Gå til innhold

Kafkas Beretninger


Kafka

Anbefalte innlegg

ÅÅÅÅh, dere er vel heldige som går mot ny jazzfestival :sur: Skulle gjerne vært der en tur, men det er den økonomien,da. Kanskje de trenger funksjonærer.......

Ser forresten at den er helga etter at jeg har fått "lønning" så kanskje jeg tar en svipptur til Oslo :sjenert:

Vi er i grunnen heldige som er "altspisende" ang musikk ;) Tenk på de som får spader om de hører musikk de ikke liker......

Har du glemt Michael Bublè??? Vi er noen som jobber for å få han hit på festivalen til neste år, da må du komme vet du :danse:

Idag har jeg vært i skogen og plukket blåbær og hørt musikken fra skogen,- ikke verst den heller synes nå jeg :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ÅÅÅÅh, dere er vel heldige som går mot ny jazzfestival :sur: Skulle gjerne vært der en tur, men det er den økonomien,da.  Kanskje de trenger funksjonærer.......

Ser forresten at den er helga etter at jeg har fått "lønning" så kanskje jeg tar en svipptur til Oslo  :sjenert:

Vi er i grunnen heldige som er "altspisende" ang musikk  ;) Tenk på de som får spader om de hører musikk de ikke liker......

Har du glemt Michael Bublè??? Vi er noen som jobber for å få han hit på festivalen til neste år, da må du komme vet du  :danse:

Idag har jeg vært i skogen og plukket blåbær og hørt musikken fra skogen,- ikke verst den heller synes nå jeg :smile:

Eh..(kremt)..

Jeg er nok ikke bedre enn den neste er jeg redd. Hører jeg musikk jeg absolutt ikke liker, kan nok også jeg få 'spader' :ler: Men jeg forstår nok hva du mener da :)

Kom nettopp hjem her. Ble spurt om å hjelpe til litt og jobbe et sted jeg ikke har jobbet på år og dag i kveld, og nå er jeg altså hjemme igjen, og en smule sliten. Tenkte bare å logge meg raskt inn her, slumre litt og hoppe til køys bare jeg blir litt 'roligere' :)

Da kan du kansje ta deg en tur på jazzen da! Det ville jo sikkert være gøy! Og får dere selveste Bublè neste år så blir nok det en kjempe kveld man sent vil glemme :) Da kansje jeg tar meg en tur!

Ah! Plukke blåbær i skogen er det lenge, lenge siden jeg har gjort! :overrasket: Gjorde det stadig da jeg var liten, men det må gjøres igjen ja! Å gå i skogen er jo bare deilig!

Nå skal jeg hente meg et stort glass isvann, og snart legge meg. Håper på strålende vær i morgen tidlig, så jeg sovner med fingre krysset ;)

Sov godt :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da, jeg er vel ikke noe bedre selv egentlig :sjenert: Men, det er ikke mye som gir meg spader altså.

Kan godt hende det blir en Oslo-tur,ja. Skal innover helga før sammen med vennen min for å besøke drømmetyderlæreren vår, men skal prøve å få med meg stemningen i jazzfestivalen også ihvertfall.

Du burde absolutt ta en tur i skogen, men du kan godt vente 1-2 uker så er bæra enda søtere.

Kan ikke tenke meg noe bedre enn å gå i skogen (helst alene) og meditere, plukke bær/sopp og høre på alle lydene eller se på alle formene i naturen. Deilig rekreasjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da, jeg er vel ikke noe bedre selv egentlig  :sjenert: Men, det er ikke mye som gir meg spader altså.

Kan godt hende det blir en Oslo-tur,ja.  Skal innover helga før sammen med vennen min for å besøke drømmetyderlæreren vår, men skal prøve å få med meg stemningen i jazzfestivalen også ihvertfall.

Du burde absolutt ta en tur i skogen, men du kan godt vente 1-2 uker så er bæra enda søtere.

Kan ikke tenke meg noe bedre enn å gå i skogen (helst alene) og meditere, plukke bær/sopp og høre på alle lydene eller se på alle formene i naturen.  Deilig rekreasjon  ;)

Puwh, rett i døren her.. :ler: så hyggelig - alltid et hei når man popper innom :-D

Jeg tenkte faktisk på det i går når jeg la meg, Flowerpower :) Husker fremdeles godt hvor jeg og farmoren min pleide å forville oss når vi skulle plukke bær. Lurer på om dette stedet fremdeles er den perlen det en gang var.. Skulle ikke forundre meg det minste!

