Gå til innhold

Hvor mye proteiner trenger jeg for å bygge muskler når jeg går ned i vekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tipper det vil fungere bra. 

Og så er det veldig viktig at du gir full innsats på trening 👍 Les deg opp på ulike øvelser, muskler, formål, utførelse osv og pass på at du har progresjon. Jeg tror nok det har mye mer å si enn om du spiser 100 eller 200 gram protein pr. dag. 

Anonymkode: d7a9e...a69

Får god oppfølging av trener :) Takk for svar!! 

Anonymkode: 1627f...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Pierre Gynt skrev:

Ja, men det er billigere på bodylab.no (hvis du kjøper flere poser).

Det er som regel ikke så mye forskjeller på kaloriinnhold på proteinpulver. Protein har 4kcal pr. gram uansett, så du kommer liksom ikke utenom det, med mindre du vil ta et proteinpulver med lite protein, som gjør at du må ta mer for å få i deg mer protein, som gjør at du får i deg like mye kcal... Skjønner? Det er selvmotsigende. Konsentrat (som jeg har anbefalt deg pga pris), har 1-2 g mer fett kanskje. Det er ca 10-20 kalorier mer pr shake. Det har ingen praktisk betydning.

Vanskelig for meg å si hva som funker for deg, men vi skal nok være her og støtte deg på KG. Bare ikke lag enda en tråd om periodisk faste, er du snill :P

Forstår! :) Haha, jeg er ikke gira på periodisk faste, jeg vil spise som normalt! 

Tusen takk for svar, nå skjønner jeg mye mer. Skal klikke hjem litt protein nå...... 

Anonymkode: 1627f...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror aldri jeg har telt protein pr idag, samt calorier.

Det har bare blitt en sånn ca, da jeg merker hvor mye jeg må spise for og fungere optimalt.

Men når man ønsker ned i vekt, så er poenget og spise næringsrikt og riktig.

Da kan man også kutte noen calorier her og der.

og som jeg sier, så går typisk protein opp, når man skal ned i vekt.

Typisk keto, lavkarbo, men også gunstig ellers.

Proteiner har en gunstig effekt på blodsukkern og metthet.

Oppnår man en metthet kan man kutte karbohydrater, og hungeren etter søt.

sukker er som sagt djeveln som tukler med blodsukkeret vårt, særlig om vis spiser de dårlige tingene.

Det medfører da at overspisning kan skje, fordi vi ikke holder oss mett.

Finner man balansen så går ting lettere.

Endret av Sunset90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva!? Hvordan i huleste skal jeg få i meg 190 g proteiner DAGLIG!? 

Anonymkode: 1627f...4fe

Spise mat, muligvis ta en protein shake eller 2. En boks cottage chees er jo 50 gram protein, tar 2x protein shake med 30 gram protein, litt laks til lunsj med 2 glass melk  , spiser 200 gram kjøtt til middag😊

er jo egentlig ikke vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Forumhei skrev:

Spise mat, muligvis ta en protein shake eller 2. En boks cottage chees er jo 50 gram protein, tar 2x protein shake med 30 gram protein, litt laks til lunsj med 2 glass melk  , spiser 200 gram kjøtt til middag😊

er jo egentlig ikke vanskelig. 

Jeg er ikke så glad i cottage cheese at jeg klarer å spise en hel boks dessverre. Rødt kjøtt er jeg lite gira på men er glad i kylling og som sagt fisk... Skal nok få til dette men akkurat nå ser det vanskelig ut! Men jeg skal prøve så godt jeg kan!! Vil ha muskler 😄 

Anonymkode: 1627f...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke så glad i cottage cheese at jeg klarer å spise en hel boks dessverre. Rødt kjøtt er jeg lite gira på men er glad i kylling og som sagt fisk... Skal nok få til dette men akkurat nå ser det vanskelig ut! Men jeg skal prøve så godt jeg kan!! Vil ha muskler 😄 

Anonymkode: 1627f...4fe

Spiser jo såklart maten du vil ha, mange valg🙃. 3-4 egg med 4-5 skiver kalkunbacon og 6-7 dl skummet melk er også en nice protein bombe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Forumhei skrev:

Spiser jo såklart maten du vil ha, mange valg🙃. 3-4 egg med 4-5 skiver kalkunbacon og 6-7 dl skummet melk er også en nice protein bombe.

Heldigvis er jeg glad i egg! Jeg bruker å drikke ekstra lettmelk slik at jeg får i meg D-vitaminene også, men tror jeg må spare der jeg kan på kalorier, så går nok over til skumma (selv om det bare er noen få kalorier i forskjell). 

Dere som bruker proteinpulver; blander dere med melk eller vann? :) 

Anonymkode: 1627f...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Heldigvis er jeg glad i egg! Jeg bruker å drikke ekstra lettmelk slik at jeg får i meg D-vitaminene også, men tror jeg må spare der jeg kan på kalorier, så går nok over til skumma (selv om det bare er noen få kalorier i forskjell). 

Dere som bruker proteinpulver; blander dere med melk eller vann? :) 

Anonymkode: 1627f...4fe

Vann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heldigvis er jeg glad i egg! Jeg bruker å drikke ekstra lettmelk slik at jeg får i meg D-vitaminene også, men tror jeg må spare der jeg kan på kalorier, så går nok over til skumma (selv om det bare er noen få kalorier i forskjell). 

Dere som bruker proteinpulver; blander dere med melk eller vann? :) 

Anonymkode: 1627f...4fe

jeg bruker og blande med vann, det har jeg gjort i årevis.

Men for smaken sin skyld, så kan det være og blande med melk.

Og mer næring

Du får ta en test med deg selv som dommer. hehe

Endret av Sunset90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting, vil det gjøre stor skade om jeg ikke klarer å nå proteinmålet mitt de dagene jeg ikke trener? Regner med proteinoverskuddet er absolutt viktigst de dagene jeg trener styrke? Ja jeg må ha det inn med teskje her.. 

Anonymkode: 1627f...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sunset90 skrev:

jeg bruker og blande med vann

Men for smaken sin skyld, så kan det være og blande med melk.

Du får ta en test med deg selv som dommer. hehe

Jeg får gjøre det, har bestilt tre forskjellige smaker nå så!

Anonymkode: 1627f...4fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En annen ting, vil det gjøre stor skade om jeg ikke klarer å nå proteinmålet mitt de dagene jeg ikke trener? Regner med proteinoverskuddet er absolutt viktigst de dagene jeg trener styrke? Ja jeg må ha det inn med teskje her.. 

Anonymkode: 1627f...4fe

Hadde prøvd å nådd det 7/7 dager i uka, men ikke gravd meg ned om jeg manglet 30-40 gram  av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proteinpulver er bare tull. Du pisser det rett ut igjen. Trenger omtrent 0,5g protein pr kg kroppsvekt pr dag. Resten legger seg på vomma eller går i skåla. Du trenger proteiner for å vedlikeholde celler og bli litt sterkere hver dag. Men det er faen ikke 190g hver dag...

Anonymkode: 9c404...d2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En annen ting, vil det gjøre stor skade om jeg ikke klarer å nå proteinmålet mitt de dagene jeg ikke trener? Regner med proteinoverskuddet er absolutt viktigst de dagene jeg trener styrke? Ja jeg må ha det inn med teskje her.. 

Anonymkode: 1627f...4fe

Det er viktig med næring rett etter trening senest 30min for max effekt, det magiske vinduet.

kan sammenligne det med en svamp, som trekker til seg ting, og vis man venter for lenge, så trekker du ikke til like mye, sulten forsvinner.

det viktige er at man får i seg næring for og reparere seg på treningsdagene.

Ellers må inntake av mat være som normalt ellers de dagene man ikke trener, alt er en balanse.

Det er ikke nødvendigvis alle dager jeg spiser like mye på treningsfri dager, jeg merker ikke så mye til det at det er noe som mangler, spiser man for lite så merkes det på energien og orken , prestasjonen på trening.

For og få god effekt av treningen, ligger mye av jobben i kjøkkenet og hva man putter i seg.

For og restutiere seg godt.

 

 

Endret av Sunset90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Proteinpulver er bare tull. Du pisser det rett ut igjen. Trenger omtrent 0,5g protein pr kg kroppsvekt pr dag. Resten legger seg på vomma eller går i skåla. Du trenger proteiner for å vedlikeholde celler og bli litt sterkere hver dag. Men det er faen ikke 190g hver dag...

Anonymkode: 9c404...d2f

Tar ca. 50 år å forkaste feil teroi sier dem. 

Anonymkode: 86286...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar ca. 50 år å forkaste feil teroi sier dem. 

Anonymkode: 86286...8cf

Jeg tror ikke den teorien var gjeldende for 50 år sida engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Proteinpulver er bare tull. Du pisser det rett ut igjen. Trenger omtrent 0,5g protein pr kg kroppsvekt pr dag. Resten legger seg på vomma eller går i skåla. Du trenger proteiner for å vedlikeholde celler og bli litt sterkere hver dag. Men det er faen ikke 190g hver dag...

Anonymkode: 9c404...d2f

Ikke tull slik da! Dette tror jeg ikke på, strider imot alt jeg har lært. 😛 

Anonymkode: 1627f...4fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Sunset90 skrev:

Det er viktig med næring rett etter trening senest 30min for max effekt, det magiske vinduet.

kan sammenligne det med en svamp, som trekker til seg ting, og vis man venter for lenge, så trekker du ikke til like mye, sulten forsvinner.

det viktige er at man får i seg næring for og reparere seg på treningsdagene.

Ellers må inntake av mat være som normalt ellers de dagene man ikke trener, alt er en balanse.

Det er ikke nødvendigvis alle dager jeg spiser like mye på treningsfri dager, jeg merker ikke så mye til det at det er noe som mangler, spiser man for lite så merkes det på energien og orken , prestasjonen på trening.

For og få god effekt av treningen, ligger mye av jobben i kjøkkenet og hva man putter i seg.

For og restutiere seg godt.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Forumhei skrev:

Hadde prøvd å nådd det 7/7 dager i uka, men ikke gravd meg ned om jeg manglet 30-40 gram  av og til.

Den er grei 😄 Utfordringen blir når jeg skal ut å reise (det er ikke så mange ganger i løpet av det kommende halvåret men er noen helger). Men jeg skal prøve så godt jeg kan 

Anonymkode: 1627f...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart ingen reagerer på at ts vil bygge muskler og gå ned i vekt..  muskler veier mer enn fett, så ned i vekt vil man ikke gå, men ned i fettprosent. 

Anonymkode: 8dd5a...a61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...