnet ditt bli i en situasjon der de opplever mobbing hver dag. Ingen «vinner» ved å bli mobbet hver dag. 
 

ts

Anonymkode: d125b...e16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår heller ikke sånt. Min datter ble og mobbet, men da jeg fant det ut, satte jeg jord og himmel i bevegelse, for å få det stoppet. Og det gjorde det og. Hun verste mobberen, fikk så mange telefoner fra rektor, at min datter fikk gå i fred. Dessverre ble flere andre utsatt for denne jentas mobbing. Hun holdt på i mange år, og skolen gjorde ingenting med det. Bortsett fra noen samtaler med mor. Dette var på barneskolen, så på ungdomskolen, så trivdes ikke min datter, hun ble ikke mobbet, men hadde få venner. Så vi byttet til privatskole, og hun stortrivdes, og fikk mange venner. 

Men mitt inntrykk, er at foreldrene må kjempe som superhelter, for at barnet skal få hjelp. Bare å kreve noen få møter, hjelper ikke. Datteren min har en lillebror, og alle på skolen, er jo godt kjent med meg. For da mobbingen sto på, så møtte jeg opp på skolen flere dager i uken, for møter med rektor, avdelingsleder og lærer.

Anonymkode: 7cd9a...206

Du er min helt! 👏👏👏

Anonymkode: 16e0c...b4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at du vel så mye lar «mobberne vinne» når du lar barnet ditt bli i en situasjon der de opplever mobbing hver dag. Ingen «vinner» ved å bli mobbet hver dag. 
 

ts

Anonymkode: d125b...e16

Men hvorfor skal de som bli mobba straffet og bli flytta? Det er ingen garanti for at alt løser seg når man bytter skole? Det kan også gå mye verre. Hvorfor eller ikke kjempe? Og være der for den som blir mobba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, gladjenta96 skrev:

Men hvorfor skal de som bli mobba straffet og bli flytta? Det er ingen garanti for at alt løser seg når man bytter skole? Det kan også gå mye verre. Hvorfor eller ikke kjempe? Og være der for den som blir mobba

Nei, men det er det er da en god sjans for det, og verd forsøket? Hvor mye verre enn å bli mobbet hver dag kan det gå?  Det å ikke bytte skole vet man jo allerede resultatet av. «Hvorfor ikke kjempe?» fordi nok må, på ett tidspunkt, være nok. Når man har kjempet alt man kan i mange år, så må man vurdere kostnadene av det. 
 

ts

Anonymkode: d125b...e16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er kortenkt av mange mener at mobberen må bytte skole. Ofte har de det vondt også, det er som regel en grunn til at de har dette behovet. 

Anonymkode: 16e0c...b4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er kortenkt av mange mener at mobberen må bytte skole. Ofte har de det vondt også, det er som regel en grunn til at de har dette behovet. 

Anonymkode: 16e0c...b4b

Og så kan det være veldig vanskelig å bevise. Man må ha sterke og klare bevis for å skulle håndheve dette, og mye mobbing skjer jo skjult, det er vel derfor skoler også strever sånn med å få bukt med det...

 

ts

Anonymkode: d125b...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men det er det er da en god sjans for det, og verd forsøket? Hvor mye verre enn å bli mobbet hver dag kan det gå?  Det å ikke bytte skole vet man jo allerede resultatet av. «Hvorfor ikke kjempe?» fordi nok må, på ett tidspunkt, være nok. Når man har kjempet alt man kan i mange år, så må man vurdere kostnadene av det. 
 

ts

Anonymkode: d125b...e16

Jeg skjønner hva du mener. Og jeg mente akkurat det samme før, men etter å ha reflektert etter det jeg selv har gått gjennom er jeg virkelig glad for at jeg ikke byttet skole. Ja, man lever i et helvete der og da, men jeg tror ikke bestandig den beste løsningen er å flytte. Jeg tror man kommer seg bedre ut av det om man kjemper og finner andre løsninger enn å flytte. Jeg er ganske sikker på at man kommer seg sterkere ut av det med mindre senskader og at man til slutt lærer å stå opp for seg selv. Jeg tror det hjelper mye mer i lengden. Og det sier jeg av erfaring. Alle de jeg vet om som har blitt mobbet og har byttet skole har egentlig ikke fått det så mye bedre. De driver fortsatt med selvskading og har det fortsatt jævlig i voksen alder. Fordi de lærte at man kan rømme fra problemene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å si at man ville gitt skolen maks 6 mnd. Men det er ikke nødvendigvis like lett når man står i det selv og ingen hører etter. Foreldre som ikke får barna flyttet over til en annen skole, gjør ikke det fordi de liker å se at barna sine har det vanskelig. Når det står på som verst kan det være vanskelig å vite hva som er rett.

Jeg ble utsatt for grov mobbing under oppveksten, og ble ikke flyttet til en annen skole før jeg allerede var blitt alvorlig syk pga. mobbingen. Kort tid etter jeg ble flyttet, ble jeg tatt ut av skolen fordi jeg var for syk. Mamma og pappa har kjempedårlig samvittighet for at de ikke flyttet meg mens jeg gikk på begynnelsen av barneskolen, for nå er de jo klar over hvor galt det kunne gå. Men da de sto midt i situasjonen hadde de ikke peiling. De var sinte, frustrerte, forvirrede, redde og triste. Skolen nektet å høre på dem, og mente det var jeg som var problemet. Husker godt da jeg hadde fått skikkelig juling og mamma og pappa egentlig hadde lyst til å ta meg med på legevakta da jeg kom hjem og de så kroppen min, men rektor og læreren påsto at det var jeg som hadde vært fæl mot en annen elev og at ingen hadde gjort noe som helst mot meg. Selv om de hadde sårene, blåmerkene og neseblodet mitt som fysiske bevis på at noen hadde gjort meg noe, begynte de å tvile fordi de var så desperate og opplevde skolen som å prate mot en mur.

Når skolen jobbet mot dem som foreldre, følte de at de sto fast. De klarte ikke å se andre muligheter fordi de følte seg som verdens verste foreldre. De følte seg grusomme som ikke klarte å hjelpe meg og sørge for at jeg var trygg, og de følte seg grusomme som plaget skolen med masingen.

Anonymkode: 31c95...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror noe av utfordringen er at elevene, da også mobberen, har for sterke rettigheter. Jeg ble mobbet hele grunnskole og vgs, men det hadde neppe gjort noe å bytte skole for det var en liten plass og alle kjente alle og på fritiden ble jeg plaget av folk fra andre skoler. Jeg hadde dessverre ikke foreldre til å kjempe for meg heller i tillegg til masse andre utfordringer så sånn sett var jeg vel et lett offer.

Anonymkode: cd1cc...32b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.3.2020 den 9.16):

Nei, ble bare så paff. Vil jo ikke legge sten til byrden hennes ved å indirekte klandre henne for å ikke ha gjort nok. 
 

Jeg syntes bare det er helt utrolig at du gir skolen SÅ mange sjanser i SÅ mange år. 
 

ts

Anonymkode: d125b...e16

Det er helt utrolig at skolene ikke gjør mer for å stoppe mobbing, 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blei mobba hele barne og ungdomsskolen, ikke en dritt blei gjort for p få slutt på det. 
Fikk høre fra lærer og av mamma at jeg var skyld i det selv 😢 

Bytte av skole og ny familie hadde hjelpt meg! 

Anonymkode: f74a9...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...