Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min har kommet. Fikk ingen melding eller varsel om at det.

Anonymkode: 7de37...548

Videoannonse
Annonse
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

får håp det bare betyr at de må registrere at det er levert inn før det endres. og at det ikke har hengt seg opp igjen. 
Vanligvis så stresser jeg ikke over sånt, siden før så var det jo ikke noe snakk om å få pengene tidligere om du leverte inn tidlig. Jeg trenger de pengene! er ikke mye da, bare 600 kr men jeg skal kjøpe meg bøker for det fortjener jeg når jeg sitter i karantene! En liten karantene-gave fra meg selv til meg selv. 🤣

Anonymkode: 4eeba...4fe

Jeg logget inn via pc nå, i stedet for via telefon som tidligere. Da kom jeg inn på siden ordentlig og alt så riktig ut. :) Mulig det bare var oppdatert i systemet, men å logge inn via en annen kilde så ut til å fungere for min del iallfall!

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Wednesday Addams skrev:

Jeg logget inn via pc nå, i stedet for via telefon som tidligere. Da kom jeg inn på siden ordentlig og alt så riktig ut. :) Mulig det bare var oppdatert i systemet, men å logge inn via en annen kilde så ut til å fungere for min del iallfall!

funket ikke her, kanskje det bare tar litt tid før de oppdaterer at den er mottatt. Får vent å se til i morgen. 

AnonymBruker
Skrevet

Først nå fikk jeg mail om at den er klar. Og jeg sjekket før 12 og da var den klar. 😂 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Andre som har opplevd dette?
Jeg gikk inn og da sto alle tallene der med en gang, måtte ikke trykke på noe for å åpne skattemeldingen, sjekket tall og valgte "lever inn". Kom så til kvittering og sendte inn alt og godtok alt. Det sto dato for levert og at jeg ville få kvittering i innboksen hos altinn.
Så oppdaterte siden seg og da sto det samme som før, altså samme som i går den siden med "Sjekk, endre skattemelding. status: ikke levert". Altså samme melding/bilde som vist tidligere i tråden. Så oppdaterte siden igjen og da kom det en rosa boks med følgende melding "Vi kan ikke vise deg skattemeldingen nå. Vi jobber med å vise deg skattemeldingen din, men det kan ta litt tid. Forsøk gjerne å laste inn siden på nytt eller prøv igjen senere."
Når jeg logger ut også inn igjen så kommer bare den meldingen opp. Jeg får ikke sett noe annet og det er to knapper "prøv på nytt" og "logg ut". 
Ikke fått noe kvittering på altinn enda. 

jeg vil nok tro den er levert..... men at det kanskje tar litt tid før det registreres? eller? Andre som fikk det samme etter å ha levert? 

Det samme skjedde med meg å.
Fikk mail ca kl 14 om at den var tilgjengelig.

Anonymkode: d7355...578

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer nok det vi spekulerte i. sjekket nå og meldingen er nå borte og det har oppdatert seg, det står levert og dato og klokkeslett.Så det tok nok bare litt tid før de registrerte at det er levert 😃

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke fått. :( Har sjekket, for jeg stoler ikke på at sms eller mail kommer først, med god grunn ser jeg her i tråden.

Anonymkode: dff8d...9db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk mail kl. 10:20 i dag. Har ikke sjekket på forhånd.

Anonymkode: 72c6c...2e7

Skrevet

Kan noen gi meg EN logisk forståelig grunn til at dere stresser så mye med hvorvidt den skattemeldingen kommer i dag, i morgen eller neste uke? Resultatet er akkurat det samme om den kommer i dag eller neste onsdag. Ikke tror jeg du får pengene så mye kjappere heller. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, smilo skrev:

Kan noen gi meg EN logisk forståelig grunn til at dere stresser så mye med hvorvidt den skattemeldingen kommer i dag, i morgen eller neste uke? Resultatet er akkurat det samme om den kommer i dag eller neste onsdag. Ikke tror jeg du får pengene så mye kjappere heller. 

Fordi jo fortere du får den og leverer den inn, jo større sjanse for at du faktisk får pengene fortere. 🙄
Om du leverer inn så fort du får den, så kan du være heldig å få pengene innen 2-3 uker. Før så var det jo ikke noe snakk om å få penger tidlig, leveringsfristen er jo det samme som før og før så var det ikke snakk om å få pengene før leveringsfristen, alle fikk så å si samtidig. Nå er det nytt, har du ikke fått det med deg?
Så nei, resultatet er faktisk ikke det samme i år. 

Jo fortere du får skattemeldingen og jo fortere du leverer inn, jo fortere kan du få pengene på konto. Derfor stresser folk ekstra i år. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, smilo skrev:

siden du tydeligvis ikke henger med. 
"En annen stor nyhet som foreløpig er litt ukjent, er at de som har innbetalt for mye forskuddstrekk får tilbake pengene en til to uker etter innlevering. Jo raskere skattemeldingen leveres, desto tidligere får du med andre ord pengene på egen konto. Det er derfor gunstig å levere tidlig. De første får etter det vi kjenner til utbetaling 26. mars."
Kilde: https://www.regnskapnorge.no/faget/artikler/skatt/skattemeldingen-2020---penger-tilgode-utbetales-kort-tid-etter-innlevering/

Så om skatteetaten fucker opp og ikke sender sms/mail og skattemeldingen din ligger der klart i 1 uke før du får beskjed. Så utgjør det faktisk en forskjell i år, tidligere har det ikke gjort det. (gidder ikke å skrive hvordan det var før, det vet du sikkert)

• Liker 3
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jo fortere du får den og leverer den inn, jo større sjanse for at du faktisk får pengene fortere. 🙄
Om du leverer inn så fort du får den, så kan du være heldig å få pengene innen 2-3 uker. Før så var det jo ikke noe snakk om å få penger tidlig, leveringsfristen er jo det samme som før og før så var det ikke snakk om å få pengene før leveringsfristen, alle fikk så å si samtidig. Nå er det nytt, har du ikke fått det med deg?

