Gå til innhold

Kaffebønna får minibønne i Januar! <3

c0ffebe4n

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, c0ffebe4n skrev:

Ja det er mye å tenke på! :) Gleder meg, og håper jeg kommer til de trygge ukene! Den 27. eller 28. Mai (tror jeg) da er vi safe. Planen er å fortelle familien den 17. mai.

Har faktisk tenkt å flytte hjemover der familiene våre bor. Vi har jo i tillegg ikke jobb for øyeblikket og vi synes det passer fint å slutte snart. Vi har uansett tenkt lenge på det fra før. :) Så det hadde vært gøy å planlegge noe for 17. mai. Regner med det sikkert ikke blir noe tog mtp korona? Så det får bli bare mellom oss, hjemme hos foreldre.

Jepp, er glad for det! Men tar i mot symptomer med glede, selv om jeg gjerne skulle hatt et enkelt svangerskap haha. En nervøs person som meg trenger påminnelser, så jeg er litt glad for at jeg kjenner at noe skjer i kroppen nå. Murringer og ømme pupper kan jo være ubehagelig, men... jeg vet at det skjer for en grunn. ❤️

Jeg er 5+0 nå, altså to dager før deg, og er da 12+0 på 17. mai, så jeg tror dere trygt kan fortelle det den 17. mai 🥰 

Hvis dere likevel står uten jobb nå, og har tenkt lenge at dere vil flytte nærmere familien, så må det jo være perfekt å gjøre det nå 😃 
Vi må nok belage oss på en annerledes 17. mai feiring i år ja. Blir rart hvis ikke korpset går forbi her som det pleier, da må jeg ha det på tv 😮 

Symptomene kommer nok fort nok de.😊 For min del kunne kvalmen gjerne ventet litt 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, vegasus said:

Jeg er 5+0 nå, altså to dager før deg, og er da 12+0 på 17. mai, så jeg tror dere trygt kan fortelle det den 17. mai 🥰 

Hvis dere likevel står uten jobb nå, og har tenkt lenge at dere vil flytte nærmere familien, så må det jo være perfekt å gjøre det nå 😃 
Vi må nok belage oss på en annerledes 17. mai feiring i år ja. Blir rart hvis ikke korpset går forbi her som det pleier, da må jeg ha det på tv 😮 

Symptomene kommer nok fort nok de.😊 For min del kunne kvalmen gjerne ventet litt 😅 

Åå okei, så 19. er vi safe da! 🤩 Jeg er så dårlig i matematikk haha 🤩

Ja jeg tenker det samme, er jo like greit. Foreldrene hans har et hus der som de ikke skal bruke, så de sier vi kan leie der for en billig penge! Vi vurderer ganske seriøst nå. 

Huff, ja de sier jo at peaken ikke vil treffe før ca da. Så blir nok sikkert en stille dag i forhold til det vi er vant til. Blir rart! Vi er alltid ute og ser på tog hvert år. Og øl drikker vi også på utebar hver 17. Mai, men ikke i år! 🙈

Oida, du er der ja! 😳🤢 Ja symptomer kommer vel på rekke og rad regner jeg med. Det er jo mange som sliter med kvalme, så sjansen er jo der for meg og... Har faktisk spyangst, så er litt redd for det. 😂

Kjenner at når jeg er sulten (som er hele dagen nesten) så føler jeg meg litt småuggen, men langt fra kvalm heldigvis! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg synes er rart er at testene mine er svak om morgenen, men sterk på kvelden? Er det normalt eller bør jeg bekymre meg? Fant to tester til igår og tok en morgen og en kveld. Jeg ble så lei meg om morgenen fordi det var svakt. Men kl 18 var den sterk og fargerik... 🧐 Er litt forvirret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, c0ffebe4n skrev:

Noe jeg synes er rart er at testene mine er svak om morgenen, men sterk på kvelden? Er det normalt eller bør jeg bekymre meg? Fant to tester til igår og tok en morgen og en kveld. Jeg ble så lei meg om morgenen fordi det var svakt. Men kl 18 var den sterk og fargerik... 🧐 Er litt forvirret. 

Jeg vet det er vanskelig og helt sikkert kjempelett for meg å si som ikke-gravid (kjenner jeg meg selv rett, hadde jeg garantert tenkt på dette selv🙊) - Men jeg tror det ligger noe i det faktum at tester er forskjellige mtp fargestoff OG at urinen kan ha ulik konsentrasjon. Forsøk heller å legg energien i at du får en sterk strek, eller en strek i det heletatt! Du ER GRAVID!! Dette er nok helt normalt skal du se! ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, SUPERMIRI said:

Jeg vet det er vanskelig og helt sikkert kjempelett for meg å si som ikke-gravid (kjenner jeg meg selv rett, hadde jeg garantert tenkt på dette selv🙊) - Men jeg tror det ligger noe i det faktum at tester er forskjellige mtp fargestoff OG at urinen kan ha ulik konsentrasjon. Forsøk heller å legg energien i at du får en sterk strek, eller en strek i det heletatt! Du ER GRAVID!! Dette er nok helt normalt skal du se! ❤️ 

Ååh ja ikke sant 🙈💕 takk for oppmuntrende ord! Jeg er så redd for å oppleve kjemisk/spontanabort siden jeg allerede har vært gjennom det. Men jeg må jo bare innse at det kan ikke jeg bestemme og at tiden kun vil vise. 😊 Må bare tenke positivt her! Er 5+0 om 20 minutter!! Det er jo spennende! 🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+6. Har ikke hatt noe magemurringer eller vondter, bare litt luft. Ellers har jeg hatt mye utflod og veldig vond hodepine. Jeg skal skynde meg å skrive dette så jeg kan legge meg under dyna, det skjærer i hodet! 😖 

Sulten står også på enda, er skrubbsulten selv etter store måltid. 😂 Frustrerende, men jeg skjønner at næring er viktig så jeg hører etter haha. 🤣 Men skal prøve å ikke spise for to da, jeg skjønner jo at det bare er snakk om litt ekstra kalorier per dag, ikke dobbelt så mye mat. Selv om jeg godt kunne spist det! 🙃

God natt xx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, c0ffebe4n skrev:

4+6. Har ikke hatt noe magemurringer eller vondter, bare litt luft. Ellers har jeg hatt mye utflod og veldig vond hodepine. Jeg skal skynde meg å skrive dette så jeg kan legge meg under dyna, det skjærer i hodet! 😖 

Sulten står også på enda, er skrubbsulten selv etter store måltid. 😂 Frustrerende, men jeg skjønner at næring er viktig så jeg hører etter haha. 🤣 Men skal prøve å ikke spise for to da, jeg skjønner jo at det bare er snakk om litt ekstra kalorier per dag, ikke dobbelt så mye mat. Selv om jeg godt kunne spist det! 🙃

God natt xx

Frustrerende å være sulten hele tiden ja! 🙈 
I dag er du 5+0 😁 Hvordan føles det? 😊

For meg var det første milepæl! Og så er neste disse: 6 uker, 8 uker, 12 uker, 18-20 uker (oul). 😊 Leste i en annen dagbok at det hjalp å ha delmål, så da lagde jeg meg det 😊 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, vegasus said:

Frustrerende å være sulten hele tiden ja! 🙈 
I dag er du 5+0 😁 Hvordan føles det? 😊

For meg var det første milepæl! Og så er neste disse: 6 uker, 8 uker, 12 uker, 18-20 uker (oul). 😊 Leste i en annen dagbok at det hjalp å ha delmål, så da lagde jeg meg det 😊 

1 hour ago, J1994 said:

5+0 🎉 Som @vegasus skriver over her så er det kjekt med delmål - da går tiden liksom litt fortere 😁🥰

Ja det er nok en fordel å sette seg små mål! Føler at dagene går fort når man tenker sånn! Om en uke har jeg gått gjennom 6. uke og da er det bare ca 1 uke til man kan se lille hjerte slå med ultralyd om jeg husker rett. 🥰 Små milepæler! 💕

Det føles bra! 🤩 Jeg har ekstremt mye luft i magen, men følelselmessig går det fint! Jeg har klart å slappe litt mer av innvendig. Er fortsatt litt i en drømmeboble, men er ikke like redd akkurat nå. Må ta alt som det kommer rett og slett. ☺️ 

Litt under 7 uker til vi skal fortelle familie!! Det er jo ikke såå lenge. 🤪

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, c0ffebe4n skrev:

Ja det er nok en fordel å sette seg små mål! Føler at dagene går fort når man tenker sånn! Om en uke har jeg gått gjennom 6. uke og da er det bare ca 1 uke til man kan se lille hjerte slå med ultralyd om jeg husker rett. 🥰 Små milepæler! 💕

Det føles bra! 🤩 Jeg har ekstremt mye luft i magen, men følelselmessig går det fint! Jeg har klart å slappe litt mer av innvendig. Er fortsatt litt i en drømmeboble, men er ikke like redd akkurat nå. Må ta alt som det kommer rett og slett. ☺️ 

Litt under 7 uker til vi skal fortelle familie!! Det er jo ikke såå lenge. 🤪

Bra du ikke er like redd lenger. Endelig fått roet meg litt jeg også. 😊 

Når man ser sånn på det så virker det ikke så lenge til faktisk 😁

Jeg snakket med mannen i går og vi kom vel egentlig frem til at min mor skal få vite det først, og da senest uke 8. Resten av foreldrene våre får vite det litt senere, men er greit at jeg kan ha noen å prate med om det hvis jeg bekymrer meg mye. 😊 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke teste mer, men jeg har hatt en dårlig følelse siden i går pga mindre symptomer og svakere streker. 

