Gå til innhold

Han fortalte moren sin om graviditeten. Har jeg rett til å bli sur/skuffet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, duplexx skrev:

Det er leit. Men mannen har fortsatt «lov» å snakke med moren sin for å få støtte.
Det egentlige problemet er noe helt annet. 

Joda men kunne han ikke bare venta litt og snakket med ts om det først? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Joda men kunne han ikke bare venta litt og snakket med ts om det først? 

Kunne han sikkert - det vet ikke jeg. Men jeg forstår han. Jeg henvender meg også til venner og foreldre når noe er vanskelig.
Bortsett fra at mine venner og foreldre ikke plaprer rundt om det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde opplevd det som et veldig stort tillitsbrudd hvis mannen min hadde fortalt sine foreldre at jeg kanskje kom til å ta en abort (av deres potensielle barnebarn). Og hvis han har et veldig stort behov for å prate med noen om dette, burde det vært diskutert sammen først! Hadde blitt kjempeskuffet..

Anonymkode: 576e3...b99

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en veldig reservert person, så at noe så personlig skal deles videre uten min «tillatelse» hadde jeg blitt skuffet over. Det er faktisk kvinnen som må gå igjennom en abort hvis ikke hun skal beholde, ikke mannen. Det er en ekstremt sårbar og vond prosess. Jeg synes faktisk at kvinnene har litt mer førsterett der og at menn kan bøye seg, ettersom det er kvinnen sin kropp det skjer med. Graviditet ELLER abort. 

Det er faktisk mye mer belastende å være kvinne når man kommer opp i en sånn situasjon, kall meg gjerne sexist, men jeg tror ikke at menn kan føle det vi føler ved en eventuell abort eller graviditet. De kan føle stress, angst, glede... det vi føler er en hel haug av følelser kombinert med hormoner. Det er en spesiell ting bare vi kvinner kan, bære barn. 
 

 

Anonymkode: 6d886...22b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gjorde helt rett i fortelle sine foreldre om dette! Du er urimelig!

Livet hans ramler i grus om du vil beholde barnet og han trenger noen som kan støtte han og snakke med han i denne vanskelige tiden.

Det virker ikke som du har noe omtanke for den fremtidige faren til ditt potensielle barn.

Anonymkode: 7da4d...a02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

For meg er dette privat, og ikke noe jeg synes at svigermor eller andre utenforstående har noe med. Det blir som om jeg skulle fortalt til mamma at kjæresten min hadde fått soppinfeksjon på penis - like privat og sånt gjør man bare ikke. 

Anonymkode: 84e7d...655

Ok, for meg er dette en naturleg del av overraskelsen ved at man blir gravid på sikker sex, og en naturlig ting og dele når man trenger å snakke om overraskelsen 

Anonymkode: 60100...31f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:


Han er jo, Ts, altfor gammal til å springe tilbake til mors skjørtekant for livets viderverdigheter. Særlig om dine private affærer. Men nå vet du hvor lojaliteten hans ligger, og hvorfor hans tidligere forhold gikk til skogen. Når en springer til mor og far og sladrer uten den det gjelder sin aksept straks livet byr en imot, da blir en ikke til å leve med.

Det beste er trolig at dere avslutter først som sist. Og så får du ta vurderingen på å beholde. Orker du forholde deg til dette forvokste barnet resten av livet? 

Anonymkode: 2c9ac...f6d

Hadde du sagt det samme hvis hun hadde fortalt det til sine foreldre og han hadde reagert? 

Hva er aldersgrensen for å snakke med foreldrene sine om vanskelige ting? 

Og hvem snakker man med når man har nådd den grensen? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

 Det er faktisk kvinnen som må gå igjennom en abort hvis ikke hun skal beholde, ikke mannen. Det er en ekstremt sårbar og vond prosess. Jeg synes faktisk at kvinnene har litt mer førsterett der og at menn kan bøye seg, ettersom det er kvinnen sin kropp det skjer med. Graviditet ELLER abort. 

Det er faktisk mye mer belastende å være kvinne når man kommer opp i en sånn situasjon, kall meg gjerne sexist, men jeg tror ikke at menn kan føle det vi føler ved en eventuell abort eller graviditet. De kan føle stress, angst, glede... det vi føler er en hel haug av følelser kombinert med hormoner. Det er en spesiell ting bare vi kvinner kan, bære barn. 
nonymkode: 6d886...22b

Jeg er enig i at kvinnene nok føler mer, blir mer belastet og har førsterett. Jeg er imidlertid kke enig i at en mann ikke går gjennom noe dersom en kvinne velger å aborterte barnet hans. Det kan være sårbart og vondt selv om man ikke får hormonene påvirket, og jeg tror faktisk det er direkte skadelig å avvise menns rolle i en sånn situasjon. De føler kanskje ikke det samme, men det betyr ikke at de ikke føler. 

Jeg har mine erfaringer med menn som ikke har fått lov til å kjenne på vanskelige følelser, det er ikke pent. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres merkelig ut.

Hvordan kan de si de ikke finner spiralen hvis du kun har vert hos fastlegen? De skal jo scanne deg for å lete etter spiralen og da vil de jo også se hvor stort fosteret er. 

Anonymkode: fbc66...48c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, duplexx skrev:

Kunne han sikkert - det vet ikke jeg. Men jeg forstår han. Jeg henvender meg også til venner og foreldre når noe er vanskelig.
Bortsett fra at mine venner og foreldre ikke plaprer rundt om det. 

Jo ja jeg forstår han jo forsåvidt men å gå til moren før kjæresten som skal være nærmest nærmest... Han kunne ventilert etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg far har like store rettigheter til å fortelle sine foreldre som mor. Sorry, men hvorfor ikke? Det er du som er gravid, men det er med hans barn!!

Det problematiske er at du opplever press fra hans foreldre, det er uakseptabelt!

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere bestemmer dere for abort trenger du ikke fortelle det til svigers, dere kan si at svangerskapet dessverre gikk til grunne av seg selv. Da føles det litt mindre invaderende.

 

Anonymkode: b147e...945

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

For det første, det er to forskjellige historier her? Det er min HI historie, og så er det ei lenger ned som sier hun har opplevd det samme og fortalte sin mor,og ble sur når kjæresten fortalte sin mor. 

Jeg har ikke fortalt det til noen, fordi jeg trodde vi var av den oppfatningen at vi var sammen om å diskutere dette. Vi fant det nettopp ut, og skal til legen på mandag liksom. 

Jeg sa som sagt i fra til "sviger"far igår at dette er noe vi skal diskutere. 

Kjæresten er god, han innså han gikk litt fort fram. Nå derimot sender far meldinger "mor og jeg lurer på når dere skal til lege? Skal dere beholde? Blir det sommerferie i år? Vet barna om dette? Hva sa de da?"

Herregud,nei! Ingen av våre tre barn vet om dette enda. Vi vet jo ingen jævla ting enda. Han er redd for at familieferien med sønnen blir ødelagt nå. 

Ja, jeg er sur for at han fortalte foreldrene dette uten å vite noe enda. Dette ble resultatet. 

Anonymkode: 2cfd5...fef

Blokker «svigerfar» på alle stasjoner til du har vært hos legen og blitt enig med deg selv. 
Personlig synes jeg ikke at det høres ut som gener som skal videreføres og blandes med mine. Det er en veldig dysfunksjonell familie! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det samme skjedde meg, og jeg ringte mamma i panikk. Siden mamma fikk vite det, så fortalte kjæresten det til sin mor. Det syntes jeg ble kjempefeil og ble forbanna... vet ikke hvem som har rett. Jeg ringte mamma fordi hun er min aller nærmeste, og jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre. Så jeg trengte mammas støtte, noe jeg ser på som helt naturlig fordi det tross alt er jeg som var gravid, med spiral, som student og uten å bo sammen med kjæresten. Kjæresten presterte også å fortelle sin mor at jeg hadde spiral.... 😤

Anonymkode: 84e7d...655

Og han ringte sin mor fordi moren er hans nærmeste... Det er like mye hans unge som din. 

Anonymkode: 2a4e8...054

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere bestemmer dere for abort trenger du ikke fortelle det til svigers, dere kan si at svangerskapet dessverre gikk til grunne av seg selv. Da føles det litt mindre invaderende.

