Idapida567 Skrevet 15. april 2020 #441 Del Skrevet 15. april 2020 @Hopptimisten Her kan du se, jeg likte i alle fall denne filmen godt 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 15. april 2020 #442 Del Skrevet 15. april 2020 (endret) 18 minutter siden, Idapida567 skrev: @Hopptimisten Her kan du se, jeg likte i alle fall denne filmen godt 😊 Takk, den var veldig fin 😁🥰 Hvis det er lov å spørre om, hvordan var de smertene du har hatt? Jeg har mye stikkinger i høyre del av lysken i dag, og blir jo nervøs med en gang fordi det stikker på samme sted hver gang! Men det er ikke direkte vondt, og det varer ikke lenge om gangen 😅 Endret 15. april 2020 av Hopptimisten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idapida567 Skrevet 15. april 2020 #443 Del Skrevet 15. april 2020 28 minutter siden, Hopptimisten skrev: Takk, den var veldig fin 😁🥰 Hvis det er lov å spørre om, hvordan var de smertene du har hatt? Jeg har mye stikkinger i høyre del av lysken i dag, og blir jo nervøs med en gang fordi det stikker på samme sted hver gang! Men det er ikke direkte vondt, og det varer ikke lenge om gangen 😅 Det høres jo ut som livmoren din som vokser? 😊😊 Mine var mer konstant, litt som SA smerter (uten blod). Men har hatt myyyye murring i tillegg og stikking ved brå bevegelser som blir borte etter noen sekunder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 15. april 2020 #444 Del Skrevet 15. april 2020 Da var ultralyd overstått, og alt så fint ut❤ ble satt frem nesten ei uke, så er nå 8+5! Målte det til 18 mm, med 164 bpm. Fikk tilbud om ny UL når jeg er ca 11+5❤ så mange kg av skuldrene mine nå. Tenker å fortelle nærmeste det i kveld, gleder meg! Ny termin blir da 23.11, vist det skal endres i første post😉 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sizz- Skrevet 15. april 2020 #445 Del Skrevet 15. april 2020 16 timer siden, Wamahan skrev: Vi har termin på samme dag:)! Så gøy 🙂 jeg vet ikke om det stemmer helt da, for jeg har fått flere ulike terminer på sånne kalkulatorer. Men 3.des har jeg fått på flere av dem, så satser på at den er mest riktig;) Hvordan står det til med formen din da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idapida567 Skrevet 15. april 2020 #446 Del Skrevet 15. april 2020 1 time siden, bondekone skrev: Da var ultralyd overstått, og alt så fint ut❤ ble satt frem nesten ei uke, så er nå 8+5! Målte det til 18 mm, med 164 bpm. Fikk tilbud om ny UL når jeg er ca 11+5❤ så mange kg av skuldrene mine nå. Tenker å fortelle nærmeste det i kveld, gleder meg! Ny termin blir da 23.11, vist det skal endres i første post😉 Så FANTASTISK 🥰 Kan man bli satt frem når det er prøverør altså?? Så spennende å fortelle familien 😘 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 15. april 2020 #447 Del Skrevet 15. april 2020 10 minutter siden, Idapida567 skrev: Så FANTASTISK 🥰 Kan man bli satt frem når det er prøverør altså?? Så spennende å fortelle familien 😘 Ja, handlet vist om at enkelte blastocyster var kommet lengre i utviklingen enn beregnet. Men skjønner det ikke helt selv🙈 iallefall ikke når det er snakk om så mye, og så tidlig! Så tar det litt med enå klype salt, og tenker iallfall det er greit når det går den veien😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idapida567 Skrevet 15. april 2020 #448 Del Skrevet 15. april 2020 12 minutter siden, bondekone skrev: Ja, handlet vist om at enkelte blastocyster var kommet lengre i utviklingen enn beregnet. Men skjønner det ikke helt selv🙈 iallefall ikke når det er snakk om så mye, og så tidlig! Så tar det litt med enå klype salt, og tenker iallfall det er greit når det går den veien😉 Så interessant, høres jo veldig lovende ut da 😁 Helt klart - en hel uke nærmere ferdig med 1.Trimester! 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 15. april 2020 #449 Del Skrevet 15. april 2020 30 minutter siden, Idapida567 skrev: Så interessant, høres jo veldig lovende ut da 😁 Helt klart - en hel uke nærmere ferdig med 1.Trimester! 🥰 Ja, følte plutselig ting gikk litt raskt, runder 9 uker til fredag liksom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anine Elise Skrevet 15. april 2020 #450 Del Skrevet 15. april 2020 Hvor er dere på tidlig ultralyd? Noen som har noen anbefalinger på klinikker? 😊 Tenkte å bestille, så har jeg noe konkret å se frem til! 