Gå til innhold

Kaffebønna får minibønne i Januar! <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så fiin! Blir gøy å følge med 😊 Tiden går fort ja!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

17+1 og føler meg ganske bra! 🤩👏🏼 Litt halsbrann nå og da, litt mer gulp/sure oppstøt enn vanlig... og det er det. 

Har kjent mine to første spark og litt bevegelse når jeg ligger! Det er fantastisk å kjenne! 🥳💗 Det skjer kun når jeg ligger og trykker litt på magen først, så jeg gleder meg til jeg kjenner det mer tydelig og oftere!! 😍

Vi har funnet vogn med alle deler vi skulle trenge og nå er det bare 9 dager igjen til ultralyd!!! Da er jeg 18+3. Det gleder vi oss såå mye til, for da skal vi finne ut kjønn også! 🎉

Skrevet
On 8/2/2020 at 4:44 PM, vaarinn said:

Så fiin! Blir gøy å følge med 😊 Tiden går fort ja!

Åå takk 💖 Ja, selve uken føles treg, men plutselig er den over. Bare tre uker til uke 20, det er jo helt sykt! 🤯🙈

Skrevet

Lurer så på når jeg virkelig «popper» og ser gravid ut. 😍 Har en stram litt bulende mage nå da, man ser definitivt forskjell. Men ååå så gøy det blir med skikkelig mage! 🥳🤰

E9B32335-8D29-451A-BF7F-3252CFEC2BD0.jpeg

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

18+3 og i godt slag! Men spesielt siden vi har vært på ultralyd i dag og sett en frisk, sprellende og boksende baby! 🥰 

Og lille sprella er ei jente! 🎀 Samboer ble ikke overrasket selv om han gjetta gutt, men han spurte meg i bilen etterpå: «Hvordan oppdrar man ei jente da??» haha! 😂🙈 Vi begge er glade for frisk baby og begge er glade for jente også, selv om begge kjønn hadde vært like gøy å ha! 💙💗 Vi er bare takknemlig for et sprellende barn inni der. 🙏🏼 

Magen har «poppet» i løpet av den siste uken, definitivt. Man ser allerede forskjell fra bare 1-2 uker siden. Det er uvant, men gøy! 😊 Og så er formen bare bra. En del halsbrann og ofte tissing, men det går heelt fint!

8A6DF9B8-18D4-46C5-9C04-E9D7CB1F1EB3.jpeg

• Liker 1
Skrevet

Termin ble satt en dag tilbake, til 14. januar, så jeg er 19+0 i dag! 🥳

Formen er god. Skal begynne på antibiotikakur i dag, for å fjerne bakterien de fant i urinen min. Den skal jeg ta i 7 dager! 

Har mye luft i magen og får hoftesmerter ved mye gåing, men jeg har ingen andre plager nå egentlig. Kjenner flere og flere fiskebevegelser fra frøkna og hun har sparket meg et par ganger nederst i magen. Som regel bare når jeg poker magen... 🤪💓

Skrevet

Ååå, så utrolig stas. Kjenner jeg blir bare litt misunnelig 🤪🥰 

• Liker 1
Skrevet

Herlig🥰 Jeg gleder meg sånn til å kjenne liv!! 

• Liker 1
Skrevet (endret)
6 hours ago, SUPERMIRI said:

Ååå, så utrolig stas. Kjenner jeg blir bare litt misunnelig 🤪🥰 

5 hours ago, Pillowtalk said:

Herlig🥰 Jeg gleder meg sånn til å kjenne liv!! 

Det er så gøy, de gangene jeg er så heldig å kjenne! 😍 Gleder meg til sterkere spark og mer bevegelse. 🤩 Det er merkelig å tenke at man har små mennesker inni seg, som spreller og sparker... Om man kjenner det eller ei, det er jo helt sykt å tenke på! 🤯💖

Endret av c0ffebe4n
  • 2 uker senere...
Skrevet

20+2 og i god form i dag! Fra 18-19 endret kroppen seg mye fort, og fra 19-20 har også mye skjedd. Livmoren er kommet opp til navelen og jeg kan lett kjenne at den er der. Føles ut som en ball inni der, som legger press på blæra... 🙈 Må tisse hele tiden, men tror det bare er dårlig plass fordi det kommer aldri mye ut! 😅 Har også kjent på kynnere... 😳 VELDIG rar følelse. 

Trodde jeg var tungpustet tidligere, men guud så tungt alt føles ut. Å prate mye gjør meg sliten liksom... 🤭 Liggestillinger er vanskelig... alt er ubehagelig. Å reise seg fra senga er vanskelig, å snu seg er ubehagelig fordi blæra blir klemt spesielt når jeg snur meg på rygg...

Det kjempepositive er at baby er såå aktiv og hun sparker skikkelig hardt! Tror kanskje morkaken flytter litt på seg, fordi jeg kjenner sterke spark der morkaken tidligere var (eller fortsatt er). Er ikke gøy å bli sparket i underliv og blære, men det er godt å vite at hun har det fint der inne. 💗 Hele magen vibrerer når hun sparker, jeg ser magen røre på seg når hun flytter plass (kjenner det også)! 😍🙌🏼

Magen 20 uker, går ikke an å suge inn. Den er helt hard! Og så ser den større ut om kvelden. 😊

68DB82E1-0362-469D-84AB-19576CE19F9B.jpeg.05efbe7152a81f9e11c8c2c4f5b1a85a.jpeg

• Liker 5
  • 2 uker senere...
Skrevet

21+5!! 🤭💕 Sprella i magen er svært aktiv og jeg har kjent mye liv den siste uka spesielt! Hun sparker og styrer inni der, så hele magen rører seg! 😂 Det er enda så rart, men såå godt å kjenne! 

Har hatt en helt grusom halsbrann den siste uka. Har aldri kjent en så intens halsbrann før, nå gjør det faktisk vondt! Ingenting hjelper, så er bare å ta i mot. ☺️ 

Bekkenløsningen er bare blitt verre med tiden, og spesielt etter jeg starta i jobb. Etter tre dager på jobb klarte jeg så vidt å gå... Så jeg har litt å se fram til! Bare håper jeg ikke ender opp på krykker. 😅

• Liker 1
Skrevet

22+0! 🥰 Fortsatt mye liv og røre i magen, og halsbrann... Baby er 27 cm lang!! Tenk, så lang allerede! 🤯💗

Navnelista blir bare lengre og vi føler vi nesten bare må bestemme oss etter hun er kommet ut. 😂 Det er for mange fine navn! 🤪

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

23+3 i dag! 🥰 

Formen er god. Nesten ingen halsbrann de siste dagene! Hoftene er som vanlig, gjør vondt etter de er brukt... 😅 Kan ikke stå på høyre bein alene, det gjør vondt.

Skal til jordmor i dag på 24 ukers kontrollen, selv om jeg ikke er 24 uker enda men jeg tror jeg går bra. 😂 Har begynt å få litt vondt nede i magen når jeg går for fort eller «litt for lenge», noe som egentlig ikke er så veldig langt. Jeg tror det skal være normalt men jeg skal spørre jordmor i dag uansett. Det er ikke kynnere det fordi det har jeg allerede kjent på, og det er en helt annen følelse som ikke gjør vondt. 

Begynner å slite med å bøye meg ned også! 🤣 Magen kjennes så oppblåst ut hele tiden og jeg klarer ikke å kjenne forskjell på å suge inn magen og blåse den ut! Det er så rart. 😳 Men det er gøy å endelig har en babymage; jeg vet at det ikke er oppblåsthet alene. 😍💗 

• 2 uker senere...
Skrevet

25+2!!! 🥰👏🏼 Tenk så fort tida går da... Føler at jeg nettopp laget denne dagboka, mistet lillefrø og så ble gravid igjen med denne tøtta! For et år. 🙉

Nå har jeg dusja, det var nydelig! Formen er god, er bare litt dårlig i magen. Har hatt en del sure oppstøt - ren magesyre! Det er gruusomt vondt og så kommer halsbrannen. Hoftene går det greit med så lenge jeg holder roen. For mye gåing betyr en fæl kveld, der jeg må holde meg fast for å gå...

Tøtta i magen er svært aktiv! Kjenner at hun blir sterkere hver dag. Når hun tar i skvetter jeg, så å tenke at det bare skal bli mer er helt utrolig!! 😂💗

• Liker 1
Skrevet

Tok ultralyd i går, både vanlig for å sjekke vekst og 3D! 😍 Så gøy å se lille og vite at alt fortsatt står bra til. Fortsatt en jente og hun har vokst normalt! Hun veier 800 gram og målte akkurat 25+4, som jeg var i går også! 😊🙏🏼 

Nå skal vi ikke ha flere ultralyder. Neste gang vi ser henne er hun ute i den store verden! 💗 Tenk at jeg snaaart er i tredje trimester allerede!! 🤯

Det er godt vi begynner å få noen ting på plass. Seng, vogn, bilstol, babygym, en del klær, etc. Vi har kjøpt alt brukt og fått en del også! Vi trenger stellebord og vippestol av de større tingene, og så div klær; spesielt ullklær og heldrakter/pyjamas i ulike størrelser... Og vil gjerne ha bæresjal også. Bleier og andre småting blir kjøpt helt til slutt. 

Baby er dyrt... Men vi gleder oss så mye! 😍 

5D8BB5CE-5273-4075-B0AD-26422972993F.jpeg

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

28+0 i dag! Hallo tredje trimester (som noen sier starter fra uke 27, men... det er så ulik info overalt). 💗

Tøtta er ca 1100 gram og ca 33,5 cm. Tenk!! Det er ikke lenge igjen nå til vi får se og holde henne. Det gleder vi oss til! 😍 Det er fortsatt helt uvirkelig at vi skal ha baby. Bruker å glemme det helt til jeg må reise meg opp eller når hun rører på seg - da kommer jeg på at jeg faktisk skal bli mamma. Helt rart å tenke på...

Hun fortsetter å bli mer aktiv og sterkere for hver dag. Noen spark gjør direkte vondt! Hun liker å herje med ribbeina, og blæra... Det er gøy det. Bevegelser kjenner jeg gjennom hele dagen og kvelden, noen ganger våkner jeg om natta av spark. Men det er baare gøy! 🥳

• 2 uker senere...
Skrevet

29+2 😍 Nå er det bare noen dager igjen til jeg er 30 uker på vei!! 🎉 Og da er det cirka 10 uker igjen til vi får møte jenta vår! Nå føler jeg at tiden nesten går fra oss, det går såå fort. Og jeg har sagt hver uke at hun blir mer og mer aktiv, men nå er hun VIRKELIG aktiv, eller så er det fordi hun er større og jeg kjenner mer. Det er helt utrolig å kjenne og se henne røre på seg der inne. Spesielt når jeg ligger på siden, så kjennes det ut som hun prøver å komme seg ut. 

Har begynt å tenke mer over fødselen. Nå ser jeg jo at vi strammer inn anbefalinger og regler til lands, og jeg aner ikke hvordan det blir i januar mtp fødsel og hvem som kan være med og eventuelt når. Om mulig så vil vi prøve hjemmefødsel, dersom partner ikke skulle få være med under fødselen. Hvis partner får være med så tar vi det på fødestuen. ☺️👍🏼

Har lyst på en rolig opplevelse; vil gjerne prøve badekar, ha rolig musikk i bakgrunnen og dempet belysning når jeg føder. Men så klart kan ALT skje og det er ikke sikkert jeg bryr meg om noe av det når det er i gang. Men akkurat nå er det drømmescenarioet! ❤️

Har så langt ikke lyst å prøve epidural, men igjen, kan hende jeg tenker annerledes når jeg føder. Men så langt er jeg mer redd for det enn smertene. 😂 Har også så lyst å vite hvordan det er å kjenne alt! Er ikke redd for smerte egentlig, selv om det aldri er godt å ha vondt. Men jeg gruer meg sjelden til å få vondt. 

EA1A20D5-6D99-4654-889B-DAC1375E59CE.jpeg.a08cd96a54f43112a2e19a5e2446cb97.jpeg

• Liker 1
Skrevet

Så vakker gravid 🥰

Spennende tanker om fødsel! Så bra utgangspunkt å ikke være redd for smerter 😊 jeg syntes smertene var det eneste negative med min fødsel sist, alt annet var en fantastisk opplevelse. Håper du (og jeg) får en like fin opplevelse.

• Liker 1
Skrevet
On 10/29/2020 at 11:32 PM, Maleneaia said:

Så vakker gravid 🥰

Spennende tanker om fødsel! Så bra utgangspunkt å ikke være redd for smerter 😊 jeg syntes smertene var det eneste negative med min fødsel sist, alt annet var en fantastisk opplevelse. Håper du (og jeg) får en like fin opplevelse.

Åå ❤️ Føler meg litt som en hval nå da! Aaalt er tungt! 😂

Det er jo flott da! 🥰 Uansett hvordan det går så er det vel så verdt det når man sitter med babyen sin i armene. 😍 Gleder meg sånn til det! Går inn med åpent sinn og skal ikke bli skuffet om ting ikke går som planlagt. 😊 Det håper jeg også! 👏🏼

30+3 i dag! Er treg å oppdatere, men tiden flyr fra meg. Glemmer det helt av! 😅 Føler meg bra. Har hatt en del INTENS, smertefull halsbrann igjen. I dag er det heldigvis bra! Føler meg tung og sliten enda, har også hatt en del hjertebank. 

Lillefrøken har hatt masse hikke den siste uka også! 😍 Det er så gøy å kjenne. Hun hikker i gjennomsnitt 2 ganger om dagen og jeg kjenner det i underlivet. Så hodet er nok for det meste nede nå! 👍🏼 Hun rører masse på seg, spesielt etter måltid eller når jeg snakker med folk! Det slår aldri feil; når jeg spiser våkner hun til med spark og rulling inni der. Kan kjenne at bevegelsene blir sterkere for hver dag. Er helt sykt å kjenne! Det er så tydelig at det er en baby der. 🙀

10 uker igjen... Hva skjer?!

• 2 uker senere...
Skrevet

441AEA79-1889-476A-BD7D-7B4765741FCF.jpeg.3e800ec646a75226789173024aed27d0.jpeg

32+1 💗

• Kjenner mer «press» nedentil; kan komme plutselige støt, kjenner mer generell ubehag derifra nå - bekkensmerter sikkert. Har garantert en betennelse i hofte- og lyskområdet, det BRENNER når jeg går, rører på meg og når jeg sitter/ligger etter å ha gått. Å kle på seg klær er et mareritt, det gjør så fryktelig vondt. Det samme med å snu seg i senga! 😓 Tror det kan være at bekkenet mitt har blitt litt for avslappet, har lest litt om det... Og har alle symptomer.

• Får kynnere når jeg er ute å går og ofte den skytende smerten i underlivet også. Kan være pga at hodet til frøkna er nede nå, og når hun rører seg så treffer hun noe nerver der nede... Auu! 

• Må tisse hele tiden, myye oftere enn tidligere. Kjenner konstant press mot blæra og av og til en stk jente som kommer borti den... Da er det flaks at jeg ikke har mye i blæra! 🤣

• Og igjen så trodde jeg at jeg hadde kjent mye aktivitet fra frøkna, men så langt denne uka kjenner jeg bare ENDA mer! 😅 Bevegelsene endrer seg stadig; det er mye mer strekk, knær/føtter/rumpe som plutselig stikker opp så hele magen former seg. Når hun prøver å strekke seg helt ut gjør det vondt og magen blir skikkelig lang! 😂 Er gøy å se på da. 💗

8 uker igjen, kanskje litt mer, kanskje litt mindre... Hvem vet. På julaften er jeg 37+3, og kan faktisk føde når som helst... Samboer skal feire borte, hos sin mor. Men han skal ha mobilen klar og hans sykehusbag i bilen så han kan kjøre asap hvis jeg skulle føde i jula. Mamma gjetter at jeg føder to uker før, jeg gjetter ca et par dager før termin og samboer gjetter at hun kommer på termindagen! Får se hvem som kommer nærmest 🙉

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...