 

Anonymkode: b147e...945

Dette er veien jeg ville gått om jeg landet på abort i deres situasjon. Med et så enormt tillitsbrudd fra kjæresten kan det hende det er versjonen jeg ville gitt ham også. 

Er det tidlig er det forøvrig rundt en fjerdedel til en tredjedel sjanse for at det faktisk ender i spontanabort også...

Anonymkode: 5eaa6...8b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Maleficenta skrev:

Det var vel en annen en ts. 

Det vet jeg vel godt, og har heller aldri påstått at dette er ts. Det øverste avsnittet er til ts, avsnittet etter sitatet er til hun som skrev akkurat det. 

Anonymkode: 4c887...448

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres merkelig ut.

Hvordan kan de si de ikke finner spiralen hvis du kun har vert hos fastlegen? De skal jo scanne deg for å lete etter spiralen og da vil de jo også se hvor stort fosteret er. 

Anonymkode: fbc66...48c

ts her. 

Fastlegen har en uktralydmaskin på legekontoret og gjorde en utvendig skanning, så foster men ingen spiral. Hun er dog ingen gynekolog og kunne ikke svare på lengde på graviditet. Det er ikke et ultralydapparat for graviditet, men for f eks ledd og ultralydveiledet infeksjoner. Helt ærlig, jeg aner ikke. Ja skje den er der, fastlegen så den ikke. 

Jeg er så kvalm for timen i morgen, jeg aner ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg er redd, spent(?) usikker, millioner av spørsmål. Aner ikke hvordan jeg skal håndtere det om jeg er over 12 uker. Er jeg under kan jeg tenke. Nå kan jeg ikke tenke, for alt jeg tenker er alt som kan gå galt. 

Anonymkode: 2cfd5...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts her. 

Fastlegen har en ultralydmaskin på legekontoret og gjorde en utvendig skanning, så foster men ingen spiral. Hun er dog ingen gynekolog og kunne ikke svare på lengde på graviditet. Det er ikke et ultralydapparat for graviditet, men for f eks ledd og ultralydveiledet injeksjoner. Helt ærlig, jeg aner ikke. Kanskje den er der, fastlegen så den ikke. 

Jeg er så kvalm for timen i morgen, jeg aner ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg er redd, spent(?) usikker, millioner av spørsmål. Aner ikke hvordan jeg skal håndtere det om jeg er over 12 uker. Er jeg under kan jeg tenke. Nå kan jeg ikke tenke, for alt jeg tenker er alt som kan gå galt. 

Anonymkode: 2cfd5...fef

Fikset skrivefeiler

Anonymkode: 2cfd5...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts her. 

Fastlegen har en uktralydmaskin på legekontoret og gjorde en utvendig skanning, så foster men ingen spiral. Hun er dog ingen gynekolog og kunne ikke svare på lengde på graviditet. Det er ikke et ultralydapparat for graviditet, men for f eks ledd og ultralydveiledet infeksjoner. Helt ærlig, jeg aner ikke. Ja skje den er der, fastlegen så den ikke. 

Jeg er så kvalm for timen i morgen, jeg aner ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg er redd, spent(?) usikker, millioner av spørsmål. Aner ikke hvordan jeg skal håndtere det om jeg er over 12 uker. Er jeg under kan jeg tenke. Nå kan jeg ikke tenke, for alt jeg tenker er alt som kan gå galt. 

Anonymkode: 2cfd5...fef

Jeg tror jeg uansett ville ansett forholdet som avsluttet, fordi det er et altfor stort tillitsbrudd til at jeg kunne delt livet med en slik mann. Han har bevist at han ikke er til å stole på i vanskelige situasjoner, og at han ikke anser deg som sin nærmeste. Han lar til og med foreldrene sine trakassere dere angående en så privat avgjørelse. Ikke mennesker jeg ville hatt i mitt liv. 

Anonymkode: c31ff...e5c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er det viktig at jeg er med på timen i morgen? Vet ikke hvordan jeg skulle bedt om fri fra jobb for å blitt med"

Jeg blir helt...skal jeg liksom dra alene nå da? 

Egenmelding! 

Faen 😭

Anonymkode: 2cfd5...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...