Gå til innhold

Mitt liv som mamma til to!

søndagsengel?

Anbefalte innlegg

Snakka nettopp med en av mine gravide venninner som venter nr tre (ja, for det er faktisk to av dem... her sitter jeg med min første liksom!). Hun har termin om en uke, men håper det skjer noe i natt. Hun hadde nemlig så vondt at hun ikke fikk sove natt til i dag, og trodde det var veer. Så vi krysser fingrene... :enig: Hun skal ringe når hun er tilbake fra sykehuset og orker besøk, og jeg gleder meg til å se den nyfødte!

Fikk forresten siste nummer av Gravid i posten i dag, så nå skal jeg lese og kose meg! :)

Endret av søndagsengel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå som jeg har begynt å kjenne spark, venter mannen veldig på at han også skal få kjenne det. Og det skjønner jeg godt!! Han har holdt hånda på magen min der hvor det sparker, men det er nok litt for tidlig å kjenne det utenpå enda. Heldig jeg :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette på snartmamma.com:

"Har du drømt, hvilket køn dit barn bliver? Ifølge en undersøgelse af 104 gravide kvinder, der ikke i forvejen kendte deres barns køn, havde 100% af dem, der forudsage barnets køn baseret på en drøm, ret. Kun 71% af dem, der forudsage barnets køn baseret på en fornemmelse eller indre følelse, havde ret. Langt mindre korrekte var resultaterne af de forudsigelser, der var baseret på overtro. Undersøgelser viser, at graviditetsdrømme om barnets køn generelt er korrekte i 90% af tilfældene."

Hva skal jeg tro da, som har drømt om begge deler? Kanskje jente, som "leder" med antall drømmer foreløpig?! Som jeg har skrevet før, så spiller ikke kjønnet noen rolle for oss. Men jeg er jo VELDIG nysgjerrig, så det er morsomt å lese om sånne ting (og til slutt se om det stemmer eller ikke) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, interessant med drømmer...absolutt!

Da leder vel gutt, så langt for min del, mtp. alle drømmene jeg har hatt tidligere - men etter at jeg ble gravid har jeg drømt jente 2 ganger - så hvem vet!?? Blir moro å se! Er sykelig nysgjerrig selv og bare MÅ vite det på UL altså! :ler::sur:

Håper det skjer noe med venninnen din da, det må være så nervepirrende sånn helt på tampen... Kan tenke meg hun bare vil ha det overstått også! ;) *bust*

Heldiggrisen du som kjenner spark! :hjerte:

Føler meg SÅ lite gravid selv om dagen, ingen symptomer annet enn lite energi...og noen ganger tar jeg meg i å lure på om det faktisk er noe der inne! :lol: Skjønner godt at mannen er utlmodig! *s*

God helg da!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Orkidéen! :klem:

Mamma fortalte i dag at hun har en kollega som ofte er sanndrømt. Mamma hadde sin første arbeidsdag etter ferien på mandag, og da hadde denne kollegaen sagt til mamma at hun hadde drømt at jeg var gravid! Hun hadde drømt at jeg hadde et fint svangerskap, og fødte ei jente :icon_smile: Og ingen på jobben visste at jeg var gravid altså! Så da er det enda mer som taler for at det blir jente... :babyjente:

Mannen og jeg besøkte farmor i dag, og farmor ble så glad, for endelig viste jeg litt interesse for slektsforskningen hun har drevet med... :ler: Vi er jo på jakt etter navn, og synes det ville vært koselig å bruke navn etter noen i slekta. Fant noen fine og noen heeelt utelukkede :roll:

Fikk denne meldingen fra min (ikke lenger) gravide venninne i sted: "Hei! I natt kom jenta :) Biola + lakrisrotte satte fart som bare det. Rakk akkurat frem..." Så da er det bare å gratulere med jente nr 3 :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med drømmertolkninger. Jeg tror nok det er noe i det....

