Gå til innhold

Folk som misunner uføre, misunner ikke lidelsene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor forstår ikke folk at de som misunner uføre trygden, misunner ikke lidelsene som folk har?

Det er utelukkende trygden folk misunner dem. Ingen misunner de reelt uføre, men derimot de som har snyltet til seg trygd og er friske og raske. De har fått seg inntekt livet ut, uten å gjøre noe for det.

Er det rart folk er forbanna? Hvorfor er dette så vanskelig å forstå?

Anonymkode: 68098...467

Uten å gjøre noe for det? Jeg er så oppgitt og også overrasket over arbeidskyheten som kommer til uttrykk her inne, spesielt når det kommer til diskusjoner om uføretrygd. Er det virkelig så mange nordmenn med så lav arbeidsmoral og som finner så liten glede i å jobbe?? 

Trodde det var et privilegium å ha jobb. Det er så langt fra hvordan folk i mange andre land er. Det er flaut hvor lite folk setter pris på en jobb! 

Det er nok mange uføre som ville ha jobbet også. Men de kan ikke pga kroniske lidelser og sykdommer ofte. Så da er det veldig fint at de likevel kan få en inntekt. Den er vel ikke alltid så høy.

Syns virkelig det er skikkelig rart med så mange sin arbeidskyhet! 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange har forsikringer som gjør at de kan ha utbetalt oppi 30 tusen eller mer totalt. Kjenner en som har 32 tusen i mnd. Ufør med forsikring. Ikke verst det da

Anonymkode: ebead...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

:) Hvorfor er du heller ikke sykelig sjalu på lottomillionærer da?

Anonymkode: 0664c...022

De aller fleste av oss er vel sjalu på lottomillionærer. Ser for meg at 4d7 neppe er npe unntak. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:) Hvorfor er du heller ikke sykelig sjalu på lottomillionærer da?

Anonymkode: 0664c...022

Kunne gladelig blitt lottomillionær. 

Anonymkode: 4d4a5...4d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor forstår ikke folk at de som misunner uføre trygden, misunner ikke lidelsene som folk har?

Det er utelukkende trygden folk misunner dem. Ingen misunner de reelt uføre, men derimot de som har snyltet til seg trygd og er friske og raske. De har fått seg inntekt livet ut, uten å gjøre noe for det.

Er det rart folk er forbanna? Hvorfor er dette så vanskelig å forstå?

Anonymkode: 68098...467

Hjernevasket av sosialistene i over 100 år til å tro at det kun er staten som kan hjelpe folk i nød. Før alt dette ble man tatt vare på av familie, frivillige og personer som ønsker å hjelpe andre. Heldigvis for Norge har vi fremdeles olje som gjør dette mindre skadelig, men de fleste land har ikke råd til dette. At uføretrygd blir strammet inn på i Norge er meget positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En påstand som er direkte feil. En kan ha svært god råd som ufør. Det kommer an på hva man har i trygd og hvilke utgifter en har.

Anonymkode: 68098...467

Og ikke minst hvor mye man hadde før man ble ufør, om man har arvet, om man har noen å dele utgifter med osv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Apocalypte skrev:

Der er  mange uføre som ikke har lidelser.

Nei det er absolutt ikke mange. Noen få, ja men ikke mange. 

Anonymkode: ef930...310

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med høy trygd?

Det man får i trygde er vel 2/3 av hva man hadde i opprinnelig inntekt oppad begrenset til 6 G.
Det vil si den man maks kan har er 2/3 av 6 G som tilsvarer en årsinntekt på rett under kr 400.000,- som er langt under en gjennomsnittlig inntekt i Norge.

Man må også tenke på at det å brått gå ned til 2/3 av inntekten er tøft for alle, de fleste har lån og forbruk basert på den inntekten man har, ikke basert på hva man eventuelt vil få utbetalt dersom man blir uføre

Anonymkode: 65b18...d42

Alle uføre har vel dårligere råd enn de vilke hatt on de ikke var uføre. Men en del uføre har likevel bedre råd enn mange av dem som ikke er uføre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Husholdning1 skrev:

Om man som uføretrygdet har kronisk dårlig råd skyldes det disponering av midlene.

Det stemmer ikke nødvendigvis. Om man lever alene, har laveste sats og ingenting fra før, er det ikke mye å leve av. Det er ikke slik at bare man prioriterer riktig kan man klare seg godt på hvor lite som helst. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Thyra skrev:

Det stemmer ikke nødvendigvis. Om man lever alene, har laveste sats og ingenting fra før, er det ikke mye å leve av. Det er ikke slik at bare man prioriterer riktig kan man klare seg godt på hvor lite som helst. 

Nå er ikke 17154 kr netto i mnd spesielt lite. Det finnes selvsagt unntakstilfeller der en har titusener i medisinutgifter, men det er så få at det er irrelevant når vi snakker om hvilket nivå uføretrygd bør ligge på. 

Endret av Husholdning1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det man får i trygde er vel 2/3 av hva man hadde i opprinnelig inntekt oppad begrenset til 6 G.
Det vil si den man maks kan har er 2/3 av 6 G som tilsvarer en årsinntekt på rett under kr 400.000,- som er langt under en gjennomsnittlig inntekt i Norge.

