AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #101 Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg synes at alle som skal hamstre skal gå med SS på overdelen sin. «Super Suckers» sånn at vi andre kan kjenne dem igjen. Anonymkode: 225e8...7cf gjerne, så kan dere virus spredre som synes det er greit å dra på butikken hver dag ha det på skjorta deres. Anonymkode: 47248...9cf 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #102 Skrevet 12. mars 2020 53 minutter siden, Gorilla skrev: Jeg er enig i at det er respektløst å tømme hyllene for varer. Jeg handlet 3 bæreposer i dag med mat og hygieneartikler + 4pk Pepsi Max, en pakke dorull og en pakke tørkerull, men aldri mer enn 2 varer per sort for å ikke tømme hyllene for varer. Da jeg kom var det allerede tomt for brød, poteter, kjøttdeig, nudler, antibac og sikkert en del annet også. Jeg synes det burde komme en restriksjon på hvor mye det er lov å kjøpe av hver vare per individ, slik at ikke noen drar hjem med 15 brød og 3 kilo poteter. Hæ? Hvordan vet du hvor mange jeg handler for? Vi spiser 14 brød i uka vi.. En enkelt familie. Hadde folk sett handlevognene våre så hadde de sikkert tenkt at vi hamster men nå blir det karantene på oss og da handles det for 2 uker. Hvor mange brød trenger vi da? Anonymkode: 345cc...14b 5
Silva Pluvialis Skrevet 12. mars 2020 #103 Skrevet 12. mars 2020 (endret) tussi84 skrev (På 12.3.2020 den 23.17): I disse tider må vi dele på maten, og ikke være så egoistiske. Om ikke hamstring slutter vil det bli restriksjoner per vare i fremtiden. Det er ingen som trenger å kjøpe 80 doruller, 20 kg ris, 10 pakker smør, 10 brød, 40 x hermetikk mat, og en haug av lass med andre varer i store kvantum som privat personer! Tenk litt på andre også, og ikke bare deg selv og dine. Er det mange som kjøper slike store mengder med varer? Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel
Silva Pluvialis Skrevet 12. mars 2020 #104 Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hæ? Hvordan vet du hvor mange jeg handler for? Vi spiser 14 brød i uka vi.. En enkelt familie. Hadde folk sett handlevognene våre så hadde de sikkert tenkt at vi hamster men nå blir det karantene på oss og da handles det for 2 uker. Hvor mange brød trenger vi da? Anonymkode: 345cc...14b Om du handler for flere så trenger dere selvsagt en del flere brød enn de som bor alene f.eks ☺️ men om en enkeltperson handler 20 brød så er jo det helt hinsides.
Krok1 Skrevet 12. mars 2020 #105 Skrevet 12. mars 2020 14 minutter siden, AnonymBruker said: da burde du vel ha kjøpt litt inn fra før av det du mener er så nødvendig. corona kom jo ikke plutselig hoppende ut avskapet i dag. vi har jo vist om det i flere uker allerede. er lov å tenke litt fremover- og det burde vel de fleste ha begynt med allerede i januar. Anonymkode: 47248...9cf Jo, på en måte. I går sa de "slapp av, vask henda, ingen krise". I morges fikk vi melding om at bhg stenger på mandag. 3 timer senere fikk vi beskjed om at det stenges NÅ. Det var mye som eskalerte i dag. Vi hørte på myndighetene og hentet barna. Andre ga blaffen og dro for å hamstre. 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #106 Skrevet 12. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg forstår. Men lurer på hvorfor det hamstres så mye toalettpapir? Hvor mye bæsjer egentlig folk? Anonymkode: caa01...e9b Det er mange enslige unge menn som skal sitte for seg selv om kvelden uten noe å gjøre. Anonymkode: 7a6bf...469 6
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #107 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, Gorilla skrev: Om du handler for flere så trenger dere selvsagt en del flere brød enn de som bor alene f.eks ☺️ men om en enkeltperson handler 20 brød så er jo det helt hinsides. må man ha hele familien med seg stående ved siden av vogna for å vise hvor mange man handler for da , eller? Anonymkode: 47248...9cf 10
Silva Pluvialis Skrevet 12. mars 2020 #108 Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: må man ha hele familien med seg stående ved siden av vogna for å vise hvor mange man handler for da , eller? Anonymkode: 47248...9cf Nei, absolutt ikke.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #109 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, Krok1 skrev: Jo, på en måte. I går sa de "slapp av, vask henda, ingen krise". I morges fikk vi melding om at bhg stenger på mandag. 3 timer senere fikk vi beskjed om at det stenges NÅ. Det var mye som eskalerte i dag. Vi hørte på myndighetene og hentet barna. Andre ga blaffen og dro for å hamstre. da burde man kanskje ha fulgt med litt mer i timen. når alle skolene stenges og barna skal hjem, hva ellers skulle ha skjedd enn at folk handler inn for de ukene det stenges- spesielt når man blir oppfordret til å være hjemme? Anonymkode: 47248...9cf 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #110 Skrevet 12. mars 2020 Med pågangen i butikken idag, tenker jeg bare på smittefaren for de som faktisk arbeider i butikkene... Hva om de blir syke? Anonymkode: a9158...b62 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #111 Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, Gorilla skrev: Nei, absolutt ikke. men du sier jo at enkelpersoner ikke skal hamstre. men at det er greit om man handler for flere,.. men hvordan kan du da bedømme hvor mange en person handler for når du kikker på handlevogna deres? Anonymkode: 47248...9cf 7