Men hva tror du innerst inne selv??? Har du en følelse for hva det blir?

Søt avatar du har fått deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende med drømmertolkninger. Jeg tror nok det er noe i det....

Men hva tror du innerst inne selv??? Har du en følelse for hva det blir?

Søt avatar du har fått deg :)

Nei, jeg har ingen magefølelse for hva det blir. Har vært litt bevisst på å ikke forestille meg at det er det ene framfor det andre, så jeg har kanskje ikke kjent ordentlig etter... Akkurat nå i kveld har jeg sett for meg at det er ei lita jente som sparker der inne, men det er kanskje ikke så rart? :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har spiren virkelig vært aktiv! Har kjent det røre på seg mange ganger! Kjempemoro! Det er ikke så veldig harde spark enda, og sannsynligvis kjenner jeg dem enda litt svakere enn mange andre fordi morkaken ligger mellom spiren og magen min. Men jeg kjenner det da ganske godt likevel!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å titte i babydagbok, også. Mine er 7 og 16 år nå, så det er litt fjernt, dette med graviditet, men rørende og spennende........

Jeg var helt opphengt på alt gravidlesestoff gjennom begge svangerskapene. Syntes de var så laaaaange. Gikk 11 dager over termin med den første og 1 måned (!!!) med den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å titte i babydagbok, også. Mine er 7 og 16 år nå, så det er litt fjernt, dette med graviditet, men rørende og spennende........

Jeg var helt opphengt på alt gravidlesestoff gjennom begge svangerskapene. Syntes de var så laaaaange. Gikk 11 dager over termin med den første og 1 måned (!!!) med den andre.

Hei! Koselig at du legger igjen en hilsen! :) jeg er også helt opphengt i gravidlesestoff for tiden. Ikke så lett å kombinere med pensumlesing... 1 måned over termin er jo lenge! Jeg har forståett det sånn at man som oftest blir satt i gang når man er 14 dager over terminen. På skjemaet mitt står det at overtiden starter 14. februar, altså på Valentine's Day :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer og tydning er spennende, veldig spennende!

Interessant å høre hva folk forutsier og drømmer uten at man har sagt noe eller vært i kontakt med dem...blir enda mer spennende å høre hva som kommer ut av en UL eller når spiren ser dagens lys! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man setter det vel i gang etter 14 dagers overtid. Skal ikke plage deg med den lange skrekkhistorien, som med nød og neppe endte bra, men jordmora jeg gikk på kontroll hos, var gal. Hun håpet at jeg skulle gå over tida, for fødselslegene på sykehuset mente det var fare for tidlig fødsel. Midt oppi overtida, kom påskeferien. Hadde det skjedd igjen, ville jeg naturligvis FORLANGT å bli satt i gang.

Håper ikke jeg skremte deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer og tydning er spennende, veldig spennende!

Interessant å høre hva folk forutsier og drømmer uten at man har sagt noe eller vært i kontakt med dem...blir enda mer spennende å høre hva som kommer ut av en UL eller når spiren ser dagens lys! ;)

Ja, det blir aller mest spennende, selvfølgelig!! Og SOM jeg gleder meg!!!!!!! :hoppe:

Ja, man setter det vel i gang etter 14 dagers overtid. Skal ikke plage deg med den lange skrekkhistorien, som med nød og neppe endte bra, men jordmora jeg gikk på kontroll hos, var gal. Hun håpet at jeg skulle gå over tida, for fødselslegene på sykehuset mente det var fare for tidlig fødsel. Midt oppi overtida, kom påskeferien. Hadde det skjedd igjen, ville jeg naturligvis FORLANGT å bli satt i gang.

Håper ikke jeg skremte deg!!!

