-TeddyToria- Skrevet 19. september 2005 #381 Del Skrevet 19. september 2005 Ok! Takk! Jeg har lest noe av det, men da jeg søkte over nett fikk jeg ikke noe spørsmål om jeg ventet barn, bare om det var barn i husstanden... Så jeg vet ikke jeg! Får sende inn et brev om det da, og se hva som skjer! Men du? Ettersom man må sende inn attest på fødsel, får man bare det vanlige utdanningsstipendet frem til evt. fødselsstipend da, vet du det? Siden slikt jo tar litt tid, og jeg er i utdanning når barnet blir født! Heldigvis er det ikke noe problem om man utsetter enkelte eksamender... Puh! Står jo at man godt kan ligge etter i utdanningen, og allikevel ha rett! Vi skal ha totalt en portprøve og hele fire 6-timers eksamener FØR jul bare, nemlig...så jeg tenkte kanskje trekke meg fra to av dem, utsette dem til februar eller noe, osv. Uff, ble mye spørsmål fra meg altså, men jeg er helt grønn om dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 19. september 2005 Forfatter #382 Del Skrevet 19. september 2005 Men du? Ettersom man må sende inn attest på fødsel, får man bare det vanlige utdanningsstipendet frem til evt. fødselsstipend da, vet du det? Siden slikt jo tar litt tid, og jeg er i utdanning når barnet blir født! Heldigvis er det ikke noe problem om man utsetter enkelte eksamender... Puh! Står jo at man godt kan ligge etter i utdanningen, og allikevel ha rett! Vi skal ha totalt en portprøve og hele fire 6-timers eksamener FØR jul bare, nemlig...så jeg tenkte kanskje trekke meg fra to av dem, utsette dem til februar eller noe, osv. Uff, ble mye spørsmål fra meg altså, men jeg er helt grønn om dagen! ← Det er sånn jeg har forstått det, at man får vanlig lån og stipend fram til fødselsattesten er sendt inn, og at man da får fødselsstipend (forhåpentligvis med tilbakevirkende kraft til den dagen/måneden barnet ble født). Jeg kommer nok i allefall til å utsette den eksamenen som er to uker etter termin... Det er bare å spørre når du lurer på noe, vet du! Jeg er ikke så veldig opplyst, men kanskje vi klarer å finne ut av ting sammen?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Heidi* Skrevet 19. september 2005 #383 Del Skrevet 19. september 2005 Så fin og stor mage du har fått Og så er du 20 uker på vei allerede, det går fort!!! Er det ikke koselig? Har dere tenkt noe på navn og sånn da? Sånn planlegging,tenking og drømming om navn er bare så koselig!! Jeg fikk beskjed at jeg hadde jente mage jeg oxo, så ikke handle inn noe for fort nei Har et skjørt ligende jeg,hehe, men det var på salg da, i Januar,og bare såå søtt så jeg måtte bare ha det. Kanskje jeg får jente neste gang, eller så får vell en eller annen venninne det! Har du forresten sett alle de fine jente klærne? Det hadde vært farlig økonomisk for meg å få jente, er så utrolig mye fint Kåper,kjoler osv.. Kos deg og nyt det.. Klem ← Både Amalie og Leon er heelt nydelige navn Jeg ville ha amalie hvis det ble jente og jeg bare elsker det navnet! Gratulerer med 21 uker og over halvveis da Hvordan går det på skolen nå som du er gravid da? Og hvordan blir det når babyen kommer? Får du et "opphold" mens du har permisjon? Kan ikke de greiene der jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 20. september 2005 #384 Del Skrevet 20. september 2005 Men du, om du ikke skal ha fri i det hele tatt og mannen skal ha permisjonen så trodde jeg at alt lånet ikke ble gjort om til stipend jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 20. september 2005 Forfatter #385 Del Skrevet 20. september 2005 Både Amalie og Leon er heelt nydelige navn Jeg ville ha amalie hvis det ble jente og jeg bare elsker det navnet! Gratulerer med 21 uker og over halvveis da Hvordan går det på skolen nå som du er gravid da? Og hvordan blir det når babyen kommer? Får du et "opphold" mens du har permisjon? Kan ikke de greiene der jeg... ← Koselig at du liker navnene! De er jo ikke 100% bestemt, da Det går greit med skolen, er der bare to dager i uka, og jeg er ikke i dårlig form (bare hatt enormt mye halsbrann de siste dagene... ). Jeg har ikke tenkt til å ta permisjon (hvis ikke vi får et barn som krever det, eller jeg har behov for det selv), siden det er såpass lite skole. Forelesningene er ikke obligatoriske heller, så jeg kan bli hjemme og lese hvis det passer best. Men du, om du ikke skal ha fri i det hele tatt og mannen skal ha permisjonen så trodde jeg at alt lånet ikke ble gjort om til stipend jeg.. ← Hvis han bare tar 50% permisjon (tidskonto), så er det fremdeles jeg som sitter med daglig omsorg (i følge trygdekassen), og da blir lånet til stipend Så det er det som er planen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 20. september 2005 #386 Del Skrevet 20. september 2005 ok Bra det da! Fikk du opp noe på linken jeg sendte deg på msn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Heidi* Skrevet 20. september 2005 #387 Del Skrevet 20. september 2005 Så smart ordning da Du kan forsette på skolen og alikevell få penger! Veldig greit Nattinatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 21. september 2005 Forfatter #388 Del Skrevet 21. september 2005 ok Bra det da! Fikk du opp noe på linken jeg sendte deg på msn? ← Jepp, jeg fikk den opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 21. september 2005 Forfatter #389 Del Skrevet 21. september 2005 Da jeg sto i dusjen nettopp, oppdaget jeg at jeg var blitt rød og litt hoven rundt den øverste kula i navle-piercingen. Jeg tok den ut, og så ikke så nøye på det, for jeg ble litt kvalm av å se på det store hullet Men da jeg sto foran speilet etterpå, så jeg at det nederste hullet ikke lenger var inni navelen, men over! Så navelen har visst forandret seg ganske mye den siste tiden, uten at jeg har merket det. Den er vel på vei utover, da... Visste jo at det kunne skje, men har ikke tenkt noe særlig over det. Så nå begynner min tilværelse uten navlepiercing, men antakelig med et stygt arr for resten av livet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 21. september 2005 #390 Del Skrevet 21. september 2005 Hei! Jeg har tatt ut piercingen, men arret er ikke veldig stygt altså. Ser jo at det er et hull der, men ikke noe plagsomt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Heidi* Skrevet 21. september 2005 #391 Del Skrevet 21. september 2005 Det går jo ann å sette inn piercingen på samme sted etter du har født,så syns det ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 21. september 2005 #392 Del Skrevet 21. september 2005 Det er sånn jeg har forstått det, at man får vanlig lån og stipend fram til fødselsattesten er sendt inn, og at man da får fødselsstipend (forhåpentligvis med tilbakevirkende kraft til den dagen/måneden barnet ble født). Jeg kommer nok i allefall til å utsette den eksamenen som er to uker etter termin... Det er bare å spørre når du lurer på noe, vet du! Jeg er ikke så veldig opplyst, men kanskje vi klarer å finne ut av ting sammen?! ← Jaaa, det kan vi...forsøke å utfylle med hverandres kunnskaper! Jeg håper da inderlig at fødselstipendet kommer med tilbakevirkende kraft... Skulle ikke det bare mangle da? At det liksom ble godkjent som stipend etter en tid, så det uansett ikke skal tilbakebetales? :klø: En skulle tro det! Jeg kommer til å utsette to av eksamenene til jul tror jeg, ettersom jeg da allerede har tatt tre stykker... Så tar jeg evt. en eksamen i februar, og lar det være med den siste...for da kommer jo bebis! Har INGEN planer om å ta avsluttende eksamen med det første nei! *s* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 21. september 2005 Forfatter #393 Del Skrevet 21. september 2005 Det går jo ann å sette inn piercingen på samme sted etter du har født,så syns det ikke.. ← Trodde kanskje det grodde, jeg? Men hvis jeg får den inn, så vil jeg sette den inn igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Heidi* Skrevet 21. september 2005 #394 Del Skrevet 21. september 2005 Trodde kanskje det grodde, jeg? Men hvis jeg får den inn, så vil jeg sette den inn igjen! ← Jeg vet ikke helt men en venninne av meg satte den inn igjen.. men jeg er bare ikke sikker på om hun måtte stikke opp! Går det ikke ann å surre fisketråd i hullene og knyte igjen? Mener jeg har hørt det ett sted.. Godnatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 22. september 2005 Forfatter #395 Del Skrevet 22. september 2005 Jeg vet ikke helt men en venninne av meg satte den inn igjen.. men jeg er bare ikke sikker på om hun måtte stikke opp! Går det ikke ann å surre fisketråd i hullene og knyte igjen? Mener jeg har hørt det ett sted.. Godnatt ← Det vil jeg ikke prøve på!! Tenk om den henger seg fast i noe og revner hele navelen! For min del er det ingen krise å ikke ha piercing i navelen, så det er ikke så mye å tenke på. Håper det ikke blir et stygt arr, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 22. september 2005 Forfatter #396 Del Skrevet 22. september 2005 Jeg håper da inderlig at fødselstipendet kommer med tilbakevirkende kraft... Skulle ikke det bare mangle da? At det liksom ble godkjent som stipend etter en tid, så det uansett ikke skal tilbakebetales? :klø: En skulle tro det! ← Joda, det er helt sikkert sånn det er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 22. september 2005 Forfatter #397 Del Skrevet 22. september 2005 Mammas sanndrømte kollega har drømt om oss igjen. Nesten litt skummelt dette her. Hun er fortsatt sikker på at vi får ei jente (flere som har sett meg i det siste sier det samme). Denne gangen hadde hun også drømt at mannen ønsker seg gutt, men at han blir kjempeglad når han får jente. Og det stemmer nok til en viss grad, for han sier han håper å få gutt en eller annen gang. Nå er han visst innstilt på at det blir jente. Hva han tenker innerst inne, vet man jo ikke. Så hun kan nok ha drømt sannheten Jeg er i hvertfall ikke et sekund i tvil om at han blir hoppende glad og stolt som en hane når han får jenta si i armene!! Forresten, på skolen i går fant jeg ut at det går en gravid jente i klassen min! Snakket med henne, og hun har termin like etter meg (begynnelsen av februar). Kanskje vi møtes på sykehuset?? Vi kommer i allefall ganske sikkert til å ha noe å snakke om i tiden framover I dag skal mannen og jeg til jordmor. har time kl 9, så det er kanskje på tide å begynne å ordne seg litt... Gleder meg, jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 22. september 2005 #398 Del Skrevet 22. september 2005 Gikk det bra hos jordmor da? Åh, men du kan da skjønne at mannen blir glad, uansett hvilket kjønn det blir!!! At han sier han har lyst på en gutt en gang, det kan holde med at det blir en gutt med nr. 3 det vettu! Mannen min sier at han ikke ønsker seg noe spesielt - det er bare jeg som durer litt rundt med at jeg gjerne vil gi han en gutt da! Vet at han ville blitt kry uansett, men aner innerst inne at det å få en gutt liksom må være det ULTIMATE! Jaja, disse gutta! Men jeg har nå veeeldig jentefølelse ang. deg da - det er bare det at plutselig så kommer det en gutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 22. september 2005 Forfatter #399 Del Skrevet 22. september 2005 Det gikk bra hos jordmor i dag! Vi kom for sent,da. Trodde timen var kl 9, men så var den halv ni. Siden mannen var med, snakket vi litt om samliv, og hun sa vi måtte gjøre masse kjæresteting nå, så vi har noe å "tære på" når babyen kommer Blodtrykk og urin var bra, og symfyse/fundusmålet var midt på den røde streken Også fikk vi høre !!! Det slo fort, og var så fint å høre på!!! Det slo 145 ganger pr minutt. Hun oppfordret oss til å kjøpe en spilledåse og sette den på magen, sånn at babyen har noe kjent når den kommer ut. Det skal vi gjøre, for det hørtes koselig ut! Jeg så på oppslagstavla der at svømming for gravide begynte 1. september. Jeg ringte det nummeret som sto der for å høre når neste kurs begynner, og hun sa at det starter i dag! Så jeg meldte meg på, og skal dit etterpå. Det begynner om en time, faktisk. Ganske dyrt, 1200 kr for 6 ganger (2 timer hver gang). Men jeg håper det er verdt det! Håper jeg blir kjent med noen også! :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 22. september 2005 Forfatter #400 Del Skrevet 22. september 2005 Forresten, en inne på barnimagen har tatt blodskiftetesten på meg, og den viser at vi får jente, den også Så nå tyder egentlig alt på det. De som ser magen min sier de tror det, jeg drømmer det, mammas sanndrømte kollega drømmer det, kinesisk fødselskart viser det... Det blir kjempespennende når vi endelig får svaret!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå