Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2020

Vestalinn

Anbefalte innlegg

På 25.10.2020 den 21.08, mingrid skrev:

Dere som har gått ut i permisjon, evt. skal det nå straks og har søkt om foreldrepenger - når fikk dere svar på søknaden fra NAV? 😬 Jeg går ut i permisjon om tre arbeidsdager, og har fortsatt ikke fått svar.. Synes det er rart at det skal vente sånn på seg? Har forsikret meg om at arbeidsgiver har sendt inn det de skal, også. 

Jeg fikk svar fra NAV typ to timer etter at arbeidsgiver sendte inn inntektsmeldingen😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Hjärtat skrev:

Jeg fikk svar fra NAV typ to timer etter at arbeidsgiver sendte inn inntektsmeldingen😊

Sannsynligvis driver de med en manuell behandling av saken min.. synes bare det er merkelig at det skal ta SÅ lang tid 😫 Må jo nesten ha vedtaket innen permisjonen starter.. Får bare smøre meg med tålmodighet da 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mingrid skrev:

Sannsynligvis driver de med en manuell behandling av saken min.. synes bare det er merkelig at det skal ta SÅ lang tid 😫 Må jo nesten ha vedtaket innen permisjonen starter.. Får bare smøre meg med tålmodighet da 😋

Ja, det var jo veldig tregt da. Tror utålmodige meg hadde tatt en telefon eller chattet med nav for å høre hvordan de ligger an. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hjärtat skrev:

Ja, det var jo veldig tregt da. Tror utålmodige meg hadde tatt en telefon eller chattet med nav for å høre hvordan de ligger an. 

Jepp, er nok like utålmodig, og har tatt kontakt to ganger allerede. Fikk bare vite at de ikke kunne opplyse om noe via telefon/chat, men at jeg kom til å få svar innen 4 uker 😩🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, mingrid skrev:

Jepp, er nok like utålmodig, og har tatt kontakt to ganger allerede. Fikk bare vite at de ikke kunne opplyse om noe via telefon/chat, men at jeg kom til å få svar innen 4 uker 😩🙄

Så sjuukt irriterende! Håper det løser seg for deg! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har født av dere andre? 

Jeg er så spent på de neste ukene, har litt sammentrekninger her og der, så håper det er litt modning på gang 🙂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rediken skrev:

Er det noen som har født av dere andre? 

Jeg er så spent på de neste ukene, har litt sammentrekninger her og der, så håper det er litt modning på gang 🙂

🤞 for at det er modning!

38+6 nå, så egentlig kan han bare komme ☺️ Forsøker å gjøre ventetiden koselig, men egentlig går jeg bare rundt og er sur fordi det ikke har skjedd noe 🙈 Alle forteller meg at jeg må slappe av og nyte den siste tiden, men det er rart hvor opphengt man blir i fødsel nå på slutten! Ingen tegn til modning...

Fler som føler seg klare for å møte babyen sin snart? ☺️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg er så klar😂🙊 er bare 36+6, så sier til meg selv at det er ei stund til, men nå er alt tungt og slitsomt🙈 har masse kynnere og murringer, så håper kroppen driver litt aktiv modning! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 38+6 i dag, men er en av få som er ganske tålmodig! Gleder meg selvsagt til å få møte lille bebisen min, men er i god form og nyter at det bare er samboeren min og meg, vi kjøper takeaway, tar med dyna i sofaen, tenner lys og ser film, går turer. Møter noen venninner (innenfor smittevernet selvfølgelig), forrige dagen fikk jeg handlet alle julegaver, og i dag skal jeg lage opp middager og kanelboller til fryseren. 

Forholder meg til at han muligens ikke kommer før igangsetting ei uke over termin, og gidder ikke prøve å fremskynde modning. 

