Gå til innhold

Palmeliten, aka Jukkapalmes innerste tanker


jukkapalme

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, SVK said:

Syntes den var superkul som barn(og gjør det fortsatt!) . Siden den var veldig annerledes andre saftiser med disse fryste kulene man drakk i stedet for å bare slikke på en pinne. 

De kom også i mange ulike smaker på lik linje med vanlig saftis. Noen hadde også blanding av flere smaker, hvor noen kuler var med cola-smak og andre med sitron-smak. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jukkapalme skrev (1 time siden):

Heeei og gratulerer med dagen du også! 🥳 Jeg leste koskonüssetjukka :hoho: Joda, går greit, litt ensomt bare. Men jeg er jo ikke alene der. Nettopp spist røkelaks og eggerøre til frokost :spise: 

Ååå, heldig som er på hotell 🤩 Høres jo helt fantastisk ut! Jeg har også drukket cappuccino, det gjør jeg hver dag. Hadde ikke greid meg uten min kjære italiener 😻 (espressomaskin) Skulle gjerne vært på hotell jeg også. Har ikke champagne idag, kun cola og cider. Skulle egentlig hatt cava da, men rakk ikke polet i går. Blir noe middag når samboeren kommer hjem utpå kvelden. Blir litt sent å grille da, så vi lager maten i ovnen. Har masse is også og jordbær. 

haha skulle tatt seg ut å kalle folk tjukka 17.mai😂😂😂

Høres bra ut! 🥰 is og jordbær er godt! Jeg drikker cappucino sjelden men er veldig godt, spesielt i så fine omgivelser som i dag. 
Jeg fikk moules frites til lunsj (blåskjell og pommes frites), helledussen så godt:rodmer:

Nå må jeg sove og lese krim før tre retters middag. Blir visst tjukka sjæl🤣

 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (1 time siden):

Syntes den var superkul som barn(og gjør det fortsatt!) . Siden den var veldig annerledes andre saftiser med disse fryste kulene man drakk i stedet for å bare slikke på en pinne. 

Ja, den så veldig kul ut. Må teste om jeg skal til Danmark en gang. Jeg elsker såkalt "barnegodis", hehe. Blir aldri voksen der 😂

SVK skrev (1 time siden):

De kom også i mange ulike smaker på lik linje med vanlig saftis. Noen hadde også blanding av flere smaker, hvor noen kuler var med cola-smak og andre med sitron-smak. 

Åh, nam! Vil ha! :arwen: 

Frøkenfryden skrev (1 time siden):

haha skulle tatt seg ut å kalle folk tjukka 17.mai😂😂😂

Høres bra ut! 🥰 is og jordbær er godt! Jeg drikker cappucino sjelden men er veldig godt, spesielt i så fine omgivelser som i dag. 
Jeg fikk moules frites til lunsj (blåskjell og pommes frites), helledussen så godt:rodmer:

Nå må jeg sove og lese krim før tre retters middag. Blir visst tjukka sjæl🤣

 

 

:hoho: Men hadde jeg spist like mye som idag hver dag hadde jeg virkelig blitt tjukka 😂 Ja, eeelsker jordbær og is! Altfor enkel dessert på 17.mai i følge visse snobber her inne, men bryr jeg meg? Ikke så veldig 🤣

Jeg drikker det hver eneste dag til frokost. Bruker ekstra lett melk da og sjelden noe sukker.

Åååh, hørtes helt fantastisk ut! 🤩 Kos deg masse med 3 retters! Pølsevev, du blir da ikke tjukka, du som har svømt og greier, i motsetning til meg som bare har latet meg 😂🙈 Neida, man blir ikke tjukk av en dag eller 10 i året med etagild. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Entern skrev (3 timer siden):

Hei @jukkapalme😊 hvordan har sommeren vært så langt?😀

Hei! :vinke: Takk som spør, joda sånn passe :) Ting går sin vante gang her. Glad det har vært litt svalere i det siste. Må innrømme at depresjonen og angsten er ekstra tunge på sommeren, men sånn er det dessverre for mange. Sommeren er jo tiden der det forventes at man skal være så ekstremt lykkelig, være supersosial osv og det er tøft å ikke kunne leve opp til det.

Du da, hvordan har sommeren vært så langt for deg? Du og faren din hadde det fint i København skjønner jeg? Lenge siden jeg har vært der nå, må tilbake en gang. Er en veldig fin og koselig by. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (5 minutter siden):

Hei! :vinke: Takk som spør, joda sånn passe :) Ting går sin vante gang her. Glad det har vært litt svalere i det siste. Må innrømme at depresjonen og angsten er ekstra tunge på sommeren, men sånn er det dessverre for mange. Sommeren er jo tiden der det forventes at man skal være så ekstremt lykkelig, være supersosial osv og det er tøft å ikke kunne leve opp til det.

Du da, hvordan har sommeren vært så langt for deg? Du og faren din hadde det fint i København skjønner jeg? Lenge siden jeg har vært der nå, må tilbake en gang. Er en veldig fin og koselig by. 

