Gå til innhold

Er bryllup virkelig så ille?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg både leser og hører at folk ikke synes det er kjekt å gå i bryllup lenger. 

-det er kjedelig, bortkastet tid. 

-hvis bruden eller brudeparet har forventninger til hvordan folk kler og ter seg, så er det kjipt 

- det er ihvertfall ikke kjekt med mindre alkoholen flyter

-det er heller ikke kjekt når folk blir for fulle

- taler er ikke kjekt (selv når de er passe lange, 3-5 minutter) 

- det er kjipt å måtte spise og drikke ting man ikke har bestemt selv 

-det koster penger (der er jeg uenig, men ser heller ikke problemet) 

Ja... Skal snart begynne å planlegge selv, men gruer meg faktisk, fordi jeg er redd for at folk ikke vil komme, eller at folk kommer, men har det kjipt. 

Er det virkelig å ille? 

Hva er i så fall gode valg, tips til hva man gjør og ikke gjør for at gjestene også skal kose seg? 

Anonymkode: 4ff8b...e05

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge jeg kjenner folkene godt, så storkoser jeg meg i bryllupp :))) 

Anonymkode: e4a05...0f3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempegøy i bryllup, og blir glad og takknemlig hver gang jeg blir invitert. 🙂

Anonymkode: 149d4...e27

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt for dyrt. Klær,reise,utdrikningslag,gave og kanskje overnatting blir en del til sammen. 

Også er det alltid et sabla styr.

Og ikke minst fryktelig kjedelig hvis man ikke er i nær familie. 

Anonymkode: 38e53...5e8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fremt jeg ikke blir bedt som kaffegjest, så er jeg fornøyd 😊

Anonymkode: e2688...fad

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har blitt for dyrt. Klær,reise,utdrikningslag,gave og kanskje overnatting blir en del til sammen. 

Også er det alltid et sabla styr.

Og ikke minst fryktelig kjedelig hvis man ikke er i nær familie. 

Anonymkode: 38e53...5e8

Må man ha nye klær? 

Er enig i at utdrikningslagene er blitt uforholdsmessig dyre, vil helst ha det enklere og billigere, men det er ikke en del av bryllupet. 

 

Hva innebærer "sabla styr"? 

Det her er jo det jeg hører, men det forklarer ingenting. Det er altså ikke verdt reisen til en venns bryllup, fordi det er kjedelig. Hva skal til for at det er verdt det da? 

Anonymkode: 4ff8b...e05

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bryllup er rene pliktløp. Koster masse penger, er utrolig kjedelig, trives ikke stivpyntet, og paret skilles jo på sikt uansett.

Anonymkode: 3704e...0d6

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv vært i 6-8 bryllup. Noen få til familie når jeg var liten, men de fleste til venner i voksen alder. Har storkost meg i hvert eneste bryllup. Syns alt har vært kjempestas, fra utdrikningslag til kirke og fest etterpå. Selvfølgelig er det ting man ser at man selv ville gjort annerledes, men dette er bagateller i det store og hele. For meg har samtlige bryllup vært en flott opplevelse med fine folk. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bryllup er rene pliktløp. Koster masse penger, er utrolig kjedelig, trives ikke stivpyntet, og paret skilles jo på sikt uansett.

Anonymkode: 3704e...0d6

Ikke alle skiller seg. 

Greit nok at du ikke liker å pynte deg men smil litt er ikke noen som tvinger deg til å delta.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker bryllup men ville aldri hatt et stort selv.

Lunsjpausen på tinghuset holdt for meg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blant dem som synes bryllup er litt pes fordi jeg er introvert, ofte blir uvel av maten, har dårlig selvtillit og dertil utfordringer med å føle meg vel og er oftest invitert som samboerens pluss en som egentlig ikke kjenner noen, likevel setter jeg så pris på å bli bedt! Det hender jeg «lider» litt underveis, men er SÅ takknemlig for å være blant dem paret vil dele dagen med. Skulle jeg mot formodning bli bedt i bryllup til folk jeg ikke liker eller et konsept jeg hater, så ser jeg på det som min oppgave å takke nei, ikke brudeparets oppgave å tilfredsstille alle mine ønsker og behov. 
 

