Gå til innhold

Palmeliten, aka Jukkapalmes innerste tanker


jukkapalme

Anbefalte innlegg

jukkapalme skrev (Akkurat nå):

Ja, her også. På Lysaker var det ren tortur 🥶:fryse:

Huff kan jeg levende tenke meg 🥶 så nær fjorden og 🥶🥶🥶😱😱😱

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Entern skrev (Akkurat nå):

Huff kan jeg levende tenke meg 🥶 så nær fjorden og 🥶🥶🥶😱😱😱

Ja, brrrr 🥶 Og selv om 31-bussen gikk hvert 5-10 min var den jaggu lenge nok å vente likevel.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (På 17.2.2023 den 21.59):

Ja, brrrr 🥶 Og selv om 31-bussen gikk hvert 5-10 min var den jaggu lenge nok å vente likevel.

Finnes ikke noe verre enn å vente på bussen når det er bikkjekaldt og bekmørkt 🥶🥶🥶🥶🥶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
SVK skrev (5 timer siden):

God påske! 🐣

Takk og lige måde! 🐣🐣🐣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (På 20.2.2023 den 20.16):

Finnes ikke noe verre enn å vente på bussen når det er bikkjekaldt og bekmørkt 🥶🥶🥶🥶🥶

Så sant, så sant 🥶🥶🥶

Sent svar, så ikke denne før nå siden jeg tok en lang (frivillig) pause pga psyken. Håper du er tilbake snart, savner deg her inne :klem:

Endret av jukkapalme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

  • 1 måned senere...
SVK skrev (På 15.4.2023 den 20.20):

 

Har ikke sett denne før nå jeg. Ååå, som jeg elsket den telefonen 😻 Jeg hadde den i blå. 

SVK skrev (11 minutter siden):

Gratulerer med dagen! :ninuskapus: :dobbelis: :ballong: :flagg:

Tusen takk og gratulerer med dagen du også! :ninuskapus: :dobbelis: 🇳🇴🥳🎈Håper du får en fin dag 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohei kokosnüsseJukka😃 Gratulere med dagen! Håper den er bra tross *ref.til slettet innlegg*. Jeg er heller ikke med 30 mann på frokost. Vi rømte byen til hotell. Svømt, spist og drukket cappucino med fugler på en benk, før stedet våknet. Nå har jeg drukket champagne på veranda i ro og mak. Mange måter å feire på:blomst:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (17 minutter siden):

Tjohei kokosnüsseJukka😃 Gratulere med dagen! Håper den er bra tross *ref.til slettet innlegg*. Jeg er heller ikke med 30 mann på frokost. Vi rømte byen til hotell. Svømt, spist og drukket cappucino med fugler på en benk, før stedet våknet. Nå har jeg drukket champagne på veranda i ro og mak. Mange måter å feire på:blomst:

Heeei og gratulerer med dagen du også! 🥳 Jeg leste koskonüssetjukka :hoho: Joda, går greit, litt ensomt bare. Men jeg er jo ikke alene der. Nettopp spist røkelaks og eggerøre til frokost :spise: 

Ååå, heldig som er på hotell 🤩 Høres jo helt fantastisk ut! Jeg har også drukket cappuccino, det gjør jeg hver dag. Hadde ikke greid meg uten min kjære italiener 😻 (espressomaskin) Skulle gjerne vært på hotell jeg også. Har ikke champagne idag, kun cola og cider. Skulle egentlig hatt cava da, men rakk ikke polet i går. Blir noe middag når samboeren kommer hjem utpå kvelden. Blir litt sent å grille da, så vi lager maten i ovnen. Har masse is også og jordbær. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spiser jeg 88an-is :arwen::ninja: Er jeg en landsforræder som spiser svensk is på sjølvaste 17.mai? Hææææh? :hoho: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, jukkapalme said:

Nå spiser jeg 88an-is :arwen::ninja: Er jeg en landsforræder som spiser svensk is på sjølvaste 17.mai? Hææææh? :hoho: 

Mitt navn er Bjørnstjerne Bjørnson. Jeg har vendt tilbake fordi vår frihet på ny er truet. Svenskene vil igjen vårt land seg underlegge. Ikke med kuler og krutt. Nei, nu er det is vi bombaderes med. GB-is laget av billig maragrin og ikke av fløte - som vår deilig norske. De vil ha gode nordmenn til å spise iskremerstatning (...) Hold vår nasjonale iskrem høyt. Den er også et symbol på landet».

image.jpeg.e7608459a9b12a2003b9a8539e64b164.jpeg

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Diplomis-reklame fra 90-tallet da svenskene forsøkte å selge iskrem i Norge. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (5 minutter siden):

Diplomis-reklame fra 90-tallet da svenskene forsøkte å selge iskrem i Norge. 

Haha, genialt! :hoho: Jeg hadde en 88an-is igjen fra 6-pakningen jeg kjøpte i forrige uke. Den er jo så hypet, så måtte bare smake. Spiste 88an-is da Loreen sang på lørdag og. Men den norske isen er myyye bedre, den svenske har en litt annerledes smak. Husker det var ramaskrik og folk protesterte da GB kom til Norge. Jeg var jo veldig ung på den tiden og syntes det var litt spennende. Spiste mye av den spirello-isen på den tiden, den er god. Har norsk is også, blir sørlandsis og jordbær til dessert idag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jukkapalme said:

Haha, genialt! :hoho: Jeg hadde en 88an-is igjen fra 6-pakningen jeg kjøpte i forrige uke. Den er jo så hypet, så måtte bare smake. Spiste 88an-is da Loreen sang på lørdag og. Men den norske isen er myyye bedre, den svenske har en litt annerledes smak. Husker det var ramaskrik og folk protesterte da GB kom til Norge. Jeg var jo veldig ung på den tiden og syntes det var litt spennende. Spiste mye av den spirello-isen på den tiden, den er god. Har norsk is også, blir sørlandsis og jordbær til dessert idag. 

Ja, folk protesterte høylytt da GB kom til Norge. Var nok en svært vellykket PR-kampanje fra de norske iskremprodusentene. Selv har jeg alltid likt å smake nye iskremer når jeg er i utlandet, så skjønte aldri dette med at det skulle være så skummelt at det kom utenlandsk iskrem til Norge, og det var jo fra Sverige ikke et land med helt annen kultur enn Norge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Husker utlandet(Danmark) var første gangen jeg smakte den saftisen med mange små kuler. 

solero-CLsRnojOycezVZ5Sl7Ic3g.jpg

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (Akkurat nå):

Ja, folk protesterte høylytt da GB kom til Norge. Var nok en svært vellykket PR-kampanje fra de norske iskremprodusentene. Selv har jeg alltid likt å smake nye iskremer når jeg er i utlandet, så skjønte aldri dette med at det skulle være så skummelt at det kom utenlandsk iskrem til Norge, og det var jo fra Sverige ikke et land med helt annen kultur enn Norge. 

Ja, skikkelig barnslig, egentlig. Som om de trodde svenskeisen skulle ta over for den norske. Samme her, jeg elsker også å smake på nye iskremer når jeg er i utlandet. Enig, skulle nesten tro det var en is fra en fremmed planet sånn som folk holdt på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (1 minutt siden):

Husker utlandet(Danmark) var første gangen jeg smakte den saftisen med mange små kuler. 

solero-CLsRnojOycezVZ5Sl7Ic3g.jpg

Ååå, den tror jeg ikke jeg har sett før. Så artig og god ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, jukkapalme said:

Ååå, den tror jeg ikke jeg har sett før. Så artig og god ut! 

Syntes den var superkul som barn(og gjør det fortsatt!) . Siden den var veldig annerledes andre saftiser med disse fryste kulene man drakk i stedet for å bare slikke på en pinne. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...