Gå til innhold

Skal uføretrygdede få lov til å kjøre bil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 2/22/2020 at 12:35 AM, AnonymBruker said:

La meg gjette - hun er klimaskeptiker også?

Anonymkode: 2a402...047

La meg gjette - du stempler alltid de som er kritisk til stat makt?
Er det en yrkesskade?

PS! Hvordan kan man være skeptisk til klima?
Du misbruker bevisst ordet feil.

Endret av slask
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 2/22/2020 at 7:48 PM, AnonymBruker said:

TS her. Hun er rasende på alle som er uføre fordi de snylter på systemet, og de som er i arbeid må betale for at andre skal være ufør. Hun har vondt i ryggen og tinnitus og synes det til tider er slitsomt å være på arbeid, derfor mener hun at når hun klarer å være i arbeid så må andre folk klare det også. Hun mener altså da at hun har det så jævlig som det overhodet er mulig for et menneske å ha det! 

Anonymkode: 73876...6b0

Jeg og mannen er uføre begge to, og hadde vi ikke hatt bil så hadde vi "snyltet" enda mer, for da hadde vi begge hatt TT-kort. Bilen betaler vi jo selv. Det er for øvrig kun mannen som kjører den, for min sykdom er ikke forenlig med bilkjøring. Så nei, ikke alle uføre kan kjøre bil, men det kommer jo an på hvorfor man er ufør.

Anonymkode: e49c2...aee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2020 den 0.26, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er hun ikke sykmeldt, om hun har det så jævli? Hun er klar over at hun ikke er personlig ansvarlig for å fø på alle uføre i landet, og ikke har noen færre rettigheter enn oss andre?

Jeg regner med at hun har et lavtlønnet yrke? Da kan du fortelle henne at hun nok betaler så lite skatt at hun ikke en gang klarer å dekke kostnadene for sin egen tilværelse. I realiteten snylter hun selv, da hun har for lav lønn til å skatte mer enn staten bruker på henne.

 

Anonymkode: cf262...198

Hvorfor regner du med at hun har et lavt lønnet yrke? Hun har studert i 4-5 år så hun er ikke så lavtlønnet tror jeg... hun har vært sykemeldt i perioder for andre ting, men ikke akkurat ryggen. 

Ts

Anonymkode: 73876...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.2.2020 den 0.33, AnonymBruker skrev:

Min søster mener at uføretrygdede ikke skal få lov til å kjøre bil. Er de i stand til å kjøre bil, er de også i stand til å jobbe mener hun! Hun mener også at smerte er eneste grunnen til at folk skal være sykemeldt eller ufør. Hun er helt på bærtur mener jeg, og vi er ofte i tottene på hverandre. 

Anonymkode: 73876...6b0

Det som er sikkert er at det etterhvert vil komme en form for behovsprøving.

Forflytning trenger energi. Energi forbruk = forurensning. Og den skruen strammes stadig. Avgifter for reduksjon av kjøring, fjerning av p-plasser, flyavgifter, fergepriser osv. Det siste punktet kommer til å bli behovsprøvd. Og man må søke tillatelse for å kjøre bil. Det kommer. Garantert. 

Ei uføretrygdet dame uten barn blir garantert vurdert til å ikke trenge egen bil.

De røde og grønne vil se på mulighetene for behovsprøving så snart de føler de kan komme unna med det. Garantert..

Anonymkode: fcf51...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig, hvis man er ufør på grunn av at man er blind.

Ellers må jeg få minne om at uføre trenger bil mye mer enn funksjonsfriske, som kan gå eller sykle. Det er en grunn til at NAV bruker millioner på å bygge om biler for å tilpasse dem til handikappede. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver dere med denne kvalme ikke-diskusjonen fortsatt? 

Anonymkode: fa85a...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...