Gå til innhold

Informasjon vedrørende tråder om koronaviruset


Anglofil

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er usikker på hva du mener med bevis, men spekulasjoner og innhold Kvinneguiden ikke vil assosieres med blir ryddet bort.

Det er synd om man føler seg utrygg. Koronaviruset og vaksinene er noe som skaper stort engasjement og sterke følelser hos mange, men om det er kommentarer man reagerer på så rapporter det gjerne.

Tråden er også ryddet for avsporinger og brukerdebatt.

Elaine Marley, mod.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til moderatorteam og Elaine Marley, denne er også sendt som PM til Elaine Marley, men historisk har denne moderatoren ignorert PMer, så det postes også her. Dette gjelder tråden "Hva bør gjøres med uvaksinerte":

 

Quote

Du svarte ikke på forrige melding, men da får vi prøve igjen denne gangen.

Jeg siterer fra "regler for koronaforum":

Quote

* Helseskadelig råd og anbefalinger. Dette omfatter blant annet tips om medisinbruk, diskusjon rundt dosering av medisiner og kosttilskudd, vaksinemotstand, fraråding av legebehandling, lavt matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak. Se nærmere detaljer i retningslinjene for rommene Kropp og helse og Kosthold og livsstil.

Direkte oppfordringer til å ikke følge de anbefalte smittevernsreglene anses som helseskadelig. Det er derimot tillatt å stille spørsmålstegn ved effekten av de ulike anbefalingene og alvorlighetsgraden av Covid-19.

 

Hvilken av disse reglene brøt mitt innlegg og svarene til det? Det er ingen vaksinemotstand, det er ingen fraråding av legebehandling. Det står ordrett: "Det er derimot tillatt å stille spørsmåltegn ved effekten av de ulike anbefalingene og alvorlighetsgraden av Covid-19". Å ta vaksine er en anbefaling. I verste fall har jeg stilt spørsmål ved dette. Jeg har selv skrevet at jeg tok vaksinen, jeg har sagt at jeg anerkjenner at den har effekt. Hva bryter jeg?

Innlegget handlet hovedsakelig om hvordan uvaksinerte blir behandlet, og at hvordan det ikke er lov til å stille spørsmål ved gjeldene konsensus. Gratulerer med å 100% bekrefte alt jeg skrev.

Gi et klart svar, er det lov å stille noen spørsmål ved vaksinering og folks syn på uvaksinerte på dette forumet, eller er det ikke? Er det kun positive meldinger om vaksinen som tillates her?

Kan øvrig moderatorteam se gjennom dette innlegget og bekrefte at det er konsensus blant moderatorer at dette er vaksinemostand, og i så fall begrunne hvorfor?

Jeg ser at denne moderatoren fortsetter å redigere innlegg uten begrunnelse. Kan jeg få en second opinion her? Er det nå ikke lov å diskutere moderering i denne forumseksjonen?

  Som jeg skrev:

1 minutt siden, Ubiquiti said:

Er det jeg skriver feil? Er det ikke praksis i helsebehandling med "informert samtykke"? Er det feil at det har blitt frarådet at menn under 30 tar Moderna pga. hjerteproblemer, eller at helsevesenet undersøker meldinger om blødningsforstyrrelser blant en rekke kvinner?

Som jeg ordrett skriver i det du siterer: "Det er ikke det at de ikke har effekt", overført: jeg anerkjenner at vaksinene har effekt. Hvordan er dette vaksinemotstand?

Du viser til sitater, men du begrunner ikke hvorfor dette er vaksinemotstand. På hvilken måte jeg kan jeg være fullvaksinert og være motstander av vaksinering?

 

Endret av Ubiquiti
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Du har fått svar på Pm og å gjengi pm'er i forum er ikke greit.

Nei, det er ikke kun positive innlegg som er godtatt, men ved regelbrudd og brudd på retningslinjene på korona-rommet så blir dette slettet.

Elaine Marley, mod.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra dine svar har jeg ikke tillit til din dømmekraft som moderator, så jeg ber noen andre se gjennom dette. Du har ikke begrunnet hva i mitt innlegg som er vaksinemotstand. Jeg har flere ganger anerkjent effekten av vaksinen i innlegget mitt, og erklært meg som fullvaksinert.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke overraskende er altså bekreftelse på at dette var "korrekt" nå gitt av en annen moderator.

Når jeg avsluttet mitt innlegg med "Nå blir sikkert denne slettet", så var dette ment som et nærmest humoristisk stikk mot den etter mitt syn overdrevne modereringen av koronaforumet. Det var en "no fucking way" at dere faktisk skulle prestere å slette dette innlegget for brudd på regler.

Dere er så på feil side av historien at det er fullstendig latterlig. Dere tillater altså at folk spør hva som "må gjøres" med uvaksinerte, men sletter all usikkerhet og skepsis til en helt ny vaksine over en lav sko. Dette er helt sykt. At dere ikke ser hvor farlig dette er er enda sykere. Det er altså mer akseptert å promotere tvangsmidler mot en gruppe av befolkningen enn å snakke om bekreftede fakta om bivirkninger av en vaksine.

Dere har ordrett sagt at "skepsis" til vaksine ikke er tillatt, selv om dette ikke er begrunnet noe sted i reglementet.

Dere kan gjemme dere bak "privateid" alt dere orker. Dere er en total skam for alt som heter fri og åpen debatt. Skam dere! At Egmont skulle velge å stille seg bak en slik praksis finner jeg helt ubegripelig.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ubiquiti skrev (På 5.11.2021 den 0.24):

Ikke overraskende er altså bekreftelse på at dette var "korrekt" nå gitt av en annen moderator.

Når jeg avsluttet mitt innlegg med "Nå blir sikkert denne slettet", så var dette ment som et nærmest humoristisk stikk mot den etter mitt syn overdrevne modereringen av koronaforumet. Det var en "no fucking way" at dere faktisk skulle prestere å slette dette innlegget for brudd på regler.

Dere er så på feil side av historien at det er fullstendig latterlig. Dere tillater altså at folk spør hva som "må gjøres" med uvaksinerte, men sletter all usikkerhet og skepsis til en helt ny vaksine over en lav sko. Dette er helt sykt. At dere ikke ser hvor farlig dette er er enda sykere. Det er altså mer akseptert å promotere tvangsmidler mot en gruppe av befolkningen enn å snakke om bekreftede fakta om bivirkninger av en vaksine.

Dere har ordrett sagt at "skepsis" til vaksine ikke er tillatt, selv om dette ikke er begrunnet noe sted i reglementet.

Dere kan gjemme dere bak "privateid" alt dere orker. Dere er en total skam for alt som heter fri og åpen debatt. Skam dere! At Egmont skulle velge å stille seg bak en slik praksis finner jeg helt ubegripelig.

Enig angående den tråden. Ble ganske sjokkert da jeg så den trådtittelen, og tenkte at den ville bli fjernet. Men nei, der står den.

Jeg er vaksinert, men er i stand til å ha minst to tanker i hodet samtidig. Ja, vaksinen er et gode, men den er relativt ny og det er mye upløyd mark både når det gjelder effekten av den, varigheten på effekten, hvordan den påvirker mennesker i ulike aldre osv. Det må det faktisk være lov å diskutere.

Hva hadde skjedd om man laget en tråd som het "Hva skal vi gjøre med Covid frykten" : Hvordan skal samfunnet håndtere de som fortsatt er så redd Covid at de ikke klarer å fungere i jobb, skole, hverdagen? Tvinge dem tilbake i jobb? Ta frem dem velferdsgoder? Bare la dem sitte hjemme? Ingenting - de blir ikke bedre uansett?

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dere til og med modererer heftig i "humor" tråden er latterlig. Alt som driter ut "antivaksere" får stå, mens all ironi og harselas med vaksiner blir fjernet. 

Det er en humortråd. 🙄

Sier som Halvor i Radio Rock, ta ræ sammen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimo skrev (På 13.11.2021 den 16.03):

At dere til og med modererer heftig i "humor" tråden er latterlig. Alt som driter ut "antivaksere" får stå, mens all ironi og harselas med vaksiner blir fjernet. 

Det er en humortråd. 🙄

Sier som Halvor i Radio Rock, ta ræ sammen! 

Man undrer på om KGs moderatorteam faktisk lever i den troen at folk ikke skjønner at det er ren sensur uten noen egentlig annen begrunnelse enn ønske om å sensurere.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sletter dere innleggene mine? Jeg deler ingen linker eller feilinformasjon, kun mine tanker og meninger. Ikke noe oppsiktsvekkende i det hele tatt. Er det kun lov å ytre meninger dersom man er positivt innstilt til koronahåndteringen? Da blir det en kjedelig debatt. Jeg respekterer at andre har et annet syn enn meg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er åpenbart for få moderatorer som modererer koronaforumet for tiden. Regelbrudd får stå alt for lenge, og mange regelbrudd fjernes ikke i det hele tatt. Forumet svømmer over av antivaxx, desinformasjon og konspirasjonsteorier. Her må du ta tak @Forumansvarlig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

trønder skrev (7 timer siden):

Det er åpenbart for få moderatorer som modererer koronaforumet for tiden. Regelbrudd får stå alt for lenge, og mange regelbrudd fjernes ikke i det hele tatt. Forumet svømmer over av antivaxx, desinformasjon og konspirasjonsteorier. Her må du ta tak @Forumansvarlig.

Takk for at du sier ifra. Moderatorene jobber frivillig og er ikke på hele døgnet. De har 24 timer på å moderere, men forsøker å gjøre det innen den tid. Jeg skal passe på at det blir fulgt med litt ekstra fremover på dette rommet. 

Det er forørvig lov å si at man selv ikke ønsker å ta vaksinen, men man kan ikke komme med påstander om hvorfor som baseres på konspirasjonsteorier og spekulasjoner uten kilder.

Forumansvarlig

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Jajajane skrev (40 minutter siden):

Hvofor ble innlegget mitt "Har Japan løsningen for Covid? Dropper booster-vaksiner" stengt?

Hei,

Innlegget ble slettet på grunn av spekulasjoner og innhold fra en nettside Kvinneguiden ikke vil assosieres med.

Elaine Marley, mod.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Tas til etterretning at tråder som inviterer til diskusjon rundt vaksinemotstand kan bli stengt. For begge sider av saker er dette uheldig. Man kan spekulere om  at eieren av Kvinneguiden har tatt stilling til hva som er "akseptalt" i henhold til helesmyndighetene.  Det er uheldig at et seriøst tema ikke kan diskuteres, mens derimott "tulletråder" om f eks penis lengder m m er kjærkomne temaer.

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym 4545 skrev (1 minutt siden):

Tas til etterretning at tråder som inviterer til diskusjon rundt vaksinemotstand kan bli stengt. For begge sider av saker er dette uheldig. Man kan spekulere om  at eieren av Kvinneguiden har tatt stilling til hva som er "akseptalt" i henhold til helesmyndighetene.  Det er uheldig at et seriøst tema ikke kan diskuteres, mens derimott "tulletråder" om f eks penis lengder m m er kjærkomne temaer.

Det er ikke to sider av saken. Det blir som å si at vitenskap og vitenskapsfornektelse er to sider av saken. At evolusjonsteori og kreasjonisme er to sider av saken. De som benekter vitenskapen er ikke en reell side. De kommer ikke med reelle argumenter.

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, anonym 4545 said:

Tas til etterretning at tråder som inviterer til diskusjon rundt vaksinemotstand kan bli stengt. For begge sider av saker er dette uheldig. Man kan spekulere om  at eieren av Kvinneguiden har tatt stilling til hva som er "akseptalt" i henhold til helesmyndighetene.  Det er uheldig at et seriøst tema ikke kan diskuteres, mens derimott "tulletråder" om f eks penis lengder m m er kjærkomne temaer.

Heldigvis så har vi alle lov til å bestemme hva vi ønsker å ha på våre nettsider, både som privatperson og firma. Så fremt det ikke bryter loven, selvfølgelig.

Det finnes nok av forum hvor man kan diskutere tilnærmet fritt. Om KG velger å la penislengdetråder og annet tull stå, mens de sletter vaksinedebatter, så er det deres valg. Egmont er et privat selskap, og ikke eid av staten.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edie skrev (21 minutter siden):

Heisann!

Vi nærmer oss nå to års erfaring med diskusjoner rundt koronapandemien. Underforumet Koronovirus er et særs aktivt rom, og det krever enormt mye ressurser fra moderatorteamet. Vi har flere ganger underveis måtte endre vår modereringspraksis. I utgangspunktet er vi åpne for alle meninger på Kvinneguiden, men vi har allikevel våre egne regler som må følges hvis man velger å være bruker av forumet. Vi har under regelen helseskadelig innhold presisert at antivaksinedebatt ikke er tillatt. Vi har frem til nå vært åpne for å diskutere egne erfaringer og å uttrykke skepsis til koronavaksinene som ikke oppfordrer til direkte motstand. Vi velger nå å stramme inn på denne regelen. Retningslinjer for Koronavirus er oppdatert med følgende:

Det er særlig tråder om vaksinene (dett gjelder begge sider av saken) som skaper regelbrudd og merarbeid for moderatorteamet. Hvis man vil diskutere koronavaksine så oppfordrer vil til å gjøre dette på andre plattformer enn Kvinneguiden. Vi henviser ellers til Folkehelseinstituttet og deres offentlige informasjon om koronavaksinasjonsprogrammet.

Vi benytter samtidig anledningen til å ønske alle våre brukere en trygg og fredelig julefeiring innenfor de satte smittevernsrammene fra myndighetene.

På vegne av moderatorteamet,

Edie, adm.

Endelig. Fått nok av antivaksine folk som kommer med «jeg tenker selv», hurra. Respekt til kg for å endelig slå hardt ned på dette :) 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...