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AHO Skrevet 15. april 2020 #451 Del Skrevet 15. april 2020 27 minutter siden, Anine Elise skrev: Hvor er dere på tidlig ultralyd? Noen som har noen anbefalinger på klinikker? 😊 Tenkte å bestille, så har jeg noe konkret å se frem til! 😍 Jeg gikk til Hinnaklinikken i Stavanger. Er så fornøyd med gynekologen der Ellers så skal jeg fikse ny ultralyd i uke 13 hos mamastork i Stavanger sentrum. Begge driver privat og har fått veldig gode tilbakemeldinger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vestalinn Skrevet 15. april 2020 Forfatter #452 Del Skrevet 15. april 2020 10+4 i dag i følge TUL, 10+3 i følge eggløsning. Var hos legen i går, fikk henvisning til OUL så får vel svar på når den skal være innen en gode uke. Svarte på litt spørsmål om hevelser i føttene og slikt. Målte blodtrykk, det var lavt. Tok urinprøve - inneholdt både blod, protein, og sukker - så den ble sendt til analyse. Aner ikke hva det betyr, men det virket ikke helt uvanlig. Sykepleieren som målte var i allefall ikke så bekymret. Har ikke symptomer på urinveisinfeksjon eller andre vondter. Hadde også litt lav blodprosent, men ikke krise der heller. Lavt blodtrykk og lav blodprosent forklarer i allefall hvorfor jeg som regel bare føler for å ligge på sofaen hele dagen. I morgen venter jordmortime via telefon. Da kan i allefall samboer bli med fra sofakroken i det minste 🤣 Han har ikke fått vært med på noe til nå. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 15. april 2020 #453 Del Skrevet 15. april 2020 5 timer siden, bondekone skrev: Da var ultralyd overstått, og alt så fint ut❤ ble satt frem nesten ei uke, så er nå 8+5! Målte det til 18 mm, med 164 bpm. Fikk tilbud om ny UL når jeg er ca 11+5❤ så mange kg av skuldrene mine nå. Tenker å fortelle nærmeste det i kveld, gleder meg! Ny termin blir da 23.11, vist det skal endres i første post😉 Åå, så bra🥰 Godt å høre! Jeg var hos ny fastlege i dag, er som nevnt tidligere kraftig overvektig, så gruet meg litt mtp. blodtrykk, blodsukker og at jeg har hørt en del gravide overvektige få mye kjeft av helsevesenet. Men alt gikk superfint, urinen var perfekt, blodsukkeret var passe lavt og alt var bra. I tillegg har jeg fått verdens søteste fastlege som sa han elsket å følge opp gravide, ga meg nummeret sitt og sa jeg baare kunne ringe han hvis jeg fikk noe smerter som bekymret meg og kontoret var stengt. I tillegg hadde han jo ultralyd i rommet ved siden av, så vi kunne avtale en tid på kveldstid så samboeren min kunne få være med, så kunne vi bare ta en "koseultralyd" (hans ord😂) bare for å hilse på babyen. 🥰🥰🥰 @Vestalinn kan du endre terminen min til 19.november?😊 Og btw heldig som har en samboer som vil være med på jordmorsamtale. Min er totalt uinteressert, synes heller ikke ultralyd virker særlig spennende, "man ser jo ingenting". Åh, er så irritert og lei meg nå. Tror heller ikke det blir bedre ettersom magen vokser. Dustemann. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingrid Skrevet 15. april 2020 #454 Del Skrevet 15. april 2020 Da har jeg vært og skaffet meg mine første gravidklær 😅 er 8+3, men har en skikkelig kul på magen og ingen bukser passer. Prøver på gjenbruk, så fikk en stor pose med masse forskjellige fine og veldig pent brukte klær (som i tillegg passet perfekt!) for 200 kroner på Finn.no, så er superfornøyd. Gleder meg til å ta i bruk min nye kolleksjon, selv om jeg er litt redd for at folk på jobb skal legge merke til at jeg går i gravidbukser 😅🤩 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy_B Skrevet 15. april 2020 #455 Del Skrevet 15. april 2020 (endret) Har dere dager innimellom der dere ikke føler dere gravide i det hele tatt? I dag er jeg litt sånn. Ingen strekking eller stikking i livmoren, glemte å spise (tenker ellers ikke på annet enn mat for tiden), og puppene er ikke like vonde. Har googlet litt og ser symptomene kan komme og gå. Har det vært sånn for dere? Bare vær ærlige altså, jeg tåler det 😅 Edit: jeg er forresten rundt 6+0 nå. Endret 15. april 2020 av Daisy_B Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaffeLurker Skrevet 15. april 2020 #456 Del Skrevet 15. april 2020 Så spennende @Vestalinn! Godt å vite at de ikke er bekymret og avtalt virker normalt ☺️ Jeg ringte både fastlege og jordmor, men fikk beskjed om at ingen prøver skulle tas før uke 12.. Så jeg får vente i spenning! @Hjärtat, så godt å høre at du og hadde en positiv opplevelse! Det er så