Krok1 Skrevet 12. mars 2020 #112 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: da burde man kanskje ha fulgt med litt mer i timen. når alle skolene stenges og barna skal hjem, hva ellers skulle ha skjedd enn at folk handler inn for de ukene det stenges- spesielt når man blir oppfordret til å være hjemme? Anonymkode: 47248...9cf .Man blir også oppfordret til å ikke hamstre . Så kanskje det som burde skjedd var at folk gjorde som de vel bedt om 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #113 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Med pågangen i butikken idag, tenker jeg bare på smittefaren for de som faktisk arbeider i butikkene... Hva om de blir syke? Anonymkode: a9158...b62 selvbetjeningskasser og hazmat drakter for stablerne. Anonymkode: 47248...9cf
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #114 Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Med pågangen i butikken idag, tenker jeg bare på smittefaren for de som faktisk arbeider i butikkene... Hva om de blir syke? Anonymkode: a9158...b62 Ja, da blir de dessverre syke. Men heldigvis ikke i risikogruppen de fleste av dem vel.. Og så får vi håpe at de ikke smitter andre videre. Mer selvbetjeningskasser gjør at det er mindre kontakt mellom ansatte og kunder. Anonymkode: ac08a...adb 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #115 Skrevet 12. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: gjerne, så kan dere virus spredre som synes det er greit å dra på butikken hver dag ha det på skjorta deres. Anonymkode: 47248...9cf Jeg sprer ikke virus. Anonymkode: 225e8...7cf 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #116 Skrevet 12. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: ikke om man ikke har gyldig resept! og resepter deles ikke ut i hytt og gevær. Anonymkode: 47248...9cf Det stemmer. Apoteket leverer ikke ut for mer enn 3 mnd max hver gang. At han ikke fikk medisinen sin tror jeg også har mye med at det ikke er kommet nye leveranser fra Kina på både ferdige medisiner og virkestoffer. Uansett er det Apoteket som burde ha sørget for at de hadde produkter inne til han, da han har brukt disse lenge. Anonymkode: b84dd...38e 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #117 Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, Krok1 skrev: .Man blir også oppfordret til å ikke hamstre . Så kanskje det som burde skjedd var at folk gjorde som de vel bedt om men folk blir også oppfordret til å holde seg hjemme, og ikke dra på jobb. og ungene i alle aldre skal hjem. så når dette skjer- og myndighetene sier hold deg hjemme de neste to -tre ukene til hele befolkninga,... hva ellers ksulle skje enn at man handler inn for de ukene, slik at man kan holde seg hjemme, slik som oppfordret. Anonymkode: 47248...9cf 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #118 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg sprer ikke virus. Anonymkode: 225e8...7cf det vet du vel strengt tatt ikke. du kan spre det i to uker før du selv får symptomer. Anonymkode: 47248...9cf
Silva Pluvialis Skrevet 12. mars 2020 #119 Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: men du sier jo at enkelpersoner ikke skal hamstre. men at det er greit om man handler for flere,.. men hvordan kan du da bedømme hvor mange en person handler for når du kikker på handlevogna deres? Anonymkode: 47248...9cf Jeg er ikke den som går hardt ut mot folk som hamstrer, men jeg er selvsagt enig i at det er dumt om noen tømmer butikkhyllene for varer fordi de kjøper enda mye mer enn de egentlig trenger. Om folk kjøper 15 brød fordi de trenger det til en hel familie, så er jo det greit. Men om en enkeltperson kjøper 15 brød for å spare i en måned, så er jo det unødvendig. 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #120 Skrevet 12. mars 2020 21 minutter siden, Truly skrev: Når jeg leser slikt, får jeg assiasjoner til disse amerikarnerne som bygger bomberom og har nudler og vann til 15 år fremover. Folk kunne handla til tirsdag kl 13.30. Unngår mer smitte om vi sprer oss, enn å stå i tett kø for dasspapir. Til 4 mnd frem i tid. Ja unndskyld meg for at jeg vil isolere meg og familien hjemme da. Ønsker ikke å ende opp i respirator på sykehuset. Anonymkode: a6f78...037 4
Fremhevede innlegg