400k for å ikke gjøre noe? Høres ekstremt høyt ut. Helt greit at man har betalt inn via skatt osv, men dette kunne man ordnet selv med forsikring, som mange gjør delvis idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Husholdning1 skrev:

De aller fleste av oss er vel sjalu på lottomillionærer. Ser for meg at 4d7 neppe er npe unntak. 

 

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunne gladelig blitt lottomillionær. 

Anonymkode: 4d4a5...4d7

Så hvorfor dette sykelig fokuset på akkurat syke uføre? Hvorfor er dette en gjenganger? Hvorfor heller ikke opprette 1000 tråder om hvor mye dere ønsket at dere kunne bli lottomillionærer? 

Anonymkode: 0664c...022

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Så hvorfor dette sykelig fokuset på akkurat syke uføre? Hvorfor er dette en gjenganger? Hvorfor heller ikke opprette 1000 tråder om hvor mye dere ønsket at dere kunne bli lottomillionærer? 

Anonymkode: 0664c...022

Sannsynligheten for å bli lottormillionær er forsvinnende liten, samtidig som hele 10% av den befolkningen i arbeidsfør alder er uføretrygdet. Det fremstår altså øangt enklere å bli uføretrygdet enn å vinne millioner i lotto.

Endret av Husholdning1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor forstår ikke folk at de som misunner uføre trygden, misunner ikke lidelsene som folk har?

Det er utelukkende trygden folk misunner dem. Ingen misunner de reelt uføre, men derimot de som har snyltet til seg trygd og er friske og raske. De har fått seg inntekt livet ut, uten å gjøre noe for det.

Er det rart folk er forbanna? Hvorfor er dette så vanskelig å forstå?

Anonymkode: 68098...467

Hvorfor er det så forbanna vanskelig å forstå at de som rakker ned på uføre i diverse poster her, rakker ned på en hel gruppe mennesker, og siler sjeldent ut "de som har snyltet til seg trygd". Det skjer nesten aldri. De skriver stort sett bare at "du kan jobbe!" og så en eller annen prosentsats de mener er passe. 

Anonymkode: 0a241...3b3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Så hvorfor dette sykelig fokuset på akkurat syke uføre? Hvorfor er dette en gjenganger? Hvorfor heller ikke opprette 1000 tråder om hvor mye dere ønsket at dere kunne bli lottomillionærer? 

Anonymkode: 0664c...022

Jeg har ikke svart i noen tidligere tråder om uføre. Jeg har heller ingen interesse av å opprette noen egne tråder. Jeg har heller ikke noe sykelig fokus på uføre, men jeg sier at av de som er gjeldsfrie og har nedbetalt hus og trygd (Selv minstesats)  hadde jeg godt kunne byttet med da det er mer lukrativt enn gjeld og jobb. Jeg hadde også gladelig byttet med en lottomillionær.

Anonymkode: 4d4a5...4d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo uføre selv som burde blitt forbanna på de som lyver seg til "gratis penger" for det er de som skaper dette inntrykket av uføre.

Å gå på NAV skal jo ikke være en skam, men det er ingen hemmelighet at mange snylter. Vær sint på snylterne og ikke oss som setter spørsmål ved misbruket av velferdsstaten.

Anonymkode: 50d6e...14d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Nå er ikke 17154 kr netto i mnd spesielt lite. Det finnes selvsagt unntakstilfeller der en har titusener i medisinutgifter, men det er så få at det er irrelevant når vi snakker om hvilket nivå uføretrygd bør ligge på. 

Nå er vel ikke 17154 netto minstesats heller... 

Uansett, så er det ikke mye å leve av om man ikke har noe fra før. Man får ikke boliglån, og mesteparten av pengene vil gå med til husleie. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Sannsynligheten for å bli lottormillionær er forsvinnende liten, samtidig som hele 10% av den befolkningen i arbeidsfør alder er uføretrygdet .

Dette er virkelig ikke relevant i det hele tatt og uansett er den ikke så liten. 1-5 nordmenn vinner i lotto hver eneste lørdag. Dere finner bare på dårlige unnskyldninger for å trykke ned syke mennesker.

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke svart i noen tidligere tråder om uføre. Jeg har heller ingen interesse av å opprette noen egne tråder. Jeg har heller ikke noe sykelig fokus på uføre, men jeg sier at av de som er gjeldsfrie og har nedbetalt hus og trygd (Selv minstesats)  hadde jeg godt kunne byttet med da det er mer lukrativt enn gjeld og jobb. Jeg hadde også gladelig byttet med en lottomillionær.

Anonymkode: 4d4a5...4d7

Du opprettet denne tråden, med et sykelig fokus på sjalusi mot syke mennesker.

Anonymkode: 0664c...022

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Thyra skrev:

Nå er vel ikke 17154 netto minstesats heller... 

Uansett, så er det ikke mye å leve av om man ikke har noe fra før. Man får ikke boliglån, og mesteparten av pengene vil gå med til husleie. 

Jo, det er minstesats. Og jo, er man ansvarlig med pengene så får man boliglån med denne inntekten.

Endret av Husholdning1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er virkelig ikke relevant i det hele tatt og uansett er den ikke så liten. 1-5 nordmenn vinner i lotto hver eneste lørdag. Dere finner bare på dårlige unnskyldninger for å trykke ned syke mennesker.

 

Du opprettet denne tråden, med et sykelig fokus på sjalusi mot syke mennesker.

Anonymkode: 0664c...022

Selvsagt er sannsynligheten for å bli lottomillionær relevant om det er det kontra uføretrygd vi diskuterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...