Gå til innhold

Er bryllup virkelig så ille?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Krok1 said:

Det er jo ikke det som er spørsmålet. Jeg har jo ingen mulighet til å vite hvordan folk reagerer på invitasjonen. 

Spørsmålet er om folk faktisk synes det er så kjedelig og kjipt i bryllup som det virker, og der veier ikke det positive i denne tråden opp for det negative,og jeg innser at det ikke er lett å vite hvor grensen går mellom gjester/statister og nære/perifere. Og hvem blir man invitert til som "pliktgjest" om man ikke er venn eller familie, det skjønner jeg heller ikke. 

Jeg har en helt annen tankegang enn mange her, kan ikke sette meg inn i at bryllup er kjipt, så for meg er det umulig å vurdere hvem  ikke tenker sånn. 

Og at det faktisk ødelegger helgen til folk å måtte dra i bryllup til venner, det orker jeg bare ikke å gjøre.  

Du må slutte å spør her inne og heller spør dine venner og familie. 

Anonymkode: 4bed5...01e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Krok1 skrev:

Det er jo ikke det som er spørsmålet. Jeg har jo ingen mulighet til å vite hvordan folk reagerer på invitasjonen. 

Spørsmålet er om folk faktisk synes det er så kjedelig og kjipt i bryllup som det virker, og der veier ikke det positive i denne tråden opp for det negative,og jeg innser at det ikke er lett å vite hvor grensen går mellom gjester/statister og nære/perifere. Og hvem blir man invitert til som "pliktgjest" om man ikke er venn eller familie, det skjønner jeg heller ikke. 

Jeg har en helt annen tankegang enn mange her, kan ikke sette meg inn i at bryllup er kjipt, så for meg er det umulig å vurdere hvem  ikke tenker sånn. 

Og at det faktisk ødelegger helgen til folk å måtte dra i bryllup til venner, det orker jeg bare ikke å gjøre.  

Altså, dette er da ikke ditt problem. Så klart kan det finnes gjester som ikke liker bryllup, men det ansvaret må de selv ta. Du må leve ditt liv og invitere til bryllup uten å la deg styre av de potensielt mest negative meningene. Det vil alltid finnes folk som synes det er kjedelig å bli invitert i bryllup, konfirmasjon, julebord, sommerfest, 80-årsdag, søskenbarn-treff, middagsbesøk... Det betyr ikke at man skal slutte å arrangere. 

Mitt inntrykk er at det på KG er en del som lever veldig tilbaketrukket og gjerne har litt vansker knyttet til det sosiale, det er ikke så representativt for befolkningen ellers. Uansett: uten selskaper og sammenkomster, så ville vi også tapt viktige arenaer for samhold og kontakt. Alle kulturer feirer merkedager med slekt og venner, bryllup er ikke noe annerledes.

Fokuser heller på at det garantert er mange som blir glade for å få en invitasjon, at det først og fremst er disse du lager fest for, og så får heller hun kjipe venninna takke nei om det er så kjedelig. Whatever.

Anonymkode: a9811...8f0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i 5 bryllup, og syns alltid det er hyggelig å bli invitert, og har som regel kost meg masse, til tross for litt ekstra kostnader med overnatting osv. 

Men jeg er invitert i et nå i juni, og selv om jeg først gledet meg, syns jeg det nå begynner å bli i overkant dyrt og stressende. De har valgt å holde bryllupet i en by ingen av de har tilknytning til, og flybillettene og overnattingen som er skissert er svindyrt. Det er 3 dagers opplegg, dvs må ta en feriedag hvis man skal få vært med på alt. Min samboer som jeg har vært sammen med i 5 år er ikke invitert, til tross for godt kjennskap og mange parmiddager. I tillegg er det arrangert utdrikningslag i utlandet, 3 dager, med dyre aktiviteter. Og på toppen av alt har bruden lagt føringer på fargevalg til gjestenes kjoler, og da selvfølgelig i en farge jeg ikke eier et eneste plagg av. 

MEN, da er det jo opp til meg å velge hva jeg skal være med på. Det blir et slunkent utdrikningslag dessverre, for der har jeg og flere andre takket nei pga prisen. (Og dette er jo ikke brudens feil, men vet hun ønsker "fullt opplegg"). Men jeg skal reise i bryllupet, står over dag 1 og 3, ser om jeg får lånt en kjole hos noen, og tar det som en liten helgetur hvor jeg kan kose meg på hotell helt for meg selv. 

De har jo ikke invitert meg for å være slem og gi meg stress og utgifter, de ønsker å feire kjærligheten på denne måten, og jeg skal stille med stort smil og feire med dem, men så får de også tåle at ikke alle kan bli med på alt. 