Livet kan være herlig ubegripelig. Lukker jeg øynene nå, så er det jo nesten som om jeg står der igjen - med bær opp til knærne, mysende mot solen og med verdens blåeste blåbærmunn og ler :ler: Og farmor selvagt, som ler hun også :ler2:

Oj! Nå ble jeg faktisk eventyrlig klar for å ikle meg en slitt olabukse, et par store(nok) hvite gummistøvler og erobre myrer og kratt på strak hånd!

Flott idè, Flowerpower! :tommelsmil:

Endret av Kafka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk uventet, dog svært hyggelig besøk i sted, Flowerpower - og gjett hva jeg har spist!!

Blåbermuffins!

:ler:

Utrolig eller hva! Her prater vi om blåbær - og vips * blåbær it is :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk uventet, dog svært hyggelig besøk i sted, Flowerpower - og gjett hva jeg har spist!!

Blåbermuffins!

:ler:

Utrolig eller hva! Her prater vi om blåbær - og vips * blåbær it is :ler:

Se det, da :ler: Og uten at du fant fram de hvite seilerstøvlene dine en gang..... (det er forresten sånne jeg bruker selv, ikke direkte hvite lenger, kanskje....)

Hadde besøk først av broren min og minstesønnen på 7 i dag, han ville gjerne ha blåbær med sukker på. Etterpå var det besøk av ei venninne og hun ble helt over seg da hun fikk med en liten pose bær hjem! Gledet seg til å lage nyrørt blåbærsylteøy :sikle:

Både det og blåbærsoll (blåbær med melk og sukker) er namnam synes jeg :smile:

Så det er nok bare ut i skogen, Kafka :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Kafka. Lenge siden sist  :bukke:

Bra med deg?  :smile:

Men hei, ~Alwa~

Ja det var lenge siden! Håper du har det bra :icon_smile: Jeg har det bare bra, bortsett fra at jeg er forferdelig trett i dag (gjeeesp...) Ble så sent i natt, og det har jeg svidd for siden jeg spratt opp i morges :forvirret:

Ellers er alt supert takk som spør :icon_smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hei Kafka!

Er hjemom en snartur for å pleie meg selv og alle myggstikkene mine :forvirret:

Jeg har jobbet som en helt hele uka, og malt som en helt! Har riktignok rukket å gå noen turer innimellom også, og ikke minst drukket rødvin i solnedgangen - midt i en sky av mygg. (det var vel her jeg bør skrive at jeg angrer på at jeg sluttet å røyke)

Skal ut å handle litt mer remedier, og så bærer det rett til fjells igjen. :)

Og så må jeg huske på å ta med meg fiskestanga mi...

Ha fortsatt en fin sommer, og så snakkes vi når jeg kommer hjem.

:klem: M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei Kafka.

Kan du anbefale en Kafkabok, ikke prosessen... siden du sikkert har peiling på Kafka, Kafka  :)

Hei Sumo!

Hm. Hvorfor ikke ta en titt på denne eller andre liknende bøker som samler alle, eller noen av hans verker :) På paperback trenger det jo heller ikke bli så dyrt.

Håper du har det fint, i dag er det jo strålende flott ute også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ta deg en liten power-nap.  :sove:

Vet du, power-nap ble det dårlig med gitt. Men det gikk finfint alikevel da :icon_smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Kafka!

Er hjemom en snartur for å pleie meg selv og alle myggstikkene mine  :forvirret:

Jeg har jobbet som en helt hele uka, og malt som en helt! Har riktignok rukket å gå noen turer innimellom også, og ikke minst drukket rødvin i solnedgangen - midt i en sky av mygg. (det var vel her jeg bør skrive at jeg angrer på at jeg sluttet å røyke)

Skal ut å handle litt mer remedier, og så bærer det rett til fjells igjen.  :)

Og så må jeg huske på å ta med meg fiskestanga mi...

Ha fortsatt en fin sommer, og så snakkes vi når jeg kommer hjem.

:klem: M

Hei hei, Marillia! Er du raskt innom en tur :tommelsmil:

Høres ut som om du har det herlig der (men du må da ikke angre på at du sluttet å røyke! Det skal vi være glad for - riktig godt er det å slippe å tenke på det hele tiden, sant :) .... Selv om jeg nok kan forstå tanken din da :forvirret: )

:ler: Mygg.. Livet er merkelig, Marillia. Her beskriver du dagene dine, og jeg kan ikke annet enn å lure på hvordan myggen ville beskrevet dagene sine? De liker deg nok godt da de svermer rundt og smaker villig på deg når de kan :icon_smile:

Ha det flott så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SumoBryter

Takk Kafka :) !