..og til det med klær: Har man en penkjole i en nøytral farge, vil den kunne brukes i mange bryllup. Vi trenger ikke alltid å bruke tusenlapper på nye plagg. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Hmmmmmm skrev:

Møkk kjedelig. Hvis jeg absolutt må gifte meg, gjør jeg det på tinghuset alene. 

Ikke helt alene vel, brud/brudgom er kjekt å ha med 😁

Anonymkode: 7c1af...9e0

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllup i seg selv er fint og koselig det, men jeg mener det er en STOR uting når bordplasseringen bevisst har gått ut fra å skille ektepar/ kjærester slik at de ikke får sitte sammen under middagen. Som ofte varer hele kvelden pga uendelig mange taler....😴 Har selv opplevd å bli plassert på bord med «vilt fremmede», godt atskilt fra mannen min og andre bekjente. Det ble en laaaang og kjedelig kveld, og den sårt tiltrengte barnefrie kvelden ble ikke så mye å skryte av likevel...

Anonymkode: 48401...178

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinghuset vier ikke lenger dessverre, og man får nok ikke lov å gifte seg med seg selv, du som hadde drøm om tinghuset alene! Men rådhuset funker og det er fint å ha noen å gifte seg med! :)

Jeg er ikke noe stor bryllupsperson selv og tenker som regel "ånei" når jeg får en invitasjon. Liker ikke fancy middager, taler,  kjoler, mingling og dansing, og jeg blir fort sliten av å være blant folk. Er som regel en av de første som drar. Men jeg blir allikevel glad for å bli invitert, jeg gjør en skikkelig innsats for å komme og kle meg fint, jeg klager ikke og har ikke problemer med det økonomiske. Det er uansett hyggelig å bli invitert.

Jeg gifter meg selv nå og prøver å bidra så godt jeg kan til alle gjester får en hyggelig kveld, både introverte og ekstroverte.

Enig i at bordplassering er viktig, og oppdaget at det er veldig lett å ordne bordkart når man bare setter de som kjenner hverandre sammen, så hvorfor gjøre det verre! 😁

Anonymkode: 4bed5...01e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det har blitt for dyrt. Klær,reise,utdrikningslag,gave og kanskje overnatting blir en del til sammen. 

Også er det alltid et sabla styr.

Og ikke minst fryktelig kjedelig hvis man ikke er i nær familie. 

Anonymkode: 38e53...5e8

Hva er det som er så "sabla styr"? Og hvorfor er det kun familie du synes det er gøy å feste med? 

Jeg har vært i ca 19-20 bryllup og aldri reist eløer trengt overnatting - kun gledet meg på vegne at de som skulle gifte seg, men vet jonat sære folk finnes.... 

Anonymkode: e4a05...0f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns bryllup er herlig, og gleder meg på parets vegne! Vil gjøre mitt for at de skal få en uforglemmelig dag!

Jeg syns ikke gjester kan kreve eller forvente så mye. Vet om noen som klager på at det ikke er fri bar osv, men man er jo der for parets del, ikke for å drikke seg wasted på andres regning og ødelegge hele stemningen for andre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor jeg ikke fatter hvorfor folk enda vil ha de typiske tradisjonelle bryllupene. De ER kjedelig. Sikkert noen som syns det er stas. Men stortsett er det kun stas for brudeparet og nærmeste familie. 

Anonymkode: 26292...503

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllup er veldig enten eller. Hvis jeg kjenner de som gifter seg godt og de inkluderer alle gjester fra start til slutt er det bare hyggelig uavhengig av formell/uformell setting, barn/ikke barn osv. Er det derimot noen venner av min mann eller andre jeg ikke har noe spesielt forhold til så vil jeg helst spares for kjedsomheten og kleinheten. 

Anonymkode: b2b35...07b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...