Masse lykke til i innspurten, alle❤️ Snart er de deilige babyene våre her. 😍

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ganske regelmessige rier i går kveld. De varte ca. 40 sekunder med 2,5 minutters mellomrom. Var såpass vonde at jeg måtte konsentrere meg om pusten. Var helt sikker på at fødselen var i gang, men valgte å vente litt med å reise til føden siden far ikke får være med inn før den aktive delen. 

Riene dabbet av i løpet av natten, og alt stoppet opp. Føler meg litt "lurt" av kroppen 😅🙃 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 37+2 idag og har fått beskjed om at jeg mest sannsynligvis skal settes igang (senest på termin, kanskje 1 ukes tid før) pga høyt blodtrykk. Får medisiner for det men må jo til kontroll hele tiden😅 Så lurer på om ting rekker å komme i gang naturlig før den tid, men tviler litt 😅 håper å få en dato å forholde meg til ved neste samtale på føden. Så neste uke blir å gå til å handle inn julegaver, bake litt så jeg har i fryseren og ellers bare ligge å ruge på sofaen 😊 

Lykke til med den siste tiden som gravid. Har vært et veldig rart år på mange måter, men er glad for at noe positivt kom i 2020😄 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så gøy å lese hvordan innspurten er for dere alle! Da føler jeg meg ikke like alene 🙈 Jeg har ingen rundt meg som er gravide samtidig og synes det blir litt lite gravidsnakk i hverdagen 🙈

@bondekone, så gøy at kroppen har satt i gang med modning! Her og er alt tungt og strevsomt 😩 men lite kynnere og null tegn til modning.. 39+2 nå, så kunne godt tenkt meg noen små tegn 🙈

@Hjärtat, så utrolig flott at du klarer å være så tålmodig og kose det! Skulle ønske jeg hadde samme innstilling! Her forsøker vi å få til hverdagskos og smøre oss med tålmodighet, likevel merker jeg at jeg har mye kortere lunte enn vanlig 🙈

@Rediken, så spennende! Da er det nok helt klart modning på gang, selv om det er litt kjedelig at det dabbet av igjen 😅 Tror jeg hadde blitt irritert da 🙈

@AHO, så kjedelig å høre at du har så høyt blodtrykk! Jeg ble igangsatt sist (pga overtid), og synes egentlig det gikk helt fint. Trengte kun ballong så satt kroppen fint i gang på egenhånd 😊  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er skikkelig irritert på meg selv nå, legen ville strippe meg for å få litt fortgang på ting (Har hatt mye sammentrekninger siste dagene, men det drøyer ut og stopper opp). Men jeg greide ikke å gjennomføre det for jeg synes det var så ubehagelig. Sur på meg selv for jeg ikke bare bet tenna sammen og gjennomførte, at jeg må være så pysete 🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt trodde jeg fødselen startet. Hadde mye sammentrekninger, men det gav seg. Jeg er SÅ klar for å bli ferdig nå! Vet at babyen har det godt ei stund til inni der (er 37+0 idag), men jeg selv er veldig klar. Har så mye kynnere, murringer og generelt vondt i kroppen. Jordmora mente at jeg kom til å føde før termin, men man vet jo aldri... 

skal på ny vekstkontroll på torsdag, og selv om jeg håper at alt er tipp topp så håper jeg allikevel at det er noe slik at de vil sette meg i gang🤯 har jo hatt oppfølging pga veldig lave sf-mål og liten baby, men siden forrige kontroll på sykehuset har magen eksplodert!!!! Den har blitt så sykt stor, er konstant hard og jeg føler at jeg skal sprenge. Forstår godt at det plutselig kom mange nye strekkmerker på magen siste dagene for huden har ikke hatt sjansen til å henge med på den vekstspurten. 

syns det er så rart å tenke på at termin er så nære. Føler hele denne graviditeten har gått så treigt, men plutselig er innspurten her. Et veldig rart år! 

lykke til alle sammen😊 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rediken skrev:

