Frøkenfryden Skrevet 15. mai 2022 #261 Del Skrevet 15. mai 2022 lurven skrev (På 30.4.2022 den 11.44): Fin dagbok. Vi har jo mange små ting å være takknemlige for, ting de fleste tar for gitt. De fleste har lettere for å fokusere på det negative Enig, det er veldig fint å gå innom her❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 15. mai 2022 Forfatter #262 Del Skrevet 15. mai 2022 Koselig at noen leser her inne, trodde egentlig at jeg bablet i vei for meg selv. Uansett, her er dagens 5! * Sov lenge og godt. 8.45 er uvanlig lenge! Var våken fra 5-6.15 men etter det var det koma! * Beholdt roen da Ungen plutselig kom på at hun har matteprøve i morgen. Jeg måtte finne pedagogen i meg og sammen kom vi gjennom det. Bare si i fra om noen vil ha regnet ut volum av en firkant. * Besøk av svigers. De kom til litt forsinket bursdagsfeiring. * Ungen fikk en fin bunadskniv * Taco til middag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 16. mai 2022 #263 Del Skrevet 16. mai 2022 Hyggelig å lese her da. Hva er volumet av en firkant på 4×3x7 meter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 16. mai 2022 Forfatter #264 Del Skrevet 16. mai 2022 lurven skrev (7 timer siden): Hyggelig å lese her da. Hva er volumet av en firkant på 4×3x7 meter? (4×3)+(4×3)=24. Du deler så 24 på 2: 12 og ganger med høyde 12x7=84 Riktig (?) Svar er 84. Håper jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 16. mai 2022 #265 Del Skrevet 16. mai 2022 (endret) MarianneE skrev (10 minutter siden): (4×3)+(4×3)=24. Du deler så 24 på 2: 12 og ganger med høyde 12x7=84 Riktig (?) Svar er 84. Håper jeg. Men da kan man egentlig ta 4x3=12 12x7=84 Lengde×breddexhøyde. Volum=kubikk eller M3 Endret 16. mai 2022 av lurven Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 16. mai 2022 Forfatter #266 Del Skrevet 16. mai 2022 lurven skrev (6 minutter siden): Men da kan man egentlig ta 4x3=12 12x7=84 Lengde×breddexhøyde. Volum=kubikk eller M3 Nå synes jeg vi sporer skikkelig av her... DAGENS FEM FINE * Gikk til jobb i morges med musikk inni hodet mitt: Turbonegers Hurry up and Die. Gav meg positiv energi gjennom dagen * I dag var det gøy og levere inn omsetningstallene for forrige uke. Folk vil ha nytt til 17.mai! * Nummer 2 på lista over butikkjedens beste selgere forrige uke. Lista gjelder for alle ansatte i alle land. Har ingen annen betydning enn selvtillitsboost * jeg drepte ikke ei på bussen som tygde og smattet med tyggis. Det var stort av meg. * HusetsHerre hsr tatt årets første plenklipping. Lukta av nyslått gress altså ❤ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 16. mai 2022 #267 Del Skrevet 16. mai 2022 Du kunne inkludert volumutregning i dagens 5 fine😁 Hurry up and die virker ikke positivt altså. Hadde drept hu på bussen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 18. mai 2022 Forfatter #268 Del Skrevet 18. mai 2022 lurven skrev (På 16.5.2022 den 23.33): Du kunne inkludert volumutregning i dagens 5 fine😁 Hurry up and die virker ikke positivt altså. Hadde drept hu på bussen Hmm... nei, tittelen på låta er ikke spesielt munter. Men for ei låt ❤ 17.MAI * Ungen som gikk i barnetoget og gledet seg stort over det. * Fikk et ledig bord på en av byens beste uteserveringsplass, det var i sola, ved elva. Kunne ikke passet bedre. * Hyggelig lunch hos min søster sammen med søster nr 2. Voksne og barn og totalt var vi 9 stykker. * God følelse hele 17. Mai, og nå og da måtte jeg stoppe opp og bare nyte øyeblikket og kjente på følelsen av takknemlighet for dagen. * Da hele dagen var overstått og jeg kunne strekke meg godt ut på sofaen og zzzz... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 18. mai 2022 Forfatter #269 Del Skrevet 18. mai 2022 DAGEN I DAG! * Skattepengene på kontoen! * Sendte endelig avgårde en skjorte jeg har solgt, noe som gir 6 solgte klesplagg på to uker * Fikk ungen i havn med et norskprosjekt hun har hatt fem uker på. Hun begynte før helgen og skal levere i kveld * mye mindre kunder i dag, fikk gjort en del annet * Kransekake.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 22. mai 2022 Forfatter #270 Del Skrevet 22. mai 2022 (endret) HELGENS FEM FINE! * Lørdag hadde HusetsHerre og jeg nesten hele dagen sammen, bare ham og jeg. * Hyggelig bursdagsfeiring for Englebarna hos min søster. * Særdeles god avslutning på fredagen. * Kino med min søster i ettermiddag hvor vi så Downton Abbey a new era. * Ungen som var strålende fornøyd med ny madrass i senga Endret 22. mai 2022 av MarianneE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 30. mai 2022 Forfatter #271 Del Skrevet 30. mai 2022 SØNDAGENS FEM FINE * Før klokka var 9 hadde jeg tatt så og si hele oppvasken og begynt å vaske kjøleskapet inni og skrevet middagsplan for uka. * Vi dro på biltur til Tvedestrandsområdet pga et kjøp via Finn. Det er lenge siden sist vi kjørte tur sånn. * Vi kjørte utenom E18 og slapp unna den mange mil lange køa som strak seg fra Kragerø til Langgangen. * Take-away middag betydde sushi på mor. * Rosenborg slo Vålerenga 4-0. Deilig, deilig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 30. mai 2022 Forfatter #272 Del Skrevet 30. mai 2022 DAGENS * Startet mandagen med masse positiv energi * Masse nye, fine varer som kommer inn i butikken om dagen * Jeg fikk ikke støvsugd i fred for HusetsHerre * Funnet en ny parfyme. Snakker vi ny favoritt? * Lite kø hjem fra jobb til tross for stengt bru og omkjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 31. mai 2022 Forfatter #273 Del Skrevet 31. mai 2022 DAGENS FEM FINE * Satte opp ny kasse på jobb, vi begynte kl 6 og da klokka var 10 hadde vi fått den, bankterminalen, kvitteringsprinter osv til og virke, alle ansatte klarte og håndtere alt. Da sa sjefa og jeg takk for oss og gikk hjem igjen. Kjapp og gæli arb.dag. * Lønn på konto og jeg har kjøpt meg ny parfyme "Cherry in Japan" fra Escada. * Ungen har prøveeksamen i norsk og jeg har prøvd å hjelpe så mye som mulig med forberedelsene hjemme men å hjelpe noen som har bestemt seg for å ikke få til oppgaven... Jeg hadde lyst til å hyle i en pute. Mye. * Fikk levert en bestilling til Oda. Jeg elsker Oda. * 4 episoder MAR. Jeg elsker de gutta der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thildamor Skrevet 31. mai 2022 #274 Del Skrevet 31. mai 2022 Så fin dagbok! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 2. juni 2022 Forfatter #275 Del Skrevet 2. juni 2022 ONSDAGENS FEM FINE! * Nye kassa på jobb er enkel og håndtere. Mye av det jeg gjør der som ikke er salg er og gjort mye enklere enn det jeg er vant til. * Jeg kjeder meg med hagearbeid, men jeg fikk gjort litt i går. Ca 40 min med skraping av gress mellom steinheller. * Veldig god middag: Poteter i tynne skiver i ildfast form ble stekt på 200 grader i 20 min. Så kom det squash og tomat i skiver, pølser delt på langs oppå der og et strø med osterester over. 200 grader i nye 20 minutter. * Oda kom som bestilt (he he...) med matvarer. Viktigste av alt: Ungen var oppe i norsk muntlig i prøveeksamen og fikk 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 4. juni 2022 Forfatter #276 Del Skrevet 4. juni 2022 FREDAGENS FEM FINE * Ungen hadde fri og mens HusetsHerre og jeg var på jobb hadde hun ryddet litt og støvsugd. Så deilig å komme hjem til! * Et par utfordringer med det nye kassesystemet på jobb gav noen utfordringer, men jeg klarte å løse dem. * Fredagskrimen på NRK, elsker britisk krim! * Endelig fredag, vi kjørte full pakke med middag forran TV og en middelmådig komedie fra Netflix. * Fikk hilse på en nydelig liten valp som min svoger har kjøpt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 4. juni 2022 Forfatter #277 Del Skrevet 4. juni 2022 DAGENS FEM FINE * Egentlig frilørdag, men jeg og sjefa var enige om at jeg skulle komme et par timer for at vi skulle komme a jour med en hel del ting. Tre effektive timer seinere, kl 12, gikk jeg fra jobb og med en følelse av å ha fått unna mye. * HusetsHerre, Ungen og jeg tok is og kaffe/ brus på en restaurant på brygga her. Rundt 20 grader i lufta, sola midt i ansiktet og lukta av sjø. Nydelig ❤ * Har kjøpt norske jordbær i butikken. 80 kroner for kurva, men det er f meg verdt i den korte sesongen. * Mens jeg var på jobb hadde HusetsHerre funnet frem hagestolen min og satt klart ute. * HusetsHerre og jeg spiste middag ute mens Ungen var i bursdag. Jeg elsker å være sammen med ham ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 5. juni 2022 Forfatter #278 Del Skrevet 5. juni 2022 (endret) DAGENS FEM FINE * En kjøretur til Valle for is og en stopp innom kirkeruinene i nabokommune gjorde at Ungen fant noe hun engasjerte seg litt i. * Lukta av sommerluft * Grillribbe på grillen. Undervurdert mat! * Følelsen av å våkne, strekke seg og bare kjenne at det er søndag og fri. * Var SÅ masse fine hunder der vi spiste is! Jeg ønsker meg så en hund. Aller helst en toller. https://tollertroppen.wordpress.com/ ❤ Vi skal ikke ha. Virkelig ikke. Endret 5. juni 2022 av MarianneE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 6. juni 2022 Forfatter #279 Del Skrevet 6. juni 2022 Kommer ikke til å skrive dagens 5 fine. Jeg nøyer meg med å srive ned at pinsa2022 har gjort godt i både hjertet og sjelen. Det har vært hvilepuls all the way, i dag fant vi den på hytta til svigers. Softis tre dager på rad, og bare nytt sol og den deilige følelsen av samhold. Takk for nå helligdager, er faktisk klar for jobb og hverdag i morgen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 7. juni 2022 Forfatter #280 Del Skrevet 7. juni 2022 DAGENS FEM FINE * Salg hos Rituals * HusetsHerre hentet med på jobb OG lagde mat til meg da vi kom hjem * Ungen har i lang tid gruet seg til Tusenfryd med klassen, hun gruet seg så hun var kvalm i morges men kom hjem og hadde hatt det kjempe gøy * Is, nærmere bestemt Sjokokirch på pinne * Sommerdyner er på. Jeg elsker tykke dundyner,men det er godt å kunne finne de lette og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå