Gå til innhold

Kafkas Beretninger

Kafka

Anbefalte innlegg

Har ikke vært på noen av de stedene,jeg :sjenert: Men har jo hørt om dem,da :)

Får nok ikke vennen med til dem, men kanskje noen andre? Me fer sjå ;)

Hadde du blues rundt deg daglig :overrasket: Så heldig du var!!! Jeg vokste opp med trekkspill jeg,da ;) Faren min spilte til dans da han var ung, og holdt spillingen levende helt til han var langt oppe i pensjonsalder. Ikke den musikken jeg liker best, men det er jo mange sjangere der også,- til og med jazz, you know :ler: Og dessuten hadde vi våre egne familiære huskonserter,- han på trekkspill og jeg med orgel og sang :lol:

Ha en fortreffelig kveld, da Kafka :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler:

flowerpower skrev:
Har ikke vært på noen av de stedene,jeg  :sjenert: Men har jo hørt om dem,da  :)

Får nok ikke vennen med til dem, men kanskje noen andre?  Me fer sjå  ;)

Hadde du blues rundt deg daglig  :overrasket: Så heldig du var!!!  Jeg vokste opp med trekkspill jeg,da  ;) Faren min spilte til dans da han var ung, og holdt spillingen levende helt til han var langt oppe i pensjonsalder.  Ikke den musikken jeg liker best, men det er jo mange sjangere der også,- til og med jazz, you know  :ler:  Og dessuten hadde vi våre egne familiære huskonserter,- han på trekkspill og jeg med orgel og sang :lol:

Ha en fortreffelig kveld, da Kafka  :smile:

Ok! Men de beste stedene er jo de man ikke har besøkt ennå - så du er, igjen, den heldige her :frustrert:

:ler:

Ja visst hadde jeg blues rundt meg daglig, Flower! Jeg elsket blues før i tiden, men så pluttselig fikk jeg øynene opp for jazz, å da ble det bare til at jeg hørte mer på det. Men det betyr ikke at man aldri hører på B i dag alikevel! :icon_razz: Jeg kan skrytete fortelle at jeg en gang i tiden sang i et blues/rock band og da vant vi ungdommens kulturmønstring av alle ting! :-D

Haha, vi var så stolte som man kunne bli da :danse:

Ung. Kult.mønstring kunne jeg saktens tenke meg å besøke igjen (ikke opptre selvsagt *host* ) Sikkert masser av dyktige folk som er stappfulle av talent der og slikt støtter jeg gjerne opp om :)

Det er ikke sååå ufattelig lenge siden jeg ved en tilfeldighet ble sittende noen timer på MuddyW. Dyktige folk som spilte der den kvelden så det gav blå mersmak :)

Jøsses! Han spilte trekkspill :digge: Men det er jo bare flott det! Har ikke verdens største forhold til det selv, men instrumenter er en god ting Uansett, og noe annet vil vi ikke høre av! :icon_smile:

Kvelden var så absolutt fortreffelig. Dagen i dag har vært en herlig dag den også - og jeg er 'pumpet' på inntrykk :icon_smile: Kom hjem for bare litt siden og har nytt solen og deilig mat og alt som finnes :)

Fortsatt god kveld til deg også!

Endret av Kafka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SumoBryter

:vinke:

(Hm... denne vinkemannen er så vanskelig å finne, den burde stå øverst på lista syns jeg, må opp og ned og opp og ned før jeg fanger den. )

Jazz er jo den beste av sitt slag, man blir aldri lei av en god plate med Jazz.

Jeg har ikke tid til å sette meg skikkelig inn på det eller noe annet for den saks skyld. :ler: Det er jo et problem når man har for mange interesser, ønsker, barn ol... Man får aldri satt seg ordentlig inn på noe. Klassikerne er de vi hører mest på. Har ikke hørt så mye moderne Jazz, men litt, jeg er nok mer glad i vakre kvinnelige Jazz stemmer enn mannlige...

Kjøpte prosessen :ler: som forøvrig heter The Trial på engelsk, og samboeren min finner den svært interessant, jeg tenkte meg han ville, han er filosofisk av seg... og noe mer intelligent enn meg... så det var bra gjettet. Har selv ikke lest mye om Kafkas liv, men i introen til denne boken sto det en del, som han fortalte meg om.... han var visst ganske merkverdig.. jeg må lese den introen.

(hvordan staver man intelligent korrekt, har på følelsen jeg staver det feil sånn annenhver gang fordi jeg ikke er sikker) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SumoBryter skrev:
:vinke:

(Hm... denne vinkemannen er så vanskelig å finne, den burde stå øverst på lista syns jeg, må opp og ned og opp og ned før jeg fanger den. )

Jazz er jo den beste av sitt slag, man blir aldri lei av en god plate med Jazz.

