Gå til innhold

Blått en dag..


Gjest Queenblue

Anbefalte innlegg

Gjest Queenblue

Jo takk for de fine ord Sumo, men jeg har ikkeno valg. Det er kun meg her. Og det er bare den harde veien ut av dette, og det er at de dør. :-( Tanten min er bare snill og takknemlig, og nå er hun veldig syk, så det er så trist. Kommer derfra nå, og det var ikke mye oppløftende. :-(

Moren min derimot, er en dame som vet hva hun vil, vet hvor det treffer meg mest, og hun er en mester til å gi meg dårlig samvittighet. Men hun er en gammel syk dame som begynner å glemme mye, sier det samme om og om igjen, men klarer fortsatt å treffe mine ømme punkter. Den dårlige samvittigheten har jeg vel fått inn med morsmelka tror jeg. Så jeg har ikkenoe valg. Hun klarer seg ikke på egen hånd, så det er bare å bite tenna sammen og prøve å la det gå inn det ene øret og ut det andre. Men det er ikke lett.

Hvis jeg blir sånn da jeg blir gammel, så stakkars barna mine. Og det verste er at av og til merker jeg tendensen at jeg låter som henne..*grøsser*

Jeg kjenner deg nok bare herfra Sumo, og er relativt fersk her også. Begynte i ordleker, og det tok en stund før jeg oppdaget ordbøkene.. og enda en stund før jeg fikk min egen.

Jeg brente beina mine i går, lårene mine var gloheite igjennom jeansene på jobben i dag. De er røde og varme. Det er min egen feil, skulle ha smurt meg. Men det går over. Sola er blitt mye sterkere, så man må være nøye og smøre seg. Jeg er flink til å gi råd.. men ikke til å følge dem.. Stakkars datteren din, det er vondt å være solbrent. Jeg kan telle til ti.. yksi kaksi.. Men skrivemåten kan jeg ikke.. :-)

Tror jeg skal gå meg en tur, kanskje humøret blir litt bedre.

Ha en fortsatt fin mandagskveld alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Queenblue

Beina mine er varme som panelovner.. Legger du hånda på, så brenner du deg.. :hoho:

Nå har jeg gått en laaang tur, er sliten og trøtt så da sover jeg forhåpentligvis godt i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SumoBryter

Brente bein, hmmm.. det har jeg aldri hatt, vanligvis brenner ryggen eller brystet eller ansiktet. Men etter hvert så får du vel veldig brune ben, når rødheten forsvinner. Samboeren min spionerer på hva jeg skriver :ler: ... han er lur... kan en del norsk nå... Jeg må begynne å være forsiktig. :ler:

Yksi, kaksi, kolme,neljä, viisi,kuusi,seitsemän, kahdeksan, yhdeksän, kymmenen

Skrives omtrent slik det uttales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

Hei, er innom og sjekker livet i kuben :wink: vært litt lenge borte nå, føles iallefall som en liten evighet...

Haha, kjenner igjen følelsen av å måtte holde seg helt borte fra nettet, hvis ikke flyr timene fort her inne :ler:

God natt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Ja det er en stund siden jeg har sett deg her nå Seroxata, flere dager! :-)

Jeg er nok blitt hekta her på KG gitt.. :-)

Dagens værmelding.. overskyet og varmt, men ikke noe regn enda. Jeg er solbrent på beina mine enda, satt meg ut med ei bok.. og der satt jeg uten å smøre meg. Gluping.. Begynner å bli bedre nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe ok å være solbrent, men det er så lett å bli det når sola endelig titter fram. Håper rødheten gir seg slik at du kan slenge dine lekre, brune bein fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aloe vera er tingen når du er solbrent vet du. Har du ikke det kan du bruke naturell yoghurt eller agurkskiver. Jeg er så mørk at jeg sjelden blir brent - og det er jeg glad for.

Koslig at du hadde vært innom boka mi - slenger en heksehilsen inn mens jeg venter på at skillingsbollene skal heve. 15 åring har ferie nå, da er det greit med litt hurtigfor i fryseboksen...

Ha en fin kveld da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Escada¤

Heia snuppo, står til?! :P

Du er i d minsta heldig som har sol, her svikte sommaren heilt og eg var i solarium idag! :briller::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

blir visst lett hekta på å sluntre rundt her inne ja:D

Fått gjort noe artig i dag da?

Har prøvd å sole meg litt, rette ut skillet, men det går visst ikke :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Du får gå over til å skrive på finsk Sumo :-) , det kan vel ikke mannen din? Men da er det vel ingen her, ikke mange i hvert fall som skjønner noe.

Koselig du stikker innom Seroxata :-)

Takk for de fine ord Bettie, :-) men beina mine er for korte og litt for tykke til å være lekre. Men de er vel penere brune enn hvite.

Jeg brenner meg bestandig Brunhilde :-) , hele familien er lyse. Naturell yoghurt hjelper, men det er så klinete.

Jeg er veldig glad solen er hos meg, Escada :-) . Nyter den.. Kan snart begynne å klage over varmen.. :hoho: Bare spør kjære sol, ikke gå bort ..