viktig at man blir møtt på en respektfullt og hyggelig måte. Din lege høres helt fantastisk ut! Vedrørende «drittmann», så hadde jeg samme opplevelse med første svangerskap. Det var han som var pådriver på å få barn, men han viste skuffende lite interesse under svangerskapet. Det endte med at jeg satt han ned og forklarte rett ut hvor utrolig skuffet jeg var, hvor lite engasjert og forståelsesfull han var, og hvor alene han fikk meg til å føle meg. Han fikk en skikkelig oppvåkning, for han hadde ikke skjønt at «det var så farlig». Denne gangen er han mye flinkere ☺️ Jeg ba han rett ut om å laste ned Gravid + eller lignende og følge med selv og spørre meg relevante spørsmål for å vise at han følger med 😅 @mingrid, så utrolig lurt med gjenbruk! Finn var et godt tips! Jeg har og begynt å føle litt på trange klær. Jeg jobber på et kl Tor med ganske streng dresscode, og orker ikke tanken på dressbuksene når covid roer seg og hjemmekontor ikke lenger er hverdagen. Kanskje jeg kan finne pene business-gravidklær på Finn som ikke koster skjorta? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 15. april 2020 #457 Del Skrevet 15. april 2020 @KaffeLurkerÅh, godt tips med appen. Fikk han til å laste ned Preglife nå.🥰 Pratet masse med han etter jeg skrev innlegget. Så han skulle prøve å være mer engasjert, men han er liksom ikke så overivrig som person, så jeg burde jo egentlig ikke bli overrasket. 😂 Går bedre nå iaf. Oog eneste grunnen til at jeg fikk snakke med både jordmor og lege var pga. vekta, de vil følge opp ekstra nøye. @Daisy_B Ja, kjenner meg definitivt igjen, nesten flere dager jeg ikke føler meg gravid, enn motsatt. Helt vanlig så tidlig tenker jeg, når alt er litt usikkert og man ikke kan kjenne annet enn eventuelle symptomer. 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy_B Skrevet 15. april 2020 #458 Del Skrevet 15. april 2020 7 minutter siden, Hjärtat skrev: @KaffeLurkerÅh, godt tips med appen. Fikk han til å laste ned Preglife nå.🥰 Pratet masse med han etter jeg skrev innlegget. Så han skulle prøve å være mer engasjert, men han er liksom ikke så overivrig som person, så jeg burde jo egentlig ikke bli overrasket. 😂 Går bedre nå iaf. Oog eneste grunnen til at jeg fikk snakke med både jordmor og lege var pga. vekta, de vil følge opp ekstra nøye. @Daisy_B Ja, kjenner meg definitivt igjen, nesten flere dager jeg ikke føler meg gravid, enn motsatt. Helt vanlig så tidlig tenker jeg, når alt er litt usikkert og man ikke kan kjenne annet enn eventuelle symptomer. 😊 Godt å høre! 😃 Nå begynte det faktisk å «verke» litt 5 minutter etter jeg skrev innlegget, så det tar jeg som et godt tegn! Så fint at du har fått en sånn snill lege! Han høres ekstremt dedikert ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 15. april 2020 #459 Del Skrevet 15. april 2020 1 time siden, mingrid skrev: Da har jeg vært og skaffet meg mine første gravidklær 😅 er 8+3, men har en skikkelig kul på magen og ingen bukser passer. Prøver på gjenbruk, så fikk en stor pose med masse forskjellige fine og veldig pent brukte klær (som i tillegg passet perfekt!) for 200 kroner på Finn.no, så er superfornøyd. Gleder meg til å ta i bruk min nye kolleksjon, selv om jeg er litt redd for at folk på jobb skal legge merke til at jeg går i gravidbukser 😅🤩 Jeg har begynt gå til innkjøp av noe mer "gravidvennlige" klær allerede selv jeg, og jeg er bare 5+5😅 Har ikke noe særlig mage utenom rimelig oppblåst, men kan ikke fordra klær som strammer om dagen😆 Går mye i skjørt med strikk i livet, så må se og få kjøpt meg litt større strømpebukser også! 😅 Nesten bare pysj og joggebukse som er behagelig å gå i, men går ikke i det ute blant folk 🙈😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wamahan Skrevet 15. april 2020 #460 Del Skrevet 15. april 2020 8 timer siden, Sizz- skrev: Så gøy 🙂 jeg vet ikke om det stemmer helt da, for jeg har fått flere ulike terminer på sånne kalkulatorer. Men 3.des har jeg fått på flere av dem, så satser på at den er mest riktig;) Hvordan står det til med formen din da? Formen er veldig fin, overraskende fin faktisk:) Litt øm i puppene og veldig trøtt bare. Og litt småuggen, men langt i fra så kvalm som jeg trodde jeg skulle være nå. Skal på tidlig UL i morgen bare for å sjekke at hjertet slår. Har en SA bak meg så jeg er litt nervøs enda. Hvordan er formen din?:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå