Gå til innhold

Informasjon vedrørende tråder om koronaviruset


Anglofil

Anbefalte innlegg

2ro skrev (1 time siden):

Er det ikke her man skal spørre eller gi tilbakemeldinger om ting som er relevant for korona rommet? Nå ble alt slettet uten noe kommentarer på tilbakemeldinger dere har fått. 

Det er ikke tillatt med brukerdebatt. Det er selvfølgelig i orden å komme med tilbakemeldinger, men det må gjøres uten henvisning til andre enkeltbrukeres eventuelle sanksjoner.

Edie, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Edie skrev (9 minutter siden):

Det er ikke tillatt med brukerdebatt. Det er selvfølgelig i orden å komme med tilbakemeldinger, men det må gjøres uten henvisning til andre enkeltbrukeres eventuelle sanksjoner.

Edie, adm.

Jeg er veldig uenig i hva som skjer nå. Uten å henvise til sanksjoner mot andre brukere. Jeg håper dere har lest tilbakemeldinger fra meg og andre, selv om de er nå slettet. Om dere ønsker å være Norges største forum for feilinformasjon, farlig propaganda, frykt og vaksinemotstand (grunnet YouTube og Dr Fuck With) så er det liten vits i å diskutere her. Dere tiltaler svært mye direkte personangrep og noen har holdt på med dette i flere måneder. Uten faglige stemmer blir diskusjonen redusert til et ekkokammer for mange som har lest samme Facebook innlegg (for å tydeliggjøre problem, ikke alle er slik). Taler du i mot er du en dum sau, hypokonder, bør oppsøke psykolog eller låse seg inne på ubestemt tid. Jeg gidder ikke mer så lenge dette er den retningen dere har valgt. Hva skal det gi meg å krangle og gjenta meg selv, mens man møter kritikk som er helt usaklig? Da er snart alle andre aktiviteter mer nyttig og meningsfylt. Kanskje jeg kommer tilbake når jeg har hisset meg ned, men nå har jeg funnet hvor min grense går. Takk for meg, i allefall en stund framover.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anglofil skrev (På 15.3.2020 den 11.42):

Kjære alle brukere av Kvinneguiden forum

Vi står alle nå i en svært vanskelig situasjon, en situasjon som for mange ser verre ut for hver dag som går. Mange av oss hadde ikke forutsett det vi nå vet for bare noen måneder siden.

I en situasjon hvor de fleste i hele Norge er berørt av krisen koronaviruset har skapt, har mange av oss, inkludert meg selv, blitt satt i karantene. På forumet skrives det om frustrasjon, sinne, redsel og bekymringer mange av oss føler og kjenner på. Dere som er brukere deler de vanskelige følelsene mange sitter inne med. Det tenker moderatorteamet og jeg som teamleder er bra, selv om vi veldig gjerne skulle sett at situasjonen var annerledes. 

Det at så mange velger Kvinneguiden forum er vi ydmyke og takknemlige for. Samtidig skaper dette også noen utfordringer for moderatorteamet. Trafikken på Kvinneguiden har økt i takt med at folk har blitt beordret eller anbefalt karantene. Moderatorteamet, inkludert meg selv, er også rammet i mindre eller større grad av situasjonen som nå for tiden utspiller seg. Som en del av dere kjenner til, jobber moderatorteamet frivillig, ofte ved siden av vanlig jobb, studier eller lignende. Noen av oss i moderatorteamet må jobbe - og er beordret til å jobbe, for å bidra til at Norge skal kunne opprettholde samfunnskritiske tjenester. Dette medfører at moderatorteamet til tider har utfordringer med kapasiteten. 

I den anledning håper jeg vi alle kan stå sammen og støtte hverandre. 
Vi har opprettet et eget underforum for Korona-virus her:

https://forum.kvinneguiden.no/forum/304-koronavirus/

I dette forumet kan dere diskutere og utveksle deres meninger, følelser og tanker rundt koronaviruset. Vi ønsker all debatt rundt viruset hjertelig velkommen, men vi innfører følgende regel med umiddelbar virkning: alle tråder som omhandler koronaviruset, men som ikke er opprettet i riktig underforum (se link over), vil bli slettet. Vi bruker nå ekstremt mange ressurser på å kun flytte tråder, og det har vi rett og slett ikke kapasitet til. Vi velger derfor å bruke ressursene der vi trenger dem mest: nemlig til å moderere vekk andre regelbrudd og sørge for at debattene blir best mulig.

Moderatorteamet takker for støtte og forståelse. 

