Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2020

Vestalinn

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Hjärtat skrev:

Da har jeg vært på oul, og alt så bra ut. Skal tilbake på vekstkontroll fordi jeg ble satt frem ni dager, så ny termin er 11.11. Men de sa det ikke var noe å bekymre seg for. Er en liten gutt inni her. 👣💙 Som lå med hodet laaangt ned, så umulig å få gode bilder av han, annet enn av kjønnet, da. 😂

Så moro! Hva er grunnen til at du ble satt frem så mye? Stemmer det overens med din egen oppfatning av termin etc., eller vet du ikke omtrent når eggløsning var? Blir så nysgjerrig 🤗 gøy med gutt da 💙🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, mingrid skrev:

Så moro! Hva er grunnen til at du ble satt frem så mye? Stemmer det overens med din egen oppfatning av termin etc., eller vet du ikke omtrent når eggløsning var? Blir så nysgjerrig 🤗 gøy med gutt da 💙🤗

Jeg har hatt null kontroll på eggløsning, men vet at første dag i siste mens var 11.2. Har egentlig hatt litt lange sykluser etter jeg sluttet på p-piller, ca. 34 dager, men siste mnd. før jeg ble gravid, var det bare 29. Blir likevel litt urolig da, for har blitt satt lenger og lenger frem for hver ultralyd. 🤯 Håper jeg bare har en superbaby som ikke trenger så lang tid i magen. 😂 Grunnen til at jeg ble flyttet frem var at alle målene de tok av han tilsvarte 19+3, ikke 18+3 som jeg fikk fra ultralyd i uke 12. Altså ikke bare størrelsen hans, men også det de kunne se på hjernen osv., etter hva jeg forstod. 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update herifra. Hjertefeilen var ingenting å bekymre seg for og fostervannsprøven var negativ - skal på flere kontroller men det virker som den lille jenta har det helt fint 😍 Magen begynner å titte fram også, så det er litt gøy! Endelig kan jeg senke skuldrene litt 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lollipop2020 skrev:

Liten update herifra. Hjertefeilen var ingenting å bekymre seg for og fostervannsprøven var negativ - skal på flere kontroller men det virker som den lille jenta har det helt fint 😍 Magen begynner å titte fram også, så det er litt gøy! Endelig kan jeg senke skuldrene litt 

Så herlige nyheter!! 🙌🥰❤️  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lollipop2020 skrev:

Så kjekt å lese🥰😀🥳

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Idapida567 skrev:

Noen av dere som er sykemeldt? 🤷🏼‍♀️ 

Jeg har vært 50% sm frem til jeg gikk i ferie nå. Litt i tvil hva som skjer etter ferie. Ble sykemeldt pga utmattelse, dvs jeg reagerte med kvalme, svimmelhet og total utmattelse når jeg ble sliten, men oppleves noe bedre nå🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Idapida567 skrev:

Vært sykemeldt hele svangerskapet hittil. 🙄

Først pga kvalme og oppkast før bekkenplager startet. Fysio mener at det er en mulighet for at jeg kommer til å bli sykemeldt hele svangerskapet 😳😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Idapida567 skrev:

Ja, jeg ble sykemeldt denne uken. Har hatt diffuse smerter i magen og reiste til legen på mandag. Jeg var sikker på det var urinveisinfeksjon, men det var det ikke, ble 50 % sykemeldt. Fikk beskjed om å ta det helt rolig, ikke stresse og ikke løfte tunge ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har dere tenkt å ta folsyre/folat, for de som bruker det? Jeg tar det fortsatt, men vurderer å slutte. Er 18 uker nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mingrid skrev:

Hvor lenge har dere tenkt å ta folsyre/folat, for de som bruker det? Jeg tar det fortsatt, men vurderer å slutte. Er 18 uker nå. 

Jeg tar til boksen er tom. Er uke 18-19 nå. Kan tenke meg at det er rundt 40 tabletter igjen, kanskje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@månki har tenkt det samme. Har ett brett igjen med cirka 20 tabletter, og etter det må jeg i så fall åpne en helt ny eske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sykemeldt og blir det nok ikke heller. Har en veldig selvstendig stilling som like fint kan utføres fra hjemmet ☺️ Sluttet med folat, men begynt på jern ✌️ 

OUL fortalte oss at her kommer det en liten gutt, som skal ankomme 9.nov! Så nå er det vel snart på tide å sjekke ut perm og regler og alt 😅 Noen av dere som har satt dere inn i det enda? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått på jerntabletter i nesten to uker, og jeg føler meg SÅ mye bedre!!! Matlysten er tilbake, sjeldent svimmel og mye mer opplagt. Føler meg ikke syk lenger👍🏻 Hadde jeg vært i jobb er jeg ganske sikker på at jeg hadde blitt sykemeldt da det stod på som verst. Nå krysser jeg fingrene for at jeg er enda bedre når jeg begynner på jobb igjen i august. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heller ikke sykemeldt, og har ikke hatt noen grunn til å bli det heller. Håper det vedvarer! Hadde noen uker med veldig mye slapphet, trøtthet og hodepine, men viste seg at jernnivået mitt var på bunnivå. Etter halvannen uke med jern, er formen egentlig helt tipp topp så lenge jeg får trent regelmessig. Kjenner det kan melde seg antydninger til smerter i korsryggen om jeg ikke får trent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet at dette har vært nevnt tidligere, men hvilken bilstoltype går dere for? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anine Elise skrev:

Jeg tror vi går for et fra Britax. Fikk veldig god hjelp sist vi var i en barnebutikk og da var det visst de som skulle være best. Tenker også å gå for britax smile 3 tror jeg, da vil sete passe uten adapter 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anine Elise skrev:

Vi skal ha maxi cosi. Kjøper brukt av en kollega, så tok bare det hun hadde😊 (Siden det ikke var noe dårlige greier, selvfølgelig) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere andre? 🙂 

Jeg har den siste tiden hatt en del smerter uten at de har funnet noe direkte årsak. Smertene er som kynnere, bare at de gjør skikkelig vondt og ikke går over 🙁 Har ikke hatt slik type smerte før i tidligere svangerskap, så er jo litt bekymret.

Morkaken var plassert foran åpningen, men dette trodde ikke gynekologen var årsaken til smertene. De målte lengden på livmorhalsen, den var heldigvis helt fin. Skal ta en ny måling om noen uker før å kontrollere at den ikke har blitt kortere. Ellers skal jeg ta det helt rolig og har derfor blitt sykemeldt 100 %, utrolig kjedelig. 

Har vært på 2 ultralyder nå etter jeg har fått smertene, uten at de har sett kjønnet. Og jeg som er sååå nysgjerrig 😅 Neste uke er det ny ultralyd (den ordinære) så da håper jeg virkelig at den lille luringen røper seg 💙💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...