Jeg har ikke tid til å sette meg skikkelig inn på det eller noe annet for den saks skyld.  :ler:  Det er jo et problem når man har for mange interesser, ønsker, barn ol... Man får aldri satt seg ordentlig inn på noe. Klassikerne er de vi hører mest på. Har ikke hørt så mye moderne Jazz, men litt, jeg er nok mer glad i vakre kvinnelige Jazz stemmer enn mannlige...

Kjøpte prosessen  :ler: som forøvrig heter The Trial på engelsk, og samboeren min finner den svært interessant, jeg tenkte meg han ville, han er filosofisk av seg... og noe mer intelligent enn meg... så det var bra gjettet. Har selv ikke lest mye om Kafkas liv, men i introen til denne boken sto det en del, som han fortalte meg om.... han var visst ganske merkverdig.. jeg må lese den introen.

(hvordan staver man intelligent korrekt, har på følelsen jeg staver det feil sånn annenhver gang fordi jeg ikke er sikker) :ler:

Sumo, hei! :icon_smile:

Jeg vet :frustrert: Jeg bruker masser av tid på å finne igjen den og den smilyn jeg også :forvirret: Ikke den beste løsningen de har kommet med dette her. Men men.. :)

Sette seg inn i, sier du? Jazz blandt annet mener du? Men det er jo heller ikke så viktig egentlig. Det må bare være topp å høre på, ellers kan det være det samme :icon_smile:

Og du har kjøpt deg Prosessen ja :icon_razz: Supert det! Kafka var sikkert en raring han :ler: Ikke vet jeg. Litt eksentrisk kansje :)

Tror du stavet det riktig her? Ellers hadde jeg stavet det feil dersom jeg skulle skrive det også :forvirret: Men - så er jeg rå på feilstavelser også, så hør med andre om det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til en Oslo-tur i morgen :smile: Har tenkt å suge til meg stemningen på Oslo jazzfestival. Skal du på noen konserter, eller? :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallooooo :klem:

Jeg ble så skuffet da jeg var i Oslo,- det var jo ikke mulig å merke at det var jazzfestival i byen i det hele tatt jo :overrasket:

Eneste musikken jeg hørte var hip-hop på Stortorget,- Ungdom mot narkotika.

Kjøpte meg en cd,da med Timbuktu. Svensk hip-hopgruppe, med ganske ok tekster. (som: "Alla vill till himmelen men ingen vill dö", "Det löser sej" osv)

Hatt fin helg? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

flowerpower skrev:
Hallooooo :klem:

Jeg ble så skuffet da jeg var i Oslo,- det var jo ikke mulig å merke at det var jazzfestival i byen i det hele tatt jo :overrasket:

Eneste musikken jeg hørte var hip-hop på Stortorget,- Ungdom mot narkotika.

Kjøpte meg en cd,da med Timbuktu.  Svensk hip-hopgruppe, med ganske ok tekster.  (som: "Alla vill till himmelen men ingen vill dö", "Det löser sej" osv)

Hatt fin helg? :klem:

:forvirret: tell me about it..

Jeg vet. København er slik også faktisk. Litt bedre enn her, men til å være så annerkjennt er det heller labert der også. Flott at Ung.mot Narkotika tok aff. i det minste da!

Visst. Man måtte bodd under en sten for å unngå Timbuktu om dagen. Selv skulle jeg gjerne sett at Petter (svensk hip hop artist) tok seg sammen og leverte slik han en gang gjore med 'Vinden har vendt' igjen. Eller at Blacknus All Stars gjorde det samme. Jeg pratet med noen HH her om dagen faktisk, og de hadde visstnok ikke hørt om Blacknuss :overrasket: Det er, i det minste for meg, ganske så rart egentlig :forvirret:

Oki, håper du har det timbuktuene bra for tiden, Flowerpower! I dag er en deilig gråværsdag og i natt sovnet jeg til masser, masser, MASSER av regn som trommet utenfor :icon_smile: Det er noe av det beste jeg vet!

Kansje det blir slik i natt igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marillia skrev:
:ler: Hadde glemt det, jeg :briller2:

Vel, det skal du ikke ta for tungt. Sånn er det å være superduperundercoverdetective slik som meg. Du går 5 på fordi jeg er så god :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  Marillia skrev:
Hvem lurer hvem?    :sjokkert:

:ler::briller2:

Jeg har nettopp kommet hjem fra en helt villt herlig dag! Vært å trent litt, spist, og nytt solen :) Digg rett o slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...