Gå til innhold

Han fortalte moren sin om graviditeten. Har jeg rett til å bli sur/skuffet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men i alle dager da?? Om det er viktig?! Ja, såklart er det viktig!! Er han helt blåst? 😳😳😳

Jeg skjønner godt at du er kjempesinna. Det ville jeg også ha vært. Dessverre ser han ikke ut til å være typen som støtter sin partner, verken om det blir svangerskap eller ikke... 

Sender far disse meldinger til deg?? 

Anonymkode: 7d2dc...c48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt kommer jo ikke frem og han er støttende...ish. Han mener vel bare han ikke ser poenget med å bli med å få vite at jeg er gravid (for det vet vi jo?) og diskutere abort/beholde mener han jo vi skal gjøre og ikke noe vi skal gjøre der. Ja, nei altså. Jeg tror han bare er så fastlåst i sin panikk at. Nei. Jeg viste jeg følte forholdet stagnerte, vi har vært sammen en stund men ikke flyttet sammen pga barna, avstand. Men dette. 

Jeg føler vel kanskje han burde stått der, klar til å ta meg i mot om jeg falt. Eller noe sånt. 

Anonymkode: 2cfd5...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, duplexx skrev:

Altså. Problemet er vel ikke at han sa det, for det er antagelig like stressende for han som for deg. Du er jo ikke den eneste dette påvirker.
Så hans behov for å ventilere er 100% legitimt.

Men det at faren hans maser er en annen sak. En av dere får be han holde kjeft, sette seg på hendene sine og bare vente. 

Enig i dette.

Hadde jeg vært i samme situasjon ville jeg nok snakket med min mor om det, for råd og støtte. Men jeg hadde ikke syntes der ville vært greit å bli mast på i etterkant.

Anonymkode: 1a3c2...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke forholde meg til spørsmålet hans en gang. Jeg ba han tenke over hva jeg går gjennom, og at vi i aller høyeste grad bør gjennomføre dette sammen.

Har time klokken 10 om dere kan sende med virtuell styrke. Jeg aner ikke om han kommer eller ikke. Føles som jeg må ta to valg i morgen. Æsj, jeg skulle ikke lage pitty-me tråd men her er den. Blir kvalm av hele greia. 

 

Anonymkode: 2cfd5...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men man ventilerer ikke til sine foreldre om et sånt tema når man er 36 år! Hilsen mann.

Men gjort er gjort.

Anonymkode: a34f7...6f6

Vi kjenner ikke situasjonen overhodet. Kun det som ts sier. Så om en voksen mann på 36 ventilerer, så skal ikke vi kritisere det. Jeg har selv ventilert i en del situasjoner. Det har alle behov for. Nå ventilerer ts på dette forumet. Hilsen mann. 

Anonymkode: 3f580...de8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

ts her. 

Fastlegen har en uktralydmaskin på legekontoret og gjorde en utvendig skanning, så foster men ingen spiral. Hun er dog ingen gynekolog og kunne ikke svare på lengde på graviditet. Det er ikke et ultralydapparat for graviditet, men for f eks ledd og ultralydveiledet infeksjoner. Helt ærlig, jeg aner ikke. Ja skje den er der, fastlegen så den ikke. 

Jeg er så kvalm for timen i morgen, jeg aner ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg er redd, spent(?) usikker, millioner av spørsmål. Aner ikke hvordan jeg skal håndtere det om jeg er over 12 uker. Er jeg under kan jeg tenke. Nå kan jeg ikke tenke, for alt jeg tenker er alt som kan gå galt. 

Anonymkode: 2cfd5...fef

Ser man graviditet så tidlig??

Anonymkode: 6b547...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Er det viktig at jeg er med på timen i morgen? Vet ikke hvordan jeg skulle bedt om fri fra jobb for å blitt med"

Jeg blir helt...skal jeg liksom dra alene nå da? 

Egenmelding! 

Faen 😭

Anonymkode: 2cfd5...fef

Han har ikke rett til å bli med deg til legen tror jeg?? 

Anonymkode: 6b547...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt uenige med deg ts. Synes han har all rett til å snakke med foreldrene sine hvis han ønsker og trenger det. 

Maset fra svigers derimot synes jeg ikke er greit. 

Anonymkode: 1a52d...17d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser man graviditet så tidlig??

Anonymkode: 6b547...cc9

Hvor tidlig er jeg på vei da? Du later å ane som du vet hvor langt jeg er på vei. For jeg vet ikke. Kan være 4 uker, kan være 14 for alt jeg vet. Og ja. Så ei ert inni der. Fokuser var dog å se -etter- spiralen. Ikke babyen, hun er som sagt ingen gynekolog. 

