Gå til innhold

Talla (snapchat)

Lolland78

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for persondebatt, spekulasjoner, brukerdebatt og svar til dette.

Måne, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MsFri skrev (14 minutter siden):

Vippeextensions, negler og hårextensions... kjempe originalt 🙄😅

Det jeg synes er litt synd for spes frisøren, er det at stort sett er det kun den dagen håret er fikset at det ser bra ut. Siden det skal være samarbeid/reklame/spons så burde personen som får det gå litt mer inn for å fikse det også i ukene etter.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (25 minutter siden):

Det jeg synes er litt synd for spes frisøren, er det at stort sett er det kun den dagen håret er fikset at det ser bra ut. Siden det skal være samarbeid/reklame/spons så burde personen som får det gå litt mer inn for å fikse det også i ukene etter.

Ja det er jeg enig med deg i. Andre influencere som har samarbeid fikser håret så og si daglig vil jeg tro. Ser i alle fall sånn ut😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun virker urenslighet og lite velstelt. Håret ser stort sett alltid skittent/fett og ustelt ute. Lite «inspirerende». 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruenFraHavet skrev (2 minutter siden):

Hun virker urenslighet og lite velstelt. Håret ser stort sett alltid skittent/fett og ustelt ute. Lite «inspirerende». 

Man får jo visstnok fett av luebruk🙊😅🤷🏼‍♀️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fett fordi hun alltid drar seg i håret når hun filmer seg selv. Noe som er flere ganger om dagen. Noen ganger er det alt vi ser, uten ord. Tafatt

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunatic666 skrev (4 minutter siden):

Og dermed var Fredrik tilbake også på Snap! Tror han har vært i bakgrunnen hele tia jeg..🤪

Han skal sikkert være sammen med ungene i ettermiddag siden hun skal jobbe 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunatic666 skrev (5 timer siden):

Og dermed var Fredrik tilbake også på Snap! Tror han har vært i bakgrunnen hele tia jeg..🤪

Kanskje de har handlet julegaver sammen? 

Å han skal sikkert ha samvær med ungene, når hun jobber i ettermiddag/kveld. 

Vær nå glad for at de får ting til å fungere seg imellom, ingenting er vel bedre enn det når de har barn sammen.

Endret av Flettfrid
Rettet skrivefeil
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asså. Klokka er over 2100. Ungen ligger i senga å roper på mora, å ho reagerer med at man ikkje kan konsentrere seg med det bråket??!!??’ 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Min number one rule in life er null smertestillende. Uansett smerte. "

Okei, da mener jeg at du også mister retten til å klage over alle vondter. 

Blir jo som å ikke gidde å stemme ved valget fordi "alle andre gjør det og da har ikke min stemme noe å si", for så å klage på hva den evt nye regjeringa driver med.. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulSitron skrev (23 minutter siden):

Blir jo som å ikke gidde å stemme ved valget fordi "alle andre gjør det og da har ikke min stemme noe å si", for så å klage på hva den evt nye regjeringa driver med.. 

Om hun mener at alkohol, narkotika og piller man får his legen er rus og at hun ikke tar sånt.. DA lurer jeg på hvilke tabletter hun tok tidligere i høst.. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GulSitron skrev (1 time siden):

MzMe skrev (47 minutter siden):

Om hun mener at alkohol, narkotika og piller man får his legen er rus og at hun ikke tar sånt.. DA lurer jeg på hvilke tabletter hun tok tidligere i høst.. 

Nå har ikke jeg hørt hele det hun har lagt ut, men jeg tenker det bør stå respekt av at man ikke ønsker starte på sterke vanedannende smertestillende/betennelsesdempende. 

Jeg syns også at det er en vesentlig forskjell på å ta smertelindring etter en stor operasjon og det å ta reseptbelagte smertestillende pga hverdagssmerter. 