Enig om varmen, jeg blir helt ødelagt🥵klarer ingenting🥵tømmes for energi🥵så bra den har roet seg😊

Vi hadde det fint i København 😊 fattern et ganske svekket så jeg må passe en del på ham og hjelpe han en del, det er slitsomt men koselig 😊

Vi var innom Nasjonalmuseet som var fabelaktig og virkelig anbefales 😀 og Glyptoteket som også var fint 😀 og spiste god mat og drakk god øl og schnapps og hadde det fint 😄

Men godt å være tilbake igjen også 😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Entern skrev (15 minutter siden):

Enig om varmen, jeg blir helt ødelagt🥵klarer ingenting🥵tømmes for energi🥵så bra den har roet seg😊

Vi hadde det fint i København 😊 fattern et ganske svekket så jeg må passe en del på ham og hjelpe han en del, det er slitsomt men koselig 😊

Vi var innom Nasjonalmuseet som var fabelaktig og virkelig anbefales 😀 og Glyptoteket som også var fint 😀 og spiste god mat og drakk god øl og schnapps og hadde det fint 😄

Men godt å være tilbake igjen også 😅

Huff, ja, det er så slitsomt 💜 Blir ekstremt slapp jeg også. Long covid'en blir også verre i varmen. Blir 28 grader igjen på søndag, ser jeg, men blir heldigvis kortvarig.

Så bra dere hadde det fint ♥️ Trist at faren din er svekket, men han er så heldig som har deg som tar han med deg på ferier og sånt, det setter han nok stor pris på 💜 Moren min er også blitt litt svekket pga at hun falt og skadet seg kraftig for noen år siden og det har aldri blitt helt bra igjen, så hun har mye smerter. Hun er veldig beinskjør også.

Høres veldig bra ut! 😁 Må innom Nasjonalmuseet og  glyptoteket jeg også om jeg skal dit en gang. Bra shopping i København og 🛍️

Ja, alltid godt å komme hjem igjen :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (7 minutter siden):

Huff, ja, det er så slitsomt 💜 Blir ekstremt slapp jeg også. Long covid'en blir også verre i varmen. Blir 28 grader igjen på søndag, ser jeg, men blir heldigvis kortvarig.

Så bra dere hadde det fint ♥️ Trist at faren din er svekket, men han er så heldig som har deg som tar han med deg på ferier og sånt, det setter han nok stor pris på 💜 Moren min er også blitt litt svekket pga at hun falt og skadet seg kraftig for noen år siden og det har aldri blitt helt bra igjen, så hun har mye smerter. Hun er veldig beinskjør også.

Høres veldig bra ut! 😁 Må innom Nasjonalmuseet og  glyptoteket jeg også om jeg skal dit en gang. Bra shopping i København og 🛍️

Ja, alltid godt å komme hjem igjen :) 

 

Huff:klem3: håper det går bra med deg :klem3:

Han setter stor pris på det 😊 trist å høre om moren din :klem3:

Anbefaler veldig begge museene, særlig Nasjonalmuseet. Så mye kult fra bronsealderen bl.a. 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (35 minutter siden):

Huff:klem3: håper det går bra med deg :klem3:

Han setter stor pris på det 😊 trist å høre om moren din :klem3:

Anbefaler veldig begge museene, særlig Nasjonalmuseet. Så mye kult fra bronsealderen bl.a. 😊

Takk ♥️ :klem3: Jada, går greit med meg :) men kjipt med long covid, ass. Jeg som var sååå forsiktig hele tiden. Men glad jeg var vaksinert, for hadde kanskje blitt enda dårligere uten.

Så bra ♥️ ja, trist når man begynner å merke alderen deres. Hun er ved godt mot da og går turer sammen med pappa hver dag, men vondt å se at hun har så vondt.

Høres veldig spennende og interessant ut. Museer er gøy :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (6 minutter siden):

Takk ♥️ :klem3: Jada, går greit med meg :) men kjipt med long covid, ass. Jeg som var sååå forsiktig hele tiden. Men glad jeg var vaksinert, for hadde kanskje blitt enda dårligere uten.

Så bra ♥️ ja, trist når man begynner å merke alderen deres. Hun er ved godt mot da og går turer sammen med pappa hver dag, men vondt å se at hun har så vondt.

Høres veldig spennende og interessant ut. Museer er gøy :) 

Glad det går greit❤️:klem3:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (2 timer siden):

Glad det går greit❤️:klem3:

Takk, gode du ♥️ :klem3:

Nå skal jeg snart legge meg. Trøtt som en strømpe  :natti:

Er så mye nattravn her (bor innerst i en vei med skog bak huset) og den lager en så merkelig lyd. Har soveromsvinduet mot skogen, så hører den godt før jeg sovner. Måtte Google merkelig durelyd i skogen sent på kvelden/natten og kom til et fugleforum der en lurte på det samme. Den personen fikk svar om at det kunne være nattravn. Googlet nattravn og hørte på lyden og den var den samme. Har lurt lenge på hva den lyden var. Høres jo nesten ut som et merkelig, gammelt apparat 😂 Utrolig fascinerende lyd.

Endret av jukkapalme
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (7 timer siden):

Takk, gode du ♥️ :klem3:

Nå skal jeg snart legge meg. Trøtt som en strømpe  :natti:

Er så mye nattravn her (bor innerst i en vei med skog bak huset) og den lager en så merkelig lyd. Har soveromsvinduet mot skogen, så hører den godt før jeg sovner. Måtte Google merkelig durelyd i skogen sent på kvelden/natten og kom til et fugleforum der en lurte på det samme. Den personen fikk svar om at det kunne være nattravn. Googlet nattravn og hørte på lyden og den var den samme. Har lurt lenge på hva den lyden var. Høres jo nesten ut som et merkelig, gammelt apparat 😂 Utrolig fascinerende lyd.

Fantastisk 😀 litt som da fattern måtte gjøre research på hva slags fugl som sang bisarre melodier i skogen bak huset (og fant ut at det var en monk) 😀

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (3 timer siden):

Fantastisk 😀 litt som da fattern måtte gjøre research på hva slags fugl som sang bisarre melodier i skogen bak huset (og fant ut at det var en monk) 😀

Haha, ikke sant? Jeg og samboeren drev og kødda med at det sikkert var PST som drev og avlyttet oss med noe forhistorisk utstyr :hoho: 

Haha, kan tenke deg at faren din ble skuffa da :skratte: Hadde sikkert sett for seg en dødskul og sjelden fugl med fargerik fjærprakt 😂 Men natteravnen er jo ganske kul da siden den lager så kul lyd.

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jukkapalme skrev (1 minutt siden):

Haha, ikke sant? Jeg og samboeren drev og kødda med at det sikkert var PST som drev og avlyttet oss med noe forhistorisk utstyr :hoho: 

Haha, kan tenke deg at faren din ble skuffa da :skratte: Hadde sikkert sett for seg en dødskul og sjelden fugl med fargerik fjærprakt 😂 Men natteravnen er jo ganske kul da siden den lager så kul lyd.

 

Haha ja 🤣🤣🤣

Nei han ble ikke skuffa men litt overrasket, han trodde det var en slags sanger 😊 sangere synger veldig fint og er ganske vanlige men vi ser de aldri fordi de er bittesmå og gråbrune og liker å gjemme seg ☺️

Natteravn har jeg aldri sett tror jeg, vet ikke om jeg har hørt heller 😄 gratulerer med kule sjeldne fugler bak huset 😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (2 minutter siden):

Haha ja 🤣🤣🤣

Nei han ble ikke skuffa men litt overrasket, han trodde det var en slags sanger 😊 sangere synger veldig fint og er ganske vanlige men vi ser de aldri fordi de er bittesmå og gråbrune og liker å gjemme seg ☺️

Natteravn har jeg aldri sett tror jeg, vet ikke om jeg har hørt heller 😄 gratulerer med kule sjeldne fugler bak huset 😊👍

Det skjønner jeg godt, hehe 😂 ja, har hørt om sangere, men tror ikke jeg har sett dem  

Jeg har heller aldri sett den, for de liker å gjemme seg og er ikke så synlige, men de høres jo veldig godt, spesielt når de andre fuglene har "lagt seg" og før de står opp. Takk, takk, ja veldig gøy 😁 Jeg har så lite greie på fugler, så visste egentlig ikke at det fantes nattravn i Norge en gang :flau: 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (7 timer siden):

Det skjønner jeg godt, hehe 😂 ja, har hørt om sangere, men tror ikke jeg har sett dem  

Jeg har heller aldri sett den, for de liker å gjemme seg og er ikke så synlige, men de høres jo veldig godt, spesielt når de andre fuglene har "lagt seg" og før de står opp. Takk, takk, ja veldig gøy 😁 Jeg har så lite greie på fugler, så visste egentlig ikke at det fantes nattravn i Norge en gang :flau: 

Jeg har heller ikke så veldig greie på fugler egentlig 😅

De mest hørbare fuglene er visst ofte de beste til å gjemme seg 😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Entern skrev (5 timer siden):

Jeg har heller ikke så veldig greie på fugler egentlig 😅

De mest hørbare fuglene er visst ofte de beste til å gjemme seg 😅

Ja, merkelig det der. Ser ofte etter nattravnen, men har aldri klart å få øye på den. Men den vet å gi lyd fra seg, ja 😂

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (4 minutter siden):

Ja, merkelig det der. Ser ofte etter nattravnen, men har aldri klart å få øye på den. Men den vet å gi lyd fra seg, ja 😂

Nå leste jeg meg opp på den i norsk leksikon og ja, fascinerende fugl 😊

Har åpenbart en del til felles med sangerne - godt skjult, mye lyd😀😀

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (Akkurat nå):

Nå leste jeg meg opp på den i norsk leksikon og ja, fascinerende fugl 😊

Har åpenbart en del til felles med sangerne - godt skjult, mye lyd😀😀

Så kult 😊 ja, den er en artig skrue. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (2 minutter siden):

Så kult 😊 ja, den er en artig skrue. 

Jeg liker veldig godt fuglesang og fuglelyder så veldig gøy å lære noe nytt om temaet 😀

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...