Er skikkelig irritert på meg selv nå, legen ville strippe meg for å få litt fortgang på ting (Har hatt mye sammentrekninger siste dagene, men det drøyer ut og stopper opp). Men jeg greide ikke å gjennomføre det for jeg synes det var så ubehagelig. Sur på meg selv for jeg ikke bare bet tenna sammen og gjennomførte, at jeg må være så pysete 🙄

Håper det starter av seg selv snart. Ser jo ut som om noe er på gang hos deg😊 

legen min ba oss om å gå hjem å ha sex.... hadde det ikke vært for alle plagene så hadde jeg lett gjort det for jeg er rimelig sikker på at det var det som startet forrige fødsel skikkelig. Da gikk vannet 6-7 timer etter sex🤭 men tviler på at vi bruker den metoden denne gangen. Vil iallefall tro at det er mer behagelig enn stripping iallefall😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, månki skrev:

Håper det starter av seg selv snart. Ser jo ut som om noe er på gang hos deg😊 

legen min ba oss om å gå hjem å ha sex.... hadde det ikke vært for alle plagene så hadde jeg lett gjort det for jeg er rimelig sikker på at det var det som startet forrige fødsel skikkelig. Da gikk vannet 6-7 timer etter sex🤭 men tviler på at vi bruker den metoden denne gangen. Vil iallefall tro at det er mer behagelig enn stripping iallefall😂

Hehe.., sex står ikke øverst på ønskelisten, men sikkert mye bedre en stripping. Hvis ikke det skjer noe mer i kveld eller natt, så tror jeg vi skal teste en runde med sengehygge i morgen. Mannen får vel helt sjokk dersom jeg prøver meg nå i min tilstand 😂😋

Skal på ny kontroll før helgen, blir igangsatt trolig torsdag/fredag dersom det ikke skjer noe mer før den tid 🙉  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe mer fødselstegn på dere andre? 

Jeg er igangsatt nå med ballong, så er super spent nå på hvordan det utarter seg i løpet av helgen. Jeg var dessverre ikke noe særlig moden, men er optimistisk og håper på en effektiv og rask fødsel til tross for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Rediken skrev:

Noe mer fødselstegn på dere andre? 

Jeg er igangsatt nå med ballong, så er super spent nå på hvordan det utarter seg i løpet av helgen. Jeg var dessverre ikke noe særlig moden, men er optimistisk og håper på en effektiv og rask fødsel til tross for det. 

Lykke til, og så spennende! Uansett ikke mange dagene før du treffer den lille♥️

jeg har ingen flere fødselstegn enn at jeg har mye murringer og kynnere. På sykehuset igår så sa de at nå var det bare å smøre seg med tålmodighet og vente til hun er klar. Har selv følelsen at jeg kommer til å tippe over på desember først, men vet jo aldri. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillejenta mi ble født fredagskveld, da jeg var 37+2 og ble igangsatt grunnet svangerskapsforgiftning. 

Fødselshistorie:

Ble satt inn ballong kl. 10.00, hadde lite/ingen modning da ballongen ble satt inn med en lang og bakoverbøyd livmorhals. Heller ingen åpning. 

Skjedde fint lite uttover dagen, bare litt små mensenmurringer. Kl. 20.00 bestemte jordmor seg for å ta ut ballongen og sjekke om det hadde skjedd noe. Hadde da ca. 5 cm åpning, så jeg ble veldig overrasket siden jeg ikke hadde kjent så veldig mye. Hadde selv regnet med at det skulle være fortsatt null modning. 

Videre ble vannet tatt kl. 21.00 og riene startet av seg selv regelmessig og sterke rundt kl. 22.00, hadde ingen riestimulering, men herremin for en styrke de var på. Riene var veldig effektive, for ca. Kl. 22.50 fikk jeg pressrier, som var en stor befrielse fra de vonde åpningsriene. Selve pressingen gikk fint og kl. 23.06 var hun ute. 

Fødselen var veldig intens og heftig, men alt gikk strålende fint. 

Ønsker dere andre lykke til videre med fødsel og barseltid! 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...