Vi føler med dere, måtte vi alle komme oss helskinnet gjennom denne vanskelige situasjonen i lag. :blomst:

Vennlig hilsen,
Anglofil (teamleder)

Edit: Oppdatert informasjon 18.09 her:

 


Underforumet Koronavirus er nå stengt for Anonymbruker. Sensitive diskusjoner kan tas i andre underforum, f.eks kropp og helse:

(Hentet fra tråden det vises til).

bra, dere bør også prøve og følge litt med på enkelte, mange som kommer med anti vaksine propaganda og slik, greit og være uenig,men mange vil vaksinere seg, jeg respekterer fullt de som ikke vil vaksinere seg,men opplever at respekten ikke går den andre veien og samme med konsipriasjon teorier

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kun tillatt å poste positive ting om vaksinering av barn i dette forumet? Fordi det fremstår nemlig sånn, og da blir forumet ensidig og useriøst. 

Det ble sagt på pressekonferansen og det er gjentatt flerfoldige ganger på nyhetene at barn uten underliggende sykdommer IKKE blir alvorlig syke av covid-19. Å poengtere dette som et argument mot barnevaksinering er hverken uriktig eller en konspirasjonsteori! Hva er poenget med et diskusjonsforum hvis det kun er tillatt å diskutere for det ene synspunktet og mene det samme?

Det var overhodet ingen konspirasjonsteori i mine innlegg, som dere valgte å sensurere!  Ikke kan jeg se at det var behov for sensur av de andre debattantene heller. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

acna skrev (12 timer siden):

Er det kun tillatt å poste positive ting om vaksinering av barn i dette forumet? Fordi det fremstår nemlig sånn, og da blir forumet ensidig og useriøst. 

Det ble sagt på pressekonferansen og det er gjentatt flerfoldige ganger på nyhetene at barn uten underliggende sykdommer IKKE blir alvorlig syke av covid-19. Å poengtere dette som et argument mot barnevaksinering er hverken uriktig eller en konspirasjonsteori! Hva er poenget med et diskusjonsforum hvis det kun er tillatt å diskutere for det ene synspunktet og mene det samme?

Det var overhodet ingen konspirasjonsteori i mine innlegg, som dere valgte å sensurere!  Ikke kan jeg se at det var behov for sensur av de andre debattantene heller. 

Hei

Dette ble slettet fordi den omtalte vasksineskepsis som kan skape uro.

Vintermorgen, mod

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AthenaRavenLuna

Lurte på en ting angående Corona humor tråden, hvorfor slettes det for Anti waxxer der? Det er jo bare en humortråd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena79 skrev (På 3.9.2021 den 23.08):

Lurte på en ting angående Corona humor tråden, hvorfor slettes det for Anti waxxer der? Det er jo bare en humortråd. 

Hei,

regelverket praktiseres i dag likt i alle tråder på koronarommet. Men takk for innspill!

Lomvi, mod.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
2ro skrev (På 28.8.2021 den 12.21):

Jeg er veldig uenig i hva som skjer nå. Uten å henvise til sanksjoner mot andre brukere. Jeg håper dere har lest tilbakemeldinger fra meg og andre, selv om de er nå slettet. Om dere ønsker å være Norges største forum for feilinformasjon, farlig propaganda, frykt og vaksinemotstand (grunnet YouTube og Dr Fuck With) så er det liten vits i å diskutere her. Dere tiltaler svært mye direkte personangrep og noen har holdt på med dette i flere måneder. Uten faglige stemmer blir diskusjonen redusert til et ekkokammer for mange som har lest samme Facebook innlegg (for å tydeliggjøre problem, ikke alle er slik). Taler du i mot er du en dum sau, hypokonder, bør oppsøke psykolog eller låse seg inne på ubestemt tid. Jeg gidder ikke mer så lenge dette er den retningen dere har valgt. Hva skal det gi meg å krangle og gjenta meg selv, mens man møter kritikk som er helt usaklig? Da er snart alle andre aktiviteter mer nyttig og meningsfylt. Kanskje jeg kommer tilbake når jeg har hisset meg ned, men nå har jeg funnet hvor min grense går. Takk for meg, i allefall en stund framover.

 

Endret av Snau Sau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lomvi skrev (På 8.9.2021 den 19.34):

Hei,

regelverket praktiseres i dag likt i alle tråder på koronarommet. Men takk for innspill!

Lomvi, mod.

😮

Endret av Snau Sau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I følge Fhi er ca 85 prosent fra 18 år og oppover fullvaksinerte i Norge, ca 91 prosent har tatt første dose.

Er det uproblematisk at det formelig svermer av anticovidvaxxere på KG, jfr denne tråden? Synes konspirasjonsteorier, info hentet fra antivaxxer-sider og udokumentert vrøvl får stå vel lenge før de slettes, eller ikke slettes i det hele tatt. (Jeg rapporterer det jeg ser.) 

 

 

D04E6F81-1C1B-476F-A5A6-6A2CDF208E9C.jpeg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Hedy Lamarr said:

I følge Fhi er ca 85 prosent fra 18 år og oppover fullvaksinerte i Norge, ca 91 prosent har tatt første dose.

Er det uproblematisk at det formelig svermer av anticovidvaxxere på KG, jfr denne tråden? Synes konspirasjonsteorier, info hentet fra antivaxxer-sider og udokumentert vrøvl får stå vel lenge før de slettes, eller ikke slettes i det hele tatt. (Jeg rapporterer det jeg ser.) 