Er det ingen spesielle fortellinger som du syns er best?

Mormor fortalte meg om en der han beskriver livet som bille eller insekt eller noe (hørtes interessant ut)... men hun er litt gammel og husker ofte feil, hva heter den historien om hun husker rett da?

Ja her er det faktisk også strålende og flott ute....men jeg digger ikke finværet for tiden, liker best å høre vinden suse i trærne, det er så nostalgisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg vært på festival igjen :) Jeg og ei venninne tok en tur til Notodden Bluesfestival for å sjekke stemningen. Ikke akkurat som jazzfestivalen, men det er mange bra konserter der også tror jeg. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk Kafka  :) !

Er det ingen spesielle fortellinger som du syns er best?

Mormor fortalte meg om en der han beskriver livet som bille eller insekt eller noe (hørtes interessant ut)... men hun er litt gammel og husker ofte feil, hva heter den historien om hun husker rett da?

Ja her er det faktisk også strålende og flott ute....men jeg digger ikke finværet for tiden, liker best å høre vinden suse i trærne, det er så nostalgisk.  :)

Hei Sumo! Sorry noe sent svar, har ikke vært her på en liten stund.

Hm. Nei, ikke på stående fot desverre. Hva jeg leste av Kafka leste jeg for mange, mange år siden. I ettertid hender det jeg titter litt på små utdrag jeg liker spesielt godt.

Jeg pleier alltid å lese første side i en bok for å se om jeg liker skrivemåten. Gjør jeg det kjøper jeg den, gjør jeg ikke, så.. Ja :)

Helt enig i at det er deilig ute for tiden! Elser høsten, og allerede nå kjenner jeg bittesmå antydninger til at den er på riktig side av året. Slutten av august kommer til å bli herlig! :icon_smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg vært på festival igjen  :) Jeg og ei venninne tok en tur til Notodden Bluesfestival for å sjekke stemningen.  Ikke akkurat som jazzfestivalen, men det er mange bra konserter der også tror jeg.  :danse:

Var dere!

Ja visst, der er det sikkert spekket med masser av flott musikk :icon_razz: Ble det med denne kvelden eller frekventerer du bluesfolket daglig nå? :icon_smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å neida, jeg svikter ikke jazzfolket, vet du :sjenert: Fikk med oss Dr. Harmonica som pleier å sitte utenfor Stortinget, han er jo god han,da :danse:

Jeg synes det er mye god blues,jeg, men det bør være Delta-blues for den er det stor kraft og rytme i. F.eks Bjørn Berge. Men det er mange andre gode også altså! Bare det ikke er de seige forferdelig triste (det er jo egentlig det blues står for,men....).

Hatt fin helg eller?

Jeg må vel si at nå etterpå ser min interessant ut, men den har vært "litt" tøff :yinyang: Nå er det nå sånn at det er da vi lærer, så da får jeg jo se hva som skjer nå :overrasket: Kanskje jeg f.eks kan få et "roligere" forhold til vennen min.

Blir spennende å se....

Ha en fin kveld,da Kafka :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å neida, jeg svikter ikke jazzfolket, vet du  :sjenert:  Fikk med oss Dr. Harmonica som pleier å sitte utenfor Stortinget, han er jo god han,da :danse:

Jeg synes det er mye god blues,jeg, men det bør være Delta-blues for den er det stor kraft og rytme i.  F.eks Bjørn Berge.  Men det er mange andre gode også altså!  Bare det ikke er de seige forferdelig triste (det er jo egentlig det blues står for,men....).

Hatt fin helg eller?

Jeg må vel si at nå etterpå ser min interessant ut, men den har vært "litt" tøff  :yinyang: Nå er det nå sånn at det er da vi lærer, så da får jeg jo se hva som skjer nå :overrasket:  Kanskje jeg f.eks kan få et "roligere" forhold til vennen min.

Blir spennende å se....

Ha en fin kveld,da Kafka  :klem:

Heisann!

Ja visst! Jeg hadde en deilig weekend og ikke minst, kveld i går :icon_smile: Flott å høre at det går bedre i dag for din del! Kansje du kunne ta ham med deg på stedene nedenfor også?

Det finnes masser av god blues, det er sikkert. Som liten hadde jeg blå toner rundt meg hver bidige dag :-D Du (dere) får ta deg (dere) en tur på Muddy Waters dersom du ikke har vært der tidligere. Som flott er, ligger jo dette blues stedet rett ovenfor Bare Jazz Det er nesten for godt til å være sant egentlig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...