Gå til innhold

Palmeliten, aka Jukkapalmes innerste tanker


jukkapalme

Anbefalte innlegg

jukkapalme skrev (2 minutter siden):

Dæven. Såpass. Da skal ikke jeg klage, hehe 😂 

Ja det lå sikkert 30 cm steinhard hålke på veien 😯 var livsfarlig 😮

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Entern skrev (4 minutter siden):

Ja det lå sikkert 30 cm steinhard hålke på veien 😯 var livsfarlig 😮

Huff :klem3: Ja, det er livsfarlig 😯  Var vært ganske tykk hålke her og, men ikke så tykk, selv om det var ganske ille på det verste. Verste er når det kommer iskald puddersnø oppå hålka, det er skikkelig skummelt 😱 Veien opp til huset er så å si bar nå, er bare litt is noen steder der det er mest skygge. Er spådd et lass med sludd i morgen, men håper det kommer som regn og ikke snø/sludd. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (2 minutter siden):

Huff :klem3: Ja, det er livsfarlig 😯  Var vært ganske tykk hålke her og, men ikke så tykk, selv om det var ganske ille på det verste. Verste er når det kommer iskald puddersnø oppå hålka, det er skikkelig skummelt 😱 Veien opp til huset er så å si bar nå, er bare litt is noen steder der det er mest skygge. Er spådd et lass med sludd i morgen, men håper det kommer som regn og ikke snø/sludd. 

Huff ja det er skummelt 😯 selv om vann oppå hålke er aller verst synes jeg 😮

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (Akkurat nå):

Huff ja det er skummelt 😯 selv om vann oppå hålke er aller verst synes jeg 😮

Ja, det er også fælt 😯 Jeg tryna på hålka med iskald puddersnø oppå i fjor vinter. Skulle ut med voffen sent på kvelden og hadde på brodder og greier, men de fikk ikke feste i det hele tatt, så jeg mistet fullstendig fotfestet og smalt ryggen skikkelig i bakken. Ropte faaaaen så det sikkert hørtes på en mils avstand og gikk som en 120-åring, hehe 😂 Ødela et par ribbein også. Og da smertene i ribbeina hadde gitt seg kom mr. Covid på besøk. Max uflaks, hehe. Men likevel hell i uhell, for det hadde vært forjævlig og hostet som en gris og hevet etter pusten med grisevonde ribbein i tillegg. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (21 timer siden):

Ja, det er også fælt 😯 Jeg tryna på hålka med iskald puddersnø oppå i fjor vinter. Skulle ut med voffen sent på kvelden og hadde på brodder og greier, men de fikk ikke feste i det hele tatt, så jeg mistet fullstendig fotfestet og smalt ryggen skikkelig i bakken. Ropte faaaaen så det sikkert hørtes på en mils avstand og gikk som en 120-åring, hehe 😂 Ødela et par ribbein også. Og da smertene i ribbeina hadde gitt seg kom mr. Covid på besøk. Max uflaks, hehe. Men likevel hell i uhell, for det hadde vært forjævlig og hostet som en gris og hevet etter pusten med grisevonde ribbein i tillegg. 

Huff :klem3:

Heldigvis lenge siden jeg har sklidd skikkelig 😅 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (Akkurat nå):

Huff :klem3:

Heldigvis lenge siden jeg har sklidd skikkelig 😅 

Så bra :) Jeg har *bank i bordet* ikke sklidd eller tryna på isen til nå denne vinteren. Men i fjor skled og ramlet jeg opp til flere ganger. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jukkapalme skrev (2 minutter siden):

Så bra :) Jeg har *bank i bordet* ikke sklidd eller tryna på isen til nå denne vinteren. Men i fjor skled og ramlet jeg opp til flere ganger. 

Skjedde meg mange ganger når jeg var barn, beina var ofte blå av blåmerker 😅 årevis siden jeg har slått meg skikkelig nå da heldigvis 😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (Akkurat nå):

Skjedde meg mange ganger når jeg var barn, beina var ofte blå av blåmerker 😅 årevis siden jeg har slått meg skikkelig nå da heldigvis 😅

Huffda, stakkars mini-Entern :klem3: Godt du har holdt deg på beina nå. Holder meg jo stort sett på beina jeg og, men i fjor vinter var det enda glattere enn i år, så da gikk jeg i bakken flere ganger. Og jeg er ikke akkurat noen isprinsesse, er skikkelig Bambi på isen 😂

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (Akkurat nå):

Huffda, stakkars mini-Entern :klem3: Godt du har holdt deg på beina nå. Holder meg jo stort sett på beina jeg og, men i fjor vinter var det enda glattere enn i år, så da gikk jeg i bakken flere ganger. Og jeg er ikke akkurat noen isprinsesse, er skikkelig Bambi på isen 😂

Vokst opp på sted der særlig februar og mars alltid var dominert av hålke 😅

Jeg tripper i vei som Poirot, tross glatte sko har jeg ikke falt i år 😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (1 minutt siden):

Vokst opp på sted der særlig februar og mars alltid var dominert av hålke 😅

Jeg tripper i vei som Poirot, tross glatte sko har jeg ikke falt i år 😅

Du er fra Lillehammer ikke sant? Hålke er noe dritt, hater det!

Hehe, så bra 😁 Poirot er kul 👍🏻

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (4 minutter siden):

Du er fra Lillehammer ikke sant? Hålke er noe dritt, hater det!

Hehe, så bra 😁 Poirot er kul 👍🏻

 

Ja fra Lillehammer 😅

Tradisjonelle vintre: først iskaldt og masse snø, så hålke 😩

Ja stor fan av Poirot 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (27 minutter siden):

Ja fra Lillehammer 😅

Tradisjonelle vintre: først iskaldt og masse snø, så hålke 😩

Ja stor fan av Poirot 😀

Iskald og masse snø er bra (så lenge det ikke er altfor kaldt), hålke er ikke fullt så kult 😩 Men jeg tar heller -20, sol, vindstille og masse snø enn 0 grader, regn, vind og hålke.

Jeg også! 😁

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (2 minutter siden):

Iskald og masse snø er bra (så lenge det ikke er altfor kaldt), hålke er ikke fullt så kult 😩 Men jeg tar heller -20, sol, vindstille og masse snø enn 0 grader, regn, vind og hålke.

Jeg også! 😁

Masse snø er kult 😊 for 5 år siden var det 2 m snø og -25 i februar :sjokk: på Lillehammer 😅

Han som spilte Poirot så lenge er jo helt genial 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Entern skrev (3 minutter siden):

Masse snø er kult 😊 for 5 år siden var det 2 m snø og -25 i februar :sjokk: på Lillehammer 😅

Han som spilte Poirot så lenge er jo helt genial 😁

Jaaa! ☃️❄️ Brrrrr, det er kaldt. Vinteren 2009-10 var det nede i -30 her og -32 på Lysaker :fryse: Jobbet der på den tiden og holdt på å fryse i hjel da jeg gikk av toget og ventet på bussen. Blåser nesten alltid der og, så blir ekstra kaldt 🥶 På Tynset, Røros og andre veldig kalde steder var det sikkert -40.

Helt enig 😁

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (Akkurat nå):

Jaaa! ☃️❄️ Brrrrr, det er kaldt. Vinteren 2009-10 var det nede i -30 her og -32 på Lysaker :fryse: Jobbet der på den tiden og holdt på å fryse i hjel da jeg gikk av toget og ventet på bussen. Blåser nesten alltid der og, så blir ekstra kaldt 🥶 På Tynset, Røros og andre veldig kalde steder var det sikkert -40.

Helt enig 😁

Ja blir skikkelig kaldt på Innlandet vinterstid men så kaldt på Lysaker??? Husker det var -20 i Oslo og ett år, var det da kanskje?🥶🥶🥶🥶🥶🥶

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (Akkurat nå):

Ja blir skikkelig kaldt på Innlandet vinterstid men så kaldt på Lysaker??? Husker det var -20 i Oslo og ett år, var det da kanskje?🥶🥶🥶🥶🥶🥶

Jepp! Helt sykt 🥶 Jeg bor på motsatt side av Oslo og det var kaldere der enn her. Ja, var -20 og under i Oslo mange ganger den vinteren. Var iskaldt i hele landet, tror jeg. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jukkapalme skrev (1 minutt siden):

Jepp! Helt sykt 🥶 Jeg bor på motsatt side av Oslo og det var kaldere der enn her. Ja, var -20 og under i Oslo mange ganger den vinteren. Var iskaldt i hele landet, tror jeg. 

Ja jeg husker det godt 🥶🥶🥶

-30 i Oslo-området 😱😱😱 med den lufta 😱😱😱

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (1 minutt siden):

Ja jeg husker det godt 🥶🥶🥶

-30 i Oslo-området 😱😱😱 med den lufta 😱😱😱

Ja, fyttikatta! 🥶 Trodde jeg skulle fryse i hjel. Her er det mye tørrere luft og mindre vind. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (1 minutt siden):

Ja, fyttikatta! 🥶 Trodde jeg skulle fryse i hjel. Her er det mye tørrere luft og mindre vind. 

Forstår jeg godt 🥶 -30 er ille nok på Lillehammer 🥶

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (Akkurat nå):

Forstår jeg godt 🥶 -30 er ille nok på Lillehammer 🥶

Ja, her også. På Lysaker var det ren tortur 🥶:fryse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...