Gå til innhold

Er det bare jeg som er helt gal i hodet, eller er det slik at alle familier i Norges land har denne skålen/bollen?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en. Aner ikke hvor den kom fra, men fikk en pappeske med kjøkkenstasj da jeg var student av bestemor, og mistenker den har overlevd fra da. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en sånn i familien! Nydelig skål. Flott design, godt håndverk, har holdt i generasjoner. 

Anonymkode: fcb8d...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har skapet fullt av disse skålene i forskjellige str. Til og med mugge har hun😃

Anonymkode: 37a9b...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var oppvokst med den ja, jeg er utlending også. moren min kvittet seg med den for noen år siden!

Anonymkode: f4a1b...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de solgte dette på Samvirkelag utover hele Norge på 80 tallet. Min mor har en haug av fat og skåler.

Anonymkode: 2822e...c0b

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff nei, sånn har vi aldri hatt hjemme og jeg har heller ikke. Hadde glemt at det eksisterte, men har sett og brukt den hos maaange opp gjennom årene. Interessant farsott!

Anonymkode: 103b1...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok du som er "helt gal i hodet", ja

Anonymkode: 402f8...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er nok du som er "helt gal i hodet", ja

Anonymkode: 402f8...b85

Da har du ikke lest hele tråden...... 🤣

Anonymkode: 6fe0e...966

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meadow skrev (19 minutter siden):

Har blitt så påvirket av denne tråden at jeg ønsker meg flere små boller 😅

Har funnet mugge og asjetter, og en skål til 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pappa og mamma har den ja, potetgullskåla! 

Anonymkode: 69f4e...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle akkurat til å skrive at jeg ikke har den, men så kom jeg på at det står en på kjøkkenet i kjellerleiligheten… 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, sånn har mamma og pappa også! I tre størrelser, en stor, en mellomstor og en liten. Den mellomstore var potetgullskål på lørdager og den lille godisskål. Den store ble brukt som salatskål når vi spiste lasagne, div gryter, marinert kylling osv. Husker det fantes utallige marinerte kyllingvarianter fra Prior. Lørdagskylling, hvitløkskylling, rødvinskylling osv. Flere som husker dem? Får meg til å tenke på blikkbåx/midt i smørøyet og Borgen skole siden vi ofte spiste lørdagsmiddag mens vi så på det da jeg var liten. Åååh, 80-tallet, altså! ❤️ Disse skålene ER 80-tallet og tidlig 90. 

De har også kakefatet og jeg tror de har saftmugga også, ihvertfall likner den veldig. Jeg har ingenting i den serien...tror jeg.

Har aldri tenkt over at dette er noe "alle" har, men når jeg tenker meg om så er det jo sant!

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor har en slik en ja. Vi har også flere slike på jobben. 

Anonymkode: d1c9d...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist mye is på de små fatene der i løpet av livet ja.

Tror ikke vi har den selv, men jeg er neimen ikke sikker.. :lol:

Anonymkode: 29e65...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Må dra opp igjen denne tråden, kom på den da jeg og venninnen min hjalp et par i en bobil, de var tyske og hadde kjørt seg bort, de inviterte på en matbit hos seg og kan dere gjette hva de serverte på.. 😂 fikk til slutt forstått at det var hans mor som hadde kjøpt et helt sett av det i Norge da hun her på bilferie en gang. Så ikke bare har hele landet denne, den er vist jævlig populær utlands også 😂

Anonymkode: 63f53...779

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...