Tirsdag etter jobb var jeg på besøk hos tanten min, hun er virkelig dårlig. Håper hun blir lagt inn på sykehuset. Moren min var med. Hun ble med til oss, og var resten av kvelden. Damen har som sagt en egen evne til å ordlegge seg.. Jeg telte både til ti og tjue.. :evil: ikke på finsk da Sumo, kanskje jeg skal prøve det neste gang? :-) Jeg klarte å beherske meg. Hun fikk deilig mat og da ble hun så blid. Ja du vet de sier mette unger er blide unger. Det gjelder nok gamle damer også.

Onsdag

Har vært hos tanten min i dag etter jobben, hun var litt bedre, pratet litt med meg. I morgen kommer legen, håper hun blir lagt inn. Ellers har jeg gått meg en laang tur, og fått unna litt i huset. Nå er det snart sengetid for meg, sover så dårlig for tida. Får ta meg en runde i dagbøkene dere før jeg logger meg ut.

Ha en fin kveld alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SumoBryter

Ja, det kan jo hende at hvis du teller på finsk så vil det tvinge frem et smil :)

Ha en fin dag! Her er det fryktelig vaaarmt, håper denne varmen snart tar slutt. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et tips av søsteren min om en slags olje som heter P20 (mente hun). Den selges visstnok i apotek og skal smøres på HELT ren hud 1,5 timer før man går ut i solen. Man blir visstnok ikke solbrent i det hele tatt om man bruker denne. Hun mente den kostet litt, men når jeg bare får lønning skal jeg sannelig prøve selv også, selv om jeg ikke brenner meg så lett...

Ha en fin St Hans - hilsen heksa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Queenblue

Jeg skal prøve det neste gang Sumo. Det er forresten litt finneblod i meg også, oldefaren min var halvt finsk. Det hadde jeg nesten glemt.

Takk for heksetipset, jeg skal høre om de har det på apoteket her. Skal dit i morgen. Har brukt en aftensun som inneholder aloe vera og vitamin E, den roer veldig ned og er behagelig å ha på. Men nå begynner det å klø så veldig.. klø klø klø.. og da blir det vondt etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, jeg kjenner igjen det å bli hekta på KG (og nettet). :wink: Men, det går i bølgedaler. :Nikke:

Jeg har også finsk blod i meg, så da er vi flere "litt finske". Har finsk etternavn, men jeg må også til oldeforeldre for å finne finner.

Skulle ønske jeg kunne snakke finsk!

Har du fått soleksem? Eller "bare" solbrent? Huff, ikke noe bra å være solbrent. Du må huske å bruke solkrem, både pga. kreft og alderdom.

Ha en flott St. Hansaften, feiring eller ikke feiring (her begynner det å skye over...)!

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vakre vene, jeg skulle IKKE skrive apotek, jeg skulle skrive PARFYMERI! Fatter ikke hva som går av meg... Beklager! Håper du ser dette før du drar på apoteket i morgen. Beklager at jeg roter, men av og til er jeg et rotehue...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Queenblue

Jeg er her enda jeg lillesky. :-) Boltrer meg på ordleker.. Synes det er synd at Sumo har slettet dagboken sin, men jeg skjønner henne godt. H*n er den første jeg har lest innlegg av som jeg synes var ekle. Skjønner godt at Sumo ble lei seg. H*n bytta nick etterpå også..

Jeg satt ute og leste med beina i sola. Glemte tid og sted, og smurte meg ikke. :oops: Så da gikk det som det gitt. Rød som en pion.. men det begynner å bli bedre nå men det klør så infernalsk.. klø klø og det blir så vondt når jeg har klødd litt buhu..

Jeg får nok kose meg med huslige sysler i helga, skulle ha drevet på nå, men.. jeg sitter her enda. .

Jeg er her enda Brunhilde.. skal prøve på parfymeriet hvis jeg rekker innom det. Takk for tipset :-) .

Ønsker damene en koselig St.Hans helg! :-)

Hilsen dronningbien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dronningen,

er det SumoBryter vi snakker om? Å...så trist at dagboken hennes er borte, for jeg var innom der for noen dager siden, og da skulle jeg skrive innlegg, men rakk det ikke. :(

Du har iallefall lært da, at du må smøre deg godt. :wink:

Jeg prøvde å søke litt på den P20 som Brunhilde foreslo, og det kan hende at du må på helsekost for å få tak i den? Så den nemlig på en tysk helsekostside.

Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Ja det er SumoBryter, jeg likte å følge med i dagboka hennes. :-(

Jeg vet at jeg må smøre meg, er helt lys i huden, har smurt meg i alle år... Og enda presterer jeg å sette meg ut lenge uten å smøre meg.. :oops:

Har bare meg selv å takke. Helsekosten er like ved apoteket, så det rekker jeg å stikke innom i morra. Takk for tipset lillesky.

Jeg forsov meg i dag, så jeg skal/skulle legge meg tidlig i kveld, men gjett hvem som sitter her enda? Uff.. eier ikke karakterstyrke. :oops:

Natta alle damer fra dronningen av nei.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Gleder meg nå, i kveld skal vi til Tigerstaden :kul: Lurer på hvor vi skal gå, noen som har noe tips? Skal ut og spise, kose oss og nyte livet.

Men først: Huset- så det er bare å sette i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...