Det er nok dessverre en kjemisk igjen. Bortsett fra luft i magen har jeg plutselig ingen andre symptomer i dag. Sparte opp urin i 9 timer uten så mye vann, tok test i morges, og strekene blir bare svakere og svakere per dag dessverre. 

Som sist har jeg en sterk følelse at dette ikke går bra! Men jeg holder hodet kaldt og jeg ser frem til å prøve igjen. 

Har jo vært redd og nervøs fra før og jeg har vært mentalt innstilt på dette, så det går fint! ☺️ Er ikke redd, bare litt skuffa over at det samme skjer igjen! 

De tre nederste er idag, bare for å være sikker. Og jeg tror jeg får en blødning snart. 

Har lest flere tråder om dette og mange kommer med beroligende ord og sier at det trenger ikke bety kjemisk, men jeg er en person som trenger direkte svar selv om det er negative. Alt sikter til kjemisk, dessverre, men det går helt bra med meg og dette skal gå helt fint! ☺️ Det funker kanskje ikke denne gangen, men jeg er bare glad jeg kan bli gravid i førsteomgang! 💕

**Tok pause i å skrive innlegget. En time senere fikk jeg en blødning. Det er litt og litt rødt blod som kommer. Første omgang var da jeg skulle på do, dryppet rødt nedi do og noe av det ser ut som små flak. Litt annerledes enn forrige gang for da så det ut som store hudflak og dette er bittelite og rødt, men ja... Tenk at magefølelsen hadde rett.

Hopper over til prøverdagboken igjen. Skal sjekke eggløsning bare en uke etter denne blødningen er ferdig, for å være sikker på å treffe hvis det går. Kan hende det blir klusj igjen, men vet noen blir gravide ganske kjapt etter kjemisk. Får se! ☺️❤️**
FEC5DFB2-15EA-4FEC-ACF1-389277AF9BD4.thumb.jpeg.befeb8ac3de6275636c3a08aee7a9006.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, c0ffebe4n skrev:

Skulle ikke teste mer, men jeg har hatt en dårlig følelse siden i går pga mindre symptomer og svakere streker. 

Det er nok dessverre en kjemisk igjen. Bortsett fra luft i magen har jeg plutselig ingen andre symptomer i dag. Sparte opp urin i 9 timer uten så mye vann, tok test i morges, og strekene blir bare svakere og svakere per dag dessverre. 

Som sist har jeg en sterk følelse at dette ikke går bra! Men jeg holder hodet kaldt og jeg ser frem til å prøve igjen. 

Har jo vært redd og nervøs fra før og jeg har vært mentalt innstilt på dette, så det går fint! ☺️ Er ikke redd, bare litt skuffa over at det samme skjer igjen! 

De tre nederste er idag, bare for å være sikker. Og jeg tror jeg får en blødning snart. 

Har lest flere tråder om dette og mange kommer med beroligende ord og sier at det trenger ikke bety kjemisk, men jeg er en person som trenger direkte svar selv om det er negative. Alt sikter til kjemisk, dessverre, men det går helt bra med meg og dette skal gå helt fint! ☺️ Det funker kanskje ikke denne gangen, men jeg er bare glad jeg kan bli gravid i førsteomgang! 💕

**Tok pause i å skrive innlegget. En time senere fikk jeg en blødning. Det er litt og litt rødt blod som kommer. Første omgang var da jeg skulle på do, dryppet rødt nedi do og noe av det ser ut som små flak. Litt annerledes enn forrige gang for da så det ut som store hudflak og dette er bittelite og rødt, men ja... Tenk at magefølelsen hadde rett.

Hopper over til prøverdagboken igjen. Skal sjekke eggløsning bare en uke etter denne blødningen er ferdig, for å være sikker på å treffe hvis det går. Kan hende det blir klusj igjen, men vet noen blir gravide ganske kjapt etter kjemisk. Får se! ☺️❤️**

Så utrolig vondt å lese, @c0ffebe4n. Sender deg en god klem og varme tanker! Er fint å se at du er ved godt mot, og at du ser fremover. Forhåpentligvis vil denne dagboken kunne tas i bruk om kort tid igjen ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, SUPERMIRI said:

Så utrolig vondt å lese, @c0ffebe4n. Sender deg en god klem og varme tanker! Er fint å se at du er ved godt mot, og at du ser fremover. Forhåpentligvis vil denne dagboken kunne tas i bruk om kort tid igjen ❤️ 

Tusen takk ❤️☺️ Ja man må jo bare det for å holde motet oppe, jeg kan ikke bryte sammen nå da blir det jo bare mørkt framover. Vil heller være optimist. Men så klart, det er sunt å gråte hvis man trenger det. Ikke bra å holde det inne heller!

Ja, jeg sparer den og endrer tittel når den tid kommer. 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, c0ffebe4n skrev:

FEC5DFB2-15EA-4FEC-ACF1-389277AF9BD4.thumb.jpeg.befeb8ac3de6275636c3a08aee7a9006.jpeg

Dette ser dessverre ikke så lovende ut nei. Utrolig leit å lese ❤️ Sender deg en god klem ❤️ :klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, vegasus said:

Dette ser dessverre ikke så lovende ut nei. Utrolig leit å lese ❤️ Sender deg en god klem ❤️ :klem:

Tusen takk❤️☺️ nei det ser dårlig ut. Nå kom murringen tilbake, men av dårlig grunn. 😣 Jaja! Vi skal klare det igjen! Det er bare synd man blir såå glad og feirer akkurat før det er for sent. Det er det dumme... 😢

Endret av c0ffebe4n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, c0ffebe4n skrev:

Tusen takk❤️☺️ nei det ser dårlig ut. Nå kom murringen tilbake, men av dårlig grunn. 😣 Jaja! Vi skal klare det igjen! Det er bare synd man blir såå glad og feirer akkurat før det er for sent. Det er det dumme... 😢

Godt du er ved godt mot hvertfall. 😊 Det går bra til slutt ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
23 minutter siden, J1994 said:

Sender deg en god klem 💖🥰

6 hours ago, vegasus said:

Godt du er ved godt mot hvertfall. 😊 Det går bra til slutt ❤️ 

Stor klem ❤️ 

Akkurat når vi begge virkelig begynte å glede oss, da ble den ideen revet fra oss. Men med litt tårer, masse mat og god kommunikasjon oss i mellom skal det nok gå helt fint! Vi tror på en lykkelig slutt 😄🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, c0ffebe4n skrev:

Stor klem ❤️ 

Akkurat når vi begge virkelig begynte å glede oss, da ble den ideen revet fra oss. Men med litt tårer, masse mat og god kommunikasjon oss i mellom skal det nok gå helt fint! Vi tror på en lykkelig slutt 😄🙌🏼

Ja, huff.. det er klart det er litt ekstra kjedelig når man akkurat tør å glede seg og så går det ikke likevel. 😕 

Dere får være litt ekstra snille med hverandre i tiden fremover ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Jeg er tilbake - forhåpentligvis for de neste 9 månedene! 😊 Skal ikke skrive for mye her enda, vil gjerne komme meg forbi 5+0 først. Det er da jeg mistet sist og jeg har litt nerver nå for å være ærlig. Trenger å se 5+1 før jeg puster LITT mer lettet ut, men så klart - det er alltid en sjanse å miste før uke 12. 

Kan skrive opp det jeg har kjent og kjenner på enda av symtomer:

- Trøtt, veldig trøtt. Ingenting hjelper, føler meg bare utslitt hele tiden.

- Mensmage; altså øm og får ubehag ved toalettbesøk. 

- Har gulpet masse! Føler jeg har mat og drikke i halsen ofte. Er ikke halsbrann, men det kommer sikkert etterhvert med alle disse oppstøtene haha. Er også litt småuggen, men ikke kvalm. 

- Har også hatt noen humørsvingninger.

- Ømme pupper, på sidene av puppene spesielt - mot armhulen. Som sist!

- Litt kramper nå, kjennes likt ut som mensmage bare på heltid og ikke bare ved toalettbesøk. Har også mye luft i magen.

- Har plutselig fått avsmak på melk og frokostblanding, noe jeg vanligvis er glad i. Smaker stygt! Nesten litt metallaktig.

- Økt kremete utflod.

Oppdaterer igjen så snart jeg er over den første kneika. Jeg håper bønna blir! ❤️

Endret av c0ffebe4n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...