Mye av den medisinen man får tilbud om/kan få med smerter som de Talla har er rimelig sterk, å at hun ikke ønsker begyne på noe som kan være vanedannende bør jo være bra/positivt. 

Endret av Flettfrid
Rettet skrivefeil
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er forskjell på en fis og det å bæsje i buksa. Det finnes masse man kan ta som ikke er vanedannende smertestillende. Poenget med å ta smertestillende er ikke bare å lette smertene, men å gjøre det enklere for kroppen å hele seg selv. Og det at man går rundt med vondt kan gjøre at man blir unødvendig utmattet. Så saken er ikke så enkel som hun legger fram her. Smertestillende kan være en del av helingsprosessen også.  

Samtidig kan man få hjelp av legen/smerteklinikker dersom man er redd for avhengighet. 

Jeg synes hun viser seg ganske uvitende og enkel. Veldig endimensjonal. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (44 minutter siden):

Nå har ikke jeg hørt hele det hun har lagt ut, men jeg tenker det bør stå respekt av at man ikke ønsker starte på sterke vanedannende smertestillende/betennelsesdempende. 

Jeg syns også at det er en vesentlig forskjell på å ta smertelindring etter en stor operasjon og det å ta reseptbelagte smertestillende pga hverdagssmerter. 

Mye av den medisinen man får tilbud om/kan få med smerter som de Talla har er rimelig sterk, å at hun ikke ønsker begyne på noe som kan være vanedannende bør jo være bra/positivt. 

Selvfølgelig står det respekt av å ikke ønske å ta sterke smertestillende, men når man åpenbart har så vondt at man ikke fungerer i hverdagen, da tenker jeg at man burde ta smertestillende fremfor å klage over vondtene man har.

Dessuten kan man få ganske sterke smertestillende som ikke er vanedannende og er man redd for å bli avhengig så finnes det hjelp å få 😊

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskjell på å ta så mye smertestillende at man ligge dopa på soffan og ta smertestillende så man klarer å leke med ungene. For henne så finnes det ikke noe forskjell på det her.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (1 time siden):

Man trenger ikkje juge og si at man aldri tar piller/ikke vil t piller, om man har sagt på snap tidligere at man har tatt medisinene sine. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med medisiner tenker jeg får være hennes valg. Har selv vært på en snurr tidligere i livet på piller og vært vitne til folk som har gått på en smell av medisin som de har fått som smertelindring til å begynne med. Fikk selv tilbud om morfin flere år tilbake i forbindelse med en voldsom kink i nakken, men takket pent nei. Ikke fordi jeg ikke hadde vondt, men hadde erfaring som gjorde at jeg ikke turte. Mulig hun også har det, det vet jo ikke vi. Finnes en hel verden av piller og flere av de som legen skriver ut til pasienter med forskjellige diagnoser er vanedannende og piller jeg kjenner igjen fra en tid som pillemisbruker. Har nok av eksempler på mennesker som er blitt gjort pillenarkomane av staten f.eks. Som har fått tabletter for fysisk og psykisk smertelindring, gjerne flere forskjellige sorter på samme gang og blitt avhengige av de/må ha de for å fungere etter endt behandling. Er jo ikke lenge siden Katrine Sørland sto fram med sin historie om hvordan hun endte opp med og finne på vondter/forlenge smerten i tåen sin for å få mer medisin. Synes man skal respektere valget hennes der selv om man ikke nødvendigvis er enig. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun ikke snakket om at hun medisineres i forbindelse med utredningen hun var/er gjennom? 

Jeg syns det i utgangspunktet er bra hun har et bevisst syn på piller, men som det ble nevnt her, medisiner kan også hjelpe kroppen til å bli bedre, kun med å bruke det i en eller flere korte perioder. Smertelindring kan hjelpe mer enn her og nå. 
Skulle likt å høre mer om utredning og rehabiliteringen, for vi får som vanlig bare 1 brikke til pusslespillet også forvenes det at vi skal se hele bildet. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...