Jo fortere du får skattemeldingen og jo fortere du leverer inn, jo fortere kan du få pengene på konto. Derfor stresser folk ekstra i år. 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

siden du tydeligvis ikke henger med. 
"En annen stor nyhet som foreløpig er litt ukjent, er at de som har innbetalt for mye forskuddstrekk får tilbake pengene en til to uker etter innlevering. Jo raskere skattemeldingen leveres, desto tidligere får du med andre ord pengene på egen konto. Det er derfor gunstig å levere tidlig. De første får etter det vi kjenner til utbetaling 26. mars."
Kilde: https://www.regnskapnorge.no/faget/artikler/skatt/skattemeldingen-2020---penger-tilgode-utbetales-kort-tid-etter-innlevering/

Så om skatteetaten fucker opp og ikke sender sms/mail og skattemeldingen din ligger der klart i 1 uke før du får beskjed. Så utgjør det faktisk en forskjell i år, tidligere har det ikke gjort det. (gidder ikke å skrive hvordan det var før, det vet du sikkert)

Dette er jeg fullstendig klar over. Jeg jobber med dette daglig. Om om skattemeldingen kom forrige onsdag eller neste onsdag er vel neppe et være eller ikke være for alle de som skriver i denne tråden at de sjekker flere ganger daglig. Det er snakk om maks 2 uker i forskjell. Og ingen klarer å overbevise meg om at det haster så utrolig mye at man må sitte og sjekke flere daglig, selv om man har fått beskjed om at det kommer varsel når skattemeldingen er klar. ALLE får sin uansett. 

Som en over her skriv: Noen av oss jobber inne på disse systemene daglig, og merker dette godt når alle skal sjekke kontinuerlig. Det går faktisk ut over min og mange andres arbeidshverdag. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, smilo skrev:

Dette er jeg fullstendig klar over. Jeg jobber med dette daglig. Om om skattemeldingen kom forrige onsdag eller neste onsdag er vel neppe et være eller ikke være for alle de som skriver i denne tråden at de sjekker flere ganger daglig. Det er snakk om maks 2 uker i forskjell. Og ingen klarer å overbevise meg om at det haster så utrolig mye at man må sitte og sjekke flere daglig, selv om man har fått beskjed om at det kommer varsel når skattemeldingen er klar. ALLE får sin uansett. 

Som en over her skriv: Noen av oss jobber inne på disse systemene daglig, og merker dette godt når alle skal sjekke kontinuerlig. Det går faktisk ut over min og mange andres arbeidshverdag. 

Da kan du gjerne videreføre en beskjed fra oss til de som trenger å høre det: FIKS VARSLINGSSYSTEMET!! Så hadde folk sluppet å sjekke daglig. Vi sjekker, fordi vi kan ikke stole på sms/email varslingen. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, smilo skrev:

Tidsfordriv 😊 jeg synes det er gøy å se at det er på vei! Og så var jeg veldig spent i år pga av en del jobbmessige ting i fjor. Liker å se at ting er i orden og når man vet at det kan ha kommet så vil jeg sjekke 😊

Anonymkode: f0c8e...b03

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meg også. Ikke levert stod det etter at jeg hadde godkjent og sendt den inn. Skal ta en titt innom i morgen og se om den er registrert da. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, smilo skrev:

Når jeg leser svaret ditt så får jeg lyst til å sjekke hundre ganger om dagen og jeg lurer på om jeg skal begynne med det i morgen. Bare sitte hele dagen og logge inn og ut 

Det er snakk om et ekstremt antall som er permitterte, bedrifter som går konkurs, skoler og barnehager som er stengt, kjøpesentre som er stengt, arrangementer er avlyst. Folk er hjemme hele tiden. Timene går veldig sakte. Du kan prøve å ha litt sympati med situasjon som foregår rundt deg. Livet er snudd på hodet for veldig mange, men gratulerer. Fint at en surmegga dame som deg har en jobb ennå. 

Anonymkode: 0934d...a20

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, smilo skrev:

Altså er du oppriktig nå? Har dere de siste dagene sittet og revet dere i håret fordi dere har innloggingsproblemer pga stor pågang? Tør ikke tenke på hvordan det har vært tidligere om årene da...sånn sett så er det jo myyyyye bedre at dette problemet oppstår 1-2 dager i året enn hver dag i en periode på over 2 uker...

Anonymkode: f0c8e...b03

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, smilo skrev:

Det er mange i Norge meg økonomiske bekymringer om dagen. Da vil noen skattekroner være veldig kjærkomment og en baksmell kunne være katastrofal. Forstår godt at folk vil vite nå og ikke om 14 dager. 

Anonymkode: 0eea9...c4a

• Liker 10
Skrevet

Jeg fikk mail i 14.00-tiden i dag og skattemeldinga lå klar. Har ikke fått sms da.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

men uansett når man får den, så er det jo likevel mye tidligere enn i fjor. Kan ikke folk bare slappe av og være glade? Om du er så uheldig at du ikke får den før 31. mars, så vil du jo fremdeles få penger mange flere måneder tidligere enn det som var før.

Anonymkode: 66d28...8f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...