Du skremte meg ikke! Det er nok av skrekkhistorier på nettet, og jeg har ikke klart å holde meg unna alle sammen! Men det var sikkert en veldig fæl opplevelse! :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19+0 i dag! Om en uke er vi halvveis!! :hoppe:

Ryggen har vært bedre i helgen, men i dag, etter noen timer med småbarn, er den skikkelig vond!! Jeg løfter så lite jeg kan, men har jo både sittet på gulv og sandkassekant og løftet opp og ned på stellebord, i vogn osv. Det er faktisk vondest å gå, men det er vel det man skal gjøre... Mener ikke å klage, men synes det er greit å skrive det her for min egen del (kjekt å kunne se tilbake senere i svangerskapet, evt i neste svangerskap).

Har bare kjent 4-5 spark i dag. Det er sånn det har vært de andre dagene, så spiren var nok bare ekstra aktiv i går :) Det er lettest å kjenne når jeg sitter litt framoverbøyd og helt i ro, og det har jeg jo ikke hatt så stor mulighet til i dag. Men nå skal jeg slappe av resten av dagen, så kanskje det kommer mer da. Håper det, det er så koselig!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spark og liv - det må være så flott, men samtidig så rart... Det lever noe der inne, sprell levende!

:hjerter_rundt:

Men du, hvor stor er magen din blitt nå da, som du er halvveis på øyeblikket!??

Tenker liksom på det, du ligger jo bare 8 uker foran meg, og selv om 8 uker er lenge nok, så betyr det jo at det bare er 9 uker til jeg selv er halvveis! Det er sprøtt det! ;)

Har dere tenkt noe mer på navn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spark og liv - det må være så flott, men samtidig så rart... Det lever noe der inne, sprell levende!

:hjerter_rundt:

Men du, hvor stor er magen din blitt nå da, som du er halvveis på øyeblikket!??

Tenker liksom på det, du ligger jo bare 8 uker foran meg, og selv om 8 uker er lenge nok, så betyr det jo at det bare er 9 uker til jeg selv er halvveis! Det er sprøtt det! ;)

Har dere tenkt noe mer på navn da?

Jeg skvetter litt hver gang det kommer et spark, jeg :ler: Men det er helt fantastisk!! :hjerte:

Jeg tenkte å ta et nytt magebilde neste mandag, altså i uke 20. Magen er ganske synlig, og mye hardere enn den var da jeg tok forrige bilde :) Håper på litt hjelp fra liv til å gjøre det lite nok tl å legge det i albumet ;)

Det er sant det du skriver om tiden. Jeg har en venninne som er 8 uker lengre på vei enn meg. Nå føles det som en liten evighet, hun kan faktisk feire jul med babyen sin, hun! Men i de kommende årene vil vi sikkert se på dem som jevngamle, for 2 måneder er jo faktisk ingen stor forskjell i det hele tatt! Jeg er litt glad for januarbarn framfor desemberbarn med tanke på skolestart, da. Barnet vårt er jo 10 måneder eldre ved skolestart enn barnet hennes, og det KAN ha litt å si for utviklingen i den alderen (selv om jeg er klar over at det ikke behøver å ha noe å si, altså!)

Navn... vi har fortsatt ikke bestemt oss for noe. Før vi begynte å prøve, var Lea(h) Amalie jente-favotitten. Men etter at "herr og fru Behn" døpte dattera si Leah, er vi ikke helt sikre. Ikke at det gjør så mye, da... Men vet ikke om jeg er så glad i Leah lenger likevel. Amalie er fint, det synes vi begge to. Som jeg skrev tidligere, har vi sett i slektsforsker-permen til farmor etter navn, og der fant vi Henriette Amalie, som var farmors tante, og døde av difteri da hun var 6 år. Det kunne jo vært koselig å oppkalle etter henne :) . Men det er ganske langt og tungt, og jeg har liksom aldri tenkt på å kalle barnet mitt Henriette heller... Tror nok i allefall Amalie blir ett av navnene... Når det gjelder guttenavn er Leon et alternativ, spesielt hos mannen. Han kom på navnet etter å ha møtt en mann gjennom jobben som het det, og vi var fornøyde med å ha funnet et lite brukt navn. Men så viser det seg at det er på vei til å bli veldig populært, inne på snartmamma skriver flere at "alle" får det navnet der de bor. Så da er det mulig vi dropper det også. Så lenge jeg skal jobbe med barn, har jeg ikke lyst til å velge et navn jeg blir "lei" av fordi jeg kommer borti så mange som heter det samme! Heldigvis har vi god tid på å bestemme oss (og blir vi veldig glade i et navn, er det ikke umulig at vi blåser i hele poppis-debatten likevel...)!