Kan du ikke bare si rett ut at du tviler? Det er jo åpenbart det du vil? 

Anonymkode: 2cfd5...fef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere bare så "en ert", er du langt unna 12 uker. Når du har kommet 9-10 uker på vei, er det en "baby" der inne, med armer, bein og et tydelig hode. Om du hadde vært bare 4 uker hadde dere sett ingenting. Så du er nok et sted mellom der. Håper du får gode svar på timen i dag.

Anonymkode: b2d15...035

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som blir veldig tydelig i denne tråden er hvor skambelagt det er å ta abort. 

Lykke til i dag TS.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro alene på timen, han skulle se om han kunne rekke å komme. Når jeg først er skuffa så la meg være skuffa over at han ikke i det hele tatt sendte en sms om at han ikke rakk det...

Jeg er 6+2 uker. Og jeg har bestemt meg for abort. Jeg skal ta hjemmeabort, og skulle egentlig ta Mifegyne på sykehuset, men siden kjæresten ikke var der har jeg fått den + Cytotec og smertestillende med hjem. Den er altså ikke startet. 

Han sender melding etter timen å spør "om det er gjort". Nei, jeg venter med å snakke med deg, til diner ferdig på jobb, men jeg tror vi skal ta abort slik som situasjonen er nå.. "åja. Er du sikker?"

Nei...og ja. Og ja, og nei. Men dette her funker ikke. 

Jeg føler meg så tom. Kunne ringe sykehuset i løpet av uka om jeg ville starte behandlingen der mer Mifegyne. Da kan jeg ikke ombestemme meg og må fullføre med Cytotec. Det hørtes så brutalt ut når hun sa det sånn. 

Nei, dette er ingen verden for et barn nå. 

Anonymkode: 2cfd5...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en stor klem, TS ❤️
Jeg har ikke vært der du er nå, men om du trenger noen å prate med får du gjerne skrive til meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at du opplevde dette som et tillitsbrudd. Og nei, jeg synes faktisk ikke en mann på 36 har rett til å ventilere om noe slikt til foreldrene sine. Klart man har rett til å ventilere om ganske mye, men ikke om noe som angår din partners kropp og reproduksjon, og et såpass sårbart og privat valg som en mulig abort. 

Selv har jeg et godt forhold til mine foreldre og har søkt råd hos dem mange ganger i livet, men ville aldri ha vurdert å utlevere noe slikt - når ikke min partner syntes det var greit. En graviditet i tidlig stadium har kvinnen full rett til å holde innenfor husets fire vegger, selv om mannen også er påvirket av situasjonen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett til å føle det du føler, men han har like stor rett til å snakke med sine foreldre som du har. Så her har ikke han gjort noe feil. Men det skulle bare mangle om ikke han nå tar ansvar for sin far, for selv om de vet at dere står i en vanskelig situasjon så har han ingen rett til å mase på deg. 

Men skjønner godt at det er vanskelig. Hadde selv følt at jeg måtte ta hensyn til andres ønsker hvis de visste at vi ventet barn og vurderte abort. Og det blir feil. 

Anonymkode: 102df...f75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2020 den 20.03, AnonymBruker skrev:

Jeg er en veldig reservert person, så at noe så personlig skal deles videre uten min «tillatelse» hadde jeg blitt skuffet over. Det er faktisk kvinnen som må gå igjennom en abort hvis ikke hun skal beholde, ikke mannen. Det er en ekstremt sårbar og vond prosess. Jeg synes faktisk at kvinnene har litt mer førsterett der og at menn kan bøye seg, ettersom det er kvinnen sin kropp det skjer med. Graviditet ELLER abort. 

Det er faktisk mye mer belastende å være kvinne når man kommer opp i en sånn situasjon, kall meg gjerne sexist, men jeg tror ikke at menn kan føle det vi føler ved en eventuell abort eller graviditet. De kan føle stress, angst, glede... det vi føler er en hel haug av følelser kombinert med hormoner. Det er en spesiell ting bare vi kvinner kan, bære barn. 
 

 

Anonymkode: 6d886...22b

Dette skjønner jeg overhodet ingenting av. Det er da like mye mannens barn som kvinnens, og hans følelser er like viktige som kvinnens. Det er først og fremst barnets kropp aborten påvirker, men det påvirker også begge foreldre i stor grad. 

Jeg synes det er godt at du tar med mannen på dette, ts.

På 23.2.2020 den 22.36, AnonymBruker skrev:

Alt kommer jo ikke frem og han er støttende...ish. Han mener vel bare han ikke ser poenget med å bli med å få vite at jeg er gravid (for det vet vi jo?) og diskutere abort/beholde mener han jo vi skal gjøre og ikke noe vi skal gjøre der. Ja, nei altså. Jeg tror han bare er så fastlåst i sin panikk at. Nei. Jeg viste jeg følte forholdet stagnerte, vi har vært sammen en stund men ikke flyttet sammen pga barna, avstand. Men dette. 

Jeg føler vel kanskje han burde stått der, klar til å ta meg i mot om jeg falt. Eller noe sånt. 

Anonymkode: 2cfd5...fef

Jeg skjønner godt at du er skuffet, både over at han fortalte og over at han ikke ble med på timen. Men jeg skjønner også godt hans behov for å ventilere og søke støtte. Jeg har også en mann som går til sine foreldre i gode og vanskelige tider, og jeg snakker også mer med hans foreldre enn mine i vanskelige tider, og det er trygt og godt. Men de bør ikke presse og mase på deg. Du kommer kanskje best ut av det om du forstår hans handlinger nå som at han har litt panikk og at han dermed ikke klarer å ta de beste avgjørelser.  Nå som dere vet mer vil han kanskje finne ut av ting. Og ta en god prat med "svigers" for å få klart frem at dette ikke er en offentlig sak. 

Lykke til!

Anonymkode: 7ef3b...e12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 23.2.2020 den 1.08, AnonymBruker skrev:

Det samme skjedde meg, og jeg ringte mamma i panikk. Siden mamma fikk vite det, så fortalte kjæresten det til sin mor. Det syntes jeg ble kjempefeil og ble forbanna... vet ikke hvem som har rett. Jeg ringte mamma fordi hun er min aller nærmeste, og jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre. Så jeg trengte mammas støtte, noe jeg ser på som helt naturlig fordi det tross alt er jeg som var gravid, med spiral, som student og uten å bo sammen med kjæresten. Kjæresten presterte også å fortelle sin mor at jeg hadde spiral.... 😤

Anonymkode: 84e7d...655

Tuller du?!?

litt narsissistisk kanskje. Du « får lov» til å fortelle, men ikke han. Du vet vel at det skal to til for å lage et barn? 

Anonymkode: 3bf51...d27

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.2.2020 den 11.56, AnonymBruker skrev:

Jeg dro alene på timen, han skulle se om han kunne rekke å komme. Når jeg først er skuffa så la meg være skuffa over at han ikke i det hele tatt sendte en sms om at han ikke rakk det...

Jeg er 6+2 uker. Og jeg har bestemt meg for abort. Jeg skal ta hjemmeabort, og skulle egentlig ta Mifegyne på sykehuset, men siden kjæresten ikke var der har jeg fått den + Cytotec og smertestillende med hjem. Den er altså ikke startet. 

Han sender melding etter timen å spør "om det er gjort". Nei, jeg venter med å snakke med deg, til diner ferdig på jobb, men jeg tror vi skal ta abort slik som situasjonen er nå.. "åja. Er du sikker?"

Nei...og ja. Og ja, og nei. Men dette her funker ikke. 

Jeg føler meg så tom. Kunne ringe sykehuset i løpet av uka om jeg ville starte behandlingen der mer Mifegyne. Da kan jeg ikke ombestemme meg og må fullføre med Cytotec. Det hørtes så brutalt ut når hun sa det sånn. 

Nei, dette er ingen verden for et barn nå. 

Anonymkode: 2cfd5...fef

Ehhhh... En abort er jo brutalt, ikke rart at du synes det høres brutalt ut!

Anonymkode: 3bf51...d27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2020 den 1.07, duplexx skrev:

Altså. Problemet er vel ikke at han sa det, for det er antagelig like stressende for han som for deg. Du er jo ikke den eneste dette påvirker.
Så hans behov for å ventilere er 100% legitimt.

Men det at faren hans maser er en annen sak. En av dere får be han holde kjeft, sette seg på hendene sine og bare vente. 

Enig i dette. Han må få lov til å fortelle sine nærmeste om dette, det må være greit.  At foreldrene hans maser på deg er derimot IKKE greit. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2020 den 21.10, Juniper skrev:

Blokker «svigerfar» på alle stasjoner til du har vært hos legen og blitt enig med deg selv. 
Personlig synes jeg ikke at det høres ut som gener som skal videreføres og blandes med mine. Det er en veldig dysfunksjonell familie! 

Hjelpe meg for en  fjortiskjærring du er....

Anonymkode: 3bf51...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...