Anonymkode: 1c9a3...394

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg er ille med bryllup (hvis det forekommer):

- Bruden er en bridezilla, og sørger selv for dårlig stemning ved å oppføre seg som en diva.
- Bryllup som legges utenlands, slik at man må bruke ferie og masse penger på det.
- Å kun bli invitert som kaffegjest. 
- Betalbar.
- Gavelister hvor ting koster urimelig mye.
- Bordplassering. Jeg er kjempegod på small talk og er sosial, men i bryllup er det fint å sitte med noen man kjenner litt fra før.
- Alt for mange og lange taler.

Hvis bryllupet er uformelt, man får god mat og drikke, stemningen er god, og man føler seg ivaretatt som gjest, er bryllup en koselig affære.

Anonymkode: 9c534...fde

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Dette synes jeg er ille med bryllup (hvis det forekommer):

- Bruden er en bridezilla, og sørger selv for dårlig stemning ved å oppføre seg som en diva.
- Bryllup som legges utenlands, slik at man må bruke ferie og masse penger på det.
- Å kun bli invitert som kaffegjest. 
- Betalbar.
- Gavelister hvor ting koster urimelig mye.
- Bordplassering. Jeg er kjempegod på small talk og er sosial, men i bryllup er det fint å sitte med noen man kjenner litt fra før.
- Alt for mange og lange taler.

Hvis bryllupet er uformelt, man får god mat og drikke, stemningen er god, og man føler seg ivaretatt som gjest, er bryllup en koselig affære.

Anonymkode: 9c534...fde

Takk for saklig tilbakemelding. Er enig i flere punkter. Vi skal ikke ha kaffegjester og skal finne en måte å begrense talene på. 

Synes det er vanskelig å skjønne hvor grensen går mtp bridezilla og diva, for noen mener jo bruden er bridezilla for de minste ting. Men jeg er ganske sikker på at jeg ikke har så satte ønsker at jeg faktisk blir en bridezilla. 

Vi snakker om fri plassering, men har delte erfaringer med det. Tenker folk at det ikke er innafor å si at forlovere og foreldre skal sitte med brudeparet? (har opplevd at dette også er blitt kalt diva og bridezilla en gang, men tenker jo ellers at dette er veldig vanlig og ganske selvsagt, men kanskje jeg tar feil?) 

 

Anonymkode: 4ff8b...e05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2020 den 23.44, AnonymBruker skrev:

Jeg både leser og hører at folk ikke synes det er kjekt å gå i bryllup lenger. 

-det er kjedelig, bortkastet tid. 

-hvis bruden eller brudeparet har forventninger til hvordan folk kler og ter seg, så er det kjipt 

- det er ihvertfall ikke kjekt med mindre alkoholen flyter

-det er heller ikke kjekt når folk blir for fulle

- taler er ikke kjekt (selv når de er passe lange, 3-5 minutter) 

- det er kjipt å måtte spise og drikke ting man ikke har bestemt selv 

-det koster penger (der er jeg uenig, men ser heller ikke problemet) 

Ja... Skal snart begynne å planlegge selv, men gruer meg faktisk, fordi jeg er redd for at folk ikke vil komme, eller at folk kommer, men har det kjipt. 

Er det virkelig å ille? 

Hva er i så fall gode valg, tips til hva man gjør og ikke gjør for at gjestene også skal kose seg? 

Anonymkode: 4ff8b...e05

Jeg tror og håper at mange av meningene vi leser om bryllup her inne ikke er representative. 
For det er utrolig mange sære og egosentriske meninger som kommer fram på dette forumet. 
Men det handler kanskje mye om at det er vanskelig å takle at det ikke er en selv som er i sentrum? Aner virkelig ikke. 
Men du må ikke bry deg om alt det sære du leser her.

Lykke til med bryllupet, det blir sikkert magisk! 💖 

Anonymkode: e340c...1ff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bryllup er helk ok så lenge det er alkohol å få etter vielsen.

Anonymkode: eb2a0...083

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 2.3.2020 den 20.31, AnonymBruker skrev:

Jeg tror og håper at mange av meningene vi leser om bryllup her inne ikke er representative. 
For det er utrolig mange sære og egosentriske meninger som kommer fram på dette forumet. 
Men det handler kanskje mye om at det er vanskelig å takle at det ikke er en selv som er i sentrum? Aner virkelig ikke. 
Men du må ikke bry deg om alt det sære du leser her.

Lykke til med bryllupet, det blir sikkert magisk! 💖 

Anonymkode: e340c...1ff

Jeg syntes det føles så bortkastet, en hel dag som starter med en kjedelig gudstjeneste, forfulgt av masse venting og en eeevig middag hvor brudeparet tror at alle koser seg med historien om hvordan Pia var som seksåring.. gjesp! Jeg unner mine venner å feire kjærligheten og å ha en dag sammen til å gjøre det. Men å tro at bryllup er interessant for noen lenger ut en nær familie det blir for dumt for meg. Jeg takker ikke ja til det lenger, for meg er det ikke verdt det. 

Anonymkode: a5f4d...f81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...