 

 

D04E6F81-1C1B-476F-A5A6-6A2CDF208E9C.jpeg

Helt enig. Det er tragisk hvor mye forsøk på å spre vaksinefrykt som får stå nå. Det var en periode modereringen fungerte litt bedre, men nå har tydeligvis den moderatoren som tok litt tak og ryddet der det var nødvendig fått avløsning av noen som synes antivaxx er helt greit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takk for tips.

Vi prøver å slette det som regnes som helseskadelig (antivaksine) så raskt som mulig. Det sagt, koronarommet er svært aktivt, og derfor kan det gå noe tid før vi rekker å slette det. Vi sletter lenker og tråder som omhandler antivaksine/helseskadelig informasjon hver eneste dag, dessverre er det veldig mye av dette som igjen gjør at jobben er stor.

Vi setter uansett pris på tips og rapportering av tråder/innlegg.

Anglofil (teamleder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anglofil skrev (15 timer siden):

Vi setter uansett pris på tips og rapportering av tråder/innlegg.

Gjør det. Noen brukere har jeg rapportert flere ganger, etter en tid blir innlegget slettet - men så fortsetter bare brukeren i en annen tråd med samme anticovidvaxxer-propaganda. Noen ganger slettes brukeren / blir kastet ut, men så er de tilbake igjen etter en stund, med nytt nick og nye anti-innlegg - man kjenner jo igjen skrivestilen etter hvert. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedy Lamarr skrev (1 time siden):

Gjør det. Noen brukere har jeg rapportert flere ganger, etter en tid blir innlegget slettet - men så fortsetter bare brukeren i en annen tråd med samme anticovidvaxxer-propaganda. Noen ganger slettes brukeren / blir kastet ut, men så er de tilbake igjen etter en stund, med nytt nick og nye anti-innlegg - man kjenner jo igjen skrivestilen etter hvert. 

Ja, det er de samme brukerene, noen av de pakker "budskapet" mer inn da, for å ikke trigge rapport eller en moderator, men man skjønner jo hvor de vil med det de poster uansett.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (54 minutter siden):

Ja, det er de samme brukerene, noen av de pakker "budskapet" mer inn da, for å ikke trigge rapport eller en moderator, men man skjønner jo hvor de vil med det de poster uansett.

Nettopp! Det florerer f.eks. av anekdotiske bevis, dermed er det umulig å be om link, ingenting er etterprøvbart, ingenting verifiserbart. Og mye av dette postes av folk som vil ha seg frabedt å kalles antivaxxere, likevel er retorikken lik den som finnes på antivaxxer-sites. 

Tydeligvis helt greit for KG. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei

Vi gir sanksjoner til brukere hver eneste dag, av ulikt slag. Det er ikke alltid man kan se at vi har gitt sanksjoner, det kan altså være pm'er, advarsler, men også utestengelser og lignende. Det er altså ulike midler vi bruker. Så er det også slik at vi må forholde oss til reglene, vi kan ikke f.eks utestenge selv om vi er uenige eller mener at noe er i en gråsone/på kanten. Det er noe som diskuteres hver eneste dag. Det skal også sies at det at noe ikke er moderert bort, betyr ikke at det er godkjent eller greit. 

Vi setter som sagt pris på tilbakemeldinger, og det betyr ikke at antivaskine er "greit for KG". Det er det ikke, men vi har også et regelverk å følge, og vi må også ta unna det vi får til innenfor den kapasiteten og de ressursene vi har tilgang på.

Anglofil (teamleder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forståelse for det @Anglofil. Samtidig, når deltakere på KG som ikke skal vaksinere seg er ca 40 prosent, mens det per i dag finnes ca ni prosent uvaksinerte over 18 i Norge (jfr tidligere post), er regelverket muligens ikke helt på plass? 

Science-delen av Reddits Covid-forum sier:

If you talk about you, your mom, your friends, etc. experience with COVID/COVID symptoms or vaccine experiences, or any info that pertains to you or their situation, you will be banned.

Forståelig om KG ikke vil gå så langt. Samtidig er det brukere som poster slike anekdotiske bevis som Reddit nevner her som er blant de mest ivrige i sin «anticovidvax-agitasjon» - og som @Hatsumomo skriver: man skjønner jo hvor de vil med det de poster uansett.

Endret av Hedy Lamarr
presisering
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Hvemsomhelst

Mye sinne og stygge kommentarer i koronaforumet.  Vaksinemotstandere har veldig lett for å beskylde oss andre for dårlig menneskesyn, være en dum saueflokk, eller at vi snakker som vi har vett til osv. Disse forteller også at de er sykepleiere, og selvfølgelig vet best. Det fører jo til at folk er utrygge med å delta i trådene. Noen av oss har våre nærmeste som pasienter, og slike kommentarer gjør pårørende redde.

Endret av Hvemsomhelst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...