Gå til innhold

Hva er rettferdig her? Fordeling av søvn og barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

gravid er ingen sykdom.

Anonymkode: b6b51...01c

Det er det ingen som sier heller 😊 Men man kan bli syk av å være gravid...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboer eksploderte her i stua nå fordi jeg visstnok hadde vinklet hele innlegget til min egen fordel. Jeg glemte visstnok å nevne at han ikke har fått denne jobben enda og at han er i en søkeprosess. Derfor må han være skjerpet å gjøre en god jobb, og ha overskudd og energi. 🤭

TS

Anonymkode: 5a397...f69

Han jobber 8 timer om dagen fleksitid i en jobb han ikke har fått ennå? Er han jobbsøker? 

Anonymkode: 9e14f...a11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skal jo hvertfall ta 50% av husarbeidet. Du er ikke sykmeldt for å ta hand del av husarbeid. Du er heller ikke sykmeldt for å ta 100% av barnepass. Han må stå opp minst halvparten av dagene. 
 

Personlig ville jeg ment at han skal ta mer enn 50%. 
 

Du er ei dørmatte.

Anonymkode: 531bd...e83

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv sykemeldt fra jobb og gravid. Har flere små barn fra før. Jeg tar barna og en god del husarbeid mot at jeg får sove ut hver morgen eller hvile på ettermiddagen. Vi er godt innkjørt i hva det krever å gå gravid. Jeg kan selvfølgelig kjøre på fra 6-20.30 hver dag og gjøre alt, skulle ha klart det. Resultatet hadde nok vært prematur fødsel og en udugelig mamma i mange uker. Det er vi begge enige om det ikke er verdt og derfor hjelper vi hverandre så begge skal ha en ok hverdag. Da jeg fortsatt var i jobb var det mye overtid pga korona og da var det kun mulig for meg å være på jobb eller sove, mer klarte jeg ikke. Det er godt mannen din er kommet mer på banen TS. Det må til. Det gagner ingen om du er helt ødelagt til fødsel. Bekkenløsning blir ikke nødvendigvis bra etter fødsel. Det har jeg erfart etter å ha tatt minimalt med hensyn til kroppen i første svangerskap. Sliter med bekkenet selv når jeg ikke er gravid. 

Anonymkode: 9ee65...6b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Vegansucks skrev:

Din toåring står tidlig opp, når du legger du han om kvelden?

I know 😟 rundt 19 tiden. 
 

TS

Anonymkode: 5a397...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vegansucks
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I know 😟 rundt 19 tiden. 
 

TS

Anonymkode: 5a397...f69

Samme her, oi skal si, da vet jeg ikke, sove barnet på dagtid? Når mitt barn var to så sove han ikke hjemme, men i barnehagen, det er jo ett helt annet aktivitetsnivå der, fremfor hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er knapt to år og kan ikke leke for seg selv. Må ha tilsyn hele tiden. 
 

TS

Anonymkode: 5a397...f69

Min ble nettopp 2 år og har lekt selv siden i sommer, da må han øve på å leke selv. 

Anonymkode: 35518...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12 uker på vei og 50%sykemeldt grunnet kvalme og trøtthet. Vi har begge hjemmekontor og 2 barnehagebarn hjemme. Mannen står opp hver dag uten noen spørsmål da han syns det er viktig at jeg får hvilt mer enn ellers. Jeg er den som tåler minst søvn til vanlig, men nå som jeg er gravid er det litt unntakstilstand i heimen. Jeg står opp til dekt frokostbord og blide barn hver dag. Jeg syns faktisk man kan forvente en ekstra innsats fra partner når man er gravid. Man er ikke seg selv og trenger mer hvile enn ellers. Jeg tror dog ikke jeg hadde kranglet på det hvis mannen min hadde foreslått annenhver dag altså, men nå har han ikke gjort det enda.

Anonymkode: 91a29...696

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

gravid er ingen sykdom.

Anonymkode: b6b51...01c

Altså, for en dum ting å si. Å være gravid er skikkelig dritt. Jeg kjenner ikke igjen meg selv, spyr dagen lang og trenger mye mer søvn. Jeg gjør det fordi jeg derimot elsker å være mamma, og min mann ønsket seg et barn til. 

Anonymkode: 91a29...696

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...