Endret av søndagsengel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
(og blir vi veldig glade i et navn, er det ikke umulig at vi blåser i hele poppis-debatten likevel...)!

Sånn som oss :)

Ida har vært topp-ti navn i mange år, men ga likevel blaffen i det, mest på grunn av at jeg hadde bestemt da jeg var liten at jenta mi skal hete Ida Marie (etter min oldemor).

Leon er fint da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kom hjem i dag, lå det stor en pakke i postkassa! Det var en pakke med gratis vareprøver som jeg har bestilt gjennom svangerskapsboken. Fikk fire små pampersbleier i nyfødtstørrelse (:hjerte:), en pakke med baby wipes, en cd med musikk som skal være bra å spille for babyen i svangerskapet og en bok som heter Fødselsboken. Har ikke fått tid til å se på den enda. I tillegg fulgte det med en utstyrskatalog for barneutstyr. Deilig når reklame en gang i blant er så koselig som i dag :)

Spiren har flyttet på seg, nå sparker den litt høyere og mer midt på enn den hittil har gjort. I dag kom det fem ganske kraftige spark rett etter hverandre! Koselig!! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, gleder meg til å se magen! :sjarmor:

Det er så fascinerende at den vokser - fra intet til kulerund! Min er fremdeles flat gitt, og da gleder det å enn så lenge kunne følge med på dere andre!

Nei, 2 mnd. aldersforskjell som barn og videre til voksen er jo ingenting, selv om et årstall her vil skille ungene! Jeg er derimot selv født tidlig på året, og har aldri sett på det som noe annet enn positivt... For det er sant som du skriver, at selv om det ikke behøver å bety noe for utvikling mm, så har faktisk de månedene mye å si. Barn født i desember er jo faktisk et helt år yngre enn barn født i januar og februar samme år...og når man ser hvor mye et foster vokser i uken, og hvor mye et spebarn vokser det første året, og barnet videre...så ser man jo at dager, uker og måneder faktisk skiller ganske mye! På den annen side så er jo noen unger tidligere utviklet enn andre, men jeg er litt for det at barn må kunne være barn så lenge som mulig - i allefall når det er snakk om skolestart i så lav alder! ;)

Dessuten er det jo mye kjekkere å ha bursdag rett ETTER jul - så kan man ønske seg alt det man ikke fikk til jul, og ikke har bursdagen sin midt i julestria! :ler:

Amalie er et flott navn! Selv kverner Amelia som en god kandidat for jentenavn hos oss! Det er jo nesten det samme, bare med et lite bokstavbytte! :)

Man skal selvsagt velge det navnet man liker aller best, gjerne uavhengig av hva alle andre mener og kaller ungene sine...men det er jo litt kjedelig å hete det samme som 4 andre i barnehagen eller klassen!

Nå er heldigvis jeg så heldig at jeg ikke er så superglad i mange av disse navnene som er 10-på-topp nå, så slipper vi den problemstillingen! Mange av navnene er fine, for all del, bare ikke noe jeg ville kalt ungen min - av forskjellige grunner!

Synes oppkalling sånn litt ut i familien er kjempeflott! Har selv fått en bok med slektstreet vårt, og hadde tenkt jeg skulle ta en titt der for å se om jeg kunne hente litt inspirasjon! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...